İçeriğe Yönlendir

Seat Leon- Alüminyum Boru Çürümesi


Yasin Şimşek

Recommended Posts

Yasin Şimşek

 

2010 model leonumda kalorifer peteği tıkandığı için değiştirdim. Suyu boşaltmak için motor kısmından kalorifer flanşlarını söktüğümde alüminyum borunun uçlarının erimeye başladığını gördüm. Bir tanesi oldukça fazla ve hafif sızıntı yapıyor.

 

Araştırdığım kadarıyla bu boruyu değiştirmek için göğüs sökülüyor. Aklımda oraya göre krom boru ayarlayıp sunfix ile çürük kısma yapıştırmak flanşı iptal edip hortumu direk krom boruya takmak ama ne derece sağlıklı olur bilmiyorum. Çözüm tavsiyesi verecek olan varsa memnun olurum

 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

bizim arkadaşın 2009 leonunda da benzer sıkıntı oldu radyatör falan değişti göğüs sökülmesinden bahsetmedi ama kronik bir şey mi var acaba. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

çürüyen aluminyum boru mu? bu VW bir alem yahu. adamlar otomobillerini 10 sene dayanabilecek şekilde tasarlamışlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
bizim arkadaşın 2009 leonunda da benzer sıkıntı oldu radyatör falan değişti göğüs sökülmesinden bahsetmedi ama kronik bir şey mi var acaba. 
Kalorifer peteğini kendim değiştirdim. Göğüs sökülmeden ama sorun petekten motor kısmına giden boruda
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

çürüyen aluminyum boru mu? bu VW bir alem yahu. adamlar otomobillerini 10 sene dayanabilecek şekilde tasarlamışlar.

Hep diyoruz işte. Hepsi 10 yıl ekonomik ömür diyor. Benim buzdolabına 3+4 sene garanti verdi bosch. İçine mi kodladı ne bunu. 7 sene bitti 2 ay sonra arıza verdi :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hep diyoruz işte. Hepsi 10 yıl ekonomik ömür diyor. Benim buzdolabına 3+4 sene garanti verdi bosch. İçine mi kodladı ne bunu. 7 sene bitti 2 ay sonra arıza verdi :) 

eskiden bir amerikan aracında bunu göremezdin mesela. bir mercedeste bu olmazdı. şimdi hepsi aynı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

antfirizi her bakımda ölçülmez ise aluminyum sistem okside olur hızla

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

niye aluminyum yapıyorlar ozaman sorusu akla geliyor. 300gr ağırlıktan tasarruf edeceğine...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bakır olmasın diyedir. eski bakır radyatörlar borular taş gibidir mesela , sonra aluminyum ile organik antifriz masrafı açtılar başımıza

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

bakır olmasın diyedir. eski bakır radyatörlar borular taş gibidir mesela , sonra aluminyum ile organik antifriz masrafı açtılar başımıza

Bir abim der ki: Sanayi taş mı yesin?

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Bir abim der ki: Sanayi taş mı yesin?

O abinin forum resminde mavi şapkası da varmı?

 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Metin Uzunoğlu yazdı:

O abinin forum resminde mavi şapkası da varmı?

 

Var, güneş gözlüğü de var. Tanır mısınız kendisini :crazy:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
antfirizi her bakımda ölçülmez ise aluminyum sistem okside olur hızla
Araçta antifriz var. Oranının fazla olmasından mı yoksa önceden antifriz oranının az olup sonradan antifriz koyulmasından mı oluyor? Ben aracı aldığımda antifriz vardı bendeyken iki kere değişti.
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Bu videodaki boruda sorun var. Videodakinde petek tarafı erimiş bende diğer tarafı.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yasin Mümin Şimşek yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
antfirizi her bakımda ölçülmez ise aluminyum sistem okside olur hızla

Araçta antifriz var. Oranının fazla olmasından mı yoksa önceden antifriz oranının az olup sonradan antifriz koyulmasından mı oluyor? Ben aracı aldığımda antifriz vardı bendeyken iki kere değişti.

sık değişmek te iyi değil, hiç olmaması da.

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
sık değişmek te iyi değil, hiç olmaması da.
Bi kere devirdaim bir kere de termostat değişiminde değişti
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Yasin Şimşek

Sorunun çözümünü paylaşayım. Konuyu açtıktan sonra birçok yabancı forumlarda çözümü aradım. O kadar uzun süre aradım ki bir süre sonra su eksiltme sorunu kendiliğinden çözüldü.

Ancak araştırmaya devam ettim ve konsolu sökmeden çıkarmanın yolunu bulan biri yabancı forumda paylaşmış. Onun aracı passat petek borusu biraz daha farklı. Benim aracımda biraz daha uzun o yüzden benim söküp takmam daha zor oldu. Sokak arasında tek başıma yaptığım için hiç fotoğraf çekemedim ancak yabancı forumdan bulduğum fotoğrafları ekleyeceğim.

Yeşil çizginin olduğu yerden boruyu tutan plastik parçayı kesiyoruz. Alan çok dar biraz uğraştırıyor. Ben tam kesemedim kendi çürük borumu biraz yamultup kopartip6 öyle çıkardım. Alan açıldıktan sonra tam yeşil çizginin olduğu yerden parçayı kesip alanı genişlettim.

Gaz pedalının yanında olan kırmızı halka içerisinde görünen sac parçayı fren pedalına doğru açtırmamız gerekiyor. 10luk civatası var. Ben tek başıma olduğum için fren pedalına bağladım motor kısmından yeni boruyu takarken boruya mümkün olduğunca engel olmaması gerekiyor.

Önce eski boruyu alıp yerine takmanın yolunu aradım. Direk girmiyor sağlı sollu döndürerek sokabiliyoruz. Yöntemi bulduktan sonra yeni borunun (çıkma) uçlarını çizilmesin diye izole ettikten sonra montajını yaptım. Kalorifer peteğini de orjinaliyle değiştirdim.

Çıkma boru 400 , orjinal petek 550 tlye aldım.

Şuan kalorifer peteği yanındaki kapağı takmadım bı süre öyle gezeceğim. Kaçak kontrolu ve internetten aldığım izolasyon malzemesi gelince kapağı kapatacağım. İzolasyon ile o bölgeden gelen sıcak havanın önüne geçmeye çalışacağım.


c0576eb109aa7936506b693b47e03928.jpgIMG_2705.jpg.f838a3fbca30ab37514b1a40acfc19fd.jpg8b620916c6300e01bc8a871212445951.jpg507a38cc48f608cd950e38081504b92c.jpgdabef28b37372efc693f284049d4b6e5.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

Bu da kendi borum. Plastik parçayı tam kesemediğim için boruyu biraz hırpaladım.efa46bd7df0fe2d624b8096dbd87a130.jpg



Son olarak , kestiğimiz parça boruyu tutan parça ancak hem borunun peteğe sabitlenmesi hem de borunun motor kısmındaki kauçuk körüğü boruyu sabit tutmaya yetiyor. İstebirse borunun yanında olan saç parçaya bir tel yardımı ile sabitlenebilir o zaman hiç kıpırdamaz.

Önemli iki nokta ; petek girişindeki kelepçelerin tam oturması ve motor tarafındaki kauçuk körüğün borunun üzerindeki plastik çerçeveye tam oturması. Aksi halde araç içerisine motordan hava gelir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şu kalorifer radyatörünü plastikler arkasına saklayan tasarımcıları toplayıp bir sohbet etmek isterdim, sağı solu kesmeden çıkmıyor meret

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
şu kalorifer radyatörünü plastikler arkasına saklayan tasarımcıları toplayıp bir sohbet etmek isterdim, sağı solu kesmeden çıkmıyor meret
Bu araçlarda petek sökümü basit sayılır. İstanbul'dan bir tamirci birkaç video paylaşarak Türkiye'de de çoğu kişinin öğrenmesine vesile oldu.

Ancak peteğin konsol içindeki borusu tam bir arap saçı. O boruyu kıvrımlı değil de düz yapsalardı söküp takması 5dkydı. Kıvrımlı olması yüzünden kanirtarak söküp yine o şekilde takılıyor, hoş bunu sanayide yaptirabileceğim bir usta bulabilir miydim bilmiyorum. Petek değişimini bile çoğu bilmiyor göğüs sökülecek diyorlar.

Yabancı forumda yapanı bulmasaydım bir iki deneme sonrasında boruyu ortadan keser yarısını motor kısmından yarısını içerden takıp ortasını hortumla birleştirirdim , hortum ve kelepçelerim hazırdı bile.

El oğlu passatında yapmışsa benim leonda da olması gerek diyip 6-7 inci denememde tek parça halinde takabildim.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...