İçeriğe Yönlendir

Astra J Yağ Soğutucu Sorunu


Metin Akbal

Recommended Posts

Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

 

Aklıma geldi, hazır sökülüyor iken arabanın tayzik subablarınıda değiştirisin. Pislik en çok orda birikiyor. 

 

https://youtu.be/1PQogpR2Mfo

 

Boğaz kelebeği falan temizlenecekte buna da bakıtayım. Parçaları sipariş geçmiştim.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Abi bunla geçmiş olsun inşallah uzun süre dokunmazsın bu kadar masraf sonrası. Bizim paşa ne zaman ses verecek bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Yok yok, siz alman alın. Konuşacak konu lazım [emoji4] 

Toyota dümdüz işte heyecan yok aksiyon yok risk yok konusacak konu yok renk yok tadı tuzu yok [emoji12]
Abi bunla geçmiş olsun inşallah uzun süre dokunmazsın bu kadar masraf sonrası. Bizim paşa ne zaman ses verecek bakalım.
Saol Arif. Bundan sonra yapacağım masraf devirdaim V kayışı ve supaplar olur sanırım. Üzerinde gelen devirdaim 2. yi bile kurtarır deniyor. Orijinal parça olsa bile.
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:


Toyota dümdüz işte heyecan yok aksiyon yok risk yok konusacak konu yok renk yok tadı tuzu yok emoji12.png
Saol Arif. Bundan sonra yapacağım masraf devirdaim V kayışı ve supaplar olur sanırım. Üzerinde gelen devirdaim 2. yi bile kurtarır deniyor. Orijinal parça olsa bile.

hocam devirdaim hiç değişmedinizmi  fabrikasyon olanı.araç kaç bin km de.normalde trigerle v kayış devirdaim komple değişmesi iyi olur diyorlar

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

hocam devirdaim hiç değişmedinizmi  fabrikasyon olanı.araç kaç bin km de.normalde trigerle v kayış devirdaim komple değişmesi iyi olur diyorlar

 

Valla hiç değişmedim. Araç sıfırdan beri bende şu an 108 bin km oldu. Orijinal devirdaimi 2. yi bile gömer dedi bir kaç usta.

 

Benzer şekilde 2011 Focus u olan arkadaşım var. Sıfırdan beri kendisinde 150 bin km oldu devirdaim değişmedi ama 2. trigerde değiştirecek.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu vag arabasımı her triger değişiminde su pompası değişsin. Bizim su pompası yandan trigere bağlı bile dahi değil.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

Bu vag arabasımı her triger değişiminde su pompası değişsin. Bizim su pompası yandan trigere bağlı bile dahi değil.

neyle dönüyor elektriklimi

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Su Pompası Kayış Kasnağının Değiştirilmesi -- LDE, LXV, 2H0 ve LUW

Sökme Prosedürü


2026887

Not: Krank mili denge civatasını kontralayın.

  1. Hava filtresi gövdesi sökün. Bkz. Hava Filtresinin Değiştirilmesi .
  2. 3 su pompası kayış kasnağı cıvatalarını (1) gevşetin.
  3. Tahrik kayışını sökün. Bkz. Tahrik Kayışının Değiştirilmesi .
  4. 3 su pompası kayış kasnağı cıvatalarını (1) çıkartın.
  5. Su pompası kayış kasnağını (2) su pompasından (3) çıkartın.

Takma Prosedürü


2026887

İkaz: Bkz. Önsöz bölümündeki Bağlantı Elemanı İkazı .

Not: Krank mili denge civatasını kontralayın.


  1. Su pompası kayış kasnağını (2) su pompasına (3) takın.
  2. 3 su pompası kayış kasnağı cıvatalarını (1) takın.
  3. Tahrik kayışını takın. Bkz. Tahrik Kayışının Değiştirilmesi .
  4. 3 su pompası kayış kasnağı cıvatalarını (1) 20 N·m (15 lb ft) kadar sıkın.
  5. Hava filtresi gövdesini takın. Bkz. Hava Filtresinin Değiştirilmesi .
Ali Gök yazdı:

neyle dönüyor elektriklimi

 

 

 

ALternatör kayışına bağlı. 

 

2191162.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

prosedüreki 3 numara işlemi triger değişimi zaten. vesile olsun

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

prosedüreki 3 numara işlemi triger değişimi zaten. vesile olsun

 

Tahrik kayışı dediğimiz, alternatör kayışı abi. 

Triger daha arkada. çok arkada. 

2512747.png

Aşağidaki Su pompası, Direksiyon pompası, Alternatör ve Klima kompresörünü çalıştıran kayış 

https://partsouq.com/tesseract//assets/global/GM_C201809/source/250668.gif

 

Aşağidaki resimdeki ise Egzantrikleri çeviren zamanlama yani triger kayışı. Başka bişeyi çevirmiyor. 

https://partsouq.com/tesseract//assets/global/GM_C201809/source/250719.gif

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Bu vag arabasımı her triger değişiminde su pompası değişsin. Bizim su pompası yandan trigere bağlı bile dahi değil.

 

Ali Gök yazdı:

neyle dönüyor elektriklimi

 

 

 

Yeni araçlarda devirdaim trigerden bağımsız. GM ye özgü değil. Eskiden olsa hakverirdim :)

Yorum bağlantısı
Hasan Taha
(düzenlendi)

sa

Metin Akbal yazdı:

 

Valla hiç değişmedim. Araç sıfırdan beri bende şu an 108 bin km oldu. Orijinal devirdaimi 2. yi bile gömer dedi bir kaç usta.

 

Benzer şekilde 2011 Focus u olan arkadaşım var. Sıfırdan beri kendisinde 150 bin km oldu devirdaim değişmedi ama 2. trigerde değiştirecek.


V kayışı ve v kayış kütüğünü veya bilyasını hiç değiştinizmi. sadece triger ve avare bilyalar yeterli midir?  bana hepsi dendi. birde sizin yedek su deposu resimdeki  gibimi oldu isli .benimkinde yağ yok is var. sebebi? lpg regülatörden olabilirmi? 

 

 

 

yedek-su-depo.jpg

tarihinde Hasan Taha tarafından düzenlendi
regülatör
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

sa


V kayışı ve v kayış kütüğünü veya bilyasını hiç değiştinizmi. sadece triger ve avare bilyalar yeterli midir?  bana hepsi dendi. birde sizin yedek su deposu resimdeki  gibimi oldu isli .benimkinde yağ yok is var. sebebi? lpg regülatörden olabilirmi? 

 

 

 

yedek-su-depo.jpg

 

Yağ soğutucudan işte :) Depodaki kirlilik ondan. Motor suyuna yağ karışıyormuş.

 

Benim sadece triger seti değişti başka hiçbirşey değişmedi. 2019 Eylül de 75 bin km de iken değiştirdim. Yağ soğutucu değişirkende sadece trigerin kayışı değişti gergi falan değişmedi. O zaman da 98 bin km de idi. Triger seti değişiminin üzerinden 33 bin km geçmiş. 2 sene daha durur ondan sonra bu sefer herşeyi değiştiririm bir aksilik çıkmazsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:

 

Yağ soğutucudan işte :) Depodaki kirlilik ondan. Motor suyuna yağ karışıyormuş.

 

Benim sadece triger seti değişti başka hiçbirşey değişmedi. 2019 Eylül de 75 bin km de iken değiştirdim. Yağ soğutucu değişirkende sadece trigerin kayışı değişti gergi falan değişmedi. O zaman da 98 bin km de idi. Triger seti değişiminin üzerinden 33 bin km geçmiş. 2 sene daha durur ondan sonra bu sefer herşeyi değiştiririm bir aksilik çıkmazsa.

sizin antifrizde yağ varmıydı bariz içinde elinizi attığınızda .ben şırıngayla çektim yağ yoktu elle baktım. triger değişirken anlaşılan soğutucuyuda değiştirmek gerekli. sizi trigeri ilk kaç binde değiştiniz.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

sizin antifrizde yağ varmıydı bariz içinde elinizi attığınızda .ben şırıngayla çektim yağ yoktu elle baktım. triger değişirken anlaşılan soğutucuyuda değiştirmek gerekli. sizi trigeri ilk kaç binde değiştiniz.

 

Yanlış ifade ettim. Triger değişirken yağ soğutucu değişimine gerek yok. Yağ bidonunda kapakta suda anormallik varsa yağ soğutucu pert demektir. Yağ soğutucu değişirken teknik olarak trigerin (en azından kayışın) değişmesinin gerek olduğunu, sökülen trigerin tekrar takıldığında sıyrılabileceğini atabileceğini öğrendim ve 2014 model arabamın yukarıda yazdığım gibi ilk olarak 5. yılında 75 bin km de değişen triger setinin üstünden 2 sene sonra yağ soğutucu ile birlikte sadece trigerin kayışını değiştirdim :) Antifrizdeki yağı elle anlamanız zor çünkü antfirizin kendisi de yağlı oluyor. Kapakta tortu bidonda kirlilik vs gözlenmesi gerek. Yağda da illaki noktasal mı diyeyim tortular siyahlanmalar olmuştu diye hatırlıyorum.

Çağlar Bayur yazdı:

prosedüreki 3 numara işlemi triger değişimi zaten. vesile olsun

 

Değil abi. O direk su pompasının kayışı. Bizim su pompası Alternatöre bağlı diye biliyorum. Ha 2 tane kayış gördüm o bölgede (triger hariç o zaten kapağın altında görünmüyor). 2. kayış nereye bağlı onu göremedim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:

 

Yanlış ifade ettim. Triger değişirken yağ soğutucu değişimine gerek yok. Yağ bidonunda kapakta suda anormallik varsa yağ soğutucu pert demektir. Yağ soğutucu değişirken teknik olarak trigerin (en azından kayışın) değişmesinin gerek olduğunu, sökülen trigerin tekrar takıldığında sıyrılabileceğini atabileceğini öğrendim ve 2014 model arabamın yukarıda yazdığım gibi ilk olarak 5. yılında 75 bin km de değişen triger setinin üstünden 2 sene sonra yağ soğutucu ile birlikte sadece trigerin kayışını değiştirdim :) Antifrizdeki yağı elle anlamanız zor çünkü antfirizin kendisi de yağlı oluyor. Kapakta tortu bidonda kirlilik vs gözlenmesi gerek. Yağda da illaki noktasal mı diyeyim tortular siyahlanmalar olmuştu diye hatırlıyorum.

gayet güzel ifade ettiniz aslında . ben trigeri değişeceğim için aynı zamanda bidonda bu sorun varken soğutucunun da değişmesi gerektiğini düşündüm sizdeki aynı sorundan dolayı.aynı sorunlar bendede var. sadece bidonda kirlilik gözledim kapakta tortu şu için yok gibi. ah şu kronikler olmasa 😁

Metin hocam birde komple soğutucu değişti değilmi GM Opel Astra J (1.6) Komple Yağ Soğutucusu 93186324/,,,, sadece yağ eşanjörü (soğutucu) değişmek sorunu çözmez değilmi?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

gayet güzel ifade ettiniz aslında . ben trigeri değişeceğim için aynı zamanda bidonda bu sorun varken soğutucunun da değişmesi gerektiğini düşündüm sizdeki aynı sorundan dolayı.aynı sorunlar bendede var. sadece bidonda kirlilik gözledim kapakta tortu şu için yok gibi. ah şu kronikler olmasa 😁

 

Araç kaç km de? Varsa böyle bir şüphe çok büyümeden değişimi daha iyi olur çünkü radyatör kalorifer vs alayına yağ birikiyor. En erken 60 bin km de gördüğüm bu yağ soğutucu sorunu benim başıma 90 bin km de gelmeye başladı. Termostat arıza verdi. Termostat sipariş ettim geldi su bidonunu kontrol ettik ondan sonra termostat değişmeden önce yağ soğutucuyu değişelim su sistemini temizleyelim ondan sonra da termostatı takalım dendi.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

Metin hocam birde komple soğutucu değişti değilmi GM Opel Astra J (1.6) Komple Yağ Soğutucusu 93186324/,,,, sadece yağ eşanjörü (soğutucu) değişmek sorunu çözmez değilmi?

 

Ben komple değiştirdim. Riske girmedim. 2. sayfada aldığım malzeme listesi var. Antifriz, sistem temizleyici, motor yağı vs de var.

Yorum bağlantısı
Hasan Taha

araç 75binde şu an .dediğiniz gibi suyun dolaştığı her yere yağ da gider . termostat komplemi değiştiniz . kale marka yan sanayi var(500₺), original gm 1800₺ civarında .sadece eşanjör 350₺ civarında .

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

araç 75binde şu an .dediğiniz gibi suyun dolaştığı her yere yağ da gider . termostat komplemi değiştiniz . kale marka yan sanayi var(500₺), original gm 1800₺ civarında .sadece eşanjör 350₺ civarında .

 

Termostatın kendisini değiştirdim yuva değişmedi.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Metin Akbal yazdı:

 

Termostatın kendisini değiştirdim yuva değişmedi.

yuva mı 🙄

Yönetim göreve 😒

İki devir lafı ettik diye carmıha gerecek adam yuva diyor herkes suspus 😂

Yorum bağlantısı
Hasan Taha
Metin Akbal yazdı:
Arif Aykın yazdı:
Abi bende de yedek su kabının etrafı mat videodaki gibi net değil fakat dibinde siyah ufak partiküller var yağdan olduğunu sanmıyorum ustaya sorduğumda normal olduğunu söyledi. Bence detaylı kontrol sonrası işlem yaptır. 

Anca Ankara ya benim ustaya giderim. Videodaki gibi şeffaf değil benim aracın şu bidonu. Partikül hatırlamıyorum.

Ankarada hangi ustaya gösteriyorsun yer iletişim verebilirmisin. birde  yedek parçaları hangi siteden almıştınız

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Alpay Sumer yazdı:

yuva mı 🙄

Yönetim göreve 😒

İki devir lafı ettik diye carmıha gerecek adam yuva diyor herkes suspus 😂

 

Tüken.. Noldu yahu kalem bile yazmadı bitti? Anlamadı ben?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hasan Taha yazdı:

Ankarada hangi ustaya gösteriyorsun yer iletişim verebilirmisin. birde  yedek parçaları hangi siteden almıştınız

 

Triger için Ankara ya gittim. Kaygusuz Oto Necati Kaygusuz. Beraber VW forumlarında takıldığımız bir abi. Telefona genelde bakamaz o yüzden yanına gitmek gerekir. Triger setini Ankara ya gidince orada parçacıdan Dayco marka almıştık beraber.

 

Yağ soğutucu için oraya gitmedim pandemi vardı ildışı yasaktı. Çorum da yetkili servis kapanınca kendi yerlerini açan servis danışmanının yanına gittim. Parçaları onlineyedekparca.com dan almıştım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...