İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Performans Arttırma


Gökhan DOĞAN

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

Merhabalar Arkadaşlar, 

Bir konu ile alakalı bilgi almak istiyorum konuyla alakalı tecrübeleri arkadaşlar tecrübelerini aktarırsa sevinirim. 2003 fiestam var 1.4 benzinli erzurumda ikamet ediyorum. Aracımda nasıl bir performans arttırma işlemi yapabilirim. Malûm rakım yüksek olunca haliyle iyice düşüyor performans. Bu doğrultuda neler yapılabilir bilgilendirirseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın
(düzenlendi)
Gökhan DOĞAN yazdı:

Merhabalar Arkadaşlar, 

Bir konu ile alakalı bilgi almak istiyorum konuyla alakalı tecrübeleri arkadaşlar tecrübelerini aktarırsa sevinirim. 2003 fiestam var 1.4 benzinli erzurumda ikamet ediyorum. Aracımda nasıl bir performans arttırma işlemi yapabilirim. Malûm rakım yüksek olunca haliyle iyice düşüyor performans. Bu doğrultuda neler yapılabilir bilgilendirirseniz sevinirim.

Aynı aracı 3 yıl kullandım başıma çok iş açmış olsada keyifle kullandım. Ben erzurumda 1 hafta kullandım herhangi bir performans eksikliği yaşamadım lpg li olmasına rağmen. LPG yi ben taktırmıştım 135000 km de ve 163000 km de satmıştım aracımı. Ben ara ara benzin katkı kullanıyordum ve bakımlarını aralıksız yaptırıyordum.

tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

1.4 motor fiesta için yeterli performans üretir bence normal kullanımda.

Sizin için yeterli gelmiyor ise turbo beslemeli bir araca geçilmeli.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Standart kullanıcı için performans anlamında yapılacak hiçbir şey yok maalesef

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Hasan Karabekiroglu yazdı:

1.4 motor fiesta için yeterli performans üretir bence normal kullanımda.

Sizin için yeterli gelmiyor ise turbo beslemeli bir araca geçilmeli.

Şöyle belirtmek gerekirse accent era kullandım 1.5 crdi 110 hp benim aracın onun yanında yürüdüğünü hissettim :)

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)

Babamda 65 bg turbo dizel kangoo var, 100 beygirlik atmosferik araçlardan keyifli gidiyor. Turboya geçme zamanınız gelmiş. Dizel eranın da gidişi başkadır

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Çağlar Bayur yazdı:

iyi bakım, güzel buj, yeni buji kablosu

Çağlar abim sana ulaşmayı çok denedim ama bir türlü ulaşamadım :) bu konuyla alakalı senin görüşlerin benim için çok çok önemli. Önümde 2 seçenek var. Ya mevcut aracimla yüksek performans beklemeyip mesela era dizel performansı gibi. Ama bu durumda da 2003 fiesta motor ömrü devreye giriyor bakımları zamanında olduğu sürece ne kadar süre beni götürür yani kısaca bu motorlar ne kadar dayanıklı

Ya da turbo şarj olan bir araca geçeceğim ki dizel araçlarında bakım maliyeti yüksek motor ömürleri kısa diye (biliyorum) 

 

Yani düşük performans uzun vadeli kullanmak mi mantıklı yüksek performanslı olup para harcamak mı? 

Çağlar abim dediğim gibi senin görüşün benim için çok önemli 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Gökhan DOĞAN yazdı:

dizel araçlarında bakım maliyeti yüksek motor ömürleri kısa diye (biliyorum)

Böyle bir şey hurafe :)

Atmosferik bir araca performans artışı teoride mümkünse de, pratikte ralli yapmıyorsanız mümkün değil. Dizel ile aracınızı karşılaştırıp gitmediğini söylemeniz gayet normal çünkü dizel aracın silindir patlaması, turbo farkı ile torku çok yüksektir.

Dizele geçme niyetiniz varsa, her aracı alırken yapmanız gerektiği gibi, bakım geçmişine bakarak almanız harici bi fark yoktur. Kaliteli yakıt, kaliteli bakım, her araç için aynı sonuçları doğuracaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bakım yapmak dışında. Bir de Çağların dedikleri yapılabilir sadece.
Performans çok düşükse kompresyonları ölçtürün.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Köksal Yılmaz yazdı:

Babamda 65 bg turbo dizel kangoo var, 100 beygirlik atmosferik araçlardan keyifli gidiyor. Turboya geçme zamanınız gelmiş. Dizel eranın da gidişi başkadır

110’luk CRDI Getz şaka makinası. Ama denemeyin gittiği kadar durmuyor 😀

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Başlığı görünce geldim ama bi arkadaşın problemi için değilmiş konu
Arabamız bizim arkadaşımız
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
110’luk CRDI Getz şaka makinası. Ama denemeyin gittiği kadar durmuyor [emoji3]
Keşke bunu yıllar önce carreraya vurmadan önce söyleseydin default_lol.gif

39aa348730c3b425997257894ec17607.jpg3224dfb5238743078ca04753247232a3.jpg
  • Beğen 1
  • Mutlu 4
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Böyle bir şey hurafe :)

aynen öyle 17 yıldır atmosferik benzinli ve 6 yıldır 1,6 tdci  ford araç kullanıyorum. Periyodik Bakımlarını ford serviste yaptırıyorum ahım şahım fiyat farkı yok kesinlikle hurafe üfüren iyi üfürmüş zamanında. 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
Metin Uzunoğlu yazdı:

aynen öyle 17 yıldır atmosferik benzinli ve 6 yıldır 1,6 tdci  ford araç kullanıyorum. Periyodik Bakımlarını ford serviste yaptırıyorum ahım şahım fiyat farkı yok kesinlikle hurafe üfüren iyi üfürmüş zamanında. 

 

Periyodik bakım için değil de, muhtemel bir enjektör arızası vb durumlarda maliyet fazla oluyor diye söylenmiştir belki. Diğer taraftan benzinli araçta rutin buji, buji kablosu, bobin masrafı var. Hele bir de LPG varsa onun masrafı da cabası. Sarf malzemelerin çoğu her iki grupta da benzer fiyat zaten.

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan DOĞAN yazdı:

Çağlar abim sana ulaşmayı çok denedim ama bir türlü ulaşamadım :) bu konuyla alakalı senin görüşlerin benim için çok çok önemli. Önümde 2 seçenek var. Ya mevcut aracimla yüksek performans beklemeyip mesela era dizel performansı gibi. Ama bu durumda da 2003 fiesta motor ömrü devreye giriyor bakımları zamanında olduğu sürece ne kadar süre beni götürür yani kısaca bu motorlar ne kadar dayanıklı

Ya da turbo şarj olan bir araca geçeceğim ki dizel araçlarında bakım maliyeti yüksek motor ömürleri kısa diye (biliyorum) 

 

Yani düşük performans uzun vadeli kullanmak mi mantıklı yüksek performanslı olup para harcamak mı? 

Çağlar abim dediğim gibi senin görüşün benim için çok önemli 

estağfurullah buradayız yetişebildğimiz aklımz erdiğince. 1.4 fiestadan acaip farklı bir beygir alınmaz. erzurum da rakım biraz yüksek sanırım, bu da tdci her motor için dezavantaj. 1.6 motorlu bir tdci + yazılım sizin beklentinizi karşılar bence.

hundaylar pire gibi doğrudur ancak allah korusun ama kaza durumu da dezvanataj, sümbüller bayağı canlı ama kaza da risk var tabii

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Çağlar Bayur yazdı:

estağfurullah buradayız yetişebildğimiz aklımz erdiğince. 1.4 fiestadan acaip farklı bir beygir alınmaz. erzurum da rakım biraz yüksek sanırım, bu da tdci her motor için dezavantaj. 1.6 motorlu bir tdci + yazılım sizin beklentinizi karşılar bence.

hundaylar pire gibi doğrudur ancak allah korusun ama kaza durumu da dezvanataj, sümbüller bayağı canlı ama kaza da risk var tabii

Çok sağolasın abi değerli bilgilerin için..

Ben en iyisi fordun motoruna güvenerek 1.4 benzinli aracıma binip güvenlikten taviz vermeyip performanstan vazgeçeceğim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Gökhan DOĞAN yazdı:

Çok sağolasın abi değerli bilgilerin için..

Ben en iyisi fordun motoruna güvenerek 1.4 benzinli aracıma binip güvenlikten taviz vermeyip performanstan vazgeçeceğim..

Tabikide güvenlikten taviz vermeyin. Aracınızda abs ve 8 adet airbag var. Accent era'nın hangi paketini kullandım bilmiyorum ama 2 adet airbag oluyor ve abs olmuyor bazılarında. Benim kayınbiraderimde vardı pazaryolunda ikamet ediyordu,  onun arabayı kullandığım zaman çok keyifsiz ve güvensiz şekilde arabayı kullanıyordum. Yolda giderken sanki araba kanatlanıp uçacak gibi geliyordu. Benim 2003 ghia ise yolda giderken yere yapışıyor resmen ve keyifli güvenli yolculuk yaptırıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Atmosferik araçlarda(turbosuz yani) yapılacak şeyler var ama bu sefer günlük kullanım zul oluyor. Üst kapak değiştirme, egzantirik mili değiştirme vs. Ancak araç ralli arabası gibi saçma sapan sesler çıkartıyor bu gibi modifikasyonlar sonrasında. Kullanımı da günlük kullanıma uygun olmuyor. Onun için pek bulaşmamak en iyisi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Çağlar Bayur yazdı:

iyi bakım, güzel buj, yeni buji kablosu

Abim Merhabalar bir konu hakkında daha senden bilgi almak istiyorum. Dünde konu üzerinden konuşmuştuk 2003 1.4 benzinli fiesta aracım su an 265 bin km de. Performans kaybına dair şüphelerim var. Katalizör iptal ettik boğaz kelebeği temizlendi  bujiler iridyum buji kabloları motocraft orjinal bobin yeni. Bu durumda km den de kaynaklı olarak başka temizlenmesi gereken veya bakmamız gereken farklı yerler var mi acaba performans acisindan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan DOĞAN yazdı:

başka temizlenmesi gereken veya bakmamız gereken

başka yaptırılacak bir şey bulunmaz sanayide

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Gökhan DOĞAN yazdı:

Abim Merhabalar bir konu hakkında daha senden bilgi almak istiyorum. Dünde konu üzerinden konuşmuştuk 2003 1.4 benzinli fiesta aracım su an 265 bin km de. Performans kaybına dair şüphelerim var. Katalizör iptal ettik boğaz kelebeği temizlendi  bujiler iridyum buji kabloları motocraft orjinal bobin yeni. Bu durumda km den de kaynaklı olarak başka temizlenmesi gereken veya bakmamız gereken farklı yerler var mi acaba performans acisindan

 

Eğer yoksa bir de açık hava filtresi takın fiziksel olmasa da psikolojik beygir artışı olur :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...