İçeriğe Yönlendir

Yavaşlarken Devir Düşünce Far Kısılması


Ümit Türk

Recommended Posts

Ümit Türk

Merhaba; 

 

Aracımda marş alma sorunu vs. gibi bir şikayetim yok.  Ancak sorunum şu; 

Örneğin tümsek görünce yavaşlamak için debriyaja basınca devir düşerken far kısılması görüyorum. Sanki stop etcekmiş gibi ama stop etmiyor. Tabi bu sürekli olan bir durum değil.  Birden devir düşünce yapıyor genelde.

Sorun kaynağı akü olarak düşünebilir miyiz? 

Mesajın linki
Ali Darbaz

Sen arabayla sakin bir uzun yol yapsana .

1 saat trafiksiz ortamda 2000 devir civarında seyret. 

Ama hiç bir elektikli cihazı kullanma. Yani gündüz kullan. 

Bakalım akün şarj olunca sorun geçecekmi. 

 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray

bence bir akücüye aküyü ölçtrümek lazım önce. alternatörün kömürleri birmiş olabilir.

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Ali Gök

otoelektrikçiye gidip aküyü kontrol ettirin

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Çağlar Bayur

v kayışı kontrol önce, sanayide olsa ustayı döverler

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Ümit Türk
Çağlar Bayur yazdı:

v kayışı kontrol önce, sanayide olsa ustayı döverler

o triger bakımında değişti abi yaklaşık 2-3 hafta önce.  değişimden önce de vardı. 

Ali Darbaz yazdı:

Sen arabayla sakin bir uzun yol yapsana .

1 saat trafiksiz ortamda 2000 devir civarında seyret. 

Ama hiç bir elektikli cihazı kullanma. Yani gündüz kullan. 

Bakalım akün şarj olunca sorun geçecekmi. 

 

abi yakın zamanda uzun yolum yok.  günlük 14 km yol yapıyorum. 

Mesajın linki
Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

o triger bakımında değişti abi yaklaşık 2-3 hafta önce.  değişimden önce de vardı. 

abi yakın zamanda uzun yolum yok.  günlük 14 km yol yapıyorum. 

 

50 km yapsan kurtarır . 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Oğuzkan Erışık

Aynı sorun bende de var. Devir 700 civarına gelince yapıyor genelde abi. Bende günlük 11 km yol yapıyorum. Şarj dinamosundan şüpheleniyorum bende. Açtırsam kömür için en az 300 isteyecekler. Far kısılmasın diye de yaptırmam onu 😄

Mesajın linki
Ümit Türk
Oğuzkan Erışık yazdı:

Aynı sorun bende de var. Devir 700 civarına gelince yapıyor genelde abi. Bende günlük 11 km yol yapıyorum. Şarj dinamosundan şüpheleniyorum bende. Açtırsam kömür için en az 300 isteyecekler. Far kısılmasın diye de yaptırmam onu 😄

Kritik duruma ulaşmadığı sürece ellemeyeceğim. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ü.Emre Kartal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Aynı sorun bende de var. Devir 700 civarına gelince yapıyor genelde abi. Bende günlük 11 km yol yapıyorum. Şarj dinamosundan şüpheleniyorum bende. Açtırsam kömür için en az 300 isteyecekler. Far kısılmasın diye de yaptırmam onu 😄

 

Ümit Türk yazdı:

Kritik duruma ulaşmadığı sürece ellemeyeceğim. 

Aküyü sağlıklı şarj etmiyor ise,voltaj stabil değilse elektronik arıza oluşturur zamanla. Akü şarjı sürekli azalacaktır özellikle kısa mesafede ve doğal olarak yolda kalırsınız

Mesajın linki
Oğuzkan Erışık
Ü.Emre Kartal yazdı:

 

Aküyü sağlıklı şarj etmiyor ise,voltaj stabil değilse elektronik arıza oluşturur zamanla. Akü şarjı sürekli azalacaktır özellikle kısa mesafede ve doğal olarak yolda kalırsınız

Aküm 1 aylık. İlk taktığım gün de yaptı aynı şeyi. Hala da yapıyor. Çok nadiren. Yolda bırakacağını sanmıyorum. Evet yaptığımız doğru değil kesinlikle ama maddi durum ve henüz çok başlarda olduğu için sorun, ertelenebilir bence. 

Mesajın linki
Ü.Emre Kartal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Aküm 1 aylık. İlk taktığım gün de yaptı aynı şeyi. Hala da yapıyor. Çok nadiren. Yolda bırakacağını sanmıyorum. Evet yaptığımız doğru değil kesinlikle ama maddi durum ve henüz çok başlarda olduğu için sorun, ertelenebilir bence. 

Şöyle düşünün bir sebepten dolayı motorun deviri düşünce aracın şarj voltajı değişiyor. Araçtaki birçok şey voltaja karşı hassas, o an sıkıntı olur ise ciddi masraf çıkar. İster 1 aylık ister 5 senelik olsun akü, eğer düzgün şarj sistemi yok ise(şarj olmuyorsa) o akü boşalır. Birçok araçta araç çalışırken aküyü sökerseniz arıza kodları oluşur, yani araç çalıştı aküyle işim yok şeklinde düşünmeyin

  • Teşekkür 2
Mesajın linki
Murat Sahın

Önceki aracım 2004 Astra G idi. Bir gün araç çalışmadı. Sadece 3 gün yatmıştı halbuki. Neyse, itekledik çalıştırdık. 100 km'den fazla yol yaptım şarj etsin diye, park ettim, 3 gün sonra gene çalışmadı. Gene itekledik falan, böyle 1 aya yakın idare ettim. Hayır vaktim yok gidip onla uğraşacak, ama bir sorunu olduğu da belli. Neyse, elektrikçi arkadaşa gittim, dedim bir ölç, bunda kaçak var. Ölçtü, evet kaçak buldu. Alarm ünitesi. Gittim kilitçi arkadaşa, söyledim, aracı kilitledi, bekledi biraz, sonra ölçtü, yok dedi, alarmdan değil. Alarm şu kadar saniye sonra kapatıyor kendisini, ondan sonra şu kadar elektrik yükü çekiyor sürekli, ama bu akünü bir ayda bile bitirmemeli. Geri gittik elektrikçiye, zaten hepimiz arkadaşız, elektrikçi yine de alarmın elektriğini kesmeyi teklif etti, neticede iptal ettik alarmı. Fakat yine 3. gün marş basmadı araç. İtekleyip çalıştırdım, gittim, alarmı tekrar bağladılar, ama sorunu bulamadık. Bu arada araçta 6 aylık mutlu akü var, kimse ondan şüphelenmiyor. Bakıyoruz sanayide, göstergesi yeşil. Şarj dolu gösteriyor. Sonra elektrikçi arkadaşın babası geldi tesadüfen, onu da tanırım. Şöyle bir baktı, "aküyü sökün" dedi. Söktüler, şarja bağlattırdı. Şarj tam dolunca değerlerini ölçtü, ikişer çay içtik, tekrar ölçtü, tezgahın üzerindeki akü güç kaybetmiş. Evlat senin akü bozuk, git bunu garantiden değiştir dedi. 

Garanti için aldığım yer 15 gün süre verdi. Garantiye gidecek, incelenecek, 15 günden önce gelmez dedi. İkame akü istedim, yok dedi. Neyse, inci akü satan bir arkadaşa gittim, şuna akü tak dedim. Baktı üzerindeki yeni, sordu, anlattım. Ben bunu garantiden değiştirtirim, senin işin görülsün deyip sıfır inci ile gönderdi beni. Her şey düzeldi.

 

15 gün sonra beyin arızası, şarj tutmayan aküyü sürekli şarj etmeye çalışan şarj dinamosunun arkasında yer alan elektronik devre kartı, bütün ampuller aynı anda arıza yaptı. 500 lira beyin, 400 lira şarj dinamosu (işçilik ve sıfır orjinal gm parça) ve 100 küsür lira ampuller. Eve varmak üzereyken fark ettim ki lpg sistemi devre dışı, dönüp tekrar sanayiye gittim, lpg montajını yapan yere gidip baktırdım. Onlar lpg beynine bağlanıp ne olduğunu söylediler.

 

O şarj dinamosunun arkasındaki devre kartı (adını biliyordum ama unuttum) arızalanınca araca yüksek voltaj vermiş, o esnada açık olan sistemlerin bir çoğu arızalı. LPG beyni ise kendini korumaya almış. Sonra bunun sebebini elektrikçimden ve aracın arıza yapan beynini (ECU) tamir eden elektronikçiden teyit ettirdim. Şarj dinamosunun arkasındaki devre kartının dışındaki plastik muhafaza resmen erimiş. Elektrikçi bu sürekli şarj etmez normalde, sende akü şarj tutmadığı için sürekli şarj etmeye çalışarak aşırı ısınmış dedi. O şoklamış aracı.

 

Neticede her şey dahil bana 1500 liraya yakın paraya mal oldu. O dönem sıfır akü alıp ilk çalışmadığında taksam 230 liraydı :)

 

Yani, düşündüğünüzden daha pahalıya mal olabilir.

  • Beğen 2
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...