İçeriğe Yönlendir

Gaz Pedalı ve Tepkisi


Murat_Durmaz

Recommended Posts

Murat_Durmaz

Selamlar. 1.5 dci 110 manuel araç sahibiyim. Ne mlzamandir sormak istediğim bir husus var. Bugune kısmet oldu. Arkadaslar araci aldigimdan beri yaşıyorum. Mesela arac ile seyir halinde iken ozellikle düşük viteslerde daha cok hissettigim gaz pedalına bastigimda arac gaza 1 saniyee kadar tepkisiz kaliyor. Tepki verdiginde bir anda atiyor kendini ileri. O anda pedala bastigimda devir yükseliyor ancak dedigim gibi 1 saniye tepkisiz kaliyor arac. Belkide 1 saniyeden daha azdir ama o tepkisizligi hissedebiliyorum. Daha önce benzinli aracim vardı. Bu araci da 2 yildir kullanıyorum. Ya bu duruma alisamadim ya da bir sorun var aracta. Bilemedim. Mazot mu gec gidiyor enjektore veya pedalda mi sorunlu. Baski balata mi yapar. Arac 120.000 km.

Dizele mahsus bir durum mudur?

 

Bunu ilk hissettigimde bakım icin gittigim ustama üstün körü sordugumda normaldir demisti. Ama bazen rahatsiz ediyor. Bazi durumlarda seri kullanmak gerektiginde o tepkisizlige dayanamiyorum. Sinir bozucu bisi.

 

Arac manuel arkadalar. Görüşlerinizi yazarsaniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Hocam aracınız turbo beslemeli bir araç olduğundan bahsettiğiniz durum normal. Adına turbo lag diyorlar. Siz gaz pedalına bastığınızda turbonun gecikmesi. Bunun sebebi ise turbonun çalışma prensibi. Şu videoda detaylıca anlatıyor sebebini.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Murat_Durmaz yazdı:

O anda pedala bastigimda devir yükseliyor ancak dedigim gibi 1 saniye tepkisiz kaliyor arac

Devir artıyor ama araç hizlanmiyorsa baskı balata kaçırıyor demektir.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Devir artıyor ama araç hizlanmiyorsa baskı balata kaçırıyor demektir.

Öyle olsa, bir saniyeden sonra öne atmaz ki araç kendini. 

Bu hani gaza basıyoruz, turbo egzoz gazı ile dolana kadar araba mırıl mırıl sesler çıkartıp hafif hafif devirlenirken birden egzoz dolunca ataletleniyor ya, tam olarak o arada geçen süreyi kastetmiş bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

araç devri 2000-2200lerdeyken bu durum olmuyorsa arkadaşın dediği gibi turbo lagdır. bu devirlerde turbo basıncı hali hazırda oluştuğu için gaz tepkisinin hızlı olması lazım. zaten dizel araçta da düşük devirde birden gaza yüklenilmez, vuruntu dediğimiz şey olur motorda, vites küçültüp devri biraz yükseltip gaza yüklenmek sağlıklı olandır. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

wastegate i açan dalganın ayarı yanlıştır. 1.5 dizelde öyle birşey olmaması lazım. 10 15 bin km dokker kullandım. bu kadar uzun süren bir gecikme doğru dağil. yada turbo ile ilgili parçalarda bir arıza olmalı.

 

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev
(düzenlendi)

Bildiğim kadarıyla sizin araç 1.750 devirde maksimum torku veriyordur. Devrinde olmadığından böyle bir şey olması normaldir bence.

tarihinde Mais Jannataliyev tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Murat Sahın yazdı:

Öyle olsa, bir saniyeden sonra öne atmaz ki araç kendini. 

Bu hani gaza basıyoruz, turbo egzoz gazı ile dolana kadar araba mırıl mırıl sesler çıkartıp hafif hafif devirlenirken birden egzoz dolunca ataletleniyor ya, tam olarak o arada geçen süreyi kastetmiş bence.

Özellikle düşük viteste diyor konu sahibi. Birde devir artıyor ama araç hizlanmiyor diyor.

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Durumu biraz daha basitlestirerek anlatayim. Daha anlasilabilir olacagini dusunuyorum

1- vites birde .. araci hareket ettirdim. Devir 2.500 doloaylarinda vitesi attim 2 ye...
Buraya kadar sorun yok. Simdi basliyor anlatmak istedigim.

2- vites gecti ikiye.. devir anlik olarak vites degisikligi sebebiyle 1100 dolaylarinda. Vitesi 2 ye attiktan sonra verdim gazi. Devir cikti 2500 3000 arasi. Arac atmiyor kendini. Tepki yok. Bahsettigim bir saniye burasi.
(Not. Ben pedali simdiye dek hic koklemedim. Ozur dilerim. Birkere oldu hiz 180 idi
Dip görmüştu)

3- bir saniye doldu... Arac 3000 devirde hala. O anda arac 3000 devirde ve 2. Viteste iken yapmasi gereken hiza aniden ulasiyor. Yani 1 saniyeden sonra 3000 deviri algiliyor veya pedali ..
Not: bu sorunu mesela 3 ten 4 e gecerken veya 4 5 6 ya gecerken daha az hissediyorum. Agirlikla 1 den 2.. 2 den 3.. dedigim gibi araci sakin kullanirim.

Yukarida Arkadas video atmis. İzledim onuda. Ancak dirimlarimiz farkli gibi geldi bana. O bogulmadan dolayi diyor.
Simdi ben 2 ye attiktan sonra pedala hemen basmasam aracin devri dusecek tuketim daha cok olacak devirsiz kullanim yuzunden.
2ye atar atmaz hemen veriyorum gazi. Bu kezde o 1 saniye oluyo. Durum bundan ibaret. Umarim anlatabilmisimdir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat_Durmaz yazdı:

vites gecti ikiye.. devir anlik olarak vites degisikligi sebebiyle 1100 dolaylarinda. Vitesi 2 ye attiktan sonra verdim gazi. Devir cikti 2500 3000 arasi. Arac atmiyor kendini. Tepki yok. Bahsettigim bir saniye burasi.

baskı balata kaçırıyor, veya volant yüzeyi menevişlendi (yanık) ve veya ikisi birden

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Murat_Durmaz yazdı:

Durumu biraz daha basitlestirerek anlatayim. Daha anlasilabilir olacagini dusunuyorum

1- vites birde .. araci hareket ettirdim. Devir 2.500 doloaylarinda vitesi attim 2 ye...
Buraya kadar sorun yok. Simdi basliyor anlatmak istedigim.

2- vites gecti ikiye.. devir anlik olarak vites degisikligi sebebiyle 1100 dolaylarinda. Vitesi 2 ye attiktan sonra verdim gazi. Devir cikti 2500 3000 arasi. Arac atmiyor kendini. Tepki yok. Bahsettigim bir saniye burasi.
(Not. Ben pedali simdiye dek hic koklemedim. Ozur dilerim. Birkere oldu hiz 180 idi
Dip görmüştu)

3- bir saniye doldu... Arac 3000 devirde hala. O anda arac 3000 devirde ve 2. Viteste iken yapmasi gereken hiza aniden ulasiyor. Yani 1 saniyeden sonra 3000 deviri algiliyor veya pedali ..
Not: bu sorunu mesela 3 ten 4 e gecerken veya 4 5 6 ya gecerken daha az hissediyorum. Agirlikla 1 den 2.. 2 den 3.. dedigim gibi araci sakin kullanirim.

Yukarida Arkadas video atmis. İzledim onuda. Ancak dirimlarimiz farkli gibi geldi bana. O bogulmadan dolayi diyor.
Simdi ben 2 ye attiktan sonra pedala hemen basmasam aracin devri dusecek tuketim daha cok olacak devirsiz kullanim yuzunden.
2ye atar atmaz hemen veriyorum gazi. Bu kezde o 1 saniye oluyo. Durum bundan ibaret. Umarim anlatabilmisimdir

Evet, böyle açıklayınca baskınızın kaçırdığı anlaşılıyor. 

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Özellikle düşük viteste diyor konu sahibi. Birde devir artıyor ama araç hizlanmiyor diyor.

Evet detaylı açıklamasından anlaşılan, sizin söylediğiniz gibi olduğu hocam :)

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam araç dizel. Benzinli olsa bu dediğiniz normaldi. Dizellerde genelde tepki daha hızlı olur çünkü patlamayla çalışan bir motor yapısı var. Eğer bu geç tepkinin yanında hafif titreme varsa baskı olma ihtimali çok yüksek. Bu araçların gerçekten tepkisi de iyidir. Tepki yok ama devir artıyorsa yine baskı ihtimali.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

Cevaplar icin ayri ayri teşekkür ederim. Benimde aklima ilk gelen baski balata oldu. Kontrolunu yaptiracagim

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz



Hocam araç dizel. Benzinli olsa bu dediğiniz normaldi. Dizellerde genelde tepki daha hızlı olur çünkü patlamayla çalışan bir motor yapısı var. Eğer bu geç tepkinin yanında hafif titreme varsa baskı olma ihtimali çok yüksek. Bu araçların gerçekten tepkisi de iyidir. Tepki yok ama devir artıyorsa yine baskı ihtimali.. 


Yanlissam duzeltin. Ornegin kalkista. Benzinli arac dizele gore daha seri olduğunu biliyordun. Benzin daha hizli yanar orneginden. Neyse yanlista biliyor olabilirim.
Evet titremede oluyor. Dusuk viteslerde tabi. 1 den 2 ye... 2den 3..
Araci 2 yildir kullaniyorum. Ama bu araclarin tepkisi cok iyidir sozune katilmiyorum. :) Bence hantal... Ancak baski balatdn kaynakli ise o zaman sözümü geri alacağım.
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Murat_Durmaz yazdı:


 

 


Yanlissam duzeltin. Ornegin kalkista. Benzinli arac dizele gore daha seri olduğunu biliyordun. Benzin daha hizli yanar orneginden. Neyse yanlista biliyor olabilirim.
Evet titremede oluyor. Dusuk viteslerde tabi. 1 den 2 ye... 2den 3..
Araci 2 yildir kullaniyorum. Ama bu araclarin tepkisi cok iyidir sozune katilmiyorum. :) Bence hantal... Ancak baski balatdn kaynakli ise o zaman sözümü geri alacağım.

 

Hocam şöyle dizel daha seri evet ancak benzinlilerde havayı al odaya ver gibi durumlarda bazen hırıltı duyulabiliyor onu düşünmüş olabilirsiniz diye düşündüğüm için söyledim. Benzinli yanar, dizel motorlar patlama ile ani gücü(tork) daha iyi üretir..

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam araç dizel. Benzinli olsa bu dediğiniz normaldi. Dizellerde genelde tepki daha hızlı olur çünkü patlamayla çalışan bir motor yapısı var. Eğer bu geç tepkinin yanında hafif titreme varsa baskı olma ihtimali çok yüksek. Bu araçların gerçekten tepkisi de iyidir. Tepki yok ama devir artıyorsa yine baskı ihtimali.. 

Emin misiniz hocam? 1.6 Turbodizel ile 1.6 Turbo benzinliyi kıyaslamak bile istemezsiniz bence :)

 

Turbodizel ile atmosferik benzinliyi kıyaslayarak bence benzinli motorlara ihanet ediyoruz

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Murat Sahın yazdı:

Emin misiniz hocam? 1.6 Turbodizel ile 1.6 Turbo benzinliyi kıyaslamak bile istemezsiniz bence :)

 

Turbodizel ile atmosferik benzinliyi kıyaslayarak bence benzinli motorlara ihanet ediyoruz

Hocam topspeed olsa kesinlikle benzinli zaten size katılıyorum ancak söz konusu ilk kalkış olunca torkun avantajı ile dizel daha seri bence :) Bu arada söylemeden geçmeyeyim bende de atmosferik hastalığı yok değil. Turbo çıktı mertlik bozuldu nerde 90 ların performans motorları :D

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam topspeed olsa kesinlikle benzinli zaten size katılıyorum ancak söz konusu ilk kalkış olunca torkun avantajı ile dizel daha seri bence :) Bu arada söylemeden geçmeyeyim bende de atmosferik hastalığı yok değil. Turbo çıktı mertlik bozuldu nerde 90 ların performans motorları :D

Mümkünü yok, 1.6 dizel motorlar 1.6 benzinli turboluları kalkışta, top speedde hiç bir klasmanda yiyemez :) 

 

Örnek olarak, opel astra'nın 1.6 CDTI 136 hp otomatiğinin (kendisi gerçekten performanslı 1.6 turbo dizellerden) 0-100'ü 9,7 saniyeyken 1.6T 180 hp benzinlinin otomatiğinde 0-100'ü 9 saniye. Bence tartışma konusu bile değil ikide turboluysa :) 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Murat Sahın yazdı:

Mümkünü yok, 1.6 dizel motorlar 1.6 benzinli turboluları kalkışta, top speedde hiç bir klasmanda yiyemez :) 

 

Örnek olarak, opel astra'nın 1.6 CDTI 136 hp otomatiğinin (kendisi gerçekten performanslı 1.6 turbo dizellerden) 0-100'ü 9,7 saniyeyken 1.6T 180 hp benzinlinin otomatiğinde 0-100'ü 9 saniye. Bence tartışma konusu bile değil ikide turboluysa :) 

Hocam beygir değil de tork daha mantıklı cevap verir bence. 0-100 de aktarma falan da etkili tabii.. İkisinin tork değerlerine bakmak lazım..

Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz

En basiti Ww nin 1.2 tsi rakamlarina bir bakin. Kagit uzerinde cok iyi ama kullanmadim hic. Seri diyorlar.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Murat_Durmaz yazdı:

En basiti Ww nin 1.2 tsi rakamlarina bir bakin. Kagit uzerinde cok iyi ama kullanmadim hic. Seri diyorlar.

Suan kullanıyorum. Dogrudur.. İsmiyle alakasi yok.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
En basiti Ww nin 1.2 tsi rakamlarina bir bakin. Kagit uzerinde cok iyi ama kullanmadim hic. Seri diyorlar.
Benim 1.6 atmosferikten seri :)
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat_Durmaz
Suan kullanıyorum. Dogrudur.. İsmiyle alakasi yok.
Takasa girelim senle:)
Benim 1.6 atmosferikten seri default_smile.png
Senin 1.6 uzun yolda 150 km huzdan sonra 1.2 nin tozunu attirir.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Takasa girelim senle:)
Abi fiyatlar aldı gitti.. Yoksa planim vardi.. Biraz kullanip bir iki model ziplayacaktik.. onlar zipladi [emoji23]
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...