Yılmaz Kocaman 23 Mart 2021 Paylaş 23 Mart 2021 Mehmet Saat yazdı: Yılmaz bey aracınızı aldınız mı? son durum hakkında bilgi verebilirmisiniz Mehmet bey benzinde o lok lok sesi hallolmuş ama gazda yine stop etme yada rölanti düşmesi yapıyor.Lpg sistemine baktırdım sistemde sorun yok diyor usta rölanti motoru ve boğaz kelebeği temizlenecek dedi onları daha temizletemedim ondan yazmadım sizede.Açıkçası elektriksel bir sorun var diye düşünüyorum akşam farları,silecekleri çalıştırıyorum kapıları açıyorum iç aydınlatma lambaları pır pır ediyor ama rölanti oynamıyor.Aküyü,şarj dinamosunu ölçtürdüm onlarda da bir sorun yok.Temizlik sonrası yeniden yazarım size. Yorum bağlantısı
Fatih Kalkan 24 Mart 2021 Paylaş 24 Mart 2021 Yılmaz Kocaman yazdı: Mehmet bey benzinde o lok lok sesi hallolmuş ama gazda yine stop etme yada rölanti düşmesi yapıyor.Lpg sistemine baktırdım sistemde sorun yok diyor usta rölanti motoru ve boğaz kelebeği temizlenecek dedi onları daha temizletemedim ondan yazmadım sizede.Açıkçası elektriksel bir sorun var diye düşünüyorum akşam farları,silecekleri çalıştırıyorum kapıları açıyorum iç aydınlatma lambaları pır pır ediyor ama rölanti oynamıyor.Aküyü,şarj dinamosunu ölçtürdüm onlarda da bir sorun yok.Temizlik sonrası yeniden yazarım size. Yilmaz bey, merhabalar, benim aracımda da triger değişimi sonrası stop etme sorunu oluştu. Motora giden direksiyon muşuru var, motorun arka kısmında, camın altında, motora takılıyor. direksiyonu çevirdiğinizde rolantiyi ayarlayıyormuş. Muşuru motordan çekince, stop etme sorunu ve homurtu düzeliyordu. Usta, trigeri kayislari kontrol etti, ust kapak contası ile direksiyon muşurunu değiştirdi Şimdi ne homurtu kaldi ne de stop etme ne de dalgalanma. Ama daha yeni aracımı aldim, ilerleyen günlerde ne olur bilmiyorum. Şu an aracıma yeni lpg takılmış gibi hiçbir dalgalanma veya hava filtresi kısmından gelen homurtu kalmadı. İsterseniz o muşuru çıkartıp motorunuzu dinleyin, muşur çıkartıldığında vites geçişlerinde devir vitese atınca düzeliyor. Ankarada iseniz gittiğim ustanın adresini verebilirim. Üst kapak contası öncesinde subaplarda sorun olabileceği düşünülüyordu (kompresör testi hareket ettirmedi), ama ust kapak.contasi değişimi sonrasinda subaplarda sorun olmadığını anladık. Bu noktaya gelene kadar, rolanti motoru, gaz kelebegi temizlendi, bujiler buji kablosu, bobin değişti. En son üst kapak contasiyla sorum şimdilik haloldu çok şükür. Yorum bağlantısı
Yılmaz Kocaman 25 Mart 2021 Paylaş 25 Mart 2021 Fatih Kalkan yazdı: Yilmaz bey, merhabalar, benim aracımda da triger değişimi sonrası stop etme sorunu oluştu. Motora giden direksiyon muşuru var, motorun arka kısmında, camın altında, motora takılıyor. direksiyonu çevirdiğinizde rolantiyi ayarlayıyormuş. Muşuru motordan çekince, stop etme sorunu ve homurtu düzeliyordu. Usta, trigeri kayislari kontrol etti, ust kapak contası ile direksiyon muşurunu değiştirdi Şimdi ne homurtu kaldi ne de stop etme ne de dalgalanma. Ama daha yeni aracımı aldim, ilerleyen günlerde ne olur bilmiyorum. Şu an aracıma yeni lpg takılmış gibi hiçbir dalgalanma veya hava filtresi kısmından gelen homurtu kalmadı. İsterseniz o muşuru çıkartıp motorunuzu dinleyin, muşur çıkartıldığında vites geçişlerinde devir vitese atınca düzeliyor. Ankarada iseniz gittiğim ustanın adresini verebilirim. Üst kapak contası öncesinde subaplarda sorun olabileceği düşünülüyordu (kompresör testi hareket ettirmedi), ama ust kapak.contasi değişimi sonrasinda subaplarda sorun olmadığını anladık. Bu noktaya gelene kadar, rolanti motoru, gaz kelebegi temizlendi, bujiler buji kablosu, bobin değişti. En son üst kapak contasiyla sorum şimdilik haloldu çok şükür. Fatih bey benim sorun triger değişiminden sonra olmadı daha önceden vardı lok lok sesi için triger değişirken subaplarıda keyfi olarak değiştirdik ve direksiyon müşürüde değişti benzinde çok şükür bir sorun kalmadı sayılır ama gaza aldığımda bir dengesizlik yapıyor ara ara.Lpg ustası boğaz kelebeği,rölanti motoru temizlensin dedi daha temizletemedim bakalım ne olacak. Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 8 Nisan 2021 Paylaş 8 Nisan 2021 Mehmet Saat yazdı: Merhabalar; 2004 focus rolanti de dengesizlik ve son zamanlarda stop etme sorunu yaşamaktayım benzin ve gazda da durum aynı Yetkili servise götürdüm ve yapılan kontrollerde by-pass ve potansiyemetre değişimi yapılarak kontrol edilmesi gerektiğini ilettiler. Yalnız sorun parça değişimi sonrası da devam etse bile değişimi yapılan parçaların parasını ödemem gerekiyor.(4300 tl) bu sebepten müdahale ettirmeden servis den ayrıldım Dışarıda özel bir serviste rölanti valfi temizlendi bobin ve bobin kabloları ayrıca kelebek üzerinde bulunan potansiyemetre test amaçlı değiştirilerek denendi T boru kontrollü yapıldı altında bulunan subab yenisi ile değiştirildi sorun maalesef devam ediyor Sabahları ilk calıştırdığımda 1500 devre çıkıyor ve 200 seviyelerine düşüyor motor ısındıktan sonra bir miktar düzeliyor. Yalnız durmaya yakın yine devir 300 seviyelerine inerek tekrar yükseliyor. Bir süre durduktan sonra devir sabitleniyor yalnız motor 15-20 saniye aralıklarla vuruntu şeklinde sallanıp tekrar düzeliyor. Gaza basarak 3000 4000 devire yükseltip motorun yanından bakıldığında belli aralıklarla titremeye devam ettiği görülüyor ve bu esnada motora ellerinizi koyduğunuzda sanki birisi çekiç vs bir parça ile motora vuruyor gibi hissediyorsunuz En son ustalar tarafından yapılan yorum subap ayarlarının sıkı olduğu yada aralarında boşluk kaldığı yani motorun açılarak yapılması gerekecek (Gaza basarak sabit 3000 4000 devire ayarlandığında motorun silkelemesi rölanti valfi, potansiyemetre kaynaklı yada rölantiyi bozan bir parçadan kaynaklı olabilir mi?) Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim Yaşadığım sorunların krank dan kaynaklı olabilme ihtimali olabilir mi? Krank da çok hafif boşluk olması normal midir? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2021 Paylaş 8 Nisan 2021 Bu sorun yüz yıllardır konuşulur. Konu hakkında makaleler bile yazıldı. Maalesef focuslar biraz yaşlanınca bu sorun başlıyor.. Sorunun sebebi çok. En az 15 farklı sorun buna sebep olur. Aklıma geliverenler. Rolanti valfi Boğaz kelebeği Karter havalandırma hortumları müşürleri Westinhause müşürü subabı Subap yanıkları Benzin filtresi Benzin pompası Enjektörler Elektrik tesisatı, soketler Lpg tesisatı ve donanımı Kontrolsüz hava girişleri Maf veya map arızaları diğer sensörler Triger sente sorunları Alternatör ve akü sorunları Vs vs.. Forumda çok fazla bilgi var arkadaşlar. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Bayram 13 Kasım 2022 Paylaş 13 Kasım 2022 Değerli forum üyeleri, aracım 2004 focus 1 birçok parça değişimi yapmama rağmen (havalandırma hortumu, subabı, ateşleme bobini,kablosu, buji, şarj dinamosu kömürleri konnektörleri, akü, sibop kompresyon ölçümü aklınıza ne gelirse) ben de de aynı sorun var, dün akşam araç boşta iken vitese taktığımda kalorifer açıkken farlar çok az kısıklaşıyor, kaloriferi açmadan durmaya yakın rölanti yükselip tekrar 700-800 devir civarlarına geliyor. Rölanti valfi olarak eurocraft aldım fakat o da pek randıman vermedi Araç bi yerden hava alıyor sanki. Bu valfin orjinali hangi marka acaba bilginiz var mı? Magnetti marelli, pierburg, Era gibi birçok marka var boş yere alım yapmak istemiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts