Gökhan DOĞAN 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Merhabalar Arkadaşlar, Bir konu ile alakalı bilgi almak istiyorum konuyla alakalı tecrübeleri arkadaşlar tecrübelerini aktarırsa sevinirim. 2003 fiestam var 1.4 benzinli erzurumda ikamet ediyorum. Aracımda nasıl bir performans arttırma işlemi yapabilirim. Malûm rakım yüksek olunca haliyle iyice düşüyor performans. Bu doğrultuda neler yapılabilir bilgilendirirseniz sevinirim. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 (düzenlendi) Gökhan DOĞAN yazdı: Merhabalar Arkadaşlar, Bir konu ile alakalı bilgi almak istiyorum konuyla alakalı tecrübeleri arkadaşlar tecrübelerini aktarırsa sevinirim. 2003 fiestam var 1.4 benzinli erzurumda ikamet ediyorum. Aracımda nasıl bir performans arttırma işlemi yapabilirim. Malûm rakım yüksek olunca haliyle iyice düşüyor performans. Bu doğrultuda neler yapılabilir bilgilendirirseniz sevinirim. Aynı aracı 3 yıl kullandım başıma çok iş açmış olsada keyifle kullandım. Ben erzurumda 1 hafta kullandım herhangi bir performans eksikliği yaşamadım lpg li olmasına rağmen. LPG yi ben taktırmıştım 135000 km de ve 163000 km de satmıştım aracımı. Ben ara ara benzin katkı kullanıyordum ve bakımlarını aralıksız yaptırıyordum. 2 Eylül 2020 tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 1.4 motor fiesta için yeterli performans üretir bence normal kullanımda. Sizin için yeterli gelmiyor ise turbo beslemeli bir araca geçilmeli. Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Standart kullanıcı için performans anlamında yapılacak hiçbir şey yok maalesef Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 2 Eylül 2020 Yazar Paylaş 2 Eylül 2020 Hasan Karabekiroglu yazdı: 1.4 motor fiesta için yeterli performans üretir bence normal kullanımda. Sizin için yeterli gelmiyor ise turbo beslemeli bir araca geçilmeli. Şöyle belirtmek gerekirse accent era kullandım 1.5 crdi 110 hp benim aracın onun yanında yürüdüğünü hissettim Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 (düzenlendi) Babamda 65 bg turbo dizel kangoo var, 100 beygirlik atmosferik araçlardan keyifli gidiyor. Turboya geçme zamanınız gelmiş. Dizel eranın da gidişi başkadır 2 Eylül 2020 tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 iyi bakım, güzel buj, yeni buji kablosu 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Başlığı görünce geldim ama bi arkadaşın problemi için değilmiş konu 1 3 Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 2 Eylül 2020 Yazar Paylaş 2 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: iyi bakım, güzel buj, yeni buji kablosu Çağlar abim sana ulaşmayı çok denedim ama bir türlü ulaşamadım bu konuyla alakalı senin görüşlerin benim için çok çok önemli. Önümde 2 seçenek var. Ya mevcut aracimla yüksek performans beklemeyip mesela era dizel performansı gibi. Ama bu durumda da 2003 fiesta motor ömrü devreye giriyor bakımları zamanında olduğu sürece ne kadar süre beni götürür yani kısaca bu motorlar ne kadar dayanıklı Ya da turbo şarj olan bir araca geçeceğim ki dizel araçlarında bakım maliyeti yüksek motor ömürleri kısa diye (biliyorum) Yani düşük performans uzun vadeli kullanmak mi mantıklı yüksek performanslı olup para harcamak mı? Çağlar abim dediğim gibi senin görüşün benim için çok önemli 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Gökhan DOĞAN yazdı: dizel araçlarında bakım maliyeti yüksek motor ömürleri kısa diye (biliyorum) Böyle bir şey hurafe Atmosferik bir araca performans artışı teoride mümkünse de, pratikte ralli yapmıyorsanız mümkün değil. Dizel ile aracınızı karşılaştırıp gitmediğini söylemeniz gayet normal çünkü dizel aracın silindir patlaması, turbo farkı ile torku çok yüksektir. Dizele geçme niyetiniz varsa, her aracı alırken yapmanız gerektiği gibi, bakım geçmişine bakarak almanız harici bi fark yoktur. Kaliteli yakıt, kaliteli bakım, her araç için aynı sonuçları doğuracaktır. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Bakım yapmak dışında. Bir de Çağların dedikleri yapılabilir sadece. Performans çok düşükse kompresyonları ölçtürün. 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Köksal Yılmaz yazdı: Babamda 65 bg turbo dizel kangoo var, 100 beygirlik atmosferik araçlardan keyifli gidiyor. Turboya geçme zamanınız gelmiş. Dizel eranın da gidişi başkadır 110’luk CRDI Getz şaka makinası. Ama denemeyin gittiği kadar durmuyor 😀 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Başlığı görünce geldim ama bi arkadaşın problemi için değilmiş konu Arabamız bizim arkadaşımız 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 110’luk CRDI Getz şaka makinası. Ama denemeyin gittiği kadar durmuyor [emoji3]Keşke bunu yıllar önce carreraya vurmadan önce söyleseydin 1 4 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 (düzenlendi) Sani Gerşon yazdı: Böyle bir şey hurafe aynen öyle 17 yıldır atmosferik benzinli ve 6 yıldır 1,6 tdci ford araç kullanıyorum. Periyodik Bakımlarını ford serviste yaptırıyorum ahım şahım fiyat farkı yok kesinlikle hurafe üfüren iyi üfürmüş zamanında. 2 Eylül 2020 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 (düzenlendi) Metin Uzunoğlu yazdı: aynen öyle 17 yıldır atmosferik benzinli ve 6 yıldır 1,6 tdci ford araç kullanıyorum. Periyodik Bakımlarını ford serviste yaptırıyorum ahım şahım fiyat farkı yok kesinlikle hurafe üfüren iyi üfürmüş zamanında. Periyodik bakım için değil de, muhtemel bir enjektör arızası vb durumlarda maliyet fazla oluyor diye söylenmiştir belki. Diğer taraftan benzinli araçta rutin buji, buji kablosu, bobin masrafı var. Hele bir de LPG varsa onun masrafı da cabası. Sarf malzemelerin çoğu her iki grupta da benzer fiyat zaten. 2 Eylül 2020 tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 Gökhan DOĞAN yazdı: Çağlar abim sana ulaşmayı çok denedim ama bir türlü ulaşamadım bu konuyla alakalı senin görüşlerin benim için çok çok önemli. Önümde 2 seçenek var. Ya mevcut aracimla yüksek performans beklemeyip mesela era dizel performansı gibi. Ama bu durumda da 2003 fiesta motor ömrü devreye giriyor bakımları zamanında olduğu sürece ne kadar süre beni götürür yani kısaca bu motorlar ne kadar dayanıklı Ya da turbo şarj olan bir araca geçeceğim ki dizel araçlarında bakım maliyeti yüksek motor ömürleri kısa diye (biliyorum) Yani düşük performans uzun vadeli kullanmak mi mantıklı yüksek performanslı olup para harcamak mı? Çağlar abim dediğim gibi senin görüşün benim için çok önemli estağfurullah buradayız yetişebildğimiz aklımz erdiğince. 1.4 fiestadan acaip farklı bir beygir alınmaz. erzurum da rakım biraz yüksek sanırım, bu da tdci her motor için dezavantaj. 1.6 motorlu bir tdci + yazılım sizin beklentinizi karşılar bence. hundaylar pire gibi doğrudur ancak allah korusun ama kaza durumu da dezvanataj, sümbüller bayağı canlı ama kaza da risk var tabii 1 Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 2 Eylül 2020 Yazar Paylaş 2 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: estağfurullah buradayız yetişebildğimiz aklımz erdiğince. 1.4 fiestadan acaip farklı bir beygir alınmaz. erzurum da rakım biraz yüksek sanırım, bu da tdci her motor için dezavantaj. 1.6 motorlu bir tdci + yazılım sizin beklentinizi karşılar bence. hundaylar pire gibi doğrudur ancak allah korusun ama kaza durumu da dezvanataj, sümbüller bayağı canlı ama kaza da risk var tabii Çok sağolasın abi değerli bilgilerin için.. Ben en iyisi fordun motoruna güvenerek 1.4 benzinli aracıma binip güvenlikten taviz vermeyip performanstan vazgeçeceğim.. 2 Yorum bağlantısı
Arif Aykın 3 Eylül 2020 Paylaş 3 Eylül 2020 Gökhan DOĞAN yazdı: Çok sağolasın abi değerli bilgilerin için.. Ben en iyisi fordun motoruna güvenerek 1.4 benzinli aracıma binip güvenlikten taviz vermeyip performanstan vazgeçeceğim.. Tabikide güvenlikten taviz vermeyin. Aracınızda abs ve 8 adet airbag var. Accent era'nın hangi paketini kullandım bilmiyorum ama 2 adet airbag oluyor ve abs olmuyor bazılarında. Benim kayınbiraderimde vardı pazaryolunda ikamet ediyordu, onun arabayı kullandığım zaman çok keyifsiz ve güvensiz şekilde arabayı kullanıyordum. Yolda giderken sanki araba kanatlanıp uçacak gibi geliyordu. Benim 2003 ghia ise yolda giderken yere yapışıyor resmen ve keyifli güvenli yolculuk yaptırıyordu. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 3 Eylül 2020 Paylaş 3 Eylül 2020 Atmosferik araçlarda(turbosuz yani) yapılacak şeyler var ama bu sefer günlük kullanım zul oluyor. Üst kapak değiştirme, egzantirik mili değiştirme vs. Ancak araç ralli arabası gibi saçma sapan sesler çıkartıyor bu gibi modifikasyonlar sonrasında. Kullanımı da günlük kullanıma uygun olmuyor. Onun için pek bulaşmamak en iyisi. 1 Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 3 Eylül 2020 Yazar Paylaş 3 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: iyi bakım, güzel buj, yeni buji kablosu Abim Merhabalar bir konu hakkında daha senden bilgi almak istiyorum. Dünde konu üzerinden konuşmuştuk 2003 1.4 benzinli fiesta aracım su an 265 bin km de. Performans kaybına dair şüphelerim var. Katalizör iptal ettik boğaz kelebeği temizlendi bujiler iridyum buji kabloları motocraft orjinal bobin yeni. Bu durumda km den de kaynaklı olarak başka temizlenmesi gereken veya bakmamız gereken farklı yerler var mi acaba performans acisindan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Eylül 2020 Paylaş 3 Eylül 2020 Gökhan DOĞAN yazdı: başka temizlenmesi gereken veya bakmamız gereken başka yaptırılacak bir şey bulunmaz sanayide Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 3 Eylül 2020 Paylaş 3 Eylül 2020 Gökhan DOĞAN yazdı: Abim Merhabalar bir konu hakkında daha senden bilgi almak istiyorum. Dünde konu üzerinden konuşmuştuk 2003 1.4 benzinli fiesta aracım su an 265 bin km de. Performans kaybına dair şüphelerim var. Katalizör iptal ettik boğaz kelebeği temizlendi bujiler iridyum buji kabloları motocraft orjinal bobin yeni. Bu durumda km den de kaynaklı olarak başka temizlenmesi gereken veya bakmamız gereken farklı yerler var mi acaba performans acisindan Eğer yoksa bir de açık hava filtresi takın fiziksel olmasa da psikolojik beygir artışı olur Yorum bağlantısı
Recommended Posts