İçeriğe Yönlendir

Aracım Aks Mı Kesti?


Ahmet Caliskan

Recommended Posts

Ahmet Caliskan

Merhaba,

 

Bugün seyir halindeyken araba bi anda gazı kesti. Vites boşa attı sandım, baktım vites de boşta değil. Gaza basıyorum araç hiç kıpırdamıyor. Hız göstergesi oynuyor, vites değiştiriyorum gaz veriyorum 70-80-90 hız göstergesi işliyor. Ama araç sabit.

 

Bu aks kesmesine mi işaret sizce?

Mesajın linki
Selim Bilgin

Sonra ne oldu? 

  • Mutlu 2
Mesajın linki
Ahmet Caliskan
Selim Bilgin yazdı:

Sonra ne oldu? 

Zaten sanayiden dönüyodum. Usta Çarşamba gününe randevu vermişti. Randevudan erken gitmiş olduk :) usta bi kurtarıcı gönderdi, aracı yüklenip bıraktık sanayiye. Henüz bi işlem yapılmadı. Bakalım ne çıkacak.

Mesajın linki
Barış Göktürk

Veri yetersiz.

Okuduklarımın bana çağrıştırdığı; baskı-balata ya da şanzıman problemi var gibi...

  • Beğen 2
Mesajın linki
Ahmet Caliskan
Barış Göktürk yazdı:

Veri yetersiz.

Okuduklarımın bana çağrıştırdığı; baskı-balata ya da şanzıman problemi var gibi...

Yardımcı olur mu bilmiyorum ama alttan tak tak vurma sesi gibi bir ses geliyodu. Bu yüzden sanayiye gitmiştim.

Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Nasıl gerçekleşti bu olay.
Kalkarken mi. Giderken mi. Vites değiştirirken mi.

Anlattığına göre; baskı balata volan sağlam,
Ya diferansiyele bir şey olmuş yada akslara.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Çağlar Bayur

hız artıyor araç gitmiyor ise aks kafası olabilir.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ahmet Caliskan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Nasıl gerçekleşti bu olay.
Kalkarken mi. Giderken mi. Vites değiştirirken mi.

Anlattığına göre; baskı balata volan sağlam,
Ya diferansiyele bir şey olmuş yada akslara.

70-80 km hızla seyrediyordum, vites değiştirmiyordum, bi anda gaz kesildi. Vites boşa düştü sandım baktım araç viteste. Gaza basıyorum motor bağırıyor ama sanki vites boştaymış gibi tepki yok.

Mesajın linki
Fedai Özoğlu

Öncelikle geçmiş olsun. Galiba aks kafası gibi. Araç ne kaç model km. nedir.

Mesajın linki
Ahmet Caliskan
Fedai Özoğlu yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. Galiba aks kafası gibi. Araç ne kaç model km. nedir.

Teşekkürler. Tata İndigo 2011, 137.000 km.

Mesajın linki
Fedai Özoğlu

Benzer ses debriyaj değişimi sonucu bende gelmişti. Boşa düşmeden fark ettim. Aks kafası tam sıkılmamış gevşemiş. Verilmiş sadakam varmış.e12ab0b670414867d8eea0d587a36731.jpg4e3aecd4db5a6785372d93419cf37014.jpg

  • Beğen 1
  • Şaşkın 2
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Aracın hız sensörü nerede? Şanzımanda mı yoksa tekerlerde mi? Abs var mı yani? 

Selim Bilgin yazdı:

Sonra ne oldu? 

Tam içimden geçiyordu. Sesli güldüm ama 😁😁

Mesajın linki
Ahmet Caliskan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aracın hız sensörü nerede? Şanzımanda mı yoksa tekerlerde mi? Abs var mı yani? 

Tam içimden geçiyordu. Sesli güldüm ama 😁😁

Abs var evet.

Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet Caliskan yazdı:

Abs var evet.

Hız bilgisini abs sensörlerinden alıyordur. Tekerde oluyor. Gaza bastıkça lastikler dönmüyor ama sizin ibre artıyor. Çözemedim

Mesajın linki
Tolgahan Doğru

Şanzımandan alıyor ki ibrede hız arttığı halde araç gitmiyor

  • Beğen 1
Mesajın linki
Oğuzkan Erışık
Fedai Özoğlu yazdı:

Benzer ses debriyaj değişimi sonucu bende gelmişti. Boşa düşmeden fark ettim. Aks kafası tam sıkılmamış gevşemiş. Verilmiş sadakam varmış.e12ab0b670414867d8eea0d587a36731.jpg4e3aecd4db5a6785372d93419cf37014.jpg

Bu nasıl bir iş? Az bişey gevşek kalır anlarım da adam resmen civatanın dişini takmış bırakmış. 

Mesajın linki
Fedai Özoğlu
Bu nasıl bir iş? Az bişey gevşek kalır anlarım da adam resmen civatanın dişini takmış bırakmış. 
Aynen öyle daha laf anlatamadım zeka yoksununa.
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Tolgahan Doğru yazdı:

Şanzımandan alıyor ki ibrede hız arttığı halde araç gitmiyor

Binlerce araç için gereksiz parça koyar mı tata? Nasılsa abs sensörleri hızı ölçebiliyorken bir de o mekanik sayaçtan şanzımana koyma sebebi nedir? Boşuna maliyet

Mesajın linki
Mustafa Ayıkoğlu

Prizdirek kırmış olabilir.

Mesajın linki
Tolgahan Doğru
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Binlerce araç için gereksiz parça koyar mı tata? Nasılsa abs sensörleri hızı ölçebiliyorken bir de o mekanik sayaçtan şanzımana koyma sebebi nedir? Boşuna maliyet

Tabiki gereksiz parça koymaz da gaza basınca hız artiyor diyor. Araç gerçekte hizlanamiyor ama. Bu araçta Abs sensorunden okuyor olsa idi kadranda hız dusmeliydi veya hiç oynamamaliydi

tarihinde Tolgahan Doğru tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Tolgahan Doğru yazdı:

Tabiki gereksiz parça koymaz da gaza basınca hız artiyor diyor. Araç gerçekte hizlanamiyor ama. Bu araçta Abs sensorunden okuyor olsa idi kadranda hız dusmeliydi veya hiç oynamamaliydi

O yüzden çözemedim dedim ya 😁

  • Beğen 1
Mesajın linki
Mustafa Gökmen

Problem büyük ihtimalle aks kafası kaynaklı. 

Daha önce sağa, sola dönüşlerde tıkır, tıkır ses yaparak size arıza sinyali vermiş olması lazım. 

Mesajın linki
Ahmet Caliskan
Mustafa Gökmen yazdı:

Problem büyük ihtimalle aks kafası kaynaklı. 

Daha önce sağa, sola dönüşlerde tıkır, tıkır ses yaparak size arıza sinyali vermiş olması lazım. 

Alttan tak tak vurma sesi gibi bir ses geliyordu ama dönüşlerde daha mı fazlaydı dikkat etmedim.

Mesajın linki
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Caliskan

Araç 9 gün sanayide kaldıktan sonra Pazartesi günü teslim aldım. Sağ ve sol akslar parçalanmış dedi usta. Bu yüzden yolda kalmışız.

 

Araca yapılan işlemler:

 

Sağ ve sol aks değişti (700+700=1400 TL)

Termostat değişti (140 TL) (hararet göstergesi çoğunlukla soğukta kalıyor. Bu yüzden değiştirdik ama düzelmedi. Usta motorun uygun sıcaklığa ulaştığını, göstergede bir sıkıntı olabileceğini söyledi)

Şoför kapısı aşağı sarkıyordu, kaldırarak kapatıyorduk. Bunun onarımı yapıldı (150 TL)

Motor sesli çalışıyordu, foruma da atmıştım videosunu. Subap ayarları bozukmuş. Subap ayarı, pul ve civataları (200 TL)

Şanzuman yağı değişti. (100 TL)

10 bin bakımı yapıldı.

5. vitese geçerken bazen zor geçiyordum, vites ayarı yapıldı.

El freni kaçırıyordu, o ayarlandı.

İşçilik (600 TL)

 

Toplam 2.590 TL yapıyordu, 2.500 TL'ye kapattık.

 

Şimdilik bir sıkıntı görünmüyor araçta bakalım.

 

  • Beğen 8
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ahmet Caliskan yazdı:

(hararet göstergesi çoğunlukla soğukta kalıyor. Bu yüzden değiştirdik ama düzelmedi.

ısı müşürü soketine kısa devre yapılır ibre çalışıyorsa müşür değişir önce termostata girişmeden.. en basit temel motor bilgisi masreti olsa da temel motor tekniği mantığı aynıdır

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...