İçeriğe Yönlendir

Honda E Testi


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
2006 yılı ile sonlanan Hipermil furyası 2013 yılı ile tekrar şaha kalktı. Sebebi ilk satılan seri elektrikli otomobil olan Nissan Leaf piyasaya çıkması idi. Sadece 75 mill yani 120 km menzili vardı. Millet hipermil ile 190 km yol yapıyordu. En çok satan ceyranlı araba oldu. 
Şimdi 200 km menzil var. Aynı hipermil tayfası bunu 300 km üstüne rahat çıkarır. 

Türkiyede %100 elektrikli araç alacak kadar zengin olan birisi kesinlikle hypermil yapmaz

 

Mesela sen aldığında konuşalım bu konuyu.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bekle alırsın alacaksın. zaman çabuk geçer. dün dündür bugün bugündür denir felan. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İngiltere 2030’da içten yanmalı motorlu taşıtlara ruhsat vermemeyi planlıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

2006 yılı ile sonlanan Hipermil furyası 2013 yılı ile tekrar şaha kalktı. Sebebi ilk satılan seri elektrikli otomobil olan Nissan Leaf piyasaya çıkması idi.

sebebi Obama idi....

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hibritlerin ömrü nedir? Yanlış yatırım mı yaptık acaba? Standart içten yanmalı arabalar 20 sene çok rahat kullanılabiliyor. Zorlayan 30 sene de kullanıyor. Hibritte böyle bir durum olur mu yoksa tam elektrikliler hayatımıza 10 sene sonra tamamen girer mi? Misal benim arabayla uzun yolda 850, şehir içinde 1000km’ye yakın menzil var. Vergi olayları ne olur? Yakıt elektriğe dönünce elektrik pahalılaşır mı? Benzin ucuzlar mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dünya petrolcülerinni ilk hedefi elllerinde patlayan benzin stoğunu satabilmek, bunun için önce mazottan benzine döndürülüyor motorlar, sonra tabiki pahalanır, ucuzlayan bir ürün olmaz ticarette. zamane arabaları eskiler gibi 40 yaşında restore olup kullanılabilir hale gelmeyecek bence. şu olabilir o zamana, yeni pilli tahrik gücüne restore edilebilir belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

dünya petrolcülerinni ilk hedefi elllerinde patlayan benzin stoğunu satabilmek, bunun için önce mazottan benzine döndürülüyor motorlar, sonra tabiki pahalanır, ucuzlayan bir ürün olmaz ticarette. zamane arabaları eskiler gibi 40 yaşında restore olup kullanılabilir hale gelmeyecek bence. şu olabilir o zamana, yeni pilli tahrik gücüne restore edilebilir belki.

Doğru. Zamane arabaları çok elektronik çok teknolojik. Kolay tamir edilemiyor. 
 

hibrit arabada yani corolla’daki pillerin gelişmesi neyi değiştirir ki? Depolama desek, şu anki pil zaten şehir içinde %60’ın üstünde çok nadir doluyor. Hep %40-60 arası. belki pil depolama kapasitesi çok artarsa benim araç phev’e dönüştürülür. bi ihtimal o da. Plug in hybrid. Aslında efsane olur. Şehir içinde 150km elektrikle. Uzun yolda hybrid. Şarj istasyonuna gerek yok. Durmadan yolculuk :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kia’nın internet sitesinde hızlı şarjın batarya ömrünü 8 senede %10 azaltacağı belirtilmiş. 
 

şu an hibrit araba alacakların pil ömrü ve ücreti konusu kafaları kurcalıyor. Fakat zaman geçtikçe pil fiyatlarının çok çok aşağı geleceği konuşuluyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Global pil boy standardı çıkacaktır muhtemelen. o zaman tak sök kolaylaşır belki. Şu an değil. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Global pil boy standardı çıkacaktır muhtemelen. o zaman tak sök kolaylaşır belki. Şu an değil. 

Hocam biz daha type-c, mikro, lighting i bile standartlaştırmadık. Nasıl olacak bu işler. Ama maliyet ucuzlar heralde. Öyle umuyoruz :) arkadaşımda hybrid yaris var. 5 senedir yakıt tüketimim hiç değişmedi diyor. Demek pil çalışıyor. 
 

zaten pil %40-80 arası çalışıyor. Belki ömründen azaldıkça %20-90 arası çalışmaya başlayıp kapanan hücreleri tolere ediyordur

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hocam biz daha type-c, mikro, lighting i bile standartlaştırmadık. Nasıl olacak bu işler. Ama maliyet ucuzlar heralde. Öyle umuyoruz :) arkadaşımda hybrid yaris var. 5 senedir yakıt tüketimim hiç değişmedi diyor. Demek pil çalışıyor. 
 

zaten pil %40-80 arası çalışıyor. Belki ömründen azaldıkça %20-90 arası çalışmaya başlayıp kapanan hücreleri tolere ediyordur

saydın ya işte standartları?  Nereye gitti ericson nokianın her modele ayrı uçları?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hibritlerin ömrü nedir? Yanlış yatırım mı yaptık acaba? Standart içten yanmalı arabalar 20 sene çok rahat kullanılabiliyor. Zorlayan 30 sene de kullanıyor. Hibritte böyle bir durum olur mu yoksa tam elektrikliler hayatımıza 10 sene sonra tamamen girer mi? Misal benim arabayla uzun yolda 850, şehir içinde 1000km’ye yakın menzil var. Vergi olayları ne olur? Yakıt elektriğe dönünce elektrik pahalılaşır mı? Benzin ucuzlar mı?

2005 de Tesla roadster ı çıkardı, hızlı bir oyuncak olarak görüldü. 2010 da model S çıktı, elektrikli sedan aile arabası yapılabileceğini gösterdi. Gelecek elektrikli denildi ama 10 senede durum ortada. Daha uzun sürecek tamamen elektirikliye geçiş bence.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

saydın ya işte standartları?  Nereye gitti ericson nokianın her modele ayrı uçları?

Nokia iyiydi hocam. Kalın vardı. İnceye geçince kalın uçlu şarj isteyenler hor görülüyordu :) 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

2005 de Tesla roadster ı çıkardı, hızlı bir oyuncak olarak görüldü. 2010 da model S çıktı, elektrikli sedan aile arabası yapılabileceğini gösterdi. Gelecek elektrikli denildi ama 10 senede durum ortada. Daha uzun sürecek tamamen elektirikliye geçiş bence.

Grafik Parabolik gidiyor bence. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...