İçeriğe Yönlendir

Cruze - Sık Rastlanan Arızaları


Engin Ünal

Recommended Posts

Metin Akbal
9 saat önce, Behlül Baş yazdı:

 

Aynen hocam aynı motor olması lazım. Aslında en başından beri sübap diyordum fakat benzine alınca nerdeyse sorunsuz gitmesi kafamı karıştırıyor ama yine de benzinde de eski performans yok. Lpg'de ise inanılmaz kötü... Aslında bu olay yani tekleme gaz yememe motorun düzensiz çalışması (hem benzinde hem lpgde) ilk kasımda oldu. Sonra bobin değiştirdim canavar gibi oldu. Hani gerçekten öyle oldu. 1.5 aydır yeniden olmaya başladı fakat benzinde sorun yok gibi en azından gaz tepkisi hızlanması çok iyi olmasa bile tekleme yok gaza bastığımda tepkisizliği lpgye göre daha az. Sübaplardan olduğuna en iyi kompresyon testiyle mi anlarız hocam?

 

Aynen kompresyon ölçümü ile anlaşılır. Üst kapak söküldüğü zaman bi ölçüm daha yapılıyordu veya supapların durumu görülebiliyor muydu neydi tam emin olamıyorum. Eğer sorunlar supaptan ise 1500 2000 lira civarında masrafınız var. Çelik supap takıldığında ömürlük olacaktır araç.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
24 dakika önce, Metin Akbal yazdı:

 

Aynen kompresyon ölçümü ile anlaşılır. Üst kapak söküldüğü zaman bi ölçüm daha yapılıyordu veya supapların durumu görülebiliyor muydu neydi tam emin olamıyorum. Eğer sorunlar supaptan ise 1500 2000 lira civarında masrafınız var. Çelik supap takıldığında ömürlük olacaktır araç.

 

çelik sübap takıldığında bir daha hiç sübap erimesi olmazmı yani araçta lpg kaynaklı ?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
çelik sübap takıldığında bir daha hiç sübap erimesi olmazmı yani araçta lpg kaynaklı ?
Motor blogu eskir supap eskimez o derece [emoji16]

A16XER motor (Opel Chevrolet) magnezyum alasim oldugundan lpg ile kullanimda, hatta benzinde bile supap problemi yaratabiliyor. Celik supap degisimi sonrasinda omurluk oluyor. Ayni arac 400 500k km yapabilir ama ulkemizde hic 400 500 bin km yi gormez. 200 binde kalir araclar. Sebebi belli [emoji16] Km dusurme.

Demem o ki uzun omurlu olacaktir. Sorun olmaz mi olabilir. Celik supap taktim anasini aglatirim bundan sonra dersek buna motor da dayanmaz.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Bağlı olduğum 21000 üyeli Chevrolet Cruze grubunda okuduğum arızaları ve sebeblerini paylaşmanın iyi olcağını düşündüm. 

 

Malum Babamıza 23 Şubat 2009 yılında fabrikadan çıkmış, 792 nci Cruzeyi aldım. Gm mühendislerinin verdiği 10 yıllık ekonomik ömrünü doldurmuş durumda. Bundan sonra neler olucak fikrim yok. Az çok neler yaşanacağını tahmin ediyorum. Ama önce diğer sizlere okduklarımı paylaşmak isterim .

 

Termostat bozulması, Termostad gövdesi çatlaması . Öümürlük parça olması sebeiyle yaşlanmış Cruzelerde arıza kodu ile kendini gösteriyor. Yada benim gibi duyarlı sürücü iseniz, neden bu ibre kalmıyor diye forumlarda yazarsnız öğreniyorsunuz . Termostad tek değişmesi değilde komple değişmesi gerekir. 

 

Egzantirik dişlilerinin bozulması. Bu bu aralar çok okuduğum bir arıza. Arabanın güçten düşmesine sebeb oluyor. İlk çalıştırmada traktör sesi çıkarıyor. Bu neden bozulur bir fikrim var. Grup için yaygın olan bir davranış var.  

 

BOWARV.png

Bunlar yağ gönderen valflerin uclarındaki filtreleri kırıyorlar. Bence yanlış bir davranış. Egzantirk dişlilerinin yağ kanalları tıkandığından görevini icra edemiyor. 

İkinci büyük masraf kapısı Yağ soğutucusu. Bu yağ soğutucusu patlıyor . Tüm motor gövde yağ su karışımı köpükle doluyor :( 

p5MWoq.png86WdQd.png

 

Yine dikkatimi çeken, motor hararet 105 deecelerde çalışan arabalarda bu durum daha sıklıkla yaşanıyor. 80 kw olan ilk versiyonlarda bu durumdan şikayetci görmedim. Bir diğer konu bazı paylaşılan servis işlemlerinde arabaya dexos 2 motor yağı yerine A5 sınıfı motor yağı koyuyorlar. Oysaki bu motor yağı tipi el kitabında açık bir şekilde araca zarar verir ibaresi var. Arabanın bu hale gelmesinde motor yağı yanlış seçiminde kaynaklı olabileceğini düşünüyorum . 

 

Bir diğer sorun ise, sorun olmaktan çok hararetin yarattığı çekiş kaybı. Özelikle LPG olupda otomatik şanzımanlı modellerde çekiş kaybı ve şanzıman kafayı yemesi gibi sorunlar oluşuyor 

 

Özet yazarsak, Cruze gerçekten iyi araba. Ama şu LPG bu arabanın yanından bile geçmemeli. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
(düzenlendi)

Bilgiler için teşekkürler.

 

Her arabada olabilecek şeyler. Çözümü varsa hiçbir arızadan korkmamak gerekiyor. 

 

 

 

tarihinde Harun Kocaçalışkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yücel Metin

Benimde Ankara'da tanıdığın ve arabamı götürdüğüm iyi bir Opel ustam var (Özer Opel, Ali usta) her gittiğimde dükkan önünde  en az 2-3 Cruze'yi görürüm. Ne arızası var dediğimde, Opel motoru bu kasayı tasıyamiyor diyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yücel Meta yazdı:

Benimde Ankara'da tanıdığın ve arabamı götürdüğüm iyi bir Opel ustam var (Özer Opel, Ali usta) her gittiğimde dükkan önünde  en az 2-3 Cruze'yi görürüm. Ne arızası var dediğimde, Opel motoru bu kasayı tasıyamiyor diyor.

Bundan opel’in haberi var mı :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

2.0 Dizel otomatiklerin benzer arızalar var mıdır? ilgilendiğim bir kombinasyondur kendileri :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tufan Caliskan yazdı:

2.0 Dizel otomatiklerin benzer arızalar var mıdır? ilgilendiğim bir kombinasyondur kendileri :)

 

Bu model çok fazla mesaj yazan görmedm. Sadece radyatör felan arayan var. 

Yorum bağlantısı
Onur Oflaz

Bilgilendirici bir konu olmuş. 1 yıl kadar kullandık cruze. Sorunları ve çözümleri artık bilinen bir araç

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tufan Caliskan yazdı:

2.0 Dizel otomatiklerin benzer arızalar var mıdır? ilgilendiğim bir kombinasyondur kendileri :)

şanzımanı çok çok iyi , enjektörleri sorun çıkarabilir, elektrik tesisatı ve elektronik parçaları neme hassas, bu kombinasyonun çoğunluğu müflis bir filo da idi, oradan 2.ele yayıldı, bir süre bakımsız kaldılar. toplam satış adeti az.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kuzenimde 124 hp olani var. 5. viteste takili kaldi arac. Parca komple satiliyor ama yanlos hatirlamiyorsam 5. vitesle alakali bir parcayi yaklasik 1.5 ay yurtdisinda beklediler.

Sonra benzin pompasi hata verdi. Onda da parca bulamadilar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Metin Akbal yazdı:

Kuzenimde 124 hp olani var. 5. viteste takili kaldi arac. Parca komple satiliyor ama yanlos hatirlamiyorsam 5. vitesle alakali bir parcayi yaklasik 1.5 ay yurtdisinda beklediler.

Sonra benzin pompasi hata verdi. Onda da parca bulamadilar.

şanzımanını bilmiyorum ama benzin pompası astra j ile aynı bulunamaması ilginç 😀

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Kuzenimde 124 hp olani var. 5. viteste takili kaldi arac. Parca komple satiliyor ama yanlos hatirlamiyorsam 5. vitesle alakali bir parcayi yaklasik 1.5 ay yurtdisinda beklediler.

Sonra benzin pompasi hata verdi. Onda da parca bulamadilar.

 

Metin bey, benzin pompasını bulmak çoçuk oyuncağı. Neredeyse tüm opel modellerinde kullanılan motor ve şanzıman ikilisi var. Küzeniniz parça kodu ile arasa kesin bulurdu :)

Yani sizin arabanın pompası ile aynı :)  

 

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Çağlar Bayur yazdı:

şanzımanı çok çok iyi , enjektörleri sorun çıkarabilir, elektrik tesisatı ve elektronik parçaları neme hassas, bu kombinasyonun çoğunluğu müflis bir filo da idi, oradan 2.ele yayıldı, bir süre bakımsız kaldılar. toplam satış adeti az.

Aynı motor Captiva’da ve İnsignia’da kullanıldı muhtemelen Freemont üzerinde de var FCA grubuna ait (Fiat Multijet sayılır) zımba gibidir.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Metin bey, benzin pompasını bulmak çoçuk oyuncağı. Neredeyse tüm opel modellerinde kullanılan motor ve şanzıman ikilisi var. Küzeniniz parça kodu ile arasa kesin bulurdu :)

Yani sizin arabanın pompası ile aynı :)  

 

 

 

Valla bilmiyorum tamir ettirdi sanirsam ki. Ayni olup olmadigini bende bilmiyorum :)

Mehmet Cihat yazdı:

şanzımanını bilmiyorum ama benzin pompası astra j ile aynı bulunamaması ilginç 😀

 

125 hp olanla ayni mi bilmiyorum. Kuzendeki motor benim arabadan farkli.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba uzun yolda yeni başımıza gelen bir vukuat. 

Direksiyon sola cevirince cıyaklıyor. 

Uzun yolda durduk yere başımıza geldi. Direksiyon hidroliği bırularını inceledim. Sıkıntı yok. Hidrolik soğutmalı bir boru ile radyatörün altından gidiyor. Hidrolik sıcak ve su gibi olmuş. Acaba cıyaklama hidrolikten dolayımıdır

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba uzun yolda yeni başımıza gelen bir vukuat. 

Direksiyon sola cevirince cıyaklıyor. 

Uzun yolda durduk yere başımıza geldi. Direksiyon hidroliği bırularını inceledim. Sıkıntı yok. Hidrolik soğutmalı bir boru ile radyatörün altından gidiyor. Hidrolik sıcak ve su gibi olmuş. Acaba cıyaklama hidrolikten dolayımıdır

Olabilir.

Şeytan kulağına kurşun de.Kutu çok pahalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Direksiyon pompasından yapar o sesi. Bi ihtimal kayış gevşemiş olabilir veya rot başlarını kontrol ettirin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dostlar. Ustaya anlattım konuyu uzun süre soğutmamı istedi. Yarına kadar yatıracam. Bakalım ne olcak. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...