İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4 TDCI Turbo Yag Kaçağı ve Diğer Sorunlar


Süleyman Can

Recommended Posts

Süleyman Can

Herkese merhaba,

 

Arkadaslar aracim fiesta 2004 dizel. Yaklasik iki ay once turboda yag Kaçagi vardi, sanayide yaptirmistim ustam bi civata Ile cozdum demisti parada almamisti, ama sanirim iki aylik gidecek kadar cozmus :). Simdi ayni problem yine basladi. Yag kacaginin kaynagini tespit ettim, fotografini ekliyorum.

 

kflKn0.jpg

 

 

mxSs1g.jpg

 

 

Bu parca nedir, ne ise yarar? Alt kismindan asagiya damlatiyor yagi, motor yagini da kontrol ettim eksiltme yok, aslinda kacak fazla degil ama yine de bakilmasi lazim.

 

Diger sorum araci kumandadan kilitlerken dortlu yakiyor ama acarken yakmiyor. Fabrikasyonu mi bi sekilde. 

 

Motor kulaklarindan birisi yipranmis denilmisti. Aracimda kac tane motor kulagi var?

 

Sanziman alt takozunu Yan sanayi alsam pisman olur muyum?

 

Tesekkurler. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

İlk olarak kaçak konusuna gelirsek, turbo geri dönüş hortumundan kaçırıyor gibi, üstten akmış o kaçak.

 

Dörtlüler normalde kilitlerken ve açarken yanar, yakmıyorsa belki aracın ayarlarında bir farklılık olmuştur. Bilgisayara bağlayıp modülü resetlemek mümkün.

 

Motor kulağı 2 adettir, 1 tanesi solunda diğeri ise akünün altındadır. Akünün altında olana şanzıman üst takozu da denir.  Şanzıman alt takozu ile beraber 3 noktadan tutuyor olması lazım.

 

Alt takozu ben olsam orjinal alırım, çok ciddi fiyat farkı olmuyor (200-300 lira civarıdır orjinali, yansanayi de 50-100 arasıdır ama hem ömrü farklı hem de konforu törpülüyor)

 

Bir şey daha eksoz muhafazasını sökmüşler aracınızdan, mutlaka onu sipariş edin. O bölgedeki boruların ömrünü kısaltırsınız.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Tesekkurler cevaplariniz icin. Internette aradim ancak egzos muhafazini dogru bulduguma emin degilim. Rica etsem dogru parcayi bulanlar linkini gonderebilir mi?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ü.Emre Kartal yazdı:

İlk olarak kaçak konusuna gelirsek, turbo geri dönüş hortumundan kaçırıyor gibi, üstten akmış o kaçak.

 

Dörtlüler normalde kilitlerken ve açarken yanar, yakmıyorsa belki aracın ayarlarında bir farklılık olmuştur. Bilgisayara bağlayıp modülü resetlemek mümkün.

 

Motor kulağı 2 adettir, 1 tanesi solunda diğeri ise akünün altındadır. Akünün altında olana şanzıman üst takozu da denir.  Şanzıman alt takozu ile beraber 3 noktadan tutuyor olması lazım.

 

Alt takozu ben olsam orjinal alırım, çok ciddi fiyat farkı olmuyor (200-300 lira civarıdır orjinali, yansanayi de 50-100 arasıdır ama hem ömrü farklı hem de konforu törpülüyor)

 

Bir şey daha eksoz muhafazasını sökmüşler aracınızdan, mutlaka onu sipariş edin. O bölgedeki boruların ömrünü kısaltırsınız.

tespitler doğru, sadece eksoz koruması demişsin, 2004 lerde açık o kısım, makyaj sonrası sac geldi, yani doğuştan öyle aracı, tabii alınıp takılması güzel olur, bencede taksın.....

 

bu arada işaretlediğin kısımdaki parça vakumla çalışan westgate regülatörü, görevi turbo devrinin maksimum sınırı aşmasını önlemek için klapeyi açarak gelen eksoz gazını turboya sokmadan direk eksoz borusuna yollayarak basıncı dolsyısı ile fan devrini sınırlamaktır,onda yağ olmaz zaten...

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tespitler doğru, sadece eksoz koruması demişsin, 2004 lerde açık o kısım, makyaj sonrası sac geldi, yani doğuştan öyle aracı, tabii alınıp takılması güzel olur, bencede taksın.....

 

bu arada işaretlediğin kısımdaki parça vakumla çalışan westgate regülatörü, görevi turbo devrinin maksimum sınırı aşmasını önlemek için klapeyi açarak gelen eksoz gazını turboya sokmadan direk eksoz borusuna yollayarak basıncı dolsyısı ile fan devrini sınırlamaktır,onda yağ olmaz zaten...

Cevaplarınız için teşekkürler, tekrar detaylıca inceledim ve daha üst bölümden, işaretlediğim yere damladığını fark ettim. Yani kaçağın kaynağı orası değilmiş, aşağıda mavi ile işaretlediğim yer. 

 

vKKqiE.jpg

 

Bu konudan farklı olarak kumandadan aracı açtığımda dörtlünün yanmaması durumunu, fabrikasyon olduğunu iddaa edenler de var. Makyajsız 02-06 fiestası olup aracın kilidini uzaktan açtığında dörtlü yakan var mı acaba ? :) Benim araç sadece kilitlerken sinyal veriyor... 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Benim arctada watgate uzerinde hep yag var,ve park halindeyken yere 1,2 damla damliyor, geri donus hortumundan suphelendim ama hortum saglam kelepcelerini sıktım ,wasgate icinde yag olmaz diye dusunuyorum ama emis sirasinda havalandirmadan yag buharini emerken orayada veriyor olabilirmi diye dusundum, son olarak turbo nun o ringinden supheleniyorum ,eskimis olabilir ,uygun bi zamanda turbocuya gosterem

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Bu cumartesi göstereceğim, usta büyük ihtimal kalıcı çözümünü bulur umarım, aracın çekişinde ve gidişinde bir problem yok, sadece kullanımdan sonra damlatma var.

 

Kilit konusunda ise sanırım aracın fabrikasyonu bu şekilde. 

Yorum bağlantısı
Murat Kıyıcı

Benden once ustaya baktirirsan sonucu bekliyom,  kilit fabrikasyon o sekilde olacagini sanmam, benim aracta kilit acinca dotluler uzun yaniyor, kapatinca dortluleri  2 defa yakip sonduruyor 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

açarken parkları, kitlerken 4 lüleri yakar normalde....

2005 senesi fiestada var mı öyle bir güzellik?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yağ soğutucusu sanırım işaretlediğiniz yer. Turbonun altındaki parça kaçırıyor anladığım kadarıyla.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

2005 senesi fiestada var mı öyle bir güzellik?

2006 da vardı, 5 tede vardır mı acaba, yoksa yokmu :)

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Peki bu kilitleme-acma konusunda cozum yolu veya dogrusunun nasil oldugunu anlamanin yolu nedir? Elektrikci mi anlar? Cozumu araci bilgisayara baglamak midir? 

 

(Turbonun yag kacagi sorunu cozulunce buradan yazacagim)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ömer Albayram

Abi aynı sorun benim arabada var sorun nasıl çözüldü yardımcı olabilirmisin Fiesta 2003 model

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Ömer Albayram yazdı:

Abi aynı sorun benim arabada var sorun nasıl çözüldü yardımcı olabilirmisin Fiesta 2003 model

 

Basit bir oring değişimi ile çözüldü. Yağ soğutucu bağlantı yerinden kaçırıyordu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...