Mert Emre ŞAMCI 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 Yaklaşık 1000km önce aracın yedek su deposu 3 litre civarı boşaltıldı yerine 3 litre shell contante antifriz konuldu. 1000km civarı su hiç eksilmedi belki 1 parmak ancak eksildi. Dün 75 gidiş 75 dönüş 150km yol yaptım. 2.5 saatlik yolun 2 saate yakını kilit trafikte geçti. Hararet vs. yapmadım. Gittiğimde ve döndüğümde suyu kontrol ettiğimde hemen hemen aynı yerinde idi. Ertesi gün eşim kısa bir işi için 5 km yol yapıp geri park etmiş arabayı. Öylesine bir bakayım derken yedek su deposu seviyesi tam minimum seviyesine gelmişti. Benim aklımın almadığı şey, nasıl bir anda bu kadar su boşaltıyorda tekrar boşaltmayabiliyor. Yani sabit sızıntı delik bir şey olsa, ya çok azaltır yada günden güne aynı oranda azaltır. Hortumları kontrol ederken şu alttaki hortumda antifrizin renginde terleme veya kaçak gibi bir şey gördüm. Fotoğrafları paylaşıyorum. Paylaştığım şeyin adı yedek su deposu alt hortum diye mi geçmektedir? (Aracı periyodik bakıma soktum. Usta devirdaimin kaçırdığını söyledi. Triger set V kayışı2li ve devirdaim orjinal aldım parçalar hazır ancak servise geç gittiğim için yetişmez denildi. Sadece periyodiği yaptık. Önümüzdeki haftasonu ağırbakım yapılacak o zamana kadar sıkıntı olur mu acaba? Tekrardan 150km yapacağım) Bu hortumunda değişmesi gerekir mi kaçak devirdaim + bu hortum olabilir mi? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 Sorunun yanıtı ilk kısımda, eksilen depoya asla o şekilde saf antfriz koyulmaz. Zayıflayan bir yeri deler, içerideki kiri pası çözer bir yeri tıkar. İlk tavsiye hortumların hepsini söküp kontrol ettir, içlerinde tıkanma varmı diye baktır. İyi durumda değilse değiştir. Devirdaim ve radyatör yine aynı şekilde kontrol edilmeli. Tıkanıklık varsa o da aşırı basınca sebep olur Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 (düzenlendi) bu konu çok tartışıldı ama şu kesindir, sistemde antifiriz zaten varsa isterseniz tamamına saf antifiriz ekleyin hiçbiryer patlamaz kir çıkmaz zaten sistem temizdir, bilginiz olsun. devirdaim kaçağı var demişsin, değişim anında kalorifer çatal hortumunu kontrol ettir, hava filtresinin borusu sürterek toplu iğne gibi delik açar farketmezsin bile.... 8 Kasım 2020 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 Yedek su deposundaki su seviyesi, motor sıcakken genleşme sebebiyle bir miktar yüksek görünür soğuduğunda ise seviye daha aşağı çekilir. Kontrolleri yaparken bunu da göz önünde bulundurun. 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 8 Kasım 2020 Yazar Paylaş 8 Kasım 2020 M. Asım Kahraman yazdı: Yedek su deposundaki su seviyesi, motor sıcakken genleşme sebebiyle bir miktar yüksek görünür soğuduğunda ise seviye daha aşağı çekilir. Kontrolleri yaparken bunu da göz önünde bulundurun. Asıl seviyesi motor tamamen soğukken olan değil mi hocam? Hep öyle ölçüm yapıp ekleme gerekirse ekliyorum. Ali Cihangiroğlu yazdı: bu konu çok tartışıldı ama şu kesindir, sistemde antifiriz zaten varsa isterseniz tamamına saf antifiriz ekleyin hiçbiryer patlamaz kir çıkmaz zaten sistem temizdir, bilginiz olsun. devirdaim kaçağı var demişsin, değişim anında kalorifer çatal hortumunu kontrol ettir, hava filtresinin borusu sürterek toplu iğne gibi delik açar farketmezsin bile.... Aracı aldığımda antifrizle karışık su vardı araçta. Daha sonrasında 2 kere yan sanayi yedek su deposu kapağından araç 2 kere su attı. 2 kereden sonra hiç antifriz kalmadı içinde. Tekrardan 3 litre eklettim. Antifrizsiz değildi yani araç. Notumu alıyorum. Ustaya bahsettiğiniz şeyleride kontrol etmesini rica edeceğim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 ayrıca orjinal kapak kullanın, normalde sorun yoksa su atmamalı... Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman 8 Kasım 2020 Paylaş 8 Kasım 2020 Mert Emre ŞAMCI yazdı: Asıl seviyesi motor tamamen soğukken olan değil mi hocam? Hep öyle ölçüm yapıp ekleme gerekirse ekliyorum. Evet soğukkenki seviye baz alınmalı. Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 9 Kasım 2020 Yazar Paylaş 9 Kasım 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: ayrıca orjinal kapak kullanın, normalde sorun yoksa su atmamalı... Orjinal kapak boyunca 5.000 km su atmadı araç. Yan sanayi kapağı taktım. Radyatör kale idi. Kalenin kendi kapağını taktım. 2 kere kapak yerinden su attı. Hiç aklımada gelmedi. Tekrar orjinal kapağa döndüm en yoğun trafikte bile atmadı su. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 Orjinal candır, kritik parçalarda asla yan sanayiye kaçma derim Yorum bağlantısı
Ümit Türk 9 Kasım 2020 Paylaş 9 Kasım 2020 lpgli araçlarda çok sık su eksilme yapan araçlar görmeye başladım nedense. lpg ile alakası olabilir mi? sistemi bilmediğim için aklıma gelmiyor. bir parça var su kaçırıyor derler genelde. kalorifer hortumları ve radyatörleri( 2sisde) tekrar kontrol ediniz. başıma geldi . radyatör bağlantı kısmı çatlak çıktı. Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 11 Kasım 2020 Paylaş 11 Kasım 2020 M. Asım Kahraman yazdı: Evet soğukkenki seviye baz alınmalı. Soğutma sıvısının soğuk haldeyken gözlemlenmesi ve min-max arasında olması gerekiyor, ısınınca seviye bir miktar yükseliyor deniliyor. Benim aracımda soğukken de sıcakken de (2 saat durmaksızın uzun yol sonrasında) seviye hep aynı oluyor. Hararet yapma gibi bir durum da hiç olmadı. Önceki soğutma sıvısı 3 yıl kullanıldı, 3 hafta önce de ağır bakımda değişim yapıldı üstüne de 700 km uzun yol yaptım. Bu durum normal mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2020 Paylaş 11 Kasım 2020 Ümit Türk yazdı: lpgli araçlarda çok sık su eksilme yapan araçlar görmeye başladım nedense. lpg ile alakası olabilir mi? lpg sistemi sonradan monte edilen su hortumu, T bağlantılar içerir. bu parçaların çoğu da orta kalite hırdavatı malzemesi, otmotiv malzemesi kadar dayanmaz zamanla (hızlıca) su kaçırma başlar, normalidr dikkat çektikçe de çeker. Yorum bağlantısı
Recommended Posts