İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Evren Erakçora
Ali Darbaz yazdı:

 

Beni merak ettiğim konu şu kitap bunu yazarken vaat edilen emisyon kurallarına uyabilmek için mi 0-16 istiyor. 0 20 ya da 5.30 koyduğun için motor yatak mı Sarar ben bunu merak ediyorum. Mesela Peugeot grubunda BMW grubunda bazı isterler emisyon kurallarını uymak için yapılmış. 0 w 30 motor yağı talep edilen arabaya 10 w 60 koyup yürüten adamlar var. 

Yatak sarmaz biraz daha fazla yakar, emisyon artar. Ancak ince yağ daha pahalıdır.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Beni merak ettiğim konu şu kitap bunu yazarken vaat edilen emisyon kurallarına uyabilmek için mi 0-16 istiyor. 0 20 ya da 5.30 koyduğun için motor yatak mı Sarar ben bunu merak ediyorum. Mesela Peugeot grubunda BMW grubunda bazı isterler emisyon kurallarını uymak için yapılmış. 0 w 30 motor yağı talep edilen arabaya 10 w 60 koyup yürüten adamlar var. 


İkisi de
 

-ilk çalıştırmada aşınma için

-yağ pompasının saniyede pompaladığı yağ için

-Düşük sürtünmeli yüzeyler için

-termal genleşme toleransları için
 

0-16 ile 0-20 arasında ilk çalıştırmadaki yağlama hızı 2 kat farklı. Ve çok ince tasarlanmış aralıklar var. Kalın yağ burada yeteri kadar yağlama yapmayabilir. 

 

0-16’yı fazla zorlamayacaksın. Film kopma direnci elbette biraz daha düşük. Veya yüksek sıcaklığa dayanımı düşük. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


İkisi de
 

-ilk çalıştırmada aşınma için

-yağ pompasının saniyede pompaladığı yağ için

-Düşük sürtünmeli yüzeyler için

-termal genleşme toleransları için
 

0-16 ile 0-20 arasında ilk çalıştırmadaki yağlama hızı 2 kat farklı. Ve çok ince tasarlanmış aralıklar var. Kalın yağ burada yeteri kadar yağlama yapmayabilir. 

 

0-16’yı fazla zorlamayacaksın. Film kopma direnci elbette biraz daha düşük. Veya yüksek sıcaklığa dayanımı düşük. 

 

Ben kendi çalıştığım yerden söyleyim, normalde 1.4 vti motor euro 4 iken piysaya çıkmış, sonradan euro 5 dönüşmüş.  Her iki motorun içine dışına bakınca neredesye hiç fark yok. İlk el kitaplarında yağ tipi 5w40 yazan ülkeler var.  Sıcak ülkelerde 10w40 kullanana insanlar var. Tabi benim tercihim hep 5w30 olacak, bu yağda bir kıtlık yok.  Ama toyota 1,8 motoruda Prius 3 den beri var.  Aşağidaki linke bakınca 2009 yılındada bu motorun 0w16 ile çalıştığını düşünmek biraz zor geliyor. Tabi sen daha iyi araştırmışsındır. Googlede basit bir araştırma ile ilk yıllar 5w30 ile çalıştırıldığını okudum. piyasada 2010 model priusların ne kadar km yaptıklarını bilmek , motor inmeden neler yaşadıklarını öğrenmek bir tecrube olabilir.  Burda anlatmak istediğim el kitabındaki bazı verilerin Kyoto yasası dayatması olduğu. Yağın biraz kalın olması motorun daha iyi koruduğunu bilirdim. Chat Gpt de benim 1.4 vti için (105 derece operasyonel yağ sıcaklığı verisine dayanarak) sıcak yaz aylarında 5w40 yağ kullanmamı öneriyor .  

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZR_engine#2ZR-FXE

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben kendi çalıştığım yerden söyleyim, normalde 1.4 vti motor euro 4 iken piysaya çıkmış, sonradan euro 5 dönüşmüş.  Her iki motorun içine dışına bakınca neredesye hiç fark yok. İlk el kitaplarında yağ tipi 5w40 yazan ülkeler var.  Sıcak ülkelerde 10w40 kullanana insanlar var. Tabi benim tercihim hep 5w30 olacak, bu yağda bir kıtlık yok.  Ama toyota 1,8 motoruda Prius 3 den beri var.  Aşağidaki linke bakınca 2009 yılındada bu motorun 0w16 ile çalıştığını düşünmek biraz zor geliyor. Tabi sen daha iyi araştırmışsındır. Googlede basit bir araştırma ile ilk yıllar 5w30 ile çalıştırıldığını okudum. piyasada 2010 model priusların ne kadar km yaptıklarını bilmek , motor inmeden neler yaşadıklarını öğrenmek bir tecrube olabilir.  Burda anlatmak istediğim el kitabındaki bazı verilerin Kyoto yasası dayatması olduğu. Yağın biraz kalın olması motorun daha iyi koruduğunu bilirdim. Chat Gpt de benim 1.4 vti için (105 derece operasyonel yağ sıcaklığı verisine dayanarak) sıcak yaz aylarında 5w40 yağ kullanmamı öneriyor .  

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_ZR_engine#2ZR-FXE


o günkü 2zr ile bugünkü arasında farklar var. Krank yatakları ve segmanlar ve kullanılan metaller değişti. Motor iç sürtünmeleri aynı değil


o günkü segman, krank parçaları, 2zr’ye 0w16 önerilmeye başladığı zamanki motora uymuyor. 

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kitapta karışıklık yok. Kitap 0-16 koyun diyor. Bulamazsanız 0-20 koyun der. Ama ilk fırsatta 0-16 ile değiştirin der

 

 sizin motorların yatakları biraz garip. Ben olsam 0-16’dan vazgeçmem. Aracımı da 10 yıldan fazlası için aldım. Ama siz 10 yıl olmadan satarım derseniz serviste 0-20 seçebilirsiniz

Farklı gruplarda 5-30 kullanan ticari araçlar var 500k km lerde,ben  bilemem ileri de ne olur satarmıyım binermiyim ama sonuç olarak bu yağı servis koyuyor ve araca 10yıl garanti veriyor,bu onların bileceği iş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Uzun yazdı:

Farklı gruplarda 5-30 kullanan ticari araçlar var 500k km lerde,ben  bilemem ileri de ne olur satarmıyım binermiyim ama sonuç olarak bu yağı servis koyuyor ve araca 10yıl garanti veriyor,bu onların bileceği iş.


aynı servis corolla’ya 10-40 koyuyordu 1.6 motora. Varyatör hatası çıkınca 5-30’a dönmüşlerdi. O zaman kitapçık 5-30 derken servis 10-40 koyuyordu. İnternette vardır bu olay bakabilirsiniz. 
 

Servisin mantığı şu. Toyota motoru zaten 10 sene bir şey olmaz ayağına ucuz yağdan devam etmek

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ucuz yağdan devam etmek

ucuzu pahalısı servise ilave gelir getirmez ki nasıl olsa müşteri ödüyor, servisler karar veremez ne konacağına merkez karar verir

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Ü.Emre Kartal
×
×
  • Yeni Oluştur...