Cemal Demirezen 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 Burak Çatalcalı yazdı: Evet öyle bir durumda var tabiki Orjinal rölanti valfini internetten bir türlü bulamadım link verebilecek varmı Birde Delphi marka fordun orjinal parçasımı oluyor. Potansiyometre için delphi markayı bulabildim Parçaları söktüğünüzde üzerindeki parça kodlarına bakar o şekilde aratırsanız daha kolay ve sağlam arama olur. Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı 24 Eylül 2020 Yazar Paylaş 24 Eylül 2020 Cemal Demirezen yazdı: Parçaları söktüğünüzde üzerindeki parça kodlarına bakar o şekilde aratırsanız daha kolay ve sağlam arama olur. Üzerindekilerinde orjinal olduğundan emin değilim Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 https://www.otomert.com.tr/focus-16-rolanti-valfi-sensoru-2003-2005-orjinal-pmu3127 https://www.onlinefordyedekparca.com/focus-1998-2005-arasi-br-rolanti-motoru-1s4u-9f715-bc Mutlaka telefon edip şasi numaranızla teyitleşerek alın. Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı 24 Eylül 2020 Yazar Paylaş 24 Eylül 2020 Sani Gerşon yazdı: https://www.otomert.com.tr/focus-16-rolanti-valfi-sensoru-2003-2005-orjinal-pmu3127 https://www.onlinefordyedekparca.com/focus-1998-2005-arasi-br-rolanti-motoru-1s4u-9f715-bc Mutlaka telefon edip şasi numaranızla teyitleşerek alın. Çok teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 Ya kelebeği potansiyometresi bozuk. yada almaması gereken bir yerden hava alıyor.. 1 Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı 26 Eylül 2020 Yazar Paylaş 26 Eylül 2020 Bugün rölanti valfi ve potansiyometre sıfır alıp taktım ama sorun düzelmedi Diğer yerlere yöneleceğim artık Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 26 Eylül 2020 Paylaş 26 Eylül 2020 Tüm bunlar sonrası aküyü söküp 15-20dk bekleyip geri taktınız mı? Yakıt haritası çok bozuksa değişim sonrası düzelme görülmeyebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı 29 Ekim 2020 Yazar Paylaş 29 Ekim 2020 Arkadaşlar tekrar merhaba benim rölanti sorunum çözüldü.bilgilendirme yapmak istedim aynı sorunu yaşayanlar için. bi abinin tavsiyesi üzerine söylediği ustaya götürdüm ve çok şükür sorunumu çözdü.İbre 900 devirde sabit durmakta ve takılmada yok. Ne işlem yaptığını açık açık söylemedi tabi meslek sırrı hesabı yaparak :) ama kelebekle ilgili işlem yaptığını söyledi. 300 TL karşılığında arabama tekrar kavuştum. rölanti ile ilgili sorunu olan varsa yönlendirebilirim. İstanbul/Ümraniye benimde değişmediğim temizlemediğim parça kalmamıştı. çok şükür normale döndü herkese hayırlı forumlar 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Burak Çatalcalı yazdı: söylemedi tabi meslek sırrı hesabı yaparak ama kelebekle ilgili işlem yaptığını söyledi. çözdü ise söylemez hakkıdır ama tecrübem de diyorki: gaz kelebeğine dokunmadı şunun için yazdım yıl geçeçcek gagıldan biri gelip üst satırı okuyup, rölanti sorunu gaz kelebeğine bağlıymış diyecek.. motorda ki vidayı sıkın düzelir yazan gördük meseal ustası öyle demiş Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı 29 Ekim 2020 Yazar Paylaş 29 Ekim 2020 Çağlar Bayur yazdı: çözdü ise söylemez hakkıdır ama tecrübem de diyorki: gaz kelebeğine dokunmadı şunun için yazdım yıl geçeçcek gagıldan biri gelip üst satırı okuyup, rölanti sorunu gaz kelebeğine bağlıymış diyecek.. motorda ki vidayı sıkın düzelir yazan gördük meseal ustası öyle demiş Valla doğrudur çağlar abi dediğin gibide olabilir arabayı satma noktasına gelmiştim ama şuan mutluyum 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 4 Mart 2021 Paylaş 4 Mart 2021 (düzenlendi) Merhabalar; 2004 focus rolanti de dengesizlik ve son zamanlarda stop etme sorunu yaşamaktayım benzin ve gazda da durum aynı Yetkili servise götürdüm ve yapılan kontrollerde by-pass ve potansiyemetre değişimi yapılarak kontrol edilmesi gerektiğini ilettiler. Yalnız sorun parça değişimi sonrası da devam etse bile değişimi yapılan parçaların parasını ödemem gerekiyor.(4300 tl) bu sebepten müdahale ettirmeden servis den ayrıldım Dışarıda özel bir serviste rölanti valfi temizlendi bobin ve bobin kabloları ayrıca kelebek üzerinde bulunan potansiyemetre test amaçlı değiştirilerek denendi T boru kontrollü yapıldı altında bulunan subab yenisi ile değiştirildi sorun maalesef devam ediyor Sabahları ilk calıştırdığımda 1500 devre çıkıyor ve 200 seviyelerine düşüyor motor ısındıktan sonra bir miktar düzeliyor. Yalnız durmaya yakın yine devir 300 seviyelerine inerek tekrar yükseliyor. Bir süre durduktan sonra devir sabitleniyor yalnız motor 15-20 saniye aralıklarla vuruntu şeklinde sallanıp tekrar düzeliyor. Gaza basarak 3000 4000 devire yükseltip motorun yanından bakıldığında belli aralıklarla titremeye devam ettiği görülüyor ve bu esnada motora ellerinizi koyduğunuzda sanki birisi çekiç vs bir parça ile motora vuruyor gibi hissediyorsunuz En son ustalar tarafından yapılan yorum subap ayarlarının sıkı olduğu yada aralarında boşluk kaldığı yani motorun açılarak yapılması gerekecek (Gaza basarak sabit 3000 4000 devire ayarlandığında motorun silkelemesi rölanti valfi, potansiyemetre kaynaklı yada rölantiyi bozan bir parçadan kaynaklı olabilir mi?) Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim 4 Mart 2021 tarihinde Mehmet Saat tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 Mart 2021 Paylaş 4 Mart 2021 Subap sıkı değildir de. yanıktır.. Silindir kompresyonları ölçüldü mü hiç ? Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 4 Mart 2021 Paylaş 4 Mart 2021 Mehmet bey merhaba Servis kompresyon ölçümü yapıldığını yalnız sorun olmadığını belirtmişti bunu yazmayı atlamışım sadece Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 8 Mart 2021 Paylaş 8 Mart 2021 Bugün de rölanti de dalgalanma yapıp kendisi stop ettikten sonra P0172 hatası verdi 🤔 Yalnız araç ısındıktan sonra 1500 - 300 arası dalgalanan rölanti sorunu kısmen düzeliyor ama motorun belli aralıklarla silkelemesi sürekli devam ediyor ibre de bir dalgalanma gözükmese de dijital de rölantinin sıklıkla 800 720 arasında bazende 690 seviyelerinde olduğu görülüyor Sanırım rölanti ayarlayıcısını (tekrar) ve oksijen sensör temizliği sonrasında da sorun devam eder ise subaplar için motoru açtıracağım Motoru açtırmadan önce farklı bir önerisi olan varsa iletebilirse sevinirim Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 tecrubeyle sabir karter havalandirma valfi ve borusu kontrol edilmeli Yorum bağlantısı
Yılmaz Kocaman 14 Mart 2021 Paylaş 14 Mart 2021 Mehmet Saat yazdı: Bugün de rölanti de dalgalanma yapıp kendisi stop ettikten sonra P0172 hatası verdi 🤔 Yalnız araç ısındıktan sonra 1500 - 300 arası dalgalanan rölanti sorunu kısmen düzeliyor ama motorun belli aralıklarla silkelemesi sürekli devam ediyor ibre de bir dalgalanma gözükmese de dijital de rölantinin sıklıkla 800 720 arasında bazende 690 seviyelerinde olduğu görülüyor Sanırım rölanti ayarlayıcısını (tekrar) ve oksijen sensör temizliği sonrasında da sorun devam eder ise subaplar için motoru açtıracağım Motoru açtırmadan önce farklı bir önerisi olan varsa iletebilirse sevinirim Mehmet bey motoru açtırdınız mı? Hemen hemen 2 senedir bende rölanti sorunuyla uğraşıyorum 3-4 usta banada subaplar sıkıyor o yüzden lok lok sesi geliyor ve rölanti dalgalanıyor dendi.Geçen gün tavsiye üzerine bir ustaya gittim direksiyon müşürünü iptal etti yalnızca soğukken dalgalanma ve stop etme kaldı.Yarın triger değişimi için arabayı sanayiye bırakıcam işçiliktende kâr edebilmek için bu işlemle subaplarında değişmesini istedim.Siz motoru açtırdıysanız subaplarda bir sorun çıktı mı acaba ? Yorum bağlantısı
Yılmaz Kocaman 14 Mart 2021 Paylaş 14 Mart 2021 Burak Çatalcalı yazdı: Arkadaşlar tekrar merhaba benim rölanti sorunum çözüldü.bilgilendirme yapmak istedim aynı sorunu yaşayanlar için. bi abinin tavsiyesi üzerine söylediği ustaya götürdüm ve çok şükür sorunumu çözdü.İbre 900 devirde sabit durmakta ve takılmada yok. Ne işlem yaptığını açık açık söylemedi tabi meslek sırrı hesabı yaparak ama kelebekle ilgili işlem yaptığını söyledi. 300 TL karşılığında arabama tekrar kavuştum. rölanti ile ilgili sorunu olan varsa yönlendirebilirim. İstanbul/Ümraniye benimde değişmediğim temizlemediğim parça kalmamıştı. çok şükür normale döndü herkese hayırlı forumlar Burak bey dükkanın yada ustanın adresini ve ismini öğrenebilirmiyim? Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 16 Mart 2021 Paylaş 16 Mart 2021 Halil ibrahim Oruc yazdı: tecrubeyle sabir karter havalandirma valfi ve borusu kontrol edilmeli Yukarida belirttiğim gibi kontrol ve değişim yapılarak denendi düzelmedi Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 16 Mart 2021 Paylaş 16 Mart 2021 Yılmaz Kocaman yazdı: Mehmet bey motoru açtırdınız mı? Hemen hemen 2 senedir bende rölanti sorunuyla uğraşıyorum 3-4 usta banada subaplar sıkıyor o yüzden lok lok sesi geliyor ve rölanti dalgalanıyor dendi.Geçen gün tavsiye üzerine bir ustaya gittim direksiyon müşürünü iptal etti yalnızca soğukken dalgalanma ve stop etme kaldı.Yarın triger değişimi için arabayı sanayiye bırakıcam işçiliktende kâr edebilmek için bu işlemle subaplarında değişmesini istedim.Siz motoru açtırdıysanız subaplarda bir sorun çıktı mı acaba ? Yılmaz bey merhaba henüz motoru açtırmadım akü kutup başlarını sökerek bir süre bekledikten sonra tekrar taktım ve gazın sigortasını çıkartarak benzinde bir süre binerek kontrol ediyorum Yalnız sorun devam ediyor ve bu şekilde de düzelecek gibi gözükmüyor. Anladığım kadarı ile siz sanırım supap ları değiştirmek için aracı tamire vermişsiniz son durum hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim Yorum bağlantısı
Yılmaz Kocaman 16 Mart 2021 Paylaş 16 Mart 2021 Mehmet Saat yazdı: Yılmaz bey merhaba henüz motoru açtırmadım akü kutup başlarını sökerek bir süre bekledikten sonra tekrar taktım ve gazın sigortasını çıkartarak benzinde bir süre binerek kontrol ediyorum Yalnız sorun devam ediyor ve bu şekilde de düzelecek gibi gözükmüyor. Anladığım kadarı ile siz sanırım supap ları değiştirmek için aracı tamire vermişsiniz son durum hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim Şu anlık aracım sanayide Mehmet bey 2-3 güne kadar alacağım nasipse.Dediğim gibi 3-4 usta subaplar sıkıyor deyince triger değişimiyle beraber yaptırmak istedim uzun süredir soruşturuyorum,okuyorum forumlardan yada facebooktan fakat bir çare bulamadım inşallah bu şekilde çözülür.Sonucunu detaylı bir şekilde yazarım yeniden size. Yorum bağlantısı
Fatih Kalkan 19 Mart 2021 Paylaş 19 Mart 2021 Merhaba, benim aracımda da aynı sorun bulunmakta. Araç 2003 model focus sw 115 binde brc my11 lpg taktırdım, (2015 yılında) Şu an 186 binde, Son 1 yıldır, motorda hava filtresi tarafında homurtu ve son 1 aydır da rolanti de dalgalanma oluştu, Aracı ağır bakıma girdi, triger, kayışlar, filtreler, motora giden benzin hortumu (damlatma yaptığından) değişti, Bu seferde lpg ve benzinde boşa almalarda, ışıklarda durmada yüksek hızlarda 80-100 km de debraja basıldığında stop ediyor Benzinde de stop ediyor ve benzinde yüksek devirlere çıkmadıkça yığılıyor toplayamıyor ( gazda çekiş sorunu yok). Usta rolanti motoruna, gaz kelebeğine baktılar, pc ye bağladılar, herhangi bir sorun arıza kodu bulamadılar. En son aracın lpg ve benzini aynı anda yakmaya çalıştığını söyledi, lpg beynini lpg sistemini göstermemi tavsiye etti. Bu konuda Ankarada servis tavsiyeniz var mıdır? Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 19 Mart 2021 Paylaş 19 Mart 2021 Fatih Kalkan yazdı: Merhaba, benim aracımda da aynı sorun bulunmakta. Araç 2003 model focus sw 115 binde brc my11 lpg taktırdım, (2015 yılında) Şu an 186 binde, Son 1 yıldır, motorda hava filtresi tarafında homurtu ve son 1 aydır da rolanti de dalgalanma oluştu, Aracı ağır bakıma girdi, triger, kayışlar, filtreler, motora giden benzin hortumu (damlatma yaptığından) değişti, Bu seferde lpg ve benzinde boşa almalarda, ışıklarda durmada yüksek hızlarda 80-100 km de debraja basıldığında stop ediyor Benzinde de stop ediyor ve benzinde yüksek devirlere çıkmadıkça yığılıyor toplayamıyor ( gazda çekiş sorunu yok). Usta rolanti motoruna, gaz kelebeğine baktılar, pc ye bağladılar, herhangi bir sorun arıza kodu bulamadılar. En son aracın lpg ve benzini aynı anda yakmaya çalıştığını söyledi, lpg beynini lpg sistemini göstermemi tavsiye etti. Bu konuda Ankarada servis tavsiyeniz var mıdır? En güzeli lpg montajını yaptırdığınız yere göstermek. Tabii Ankara da takıldı ise. Yorum bağlantısı
Fatih Kalkan 20 Mart 2021 Paylaş 20 Mart 2021 Fatih Kalkan yazdı: Merhaba, benim aracımda da aynı sorun bulunmakta. Araç 2003 model focus sw 115 binde brc my11 lpg taktırdım, (2015 yılında) Şu an 186 binde, Son 1 yıldır, motorda hava filtresi tarafında homurtu ve son 1 aydır da rolanti de dalgalanma oluştu, Aracı ağır bakıma girdi, triger, kayışlar, filtreler, motora giden benzin hortumu (damlatma yaptığından) değişti, Bu seferde lpg ve benzinde boşa almalarda, ışıklarda durmada yüksek hızlarda 80-100 km de debraja basıldığında stop ediyor Benzinde de stop ediyor ve benzinde yüksek devirlere çıkmadıkça yığılıyor toplayamıyor ( gazda çekiş sorunu yok). Usta rolanti motoruna, gaz kelebeğine baktılar, pc ye bağladılar, herhangi bir sorun arıza kodu bulamadılar. En son aracın lpg ve benzini aynı anda yakmaya çalıştığını söyledi, lpg beynini lpg sistemini göstermemi tavsiye etti. Bu konuda Ankarada servis tavsiyeniz var mıdır? Tekrar kontrol edilecek, direksiyon ile ilgili muşur(direksiyon çevrildiğinde rolantiyi düzenliyormus) cikartilinca sorun çözülüyor, ama bu seferde vites geçişlerinde gaz oldugu yerde kalıyor vitese atınca normale dönüyor Subap ölçümü yapıldı, subayların yanmış olacağı söylendi Şimdi en başından Triger kayışlar bujiler kontrol edilerek subaplara conta kapaklarina geçecekler Kendime not, birdaha araba alırsam dizel tek tercihim olacak. LPG den ettiğim tasarrufu motora veriyorum, başka birşey değil. Lpg, bizim gibi gelişmekte olan ülkelerin yakıtı. Araç firmaları, onca mühendisi, beyin takımı, arge birimleri LPG'li motor neden yapmıyorlar, fabrika çıkışı ya dizel ya benzinli, yenilikçi ise hibrit oluyor. Hangi marka benim motorum lpg li diyorki. Reklam pazarlama olarak, fabrika çıkışı lpg takıp araç pazarlıyorlar. Bizim ustalar, ford un hondanın renaultun fiat in ... mühendislerinden iyi mi? Deneme yanılma, kulaktan duyma, başkasından görme arac tamiri ediyorlar... Benzin kullanılabilir fiyatta olsa, araçlarımız bizi mezara kadar götürür. Fordu toyotasi hondasi renaultu bilimum marka aracın mühendislerinden daha iyi bilen ve iyi para kazanan ustalarımıza, ekonomik durumdan tercih etmek zorunda kaldığımız, kendilerine holdingler kurdurduğumuz lpg markalarına selam olsun. Kusuruma bakmayın, biraz isyankar yorum yaptım. 1 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 20 Mart 2021 Paylaş 20 Mart 2021 Fatih Kalkan yazdı: Bizim ustalar, ford un hondanın renaultun fiat in ... mühendislerinden iyi mi? Deneme yanılma, kulaktan duyma, başkasından görme arac tamiri ediyorlar... Benzin kullanılabilir fiyatta olsa, araçlarımız bizi mezara kadar götürür. Fordu toyotasi hondasi renaultu bilimum marka aracın mühendislerinden daha iyi bilen ve iyi para kazanan ustalarımıza, ekonomik durumdan tercih etmek zorunda kaldığımız, kendilerine holdingler kurdurduğumuz lpg markalarına selam olsun. Kusuruma bakmayın, biraz isyankar yorum yaptım. Hiç bir ayırım yapmadan bizim ustalar diyerek, bu şekilde yorum yapmanızı doğru bulmuyorum. Çok değerli ve işini bilerek yapan ustalarımıza karşı saygısızlık olarak görüyorum. Ağzınız yanmış olabilir ama sap ile samanı da birbirinden ayırmak gerekir. Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 22 Mart 2021 Paylaş 22 Mart 2021 Yılmaz Kocaman yazdı: Şu anlık aracım sanayide Mehmet bey 2-3 güne kadar alacağım nasipse.Dediğim gibi 3-4 usta subaplar sıkıyor deyince triger değişimiyle beraber yaptırmak istedim uzun süredir soruşturuyorum,okuyorum forumlardan yada facebooktan fakat bir çare bulamadım inşallah bu şekilde çözülür.Sonucunu detaylı bir şekilde yazarım yeniden size. Yılmaz bey aracınızı aldınız mı? son durum hakkında bilgi verebilirmisiniz Yorum bağlantısı
Recommended Posts