İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2004 Hararet Yaptık


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Çok sıcak bir hava, sıkışık 20 dakikalık trafik ve hafif devirli kullanım sonucu aracımı park ettiğim de kaputtan çirkin bir koku geldi burnuma. ( Aslında sokağa girmeme 4-5 dakika kalada bu çirkin koku burnuma geldi hatta acaba bir şey mi oldu da dedim) Kaputu açtığımda antifriz olan kaptan su buharı gibi dumanımsı buharlar çıkıyordu. Kapalı kapağın dışına nasıl çıktı o buhar duman her neyse artık anlayamadım. Aracın altına baktığımda ise yere baya bir su döküldü ki zaten antifriz seviyesi max dan minimuma kadar olan çizgiyi düşünelim. O aralıkta minimum seviyesinin dibine inmişti. Öncelikle şunu söyleyeyim. Aracı park ettiğim zaman suyu vardı. Gözlerimin önünde azalmaya başladı. Park ettiğim çizelgeye baktığımda ise tam çözemedim ancak asfalta su dökülmeye başlaması arabayı durdurup stop ettiğim civarlarda başladı. Zaten suyun azalmasınıda kaputu açtığımda gözlerimle gördüm.

 

Yaklaşık 15-20 dakika sonra radyatör kapağını açtım. Bi 10 dakikada öyle bekledim. Daha sonra motor yağ kapağınıda açtım oradan da buhar çıkıyordu baya. Bu şekilde 10-15 dakika kadar bekledim. Radyatöre giden üst hortum ve alt hortum inanılmaz sıcaktı. Elimi zor değiyordum. Radyatörde bir çatlak vb. şey görünmüyor. En son saf suyu en dip seviyedeyken Min ile Max çizgisinin arasına kadar ekledim ve eve çıktım. Yaklaşık 3.5 saat sonra indiğimde, su seviyesi aynı yerindeydi bir azalma olmamıştı. Aracı çalıştırdım, yaklaşık 10 dakika rölantide bekledi. Daha sonra 5 dakika bir test sürüşü yaptım. Conta yakarsa yağa su karıştırır araba çekişten falan düşer dedi babam. Babam söyledi diye mi bilmiyorum ancak sanki 3. devirde 60km hızdan sonra bi gitmiyor gitmek istemiyor gibi geldi yada psikolojik tam bilemiyorum. Müsait yol olmadığı için basamadım. 1. vites ve 2. viteste hızlanması güzeldi. Devirlenmesi vs. iyiydi. 

 

Bu hareret en kötü durumda conta yakıyor zannedersem. Conta yanarsa sanırım yağa su suya yağ falan karışma olayları oluyormuş. 10 dakika rölanti + 5 dakika hafif gazlamanın sonucunda suda herhangi bir yağ yoktu. Kesin karışmamış diyebilir miyiz yoksa zamanla karışma durumu var mı?

 

Radyatörde çatlak hortumlarda patlama çatlama vs. bir şey olmuş olsa suyu ekledikten 3.5 saat kadar sonra tekrar suya baktığımda aynı seviyede bulamazdım diye düşünüyorum. Doğru mu düşünüyorum? 

 

Bir de aracım hiçbir şekilde duman atmıyordu. Siyah mavi beyaz vs. Hararetten sonra deneme fırsatım tabii ki olmadı ancak motor sıcakken yüksek gaz verince tekrar eskisi gibiyse bir sorun yok diyip içimizi rahat ettirebilir miyiz? 

Fotoğrafları ekliyorum

 

tmnwLG.jpgFlJMjL.jpg

35bji3.jpgnfKTOy.jpg

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun. su sebepsiz yere dışarı akmaz, bir yerde sorun olduğu belli. conta yandığı an su çamurlaşmaz, yani şu an içimiz rahat olmamalı

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun. su sebepsiz yere dışarı akmaz, bir yerde sorun olduğu belli. conta yandığı an su çamurlaşmaz, yani şu an içimiz rahat olmamalı

İyi bir radyatörcüye mi götürüp baktırayım ne yapılmalı hocam? Tavsiye nedir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor ustasına. kaçak her yerden olabilir, fan açmamış olabilir vs. sebepi usta bulur.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

motor ustasına. kaçak her yerden olabilir, fan açmamış olabilir vs. sebepi usta bulur.

Fan açtı araç. Baya açtı hatta. Trafikde dur kalkta vs. Şimdi bi yanyola çıkıp 80-90-100 km hızlanmasına bakmalı mıyım sizce? Yoksa hızlanmada vs. bir sorun olmasa bile sorun oluştuysa yakında olabilir mi dersiniz.

 

+ olarak bu araç neden hararet ışığını yakmadı? Kontakta çalışıyor olarak görünüyor. Ve yine + olarak hararet göstergesi hiç yükselmedi. Bunlar süs olarak mı konulmuş

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Geçmiş olsun, motor hararet yapınca kapalı zannettiğimiz o yedek su kabına ait olan kapak, oluşan yüksek basıncı dışarı tahliye edecek şekilde üretilmiştir. Aynı düdüklü gibi...

O esnada oluşan genleşme sebebiyle su seviyesi kapta yükselir ve kapaktan buharla birlikte suyu da dışarı atar. Basınç azalınca genleşme etkisi azaldığından su geri çekilmeye başlar, siz onu gözle görünür bir seviye kaybı olarak algılamışsınızdır.

 

Bence su tamamen boşalıp motor susuz çalışmadığına göre conta yanmamıştır. Şu an ilk yapacağınız iş motor soğuyunca iyice geri çekilen su miktarını yedek su kabında tamamlamak. Ardından bir süre temkinli kullanarak gözlemlemek. Su kaybı, hararete tekrar meyil, fan açmama veya soğuk radyatör gibi durumlar hissederseniz ustaya başvurun.

Yedek su kabında çatlak veya kapağın işlevini yitirmesi Ford grubunda görülebiliyor, termostatın kapalı kalması, radyatör tıkanması, devirdaimin bozulması veya borulardan sızdırma da ihtimaller dahilinde. Bagajda mutlaka yedek su ile gezin.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
M. Asım Kahraman yazdı:

Geçmiş olsun, motor hararet yapınca kapalı zannettiğimiz o yedek su kabına ait olan kapak, oluşan yüksek basıncı dışarı tahliye edecek şekilde üretilmiştir. Aynı düdüklü gibi...

O esnada oluşan genleşme sebebiyle su seviyesi kapta yükselir ve kapaktan buharla birlikte suyu da dışarı atar. Basınç azalınca genleşme etkisi azaldığından su geri çekilmeye başlar, siz onu gözle görünür bir seviye kaybı olarak algılamışsınızdır.

 

Bence su tamamen boşalıp motor susuz çalışmadığına göre conta yanmamıştır. Şu an ilk yapacağınız iş motor soğuyunca iyice geri çekilen su miktarını yedek su kabında tamamlamak. Ardından bir süre temkinli kullanarak gözlemlemek. Su kaybı, hararete tekrar meyil, fan açmama veya soğuk radyatör gibi durumlar hissederseniz ustaya başvurun.

Yedek su kabında çatlak veya kapağın işlevini yitirmesi Ford grubunda görülebiliyor, termostatın kapalı kalması, radyatör tıkanması, devirdaimin bozulması veya borulardan sızdırma da ihtimaller dahilinde. Bagajda mutlaka yedek su ile gezin.

Değerli hocam, çok teşekkür ederim fikir ve tecrübelerinizi beyan ettiğiniz için. 

 

Araç susuz rölantide dahi çalışmadı. Aracı park edip kaputu açtığım zaman radyatör kabının çevresinden dumanlar(veya buhar neyse) çıkıyordu ve radyatör kapağının özellikle alt kısmı zincirlere ve en altlara kadar su olmuştu.Nn9Sgt.jpg Su yere bu kadar dökülmüş birazıda içeride parçaların üzerinde kalmıştı.

 Kaputu açtığım zaman radyatör kabının içinde halen min seviyesi civarlarında 1 tık altında veya 1 tık üstünde su var idi. Daha sonrasında belirttiğim yere kadar geri çekildi su. Bu olay yaklaşık 45 saniye içerisinde oldu.

uQFXSp.png

 

Radyatör kabının kapağı tam oturmuyor. Dişi tam kaplamıyor. Söylemiş olduğunuz duruma göre tam sağlıklı bir durumda bile tam sıktığı halde dahi basıncı dışarı tahliye ediyorsa tam sıkmadığı hali çok daha fazlasını tahliye etmiştir diye düşünüyorum. O zaman bu kadar su kaybının dışarı çıkması normal sanırsam? Yani patlama çatlama vb. durumlardan değilde tam oturmayan kapaktan dolayı suyun motor bölümüne ve aşağı yöne akma ihtimali yüksektir diye düşünüyorum. Yanlış mı düşünüyorum? 

 

Bagajda belirttiğiniz gibi litrelik saf su ile geziyorum:) Yaklaşık 300-400ml yakın saf su ekleyerek üstteki şablondaki hararet sonrası seviyeden max ile min arasına getirdim. İnanın benim kadar gözü gösterge lambalarında ve hararet göstergesinde olan başka sürücü yoktur. Buna rağmen araç 1 çizgi dahi Norm işareti arasındaki yerinden oynamadı. Bu lanet göstergeyi neden yapmışlar madem anlamak imkansız. Göstergenin doğru çalıştığını düşünüyorum. Oda şu sebepten Araç lpgye 35-40 derecede geçiyor. Aracı soğukken çalıştırdıktan sonra çıt sesi gelince lpgye geçtiğini anlıyorum. Çıt sesi geldikten 2-3 saniye sonra hararet çizelgesi orta seviyeye geliyor. Araç 5 dakika kullandıktan sonra hararet çizgisi 1 çizgi daha artıyor. Daha da ömrü billah onun üzerini görmedim. Bu olayda da görmedim. Kırmızı hararet lambasını da yakmadı araç. Patlayınca falan mı yakacak yada hararet göstergesinde çizgiler yükselecek inanın anlayamıyorum.

 

Yorumunuz biraz rahatlattı beni, umarım conta yakmamış veya farklı bir zararı olmamıştır.

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
(düzenlendi)

Yedek su kabının kapağı tam ve sıkıca kapalı olmalı, bu kapağın iç kısmında yaylı bir mekanizma var. Normal çalışma şartlarında sızdırmaz nitelikte, hararet esnasında ise bir miktar açılarak basıncı dışarı tahliye edecek şekilde tasarlanmıştır. Kapak sürekli hava kaçırıyorsa, diş tutmuyorsa yakında aynı durum tekrarlanabilir çünkü kapak iç basıncı belli bir seviyede tutmayı başaramazsa su kaynama noktasına çabuk ulaşır. 

 

İlk işiniz orijinal kapak almak olsun, gerekirse servisten alın. Piyasada sahtesi çok.

tarihinde M. Asım Kahraman tarafından düzenlendi
İmla
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
M. Asım Kahraman yazdı:

Yedek su kabının kapağı tam ve sıkıca kapalı olmalı, bu kapağın iç kısmında yaylı bir mekanizma var. Normal çalışma şartlarında sızdırmaz nitelikte, hararet esnasında ise bir miktar açılarak basıncı dışarı tahliye edecek şekilde tasarlanmıştır. Kapak sürekli hava kaçırıyorsa, diş tutmuyorsa yakında aynı durum tekrarlanabilir çünkü kapak iç basıncı belli bir seviyede tutmayı başaramazsa su kaynama noktasına çabuk ulaşır. 

 

İlk işiniz orijinal kapak almak olsun, gerekirse servisten alın. Piyasada sahtesi çok.

Servisten almam için su kabınıda onlardan almam gerek çünkü 2019 üretimli kale radyatör var araçta. En iyisi masraf edip sistemi değiştirmek. Umarım canımız yanmadan motor zarar görmeden yeniliyor oluruz. Orjinal yedek su deposu + kapağı ile yeniledikten sonra sıvıyıda tamamen değiştirmemiz gerekecek zannedersem. Güzel bir antifriz de bulup sistemi yenileyeyim. Umarım motor sağlamdır.

 

Hatta el değmişken bu su deposuna giden 2 adet hortum var onlarıda değiştireyim. işçiliği çok değildir umarım :)

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp

büyük ihtimal devirdaim görevini yapamadı hararet buna bağlı basınç zayıf bulduğu yerden suyu bıraktı bir ihtimal termostat açmak işte olabilir

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Levent Güzelkalp yazdı:

büyük ihtimal devirdaim görevini yapamadı hararet buna bağlı basınç zayıf bulduğu yerden suyu bıraktı bir ihtimal termostat açmak işte olabilir

Hocam normalde bunların kapaklarında mekanizma oluyormuş yaylı vs. Benimki bildiğin  büyük cola kapağı gibi boş bir kapak. Birde tam oturmuyor. Umarım conta monta yanmamıştır.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
M. Asım Kahraman yazdı:

Yedek su kabının kapağı tam ve sıkıca kapalı olmalı, bu kapağın iç kısmında yaylı bir mekanizma var. Normal çalışma şartlarında sızdırmaz nitelikte, hararet esnasında ise bir miktar açılarak basıncı dışarı tahliye edecek şekilde tasarlanmıştır. Kapak sürekli hava kaçırıyorsa, diş tutmuyorsa yakında aynı durum tekrarlanabilir çünkü kapak iç basıncı belli bir seviyede tutmayı başaramazsa su kaynama noktasına çabuk ulaşır. 

 

İlk işiniz orijinal kapak almak olsun, gerekirse servisten alın. Piyasada sahtesi çok.

Bugün bir 10 dakika test ettim aracı. Hızlanması vs. normal gibi geldi. Motor ısındıktan sonra üflemesine baktım bir sorunu yoktu. Özellikle elimi egzoza gaz verilirkende rölantideykende uzattım ancak bi nemlenme su gelme gibi bir şey olmadı.  Duman atma gibi bir şeyide olmadı. Yalnız rölantide gaz verirken 5.000 -6000 seviyelerine çıktıktan sonra motordan puf diye bir ses geliyor bu ses normal mi acaba? Böyle sanki hava atarmış gibi. Birde 5.000-6.000 devire gaz basınca su deposu şahlanıyor baya. İçeride kıyamet kopuyo neredeyse. Buda normalmidir? Bu söylediklerim motor sıcak iken yapıldı ve bakıldı.

 

Son olarak su deposunda antfriz ve su karışımında herhangi bir yağ yoktu. Acaba ucuz ve sorunsuz mu atlattık su kaynatmasını

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz

Gaza basınca yedek su deposundaki hava kabarcıkları iyiye işaret değil gibi. Kontrol ettirmek lazım. Conta da yanık olabilir. Su sistemine basınç veriyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Birde 5.000-6.000 devire gaz basınca su deposu şahlanıyor baya. İçeride kıyamet kopuyo neredeyse. Buda normalmidir?

Bu normal değil. Conta yanıp soğutma sistemine kompresyon kaçırıyor gibi. Normalde orada hiç bir hava vs olmamalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Metin Taşcı yazdı:

sizin sorun büyük ihtimalle yan sanayi genleşme kabından kaynaklanıyor

Çok büyük ihtimalle dediğiniz gibi hocam. Müsait ilk zamanımda orjinal yedek su deposu ve kapağını alıp üst ve alt hortumunuda yenilemek istiyorum. Bazı videolara falan baktım. Aracın hararet göstergesi yükselmiyor fan açıyor ancak bendeki gibi olay oluyormuş. Buda genelde kapağın özelliğini yitirmesinden oluyormuş. Bizde o özellik bile yokki yitirsin onu :D 

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Bahsettiğiniz şahlanma esnasında kapta kabarcık yoksa mesele yok, devirdaim yüksek devirde basınçlı çevrim yapıyor o sebeple sudaki hareketlilik daha belirgindir.

 

Conta yakma sebebiyle suya kompresyon kaçırma durumu en kolay şekilde kalın radyatör hortumlarından anlaşılır. Motor çalışırken bu hortumlar aşırı sertleşiyor, şişiyorsa şüphelenin.

 

Bence anlattığınız kadarıyla son yaşadığınız olayda kalıcı bir hasar yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
M. Asım Kahraman yazdı:

Bahsettiğiniz şahlanma esnasında kapta kabarcık yoksa mesele yok, devirdaim yüksek devirde basınçlı çevrim yapıyor o sebeple sudaki hareketlilik daha belirgindir.

 

Conta yakma sebebiyle suya kompresyon kaçırma durumu en kolay şekilde kalın radyatör hortumlarından anlaşılır. Motor çalışırken bu hortumlar aşırı sertleşiyor, şişiyorsa şüphelenin.

 

Bence anlattığınız kadarıyla son yaşadığınız olayda kalıcı bir hasar yok.

Hocam sizin yorumlar içime su serpiyor. Arabayı alt takımcıya götürdüm. Götürmeden önce satma niyetim vardı. Altı ön düzen arka düzen vs. pırıl pırıl. Tam vazgeçtim bu geldi başıma. Satsam ne alırım aldığım şeyde konularda yine sizi bulabilir miyim bilmiyorum. Bana öyle geliyorki sanki siz sadece fiesta forumuna cevap yazabiliyorsunuz diğer yerler yasak :D 

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Bundan önceki aracım Fiestaydı ve ben de benzer şeyler yaşadığım için kısmen tecrübe edindim diyebilirim. O yüzden bildiğim konulara cevap yazmaya çalışıyorum. Algıda seçicilik olsa gerek 😀

Yorum bağlantısı
Ferhat Şahan

Öncelikle geçmiş olsun tecrübe ile sabittir yedek su kabınız ve kapağı orjinal değil öncelikle orjinal bir kap ve kapak alın bence sorununuz düzelecektir 1 ay önce başıma geldi dediğiniz gibi araç hararet yapıyor ve 90 derecede su kabı fokur fokur kaynıyor dışarı su atıyor sebebide o kap ve kapak hava alıyor yeterli basınç oluşmuyor sistemde ve araç fan açmıyor benimde su kabı kale markaydı kapak orjinaldi ben önce kapağı değiştirdim düzelmedi kabı değiştirdim sorun çözüldü ve şuan sorunum kalmadı önlem almazsanız contayı yakmanız çok sürmeyecektir dikkat edin tekrar geçmiş olsun 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

geçmiş olsun.

bence senin sıkıntın hava var araçta.  muhtemelen bir yerden kaçırma yapıyor. conta yandığını sanmıyorum. 

 

geçtiğimiz cumartesi günü e5  trafiğinde aracım bir anda su boşaltığı kaputtan inanılmaz buhar çıktı. hemen farkettiğim için hararet ışığı yanmadı. 

bir baktım yedek su kabında su bile kalmamış. 5 litre su ekledim alttan şelale gibi aktı. motor üzerinde kutu olduğu için sökmeden göremediğim kalorifer hortumu patlamıştı. hortumu elime aldım hortum diye birşey kalmamış çürümüş resmen. 500 liraya mal oldu. bu ikinci yolda kalışım. daha önce kalorifer peteği patladığı için yolda kalmıştım. 

 

çekici 80TL

antfreeze 100 TL

hortum 60 TL(30 indirdim)

işçilik 80 TL

yedek su deposu orjinal  (çatlaklar vardı içime sinmedi değiştirdim) 240 TL 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ümit Türk yazdı:

geçtiğimiz cumartesi günü e5  trafiğinde aracım bir anda su boşaltığı kaputtan inanılmaz buhar çıktı. hemen farkettiğim için hararet ışığı yanmadı. 

geçmiş olsun, vesile ile su boşalınca hararet ibresi kıpırdamaz, zira ısıyı okuyacağı bir sıvı kalmamıştır. çoğu üst kapak yamulması bunu fark etmeyip yola devam edildiği için oluşur

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, vesile ile su boşalınca hararet ibresi kıpırdamaz, zira ısıyı okuyacağı bir sıvı kalmamıştır. çoğu üst kapak yamulması bunu fark etmeyip yola devam edildiği için oluşur

Teşekkür edeirm çağlar abi. hemen farkettim ki çektiğim sağa.  bu conta su kaçırma olaylarında tecrübem oldığu için baya bir tecrübeliyim. an güzel yanı ise  bir kaç araç durdu yardım etmek için. gerçekten duyarlı vatandaşlarımız var .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ümit Türk yazdı:

geçmiş olsun.

bence senin sıkıntın hava var araçta.  muhtemelen bir yerden kaçırma yapıyor. conta yandığını sanmıyorum. 

 

geçtiğimiz cumartesi günü e5  trafiğinde aracım bir anda su boşaltığı kaputtan inanılmaz buhar çıktı. hemen farkettiğim için hararet ışığı yanmadı. 

bir baktım yedek su kabında su bile kalmamış. 5 litre su ekledim alttan şelale gibi aktı. motor üzerinde kutu olduğu için sökmeden göremediğim kalorifer hortumu patlamıştı. hortumu elime aldım hortum diye birşey kalmamış çürümüş resmen. 500 liraya mal oldu. bu ikinci yolda kalışım. daha önce kalorifer peteği patladığı için yolda kalmıştım. 

 

çekici 80TL

antfreeze 100 TL

hortum 60 TL(30 indirdim)

işçilik 80 TL

yedek su deposu orjinal  (çatlaklar vardı içime sinmedi değiştirdim) 240 TL 

Yedek su deposu benim orjinal en uygun 160₺ fiyat aldım. Yetkili servis ürünü. 240 biraz çok geldi.

 

Bu arada kendi aracımda ben başlığa hararet demişim ama arabanın harareti normal seviyelerdeydi hiç ışıkta yakmadı bu su atma olaylarında. Suda kaynatmamış araç. %95 yine kapak orjinal olmadığı ve oturmadığı için yüksek basınçta bütün suyu atıyormuş içinden. Soğutma sisteminde sorun yok.

 

Dün başarılı yorumları ve puanı için Baray otomotiv ford özel servisine gittim. Araç ile yaşadığım her şeyi anlattım. Çekincelerimi sıkıntılarımı durumları vs. A dan Z ye incelendi araç. Seslerden de bahsettim. Herhangi olumsuz bir ses tespit etmediler. Her şey normal, yaşına ve km ye göre gayet sağlıklı bir araç denildi. Her şeye bakıldı. Motor antifrizini shell marka ile değiştirdim 100₺ tuttu. 2 kere su attığı için içi %2 antfiriz %98 su falan kalmıştı zaten.  Eksikler olarak Triger setini değişelim dedi kayışları falan 4 yıldan fazla süre olmuş dedi. Motor takozu mu şanzıman takozumu ne değişmesi lazım dedi orjinali 350₺ civarı imiş. Arka düzende 70 er ₺ malzemesi 50₺ işçiliği olan şeyler yıpranmış adını unuttum. 2 lastik tarafında 70x2₺ malzeme

Ön düzende rot başı mı ne dedi değişse iyi olur yine 70₺ malzeme fiyatı 2 lastik tarafı için. 70x2₺  + 50₺ işçilik.  

 

Triger seti ve kayışlar orjinal değişimle birlikte 1.100₺

Takoz 350₺

Ufak sorunlar 70x2 ön 70x2arka total 140+140 malzeme + 100₺ işçilik. 

 

Conta yanmış olsa araç kendini çok belli eder sürekli su kaynatır araçta hararet conta yanması veya su kaynatma yok aracın gayet güzel benzinli araba sıcağı daha çok sever denildi. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Yedek su deposu benim orjinal en uygun 160₺ fiyat aldım. Yetkili servis ürünü. 240 biraz çok geldi.

 

Bu arada kendi aracımda ben başlığa hararet demişim ama arabanın harareti normal seviyelerdeydi hiç ışıkta yakmadı bu su atma olaylarında. Suda kaynatmamış araç. %95 yine kapak orjinal olmadığı ve oturmadığı için yüksek basınçta bütün suyu atıyormuş içinden. Soğutma sisteminde sorun yok.

 

Dün başarılı yorumları ve puanı için Baray otomotiv ford özel servisine gittim. Araç ile yaşadığım her şeyi anlattım. Çekincelerimi sıkıntılarımı durumları vs. A dan Z ye incelendi araç. Seslerden de bahsettim. Herhangi olumsuz bir ses tespit etmediler. Her şey normal, yaşına ve km ye göre gayet sağlıklı bir araç denildi. Her şeye bakıldı. Motor antifrizini shell marka ile değiştirdim 100₺ tuttu. 2 kere su attığı için içi %2 antfiriz %98 su falan kalmıştı zaten.  Eksikler olarak Triger setini değişelim dedi kayışları falan 4 yıldan fazla süre olmuş dedi. Motor takozu mu şanzıman takozumu ne değişmesi lazım dedi orjinali 350₺ civarı imiş. Arka düzende 70 er ₺ malzemesi 50₺ işçiliği olan şeyler yıpranmış adını unuttum. 2 lastik tarafında 70x2₺ malzeme

Ön düzende rot başı mı ne dedi değişse iyi olur yine 70₺ malzeme fiyatı 2 lastik tarafı için. 70x2₺  + 50₺ işçilik.  

 

Triger seti ve kayışlar orjinal değişimle birlikte 1.100₺

Takoz 350₺

Ufak sorunlar 70x2 ön 70x2arka total 140+140 malzeme + 100₺ işçilik. 

 

Conta yanmış olsa araç kendini çok belli eder sürekli su kaynatır araçta hararet conta yanması veya su kaynatma yok aracın gayet güzel benzinli araba sıcağı daha çok sever denildi. 

 

 

mert kardeşim arabana ne kadar bakarsan o kadar sevdirir kendini. bende satılığa çıkardım aracımı otomatik bakıyorum. ama piyasa allak bullak. tanıdıkdan almadığım sürece sıkıntı her geçen gün. 

bu kadar masraftan sonra  en az 3 sene binmelisin. 

ben parça ücreti konusunda hiç acımam konu araba olunca. varsın 80 lira fazla olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...