İçeriğe Yönlendir

Lastik Degisimi 91 V Yerine 91H Takmislar !


Galip Kul

Recommended Posts

Galip Kul
(düzenlendi)

Merhaba, bugun lastik degistirmek icin gittigim yerde lastigi yanlis gondermisler 3 tanesi 91v idi 1 tanesi 91 h sizce onemli bir degisiklik midir farklilik sikinti olur mu. ?  Ve son olarak 2 tanesinin uretim yilini okuyabildim fakat diger ikisinin okuyamadim adam bana diger tarafta uretim yilininda yazdigini soyledi iki tarafta yazmiyormus yani iki yanakta bu dogru mu ?

tarihinde Galip Kul tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Galip Kul
Mert Gulkokan yazdı:

v ve h lar hızı gösteriri

 

v son hız 190

h ise 205 olması lazım yani h daha iyi v den 

3 tanesi v bir tanesi h sorun olur mu bu ?

Yorum bağlantısı
Galip Kul
Çağlar Bayur yazdı:

tek tarafta yazar. V ile H ların son hız limiti faklı

 

Mert Gulkokan yazdı:

bazı markalar tek yanağa koyar üretim ayı ve yılını içte kalıyorsa ve lastikler takıldı ise okumanız zor olur

 

direksiyonu yönüne göre en sol ya da en saga kırıp içte kalan rakamları okuyana kadar harekeet edin

olmaz bence desenler aynı 

O zaman abi bir sey olmaz diyosaniz degistirmiyorum ? ben hiz farkindan dolayi hamur veya sekli vs farklidir diye dusunmustum ama oyleyse sorun yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

H 210 V 240. aracınız duster sanırım. fark hissedilmez teorik olarak farklı olsa da

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Galip Kul
Çağlar Bayur yazdı:

H 210 V 240. aracınız duster sanırım. fark hissedilmez teorik olarak farklı olsa da

Tamamdir abi 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mert Gulkokan yazdı:

v ve h lar hızı gösteriri

 

v son hız 190

h ise 205 olması lazım yani h daha iyi v den 

H 210 V 240 ama sertlik farkı var. Araçta belki titreme vs yapabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Desenler kesin aynı mı emin misiniz? Takıldıysa yapacak birşey yok şimdi sök tak zor iş ama takılmadı ise ben tek olanı da diğerlerine aynı yapmaya çalışırdım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersev Kaya
Galip Kul yazdı:

3 tanesi v bir tanesi h sorun olur mu bu ?

H olan, diğer 3 tekeri geçmeye çalışacaktır.  😄😁

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Şimdi H olanda mesela limit 210, diğerleri 240. 210'a gelince H olan lastik otomatik fren yaparsa diğerleri giderken, ne olacak?

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Mehmet Göktürk yazdı:

Desenler kesin aynı mı emin misiniz? Takıldıysa yapacak birşey yok şimdi sök tak zor iş ama takılmadı ise ben tek olanı da diğerlerine aynı yapmaya çalışırdım. 

C320 varken, lastikeler önler Y, arkalar W idi, hiç 270 km/s e gelmeyeceğim için dert etmedim ama aynı aksta aynı lastiği isterdim ben, kıllıksa kıllık.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Birinin hıza dayanıklılığı çok ise daha serttir diye düşünüyorum. Ama kullanıcı açısından ne kadar fark eder bilmem

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

200 falan yapamayacağına yapsada artık ona araba değil uçan araba deneceğine göre sıkıntı olmaz, devam et kardeş.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Lastik konusunda titiz olan benim başıma hep vakalar gelmiştir (en az 3 kez yanaktan gümleme, balon vs)
Gel gör ki, markaya takılmayan, teknik özelliklerine dair sıfır bilgiye sahip olan çevremdekiler, uzun yıllar sorunsuzca kullanıyor lastiklerini :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci

 bir ara w almistim degisimde bu arac icin en dusuk y oneriliyor w takarsak muainede sorun cikar yada kaza yaparsaniz sigorta sirketi zararinizi karsilamaz biz takmayiz baskasina taktirin deyip lastikleri geri gondertilerdi bana 😅

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Sertlik farkı olur. Ani frenlemede aracın farklı tepkiler vereceğini düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Sertlik farkı olur ancak hissedilir mi bilemem. T 190, H 210, V 240

Genelde bu işten anlamayanlar daha iyi diye H, hatta V serisini almak isterler. Sonuçta nispeten daha sert lastiği takarlar ve konforu azaltırlar. Piyasadaki binek araçların % 80-90'ı T hızı olan 190 üzerine zaten çıkmıyor. Hele V üretimi lastikler spor ve çok güçlü araçlar hariç gereksiz bir limit. Duster araca V takan esnaf elinde ne varsa onu kullanmış. Bence en azından yaptığının yanlış olduğunu, ahlâkî olmadığını bildirmek lazım. Hoş ben sana daha iyisini taktım, yinede yaranamıyoruz diyecektir.

Not: Ben lastiklerin üretim özellikle üretim yılının aynı olmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yıllara bağlı farklı sertleşme sürüş riskleri oluşturuyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Cihaner Öztürk yazdı:

Genelde bu işten anlamayanlar daha iyi diye H, hatta V serisini almak isterler. Sonuçta nispeten daha sert lastiği takarlar ve konforu azaltırlar. Piyasadaki binek araçların % 80-90'ı T hızı olan 190 üzerine zaten çıkmıyor. Hele V üretimi lastikler spor ve çok güçlü araçlar hariç gereksiz bir limit. Duster araca V takan esnaf elinde ne varsa onu kullanmış. Bence en azından yaptığının yanlış olduğunu, ahlâkî olmadığını bildirmek lazım. Hoş ben sana daha iyisini taktım, yinede yaranamıyoruz diyecektir.

Not: Ben lastiklerin üretim özellikle üretim yılının aynı olmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yıllara bağlı farklı sertleşme sürüş riskleri oluşturuyor.

Lastik testlerinde de sanırım gözlenebilen bir durum oluyor. Örneğin H serisi aynı model lastik T serisi aynı model lastikten daha iyi yol tutabiliyor. Yanak sertliğinden veya başka sebeplerden olabilir bilemiyorum. Sonuç olarak t de olsa h de olsa hepsinin aynı olması en azından psikolojik olarak daha iyi olur düşüncesindeyim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Cihaner Öztürk yazdı:

Genelde bu işten anlamayanlar daha iyi diye H, hatta V serisini almak isterler. Sonuçta nispeten daha sert lastiği takarlar ve konforu azaltırlar. Piyasadaki binek araçların % 80-90'ı T hızı olan 190 üzerine zaten çıkmıyor. Hele V üretimi lastikler spor ve çok güçlü araçlar hariç gereksiz bir limit. Duster araca V takan esnaf elinde ne varsa onu kullanmış. Bence en azından yaptığının yanlış olduğunu, ahlâkî olmadığını bildirmek lazım. Hoş ben sana daha iyisini taktım, yinede yaranamıyoruz diyecektir.

Not: Ben lastiklerin üretim özellikle üretim yılının aynı olmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Yıllara bağlı farklı sertleşme sürüş riskleri oluşturuyor.

Ek olarak farklı hız endekslerindeki lastiklerin yıpranmaları illaki farklı olacaktır. T sınıfındaki bir lastik ile V sınıfındaki lastiğin 200 km/h sürat ile 30 dakikalık sürüşteki yıpranmaları akabinde fren davranışları farklı olacaktır.

Lastikler alınmış takılmış kullanılıyor. Düşük hız endeksindeki lastiğe göre kullanılırsa sorun oluşturacağını düşünmüyorum. Alınırken hepsinin aynı yük ve hız endekslerinde olmasına dikkat etmek lazım.

Yorum bağlantısı
Cihaner Öztürk

Ayrıca benim bildiğim kısa süreli limiti aştığınızda sıkıntı oluşmadığı. Örneğin T serisiyle kısa bir süre 200 yapmanızın sıkıntısı yok. 190 sürekli kullanabilecek hızı gösteriyor. Şöyle bir düşünüyorum 58 yaşındayım ve çok araç kullandım. 180-190 ı hiç geçmedim. Hele son 5 yıl içinde 160-170, oda kısa süreli. Hız felakettir. :))

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Cihaner Öztürk yazdı:

Ayrıca benim bildiğim kısa süreli limiti aştığınızda sıkıntı oluşmadığı. Örneğin T serisiyle kısa bir süre 200 yapmanızın sıkıntısı yok. 190 sürekli kullanabilecek hızı gösteriyor. Şöyle bir düşünüyorum 58 yaşındayım ve çok araç kullandım. 180-190 ı hiç geçmedim. Hele son 5 yıl içinde 160-170, oda kısa süreli. Hız felakettir. :))

Buna ilaveten maksimum yük altında ki hız limitidir, Yani 91 H için o tekerde 605 kg yük var iken maksimum 210 km/s dir o da 1 dk geçtin değil, süre biraz uzarsa sıkıntı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...