Engin Ünal 8 Aralık 2018 Paylaş 8 Aralık 2018 Havalar soğuk el alışkanlığı akşam el frenini çekmişim gece araç ile eve gidicem el freni donmuş ama araba hareket ediyor tam çekili gibi değil yani fren , açılır diye 3-5 km gittim çevre yolunda 70-80 km hızım vardı , yan yola girdim bi bakayım dedim arka diskler kıpkırmızı olmuş (durduğum yer karanlıktı) bildiğiniz ateşte tutulmuş metalin kızarması gibi ama hiç balata kokusu yoktu, orada bi 5-10 dakika bekledim disklerin kızarıklığı gitti bindim arabaya hareket ettirdim el freni bırakmış sonra diskler soğusun diye biraz dolaştım rüzgar yaptırdım sabah tekrar denedim frenlerde bir anormallik titreme, tutmama vs yoktu el frenide gayet güzel tutup bırakıyor , bu olay bana bir sorun teşkil edermi acaba teşekkürler. Yorum bağlantısı
Kemal Mert 8 Aralık 2018 Paylaş 8 Aralık 2018 Aşırı ısınma sonuci yakın sürede diskleriniz yamulabilir, araçta titreme yapabilir. Arka fren merkezinizin iç pistonu çeşitli sebeplere donuyor. Toz çamur vs. Sebepler. Velhasıl ya merkez değişecek. Yada açılıp temizlenip yaglanip tekrar takılacak. Geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Aralık 2018 Paylaş 8 Aralık 2018 Bu havada el freni donmaz.. Kütahya kaç dereceydi ki ? Mumtemelen ya ayarsız, yada fren merkezi bozuk. 4 Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Aralık 2018 Paylaş 8 Aralık 2018 Kaliper kilitliyor olabilir. Fren hidroliği en son ne zaman değişti? 2 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 8 Aralık 2018 Yazar Paylaş 8 Aralık 2018 3 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı: Bu havada el freni donmaz.. Kütahya kaç dereceydi ki ? Mumtemelen ya ayarsız, yada fren merkezi bozuk. Gece -5 di 😁 donmuş abi , frenler kendi sıksa bu gün denedim tekrar rampada hafif eğimli yerde bile araba kendi kendine akıyor şu an bir problem görünmüyor titreme vs yok 3 saat önce, Koray Demir yazdı: Kaliper kilitliyor olabilir. Fren hidroliği en son ne zaman değişti? Kilitleme yok donmuş Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 8 Aralık 2018 Paylaş 8 Aralık 2018 (düzenlendi) Siz illa donmus diyorsunuz ama El freninin donmus olmasi bana imkansiz geldi. Baska bir durum vardir. 8 Aralık 2018 tarihinde Alpay Sumer tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Aralık 2018 Paylaş 8 Aralık 2018 5 saat önce, Engin Ünal yazdı: Gece -5 di 😁 donmuş abi , O zaman yine de bakımla önlenebilir bu.. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 8 Aralık 2018 Paylaş 8 Aralık 2018 (düzenlendi) Bugun bende sanayıde aynı dertden muzdarıpdım renault masterın hatta 320 lira verıp kalıper aldım sol arka dıye sökduk sag arka el frenı ceken kaliper yay kıtlemıs kurmalı sıstem kalıper el frenı cekmıyor cekıyor bırakmıyordu sızınkınde frende vs tutmama vs sorunu yok sanırım daha yolun basında sınız yarın sanayıye gıdın bır kanal bulun altına gırın veya arka lastıklerı sökup bır tane balata spreyı ıle kalıperı yıkayın yayın oldugu kısmı ama sökmeden sonra tam yayı ceken göbek var ufak levye gıbı oraya wd 40 sıkın bıraz yayı elle cekıp bırakın cekıp bırakın duzelene kadar ıkı tarafı da aynı sekılde yapdıkdan sonra yay göbeklerını guzelce yaglayın baska yapacak bır sey yok sanayıye gıdersen sana söyleyeceklerı kalıperler degısecek fren halatları degısecek tattıkları yan sanayı olacak bugun benımkılerı o sekıl yapıp calıstırdılar gayet ıyı ama el frenı cekmeyın gece durum normal olana kadar, (donan kaliperin yayı oluyor genelde cekıp bırakmamıs sizdede) 5 saat önce, Alpay Sumer yazdı: Siz illa donmus diyorsunuz ama El freninin donmus olmasi bana imkansiz geldi. Baska bir durum vardir. Aracdan araca degısıyor alper bey halatlar ıslak vs olup donabılıyor master da ben kısın el frenı cekıp gece bırakamam cunku problem ama transporterde , passatda -15 de olsa sorun yasamadım 8 Aralık 2018 tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Dogrudur kisinel freni kullanimi biraz sıkıntılıdır. Ama kışı coksoguk gecen illerden arkadaslarimiz da var -5 te bu olayi yapmasi beni acikcasi dusundurdu. Erzurumda yaz aylari bile -5 te olur 😊 isin sakasi birtarafa iyi bir ustada kontrolunun yapilmasi ve iyice gozden gecirilmesi taraftariyim. 1 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Edirne gecen hafta eksi 5 gordu. Benim el frenide dondu zor saldi sizin tepkilerin benzerini verdi evin onu egim olduğundan mecbur otoparka duz zemine birakiyorum simdilerde kar yaginca viteste yokusa birakaz mecbur otopark girisine kar birikiyorda 1 Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk 9 Aralık 2018 Paylaş 9 Aralık 2018 Ben diskler sıcakken su vs sebeple ani soğumadıysa zarar görmediğini umuyorum. Zaten bekleyip soğutmuşsunuz. İnşallah sıkıntı çıkmaz. Selamlar. 1 Yorum bağlantısı
Engin Ünal 10 Aralık 2018 Yazar Paylaş 10 Aralık 2018 Şu anda hiç bir sıkıntı yok titreme fren tutmaması, sıkma vs. El frenini kullanmamaya özen gösteriyorum geceleri özellikle Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 11 Aralık 2018 Paylaş 11 Aralık 2018 Eski fluence im da hafif soğuk bile olsa hemen donuyordu. Özellikle tek taraf yapıyordu sürekli. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 24 Mart 2019 Paylaş 24 Mart 2019 (düzenlendi) Aldığımdan bu yana (1 sene) sık sık suyu kontrol ederim hiç değişim görmemiştim. Fakat bugün kontrol ettiğimde ciddi bir düzeyde suda eksiltme vardı. Aracım hiç hararet yapmadı buna eminim. Yağını kontrol ettim temmuz 2018de yenilemiştim seviyesi halen aynı. Tahin gibi de değil sanırım su karışmamış. Genleşme kabını kontrol ettiğimde ise ne kapakta ne de içerisinde yağ gördüm. Sadece eksiltme vardı. Son zamanlarda egzoz gözüme çarpmıştı. Çok fazla duman atıyordu sanki ve araba boştayken gaza bastığımda egzozdan çıkan duman yeri ıslatmıştı. Arabam su mu yakıyor? Yanma odasına su mu gidiyor? Conta mı yakmış? Nette çok araştırma yaptım su eksiltmenin birçok sebebi olabiliyormuş. Nerelere bakabilirim başka. Eskiye göre performansta düşüş gaz tepkisinde kötüleşme de var. En iyisi ustaya göstermek ama şuan öyle bir imkanım yok. En azından önümüzdeki haftasonuna kadar. Bitlis'teyim ve Diyarbakır'a gitmeyi düşünüyorum. Usta tavsiye edebilecek bir arkadaş varsa çok sevinirim. Ve minimuma yaklaşan su seviyesi konusunda ne yapacağımı tam bilemedim. 2/1 oranında su ve antifriz ile tamamlayayım mı? Ustaya gösterene kadar? Düzenleme: Sabahları 1 aydır ilk marşta çalışmıyor. 2.de çalışıyor. Gün içerisinde bir sonrakinde tek marşta alıyor. Araba hareket halindeyken hiç stop falan etmedi. Hararet ibresi sanki eskiye göre daha çabuk ortaya geliyor.. Yazdan bu yana hiç fan açtığını görmedim... En son Eylülde açmıştır heralde. Termostat da olabilir belki diye düşünüyorum Bu arada motor 1.6 XER Motor 113lük 24 Mart 2019 tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emrah Taşpınar 24 Mart 2019 Paylaş 24 Mart 2019 benzer durum 2008 mondeoda başıma gelmişti diyelim suyu tamamlayıp biyere gidip geldiniz kaputu açıp baktıgınızda su azalmış görünüyor motor soguyup su kapagını açınca geri doluyor fakat az az bir miktarda azalma yapıyorsa subap erimesi conta yakması mıuhtemelen günümüzde nerdeyse lpg de her araçta yapıyor ama opel de biraz daha çabuk eriyor subaplar , sabahları zor çalışmada buna işaret bence çok fazla kullanmadan ustaya gösterin masraf artmasın Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 25 Mart 2019 Paylaş 25 Mart 2019 Gecmis olsun.Suda yag olmamasi termostatin tamamen ölmedigini gosteriyor.Ama ilk supheli termostat.. Egzozdan cikan dumanin yeri islatmasi da havalardan kaynakli diye dusunuyorum.Her kosulda suyu tamamlamak lazim.Eksik su daha zararli.. Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 25 Mart 2019 Paylaş 25 Mart 2019 Termostat dış kabından su kaçırma ihtimali var.O bölümü kontrol edin. Yorum bağlantısı
Murat Öngür 25 Mart 2019 Paylaş 25 Mart 2019 yağa su karışıyor olabilir , birde sağlam bir ustaya götürmek gerekir bir yerde kaçak da olabilir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 25 Mart 2019 Paylaş 25 Mart 2019 Motor yağına su karışsa, kendini belli eder. Motor yağ dolum kapağından köpüklenme, yağ çubuğunda köpüklenme oluşur. Araçta lpg var ise, regülatör su kaçırması sık yaşanan bir vakkadır. Yorum bağlantısı
Halit Demir 25 Mart 2019 Paylaş 25 Mart 2019 Suyu kesin tamamlayin . Araci sabahleyin hic calistirmadan once hortum baglantilarini kontrol edin elle ve gozle su kacagi var mi diye. Buyuk ihtimalle lpg baglanti noktalarindandir. Alet edevat varsa baglanti kelepcelerini sıkılastirin gevsemistir belki de.sonrasinda 5 dk bi calistirin arac ısındırın ve tekrar su seviyesine bakin ayni seviyelerde ise ara ara kontrol ederek bi 20 dk gezinin . Tekrar bakin 20 dk sonunda su seviyesine .kapta su kalmadiysa conta olabilir ama cok az azalma varsa hortum kalorifer vs kacaklari vardir . Benim usta conta da igne deligi kadar hata olsa affetmez der yani az eksilmelerin conta olma ihtimali azdir demisti 12 saat önce, Behlül Baş yazdı: Aldığımdan bu yana (1 sene) sık sık suyu kontrol ederim hiç değişim görmemiştim. Fakat bugün kontrol ettiğimde ciddi bir düzeyde suda eksiltme vardı. Aracım hiç hararet yapmadı buna eminim. Yağını kontrol ettim temmuz 2018de yenilemiştim seviyesi halen aynı. Tahin gibi de değil sanırım su karışmamış. Genleşme kabını kontrol ettiğimde ise ne kapakta ne de içerisinde yağ gördüm. Sadece eksiltme vardı. Son zamanlarda egzoz gözüme çarpmıştı. Çok fazla duman atıyordu sanki ve araba boştayken gaza bastığımda egzozdan çıkan duman yeri ıslatmıştı. Arabam su mu yakıyor? Yanma odasına su mu gidiyor? Conta mı yakmış? Nette çok araştırma yaptım su eksiltmenin birçok sebebi olabiliyormuş. Nerelere bakabilirim başka. Eskiye göre performansta düşüş gaz tepkisinde kötüleşme de var. En iyisi ustaya göstermek ama şuan öyle bir imkanım yok. En azından önümüzdeki haftasonuna kadar. Bitlis'teyim ve Diyarbakır'a gitmeyi düşünüyorum. Usta tavsiye edebilecek bir arkadaş varsa çok sevinirim. Ve minimuma yaklaşan su seviyesi konusunda ne yapacağımı tam bilemedim. 2/1 oranında su ve antifriz ile tamamlayayım mı? Ustaya gösterene kadar? Düzenleme: Sabahları 1 aydır ilk marşta çalışmıyor. 2.de çalışıyor. Gün içerisinde bir sonrakinde tek marşta alıyor. Araba hareket halindeyken hiç stop falan etmedi. Hararet ibresi sanki eskiye göre daha çabuk ortaya geliyor.. Yazdan bu yana hiç fan açtığını görmedim... En son Eylülde açmıştır heralde. Termostat da olabilir belki diye düşünüyorum Bu arada motor 1.6 XER Motor 113lük Fan aciyordur farketmiyorsunuzdur Yorum bağlantısı
Behlül Baş 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 On 24.03.2019 at 23:32, Emrah Taşpınar yazdı: benzer durum 2008 mondeoda başıma gelmişti diyelim suyu tamamlayıp biyere gidip geldiniz kaputu açıp baktıgınızda su azalmış görünüyor motor soguyup su kapagını açınca geri doluyor fakat az az bir miktarda azalma yapıyorsa subap erimesi conta yakması mıuhtemelen günümüzde nerdeyse lpg de her araçta yapıyor ama opel de biraz daha çabuk eriyor subaplar , sabahları zor çalışmada buna işaret bence çok fazla kullanmadan ustaya gösterin masraf artmasın Sübaplardan ben de şüpheleniyorum aslında Hocam ama sübapları eğilen araba su eksilttiğini bilmiyordu. On 25.03.2019 at 07:30, Alpay Sumer yazdı: Gecmis olsun.Suda yag olmamasi termostatin tamamen ölmedigini gosteriyor.Ama ilk supheli termostat.. Egzozdan cikan dumanin yeri islatmasi da havalardan kaynakli diye dusunuyorum.Her kosulda suyu tamamlamak lazim.Eksik su daha zararli.. Bugün tamamladım hocam. Yarım litre antifriz yarım litre su koydum şuan Maximum seviyesinde. Sanırım bir litre eksiltmiş. Termostata baktıracağım. On 25.03.2019 at 08:44, Fatih Sarıkaya yazdı: Termostat dış kabından su kaçırma ihtimali var.O bölümü kontrol edin. Tamam Hocam bir bakayım. On 25.03.2019 at 10:14, Ali Darbaz yazdı: Motor yağına su karışsa, kendini belli eder. Motor yağ dolum kapağından köpüklenme, yağ çubuğunda köpüklenme oluşur. Araçta lpg var ise, regülatör su kaçırması sık yaşanan bir vakkadır. Hiç öyle bir durum yok Hocam ne yağ çubuğunda ne de dolum kapağında. LPG var hatta şöyle söyleyeyim LPG son zamanlarda sorunlu. Benzinde tekleme boğulma gaz yememe var diye bir süredir benzinde kullanıyorum arabayı. Acaba bunla alakası olabilir mi On 25.03.2019 at 10:32, Halit Demir yazdı: Suyu kesin tamamlayin . Araci sabahleyin hic calistirmadan once hortum baglantilarini kontrol edin elle ve gozle su kacagi var mi diye. Buyuk ihtimalle lpg baglanti noktalarindandir. Alet edevat varsa baglanti kelepcelerini sıkılastirin gevsemistir belki de.sonrasinda 5 dk bi calistirin arac ısındırın ve tekrar su seviyesine bakin ayni seviyelerde ise ara ara kontrol ederek bi 20 dk gezinin . Tekrar bakin 20 dk sonunda su seviyesine .kapta su kalmadiysa conta olabilir ama cok az azalma varsa hortum kalorifer vs kacaklari vardir . Benim usta conta da igne deligi kadar hata olsa affetmez der yani az eksilmelerin conta olma ihtimali azdir demisti Fan aciyordur farketmiyorsunuzdur Teşekkürler Hocam eksilme durdu sanırım emin değilim ama kontrol ettiğimde bir şey yoktu. Bugün tamamladım suyunu. Dediğisiniz şekilde kontrol edeceğim. 23 saat önce, Metin Akbal yazdı: LPG var mı? Var Hocam hatta şu aralar sıkıntılı Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 Hem benzin hem lpg de isteksizlik varsa, sizinde belirttiğiniz gibi supap problemi başgösteriyor. A16XER motor sanırım bendeki de aynı motor. Ne zamandır isteksiz, km nedir ne kadardır lpg li ya ben görmedim yada farketmedim. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 26 Mart 2019 Paylaş 26 Mart 2019 10 saat önce, Metin Akbal yazdı: Hem benzin hem lpg de isteksizlik varsa, sizinde belirttiğiniz gibi supap problemi başgösteriyor. A16XER motor sanırım bendeki de aynı motor. Ne zamandır isteksiz, km nedir ne kadardır lpg li ya ben görmedim yada farketmedim. Aynen hocam aynı motor olması lazım. Aslında en başından beri sübap diyordum fakat benzine alınca nerdeyse sorunsuz gitmesi kafamı karıştırıyor ama yine de benzinde de eski performans yok. Lpg'de ise inanılmaz kötü... Aslında bu olay yani tekleme gaz yememe motorun düzensiz çalışması (hem benzinde hem lpgde) ilk kasımda oldu. Sonra bobin değiştirdim canavar gibi oldu. Hani gerçekten öyle oldu. 1.5 aydır yeniden olmaya başladı fakat benzinde sorun yok gibi en azından gaz tepkisi hızlanması çok iyi olmasa bile tekleme yok gaza bastığımda tepkisizliği lpgye göre daha az. Sübaplardan olduğuna en iyi kompresyon testiyle mi anlarız hocam? Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 27 Mart 2019 Paylaş 27 Mart 2019 evet kompresyon olcumu bilgi verecektir.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts