İçeriğe Yönlendir

Focus Rölanti Sorunu


Burak Çatalcalı

Recommended Posts

Cemal Demirezen
Burak Çatalcalı yazdı:

 

Evet öyle bir durumda var tabiki

 

Orjinal rölanti valfini internetten bir türlü bulamadım link verebilecek varmı

 

Birde Delphi marka fordun orjinal parçasımı oluyor. Potansiyometre için delphi markayı bulabildim 

 

 

Parçaları söktüğünüzde üzerindeki parça kodlarına bakar o şekilde aratırsanız daha kolay ve sağlam arama olur.

Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı
Cemal Demirezen yazdı:

Parçaları söktüğünüzde üzerindeki parça kodlarına bakar o şekilde aratırsanız daha kolay ve sağlam arama olur.

 

Üzerindekilerinde orjinal olduğundan emin değilim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ya kelebeği potansiyometresi bozuk. yada almaması gereken bir yerden hava alıyor.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı

Bugün rölanti valfi ve potansiyometre sıfır alıp taktım ama sorun düzelmedi :(
Diğer yerlere yöneleceğim artık

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tüm bunlar sonrası aküyü söküp 15-20dk bekleyip geri taktınız mı? Yakıt haritası çok bozuksa değişim sonrası düzelme görülmeyebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Burak Çatalcalı

Arkadaşlar tekrar merhaba

benim rölanti sorunum çözüldü.bilgilendirme yapmak istedim aynı sorunu yaşayanlar için.

bi abinin tavsiyesi üzerine söylediği ustaya götürdüm ve çok şükür sorunumu çözdü.İbre 900 devirde sabit durmakta ve takılmada yok. Ne işlem yaptığını açık açık söylemedi tabi meslek sırrı hesabı yaparak :) ama kelebekle ilgili işlem yaptığını söyledi.

300 TL karşılığında arabama tekrar kavuştum.

rölanti ile ilgili sorunu olan varsa yönlendirebilirim. İstanbul/Ümraniye

benimde değişmediğim temizlemediğim parça kalmamıştı.

çok şükür normale döndü

herkese hayırlı forumlar 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Çatalcalı yazdı:

söylemedi tabi meslek sırrı hesabı yaparak :) ama kelebekle ilgili işlem yaptığını söyledi.

çözdü ise söylemez hakkıdır ama tecrübem de diyorki: gaz kelebeğine dokunmadı :)

şunun için yazdım yıl geçeçcek gagıldan biri gelip üst satırı okuyup, rölanti sorunu gaz kelebeğine bağlıymış diyecek..

motorda ki vidayı sıkın düzelir yazan gördük meseal :) ustası öyle demiş

Yorum bağlantısı
Burak Çatalcalı
Çağlar Bayur yazdı:

çözdü ise söylemez hakkıdır ama tecrübem de diyorki: gaz kelebeğine dokunmadı :)

şunun için yazdım yıl geçeçcek gagıldan biri gelip üst satırı okuyup, rölanti sorunu gaz kelebeğine bağlıymış diyecek..

motorda ki vidayı sıkın düzelir yazan gördük meseal :) ustası öyle demiş

Valla doğrudur çağlar abi dediğin gibide olabilir :) 

arabayı satma noktasına gelmiştim ama şuan mutluyum :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mehmet Saat
(düzenlendi)

Merhabalar;

 

2004 focus rolanti de dengesizlik ve son zamanlarda stop etme sorunu yaşamaktayım benzin ve gazda da durum aynı

 

Yetkili servise götürdüm ve yapılan kontrollerde by-pass ve potansiyemetre değişimi yapılarak kontrol edilmesi gerektiğini ilettiler. Yalnız sorun parça değişimi sonrası da devam etse bile değişimi yapılan parçaların parasını ödemem gerekiyor.(4300 tl) bu sebepten müdahale ettirmeden servis den ayrıldım 

 

Dışarıda özel bir serviste rölanti valfi temizlendi bobin ve bobin kabloları ayrıca kelebek üzerinde bulunan potansiyemetre test amaçlı değiştirilerek denendi T boru kontrollü yapıldı altında bulunan subab yenisi ile değiştirildi sorun maalesef devam ediyor 

 

Sabahları ilk calıştırdığımda 1500 devre çıkıyor ve 200 seviyelerine düşüyor motor ısındıktan sonra bir miktar düzeliyor. Yalnız durmaya yakın yine devir 300 seviyelerine inerek tekrar yükseliyor. 

 

Bir süre durduktan sonra devir sabitleniyor yalnız motor 15-20 saniye aralıklarla vuruntu şeklinde sallanıp tekrar düzeliyor.


Gaza basarak 3000 4000 devire yükseltip motorun yanından bakıldığında belli aralıklarla titremeye devam ettiği görülüyor ve bu esnada motora ellerinizi koyduğunuzda sanki birisi çekiç vs bir parça ile motora vuruyor gibi hissediyorsunuz

 

En son ustalar tarafından yapılan yorum subap ayarlarının sıkı olduğu yada aralarında boşluk kaldığı yani motorun açılarak yapılması gerekecek 

 

(Gaza basarak sabit 3000 4000 devire ayarlandığında motorun silkelemesi rölanti valfi, potansiyemetre kaynaklı yada rölantiyi bozan bir parçadan kaynaklı olabilir mi?)

 

Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim

 

 

 

tarihinde Mehmet Saat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Subap sıkı değildir de. yanıktır.. 

Silindir kompresyonları ölçüldü mü hiç ?

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

Mehmet bey merhaba 

 

Servis kompresyon ölçümü yapıldığını yalnız sorun olmadığını belirtmişti bunu yazmayı atlamışım sadece :)

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

Bugün de rölanti de dalgalanma yapıp kendisi stop ettikten sonra P0172 hatası verdi 🤔

 

Yalnız araç ısındıktan sonra 1500 - 300 arası dalgalanan rölanti sorunu kısmen düzeliyor ama motorun belli aralıklarla silkelemesi sürekli devam ediyor ibre de bir dalgalanma gözükmese de dijital de rölantinin sıklıkla 800 720 arasında bazende 690 seviyelerinde olduğu görülüyor 

 

Sanırım rölanti ayarlayıcısını (tekrar) ve oksijen sensör temizliği sonrasında da sorun devam eder ise subaplar için motoru açtıracağım 

 

Motoru açtırmadan önce farklı bir önerisi olan varsa iletebilirse sevinirim 

Yorum bağlantısı
Halil ibrahim Oruc

tecrubeyle sabir karter havalandirma valfi ve borusu kontrol edilmeli

Yorum bağlantısı
Yılmaz Kocaman
Mehmet Saat yazdı:

Bugün de rölanti de dalgalanma yapıp kendisi stop ettikten sonra P0172 hatası verdi 🤔

 

Yalnız araç ısındıktan sonra 1500 - 300 arası dalgalanan rölanti sorunu kısmen düzeliyor ama motorun belli aralıklarla silkelemesi sürekli devam ediyor ibre de bir dalgalanma gözükmese de dijital de rölantinin sıklıkla 800 720 arasında bazende 690 seviyelerinde olduğu görülüyor 

 

Sanırım rölanti ayarlayıcısını (tekrar) ve oksijen sensör temizliği sonrasında da sorun devam eder ise subaplar için motoru açtıracağım 

 

Motoru açtırmadan önce farklı bir önerisi olan varsa iletebilirse sevinirim 

Mehmet bey motoru açtırdınız mı? Hemen hemen 2 senedir bende rölanti sorunuyla uğraşıyorum 3-4 usta banada subaplar sıkıyor o yüzden lok lok sesi geliyor ve rölanti dalgalanıyor dendi.Geçen gün tavsiye üzerine bir ustaya gittim direksiyon müşürünü iptal etti yalnızca soğukken dalgalanma ve stop etme kaldı.Yarın triger değişimi için arabayı sanayiye bırakıcam işçiliktende kâr edebilmek için bu işlemle subaplarında değişmesini istedim.Siz motoru açtırdıysanız subaplarda bir sorun çıktı mı acaba ?

Yorum bağlantısı
Yılmaz Kocaman
Burak Çatalcalı yazdı:

Arkadaşlar tekrar merhaba

benim rölanti sorunum çözüldü.bilgilendirme yapmak istedim aynı sorunu yaşayanlar için.

bi abinin tavsiyesi üzerine söylediği ustaya götürdüm ve çok şükür sorunumu çözdü.İbre 900 devirde sabit durmakta ve takılmada yok. Ne işlem yaptığını açık açık söylemedi tabi meslek sırrı hesabı yaparak :) ama kelebekle ilgili işlem yaptığını söyledi.

300 TL karşılığında arabama tekrar kavuştum.

rölanti ile ilgili sorunu olan varsa yönlendirebilirim. İstanbul/Ümraniye

benimde değişmediğim temizlemediğim parça kalmamıştı.

çok şükür normale döndü

herkese hayırlı forumlar 

Burak bey dükkanın yada ustanın adresini ve ismini öğrenebilirmiyim?

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat
Halil ibrahim Oruc yazdı:

tecrubeyle sabir karter havalandirma valfi ve borusu kontrol edilmeli

Yukarida belirttiğim gibi kontrol ve değişim yapılarak denendi düzelmedi

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat
Yılmaz Kocaman yazdı:

Mehmet bey motoru açtırdınız mı? Hemen hemen 2 senedir bende rölanti sorunuyla uğraşıyorum 3-4 usta banada subaplar sıkıyor o yüzden lok lok sesi geliyor ve rölanti dalgalanıyor dendi.Geçen gün tavsiye üzerine bir ustaya gittim direksiyon müşürünü iptal etti yalnızca soğukken dalgalanma ve stop etme kaldı.Yarın triger değişimi için arabayı sanayiye bırakıcam işçiliktende kâr edebilmek için bu işlemle subaplarında değişmesini istedim.Siz motoru açtırdıysanız subaplarda bir sorun çıktı mı acaba ?

Yılmaz bey merhaba henüz motoru açtırmadım akü kutup başlarını sökerek bir süre bekledikten sonra tekrar taktım ve gazın sigortasını çıkartarak benzinde bir süre binerek kontrol ediyorum

 

Yalnız sorun devam ediyor ve bu şekilde de düzelecek gibi gözükmüyor.  

 

Anladığım kadarı ile siz sanırım supap ları değiştirmek için aracı tamire vermişsiniz son durum hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim 

Yorum bağlantısı
Yılmaz Kocaman
Mehmet Saat yazdı:

Yılmaz bey merhaba henüz motoru açtırmadım akü kutup başlarını sökerek bir süre bekledikten sonra tekrar taktım ve gazın sigortasını çıkartarak benzinde bir süre binerek kontrol ediyorum

 

Yalnız sorun devam ediyor ve bu şekilde de düzelecek gibi gözükmüyor.  

 

Anladığım kadarı ile siz sanırım supap ları değiştirmek için aracı tamire vermişsiniz son durum hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim 

Şu anlık aracım sanayide Mehmet bey 2-3 güne kadar alacağım nasipse.Dediğim gibi 3-4 usta subaplar sıkıyor deyince triger değişimiyle beraber yaptırmak istedim uzun süredir soruşturuyorum,okuyorum forumlardan yada facebooktan fakat bir çare bulamadım inşallah bu şekilde çözülür.Sonucunu detaylı bir şekilde yazarım yeniden size.

Yorum bağlantısı
Fatih Kalkan

Merhaba, benim aracımda da aynı sorun bulunmakta.

 

Araç 2003 model focus sw

115 binde brc my11 lpg taktırdım, (2015 yılında)

Şu an 186 binde,

Son 1 yıldır, motorda hava filtresi tarafında homurtu ve son 1 aydır da rolanti de dalgalanma oluştu,

Aracı ağır bakıma girdi,  triger, kayışlar, filtreler, motora giden benzin hortumu (damlatma yaptığından) değişti,

Bu seferde lpg ve benzinde boşa almalarda, ışıklarda durmada yüksek hızlarda 80-100 km de debraja basıldığında stop ediyor

Benzinde de stop ediyor ve benzinde yüksek devirlere çıkmadıkça yığılıyor toplayamıyor ( gazda çekiş sorunu yok).

 

Usta rolanti motoruna, gaz kelebeğine baktılar, pc ye bağladılar, herhangi bir sorun arıza kodu bulamadılar.

 

En son aracın lpg ve benzini aynı anda yakmaya çalıştığını söyledi, lpg beynini lpg sistemini göstermemi tavsiye etti.

 

Bu konuda Ankarada servis tavsiyeniz var mıdır?

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Fatih Kalkan yazdı:

Merhaba, benim aracımda da aynı sorun bulunmakta.

 

Araç 2003 model focus sw

115 binde brc my11 lpg taktırdım, (2015 yılında)

Şu an 186 binde,

Son 1 yıldır, motorda hava filtresi tarafında homurtu ve son 1 aydır da rolanti de dalgalanma oluştu,

Aracı ağır bakıma girdi,  triger, kayışlar, filtreler, motora giden benzin hortumu (damlatma yaptığından) değişti,

Bu seferde lpg ve benzinde boşa almalarda, ışıklarda durmada yüksek hızlarda 80-100 km de debraja basıldığında stop ediyor

Benzinde de stop ediyor ve benzinde yüksek devirlere çıkmadıkça yığılıyor toplayamıyor ( gazda çekiş sorunu yok).

 

Usta rolanti motoruna, gaz kelebeğine baktılar, pc ye bağladılar, herhangi bir sorun arıza kodu bulamadılar.

 

En son aracın lpg ve benzini aynı anda yakmaya çalıştığını söyledi, lpg beynini lpg sistemini göstermemi tavsiye etti.

 

Bu konuda Ankarada servis tavsiyeniz var mıdır?

En güzeli lpg montajını yaptırdığınız yere göstermek. Tabii Ankara da takıldı ise.

Yorum bağlantısı
Fatih Kalkan
Fatih Kalkan yazdı:

Merhaba, benim aracımda da aynı sorun bulunmakta.

 

Araç 2003 model focus sw

115 binde brc my11 lpg taktırdım, (2015 yılında)

Şu an 186 binde,

Son 1 yıldır, motorda hava filtresi tarafında homurtu ve son 1 aydır da rolanti de dalgalanma oluştu,

Aracı ağır bakıma girdi,  triger, kayışlar, filtreler, motora giden benzin hortumu (damlatma yaptığından) değişti,

Bu seferde lpg ve benzinde boşa almalarda, ışıklarda durmada yüksek hızlarda 80-100 km de debraja basıldığında stop ediyor

Benzinde de stop ediyor ve benzinde yüksek devirlere çıkmadıkça yığılıyor toplayamıyor ( gazda çekiş sorunu yok).

 

Usta rolanti motoruna, gaz kelebeğine baktılar, pc ye bağladılar, herhangi bir sorun arıza kodu bulamadılar.

 

En son aracın lpg ve benzini aynı anda yakmaya çalıştığını söyledi, lpg beynini lpg sistemini göstermemi tavsiye etti.

 

Bu konuda Ankarada servis tavsiyeniz var mıdır?

Tekrar kontrol edilecek, direksiyon ile ilgili muşur(direksiyon çevrildiğinde rolantiyi düzenliyormus) cikartilinca sorun çözülüyor, ama bu seferde vites geçişlerinde gaz oldugu yerde kalıyor vitese atınca normale dönüyor

Subap ölçümü yapıldı, subayların yanmış olacağı söylendi 

Şimdi en başından Triger kayışlar bujiler kontrol edilerek subaplara conta kapaklarina geçecekler 

 

Kendime not, birdaha araba alırsam dizel tek tercihim olacak.

LPG den ettiğim tasarrufu motora veriyorum, başka birşey değil.

Lpg, bizim gibi gelişmekte olan ülkelerin yakıtı. 

Araç firmaları, onca mühendisi, beyin takımı, arge birimleri LPG'li motor neden yapmıyorlar, fabrika çıkışı ya dizel ya benzinli, yenilikçi ise hibrit oluyor.

Hangi marka benim motorum lpg li diyorki.

Reklam pazarlama olarak, fabrika çıkışı lpg takıp araç pazarlıyorlar. 

Bizim ustalar, ford un hondanın renaultun fiat in ... mühendislerinden iyi mi?

Deneme yanılma, kulaktan duyma, başkasından görme arac tamiri ediyorlar...

Benzin kullanılabilir fiyatta olsa, araçlarımız bizi mezara kadar götürür.

Fordu toyotasi hondasi renaultu bilimum marka aracın mühendislerinden daha iyi bilen ve iyi para kazanan ustalarımıza, ekonomik durumdan tercih etmek zorunda kaldığımız, kendilerine holdingler kurdurduğumuz lpg markalarına selam olsun.

Kusuruma bakmayın, biraz isyankar yorum yaptım.

 

 

 

 

 

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Fatih Kalkan yazdı:

Bizim ustalar, ford un hondanın renaultun fiat in ... mühendislerinden iyi mi?

Deneme yanılma, kulaktan duyma, başkasından görme arac tamiri ediyorlar...

Benzin kullanılabilir fiyatta olsa, araçlarımız bizi mezara kadar götürür.

Fordu toyotasi hondasi renaultu bilimum marka aracın mühendislerinden daha iyi bilen ve iyi para kazanan ustalarımıza, ekonomik durumdan tercih etmek zorunda kaldığımız, kendilerine holdingler kurdurduğumuz lpg markalarına selam olsun.

Kusuruma bakmayın, biraz isyankar yorum yaptım.

Hiç bir ayırım yapmadan bizim ustalar diyerek, bu şekilde yorum yapmanızı doğru bulmuyorum.

Çok değerli ve işini bilerek yapan ustalarımıza karşı saygısızlık olarak görüyorum.

Ağzınız yanmış olabilir ama sap ile samanı da birbirinden ayırmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat
Yılmaz Kocaman yazdı:

Şu anlık aracım sanayide Mehmet bey 2-3 güne kadar alacağım nasipse.Dediğim gibi 3-4 usta subaplar sıkıyor deyince triger değişimiyle beraber yaptırmak istedim uzun süredir soruşturuyorum,okuyorum forumlardan yada facebooktan fakat bir çare bulamadım inşallah bu şekilde çözülür.Sonucunu detaylı bir şekilde yazarım yeniden size.

Yılmaz bey aracınızı aldınız mı? son durum hakkında bilgi verebilirmisiniz 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...