İçeriğe Yönlendir

C4 2011 Sigorta Kutusu ve Şasiye Kaçak


Ali Osman SEVİM

Recommended Posts

Ali Osman SEVİM

Merhabalar,

 

 https://drive.google.com/file/d/1KAy4A3lztwjOeaeowUgI-KO7ZZgBP5M5/view?usp=drivesdk

 

-Linkte ki fotoğrafta kırmızı kutucuklar ile isaretledeğim iki sigorta;

 

30 A = ön silecek 

25 A = cam suyu

 

-Akünün çok cabuk bitiyor olma durumunu degerlendirirken bu iki sigortayi ölçtüğümde ikisinin de şasiye kacak sekilde öttügünü tespit ettim.

-Elektrikçi de bakti bazı sigortaların o sekilde ölçülemeyeceğini calışmaz iken şasiye kisa devre seklinde olabileceklerini söyledi.

Bende silecekleri calistiripta denedim sonuç yine ayni.

-Akunun eksi(-)  kutbu cikarilip multimetre ve kontrol kalemi yada ampul ile de kacaķ kontrolu yapilacak.

-Etrafimda C4 yok. Bu konuda bilgisi olan var mi? Veya müsait olan arkadaş var ise bu iki sigortayi ölçüp şasi ile aralarinda bir baglanti olup olmadiğına bakabilir mi?

Ben olcumu dit dit yapan sesli ayara alip yaptim.

 

 

Mesajın linki
Çağlar Bayur

kaçak testi öyle olmaz, multimetreyi aküye seri bağlayıp Amper ölçümüne alın, 30-50mA den yüksek ise kaçak var demektir. sigorta ve röleleri söke taka hangi bölümde A değeri iniyor ise orada kaçak arayın

  • Beğen 4
Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Çağlar Bayur yazdı:

multimetreyi aküye seri bağlayıp Amper ölçümüne alın, 30-50mA den yüksek ise kaçak var demektir

Benim gibi hemen ölçmeyin ama 530 mA çıkar şaşar kalırsınız :) beklemek lazım derin uyku için sanırım, gösterge falan da yanıyor ondan fazla çıktı sanırım benim.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Mesajın linki
Ali Osman SEVİM
Çağlar Bayur yazdı:

kaçak testi öyle olmaz, multimetreyi aküye seri bağlayıp Amper ölçümüne alın, 30-50mA den yüksek ise kaçak var demektir. sigorta ve röleleri söke taka hangi bölümde A değeri iniyor ise orada kaçak arayın

Onu biliyorum hocam (Akunun eksi(-)  kutbu cikarilip multimetre ve kontrol kalemi yada ampul ile de kacaķ kontrolu yapilacak.) diye de yazmistim yukarida daha once yaptım sorun yoktu. Dediğiniz degerler arasindaydi tabii ki sonradan sorun olmuş olabilir. O sebeple tekrar yapacağımı da yazdım zaten.

Ben aynı tip aracta o sigortaların elektirikcinin dedigi gibi calismaz iken şasiye kisa devre verebilir dediği durumu sormak istedim.

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Benim gibi hemen ölçmeyin ama 530 mA çıkar şaşar kalırsınız :) beklemek lazım derin uyku için sanırım, gösterge falan da yanıyor ondan fazla çıktı sanırım benim.

Olabilir eger acik biryer birakilmadiysa dediginiz gibi olmustur. Evet biraz beklemek gerekiyormuş bende bekleyip o sekilde yapmistim. Ozellikle kapilari falan kapamistim tek ampul bile farkettirebilir.

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Ahmet İhsan Akşen
Ali Osman SEVİM yazdı:

ampul bile farkettirebilir.

530 mA, torpido lambası yanarken ölçünce 1500 e çıkıyor. Gerçi o da garip, 5W ampul, 12 voltta 400 mA falan çekmeli 🤔

  • Beğen 1
Mesajın linki
Emre Demir
Çağlar Bayur yazdı:

kaçak testi öyle olmaz, multimetreyi aküye seri bağlayıp Amper ölçümüne alın, 30-50mA den yüksek ise kaçak var demektir. sigorta ve röleleri söke taka hangi bölümde A değeri iniyor ise orada kaçak arayın

Ansiklopedi :D  maşallah abi

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Mesajın linki
Ali Osman SEVİM
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

530 mA, torpido lambası yanarken ölçünce 1500 e çıkıyor. Gerçi o da garip, 5W ampul, 12 voltta 400 mA falan çekmeli 🤔

Evet hesaba göre oyle galiba ama bu elektrik işi de çok acayip 😀 bende yarin sigortalari sök tak yaparak multimetre ile ölçümlerini yapayim inşallah bakalim sonuc ne olacak. Fotoda ki sigortalar şüpheli.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Osman SEVİM yazdı:

Evet hesaba göre oyle galiba ama bu elektrik işi de çok acayip 😀 bende yarin sigortalari sök tak yaparak multimetre ile ölçümlerini yapayim inşallah bakalim sonuc ne olacak. Fotoda ki sigortalar şüpheli.

genelde rölelerden de olur kaçak. onları da ihmal etmeyin

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Ali Osman SEVİM
Çağlar Bayur yazdı:

genelde rölelerden de olur kaçak. onları da ihmal etmeyin

Tamam abi onlara da bakarim sagolun.

Mesajın linki
Nihat Palolu
Ali Osman SEVİM yazdı:

Onu biliyorum hocam (Akunun eksi(-)  kutbu cikarilip multimetre ve kontrol kalemi yada ampul ile de kacaķ kontrolu yapilacak.) diye de yazmistim yukarida daha once yaptım sorun yoktu. Dediğiniz degerler arasindaydi tabii ki sonradan sorun olmuş olabilir. O sebeple tekrar yapacağımı da yazdım zaten.

Ben aynı tip aracta o sigortaların elektirikcinin dedigi gibi calismaz iken şasiye kisa devre verebilir dediği durumu sormak istedim.

Olabilir eger acik biryer birakilmadiysa dediginiz gibi olmustur. Evet biraz beklemek gerekiyormuş bende bekleyip o sekilde yapmistim. Ozellikle kapilari falan kapamistim tek ampul bile farkettirebilir.

 

Bu anlatım doğru değil.

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Mustafa Yanar
Emre Demir yazdı:

Ansiklopedi :D  maşallah abi

Şöyle pratik arıza teşhisleri kitabı yazsa best seller 

  • Mutlu 2
Mesajın linki
Ali Osman SEVİM
(düzenlendi)
Nihat Palolu yazdı:

 

Bu anlatım doğru değil.

Merhaba, sizde koyu renkli olarak belirttiğiniz çalışmaz iken şasiye kısa devre verebilir kısmına katılmıyorsunuz diye anladım doğrumudur?

tarihinde Ali Osman SEVİM tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Nihat Palolu
Ali Osman SEVİM yazdı:

Merhaba, sizde koyu renkli olarak belirttiğiniz çalışmaz iken şasiye kısa devre verebilir kısmına katılmıyorsunuz diye anladım doğrumudur?

 

Evet doğru. Çalışmaz iken şasiye kısa devre verebiliyormuş, çalışırken ne oluyormuş?

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Ali Osman SEVİM
Nihat Palolu yazdı:

 

Evet doğru. Çalışmaz iken şasiye kısa devre verebiliyormuş, çalışırken ne oluyormuş?

Ben de bu durumu sorguladım ve sizinle aynı düşüncedeyim. Çalışırken de denedim sonuç aynı idi arada kesiklikler de yaptığı oldu. O sebeple bu sigortalardan ve enerjilendirdikleri parçalardan şüpheleniyorum.

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Mustafa Yanar yazdı:

Şöyle pratik arıza teşhisleri kitabı yazsa best seller 

külodlu corapla v kayışı imalatı itina ile yapılır :rofl:

  • Mutlu 1
Mesajın linki
  • 5 ay sonra...
Ali Osman SEVİM
(düzenlendi)

Tekrar merhaba,

 

İlk başta şu durumdan bahsetmek istiyorum. 2 yıl içinde 3 adet Mutlu AGM 70A akü değiştirildi. Araca kaçak testi de yaptırdım, tam uyuması beklendi ve değer ( aracın tam uyuması yaklaşık 8-10 dk sürdü ) 0,14 A çıktı. Usta bu değer normal dedi. Ama sonrasında baktım ki obd cihazını da soketinde takılı unutmuşum ( o basit mavi obd cihazlarından kullanıyorum ) bu değer o şekilde çıktı. Sonradan fark ettiğim için obd cihazini çıkarıp tekrar ölçüme gidemedim. Şimdi düşünüyorum da araç fazla kullanımıyor, hatta şehir içi hiç kullanılmıyor da denilebilir. Hafta sonları bazen 30 km lik yola gidiyor ve geliyor. Özellikle pandemi başlangıcından sonra bazen 2-3 hafta 1 aya yakın yattığı da oldu. Tabii ki arada yine marş almadığı ve takviye yaptığım da oldu. Bu son mutlu akü! ilk akü aracı aldığımda 8 ay önce alınmıştı. Sonra 2 adet akü garantiden değişti ve yatak değillerdi üretimleri yakın tarihli idi. Bundan sonra farklı bir marka alacağız muhtemelen.

tarihinde Ali Osman SEVİM tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Çağlar Bayur

yatıorsa özelikle bosch tavisiye ederim.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Osman SEVİM
(düzenlendi)

Teşekkürler abi, bende varta ve bosch'u araştıracaktım +1 oldu şimdi bosch bakayım o zaman.

tarihinde Ali Osman SEVİM tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...