İçeriğe Yönlendir

Fiesta Devir Saati Motordan Daha Seri


Hasan Yıldız

Recommended Posts

Hasan Yıldız

Evvela Aracim 2010 1.4 fiesta tam otomatik. Durumun tarifi biraz güç ama dilimin donup elimin yazdigi kadar anlatayim.Son gunlerde dikkatimi ceken bir durum var. Belirli bir hizda ilerlerken hizlanma maksadi ile gaza bir miktar daha bastigimda devir kacta olursa olsun aniden 500 devir kadar yukseliyor daha sonra gaza basma oranimla parelel olarak yukseliyor veya azaliyor. Sadece gaza ilk bastigim anda bir anormallik var ,harici hersey olmasi gerektigi gibi. Sanki devir saati ile motor arasinda devirin artmasi sirasin da 500 devirlik bir bosluk var. Fikir veya tecrubelerinizi paylasir iseniz sevinirim

Yorum bağlantısı
Abdullah Aladı

Baskı balata bitmek üzere gibi geldi anlattiginiza gore. Araç km bakım durumu nedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

BEncede baskı olması muhtemel.İlk gaza bastığınızda biraz kaçırıyor sonra kavrayıp devam ediyor gibi.Elfrenini çekin araç dururken 1.vites kalkış yapmaya çalışın.Eğer araç stop etmiyor ve devir yükseliyorsa baskı ömrünü doldurmak üzeredir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teste bile gerek yok. Debriyaj balatası bitmiş. 

Yolda bırakabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Baskı balata haricinde gaz pedalı konum sensörü ve boğaz kelebeğinin kalibrasyonu da kontrol edilebilir. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar, konu sahibi araç için TAM OTOMATİK yazmış :)

Tork konvertörlü şanzıman sanırım araçtaki.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Yahu okadar yazmışınz ama Tam otomatik kaçırmışsınız. Bana pekde anormalde gelmedi. Klasik kickdown haraketi. 

Yada  lock up clutch devreden çıkıyor. EKonomik sürate gelince geri kilitleniyor.  Bunlar beklenen olması gereken şeyler. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Yahu okadar yazmışınz ama Tam otomatik kaçırmışsınız. Bana pekde anormalde gelmedi. Klasik kickdown haraketi. 

Yada  lock up clutch devreden çıkıyor. EKonomik sürate gelince geri kilitleniyor.  Bunlar beklenen olması gereken şeyler. 

😅 Evet arac tam otomatik,tork konvektorlu dolayisi ile baski balata olma ihtimali yok.😀

Yine de cevap veren tum arkadaslara teşekkürler. Ali Bey bahsettiginiz ingilizce terimlerden pek anlamasam da durum galiba tam bahsettiginiz gibi sanirim. Öyle ki baski balata bitme durumunda ki gibi,devir saatinin ani yukselmesine motor eslik etmiyor.İbrenin var olan devrinin ustune takribi 500 devir kadar ani bir yukselmesine mutakip saat ve motor es hareket ediyor.Basta da belirtigim gibi devir saati sanki bir bosluk var onu aldiktan sonra motora eslik ediyor.

tarihinde Hasan Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

türbin kavramıyor olabilir? başka herhangi bir şey var mı? R de kütleme vs?

Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
Çağlar Bayur yazdı:

türbin kavramıyor olabilir? başka herhangi bir şey var mı? R de kütleme vs

Baska hic bir problem yok.vites gecisleri olsun,Geri vites,rolanti vs. sikintisiz.

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Tork konvertörlü tam otomatiklerin sert gaza verdiği genel devir tepkisi böyle zaten, bence bir problem yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yıldız
M. Asım Kahraman yazdı:

Tork konvertörlü tam otomatiklerin sert gaza verdiği genel devir tepkisi böyle zaten, bence bir problem yok. 

Tesekkurler bilgi icin.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hasan Yıldız yazdı:

https://youtu.be/1SeDspdFMm4

Halimiz ahvalimiz videodadir.

 

 

Siz gaza basınca motor yüke biner. Yuzde 80 yüke ulaşırsa vites küçültür. 

 

Bu videoda olağandışı bir durum göremedim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...