İçeriğe Yönlendir

Corolla Aks boşluğu


Burak Uzel

Recommended Posts

Burak Uzel

Selam Arkadaşlar,

Aracımı 17bin km'de aldığımdan beridir, süspansiyonda sallantı titreme gibi,  salınım tarzı , aynı frekansta sürekli hafif vuruntu gibi  bir sorun var, tekerimde çivi varmış da öyle gidiyormuşum gibi hissediyorum.  Açıklaması tarif etmesi de zor hakkaten. :)  

3-4 usta gördü, corolla'lar böyle deyip geçiştiren mi dersiniz , kafana takacak kadar bir sorun değil diyen mi dersiniz... lastikten diyen mi dersiniz, yetkili servis dahil kimse anlamadı.   

Bu aracı aldığımdan beridir 3. lastiği. Hepsinde de aynı sorun devam etti.  


En son sıfır kışlık lastikleri taktım, memlekete uzun yola çıktım. gelirken  belirli hızdan sonra titreme vardı.  Balansı düzgün yapamadıklarını düşündüm, memlekette rot-balanscıya gittim,  balans bozuktu gerçekten.  Tekrar balans yaptılar, fakat yine rahatsız eden o titreme , sallantı gibi ayar olduğum birşey vardı. Üstelik kaymak gibi otobanda da hissediyorum.   

 

Kafaya taktım,  aklıma eksperlerdeki süspansiyon test cihazı geldi.  Varsa sıkıntı ondan çıkar dedim. Bir tane ekspere gittim,   makine ile test ettiler birşey çıkmadı . Anlattığım şeyin lastikten veya bir ihtimal  helezon yaylarından olabileceğini söylediler. 

Yol üstü başka bir ekspertiz gördüm, uzaktan süzdüm bir de şuraya sorayım dedim.  Ordaki usta da ayak üstü lastikten olabilir dedi,  ben de aracı aldığımdan beri 3. lastik hepsinde de aynı şey var dedim. yola çıksak yapar mı şimdi dedi, ben de yapıyor herkes hissetmiyor dedim.  Gel çıkalım yola dedi. Yola çıktık,  biraz gazla dedi. 1 dk olmadı, hızımız 60 anca oldu. Usta bu araçta evet bir sallantı vuruntu var , kalkışta da bariz var dedi.  Lastikçiye gidelim, tünelde bir bakalım dedi.  aks körüklerin mi patlak acaba falan dedi. Aracı tünele aldık,  altından hem kendisi hem de o dükkanın ustası baktı,  bir tarafta az, diğer tarafta fazla aks boşluğu var dedi.  Bunlar senin dediğin sallantıyı , titremeyi yapar dedi.

Garantin varsa git garantiden değiştittir dedi.  Garanti yoksa gel, akscıya gönderirim seni, hallederler dedi. O an ohh be dedim. Sonunda birisi teşhis koyabildi.

 

Aracımda Toyota'nın 5 yıldan sonra sigorta şirketi üzerinden yaptığı garanti  eksta var.  Toyota yetkili servisi aradım, aks'ları karşılamıyormuş,  sadece motor ve şanzımanı karşılıyormuş.  Zamanında diferansiyel dediklerini de hatırlıyorum.  Aks'ları niye karşılamıyor ilginç doğrusu.  Araç en başından beri yetkili servis bakımlı.   birkaç forumda ilk yıllarda garantiden aks'lar değişti diye yazanları hatırlıyorum.  Aracım daha 49bin km'de.  17bin km'de aldım aracı. o zamandan beri olan bir sorun.  Bence üretim hatası var.  Bununla ilgili yapılabilecek birşey var mı sizce?

yoksa gidip akscıda yaptırayım mı?  Usta her biri tahmini 300-350 lira tutar dedi.  Bu fiyat nasıl sizce?  Aksı tamir mi ettirmeliyim yoksa değişmeli mi? Bu konuda fikrinizi belirtirseniz çok memnun olurum.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, liftte tespiti acaip basit bir arızadır bu , bu ne şansızlıktır. aksları çok çok iyi tamir eden var ancak bu kadar zaman kullanılmış ise içi bayağı işlemiş olabilir malzemenin, bence sıfır alın.

Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Burak Uzel yazdı:

bir tarafta az, diğer tarafta fazla aks boşluğu var dedi.  Bunlar senin dediğin sallantıyı , titremeyi yapar dedi.

.

Bu nasıl oluyor ben anlamadım. Boşluk nerede tam olarak. Boşlul olsa takır takır ses de yapmaz mı? Sadece hoplayarak nasıl götürüyor ki

Mesajın linki
Haluk Şentürk

300 - 350 ye sorun çözülecekse o para verilir de yapacakları işin garantisi olacak mı.aracın eski sahibinde iken alt taraftan bir kazası olabilir mi.benim aklıma o geldi valla...

Mesajın linki
Burak Uzel
Bu nasıl oluyor ben anlamadım. Boşluk nerede tam olarak. Boşlul olsa takır takır ses de yapmaz mı? Sadece hoplayarak nasıl götürüyor ki

Ben de anlamadım nasıl bir boşluk. Hiç bir ses yok alt takımdan gelen. Dönerken de gayet rahat.
Haluk Şentürk yazdı:

300 - 350 ye sorun çözülecekse o para verilir de yapacakları işin garantisi olacak mı.aracın eski sahibinde iken alt taraftan bir kazası olabilir mi.benim aklıma o geldi valla...

 

önden küçük bir kazası var sadece, ön tampon, pancur ve farlar değişmiş yetkili serviste.  Büyük bir kaza değil.  

Mesajın linki
Ü.Emre Kartal

Ben olsam hiçbirini seçmem, çünküüüü Toyota garanti extra aksları kapsar, kapsıyor. Aks ve güç aktarım grubu şeklinde başlık var :)

 

2013 makyajsız ve 2016 makyajlı corolla kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim normalde aks kolay kolay bozulmaz Toyota grubunda. (Öncesinde 1996,2005 corollalarımız oldu kmleri 150000 leri gördü değişmedi) Hele 30-40000 çok erken, acaba bir yere vurmuş olma ihtimali var mı? Görünür hasar yok ise hiç uğraşmadan servise gidin. Bulunduğunuz şehir gereği birçok servis var, müşteri ilişkinizin iyi olduğu birini tercih etmeniz yararınıza olur.

 

Mesajın linki
Haluk Şentürk

iyi niyet garantisi diye bir şey vardı eskiden , ne var yani iki aks değisecek ölürler mi. inna sabirin 😤

Mesajın linki
Burak Uzel

Yapılan garanti kapsamı aşağıdaki gibi. Diferansiyel ve şaft kısmındaki yazan sabit hız bağlantıları ne oluyor acaba? Aksları dahil etmez mi bu kapsam?

723dcf488551ba9d10c46af98553f646.jpg

  • Beğen 1
Mesajın linki
Burak Uzel
Ben olsam hiçbirini seçmem, çünküüüü Toyota garanti extra aksları kapsar, kapsıyor. Aks ve güç aktarım grubu şeklinde başlık var :)
 
2013 makyajsız ve 2016 makyajlı corolla kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim normalde aks kolay kolay bozulmaz Toyota grubunda. (Öncesinde 1996,2005 corollalarımız oldu kmleri 150000 leri gördü değişmedi) Hele 30-40000 çok erken, acaba bir yere vurmuş olma ihtimali var mı? Görünür hasar yok ise hiç uğraşmadan servise gidin. Bulunduğunuz şehir gereği birçok servis var, müşteri ilişkinizin iyi olduğu birini tercih etmeniz yararınıza olur.
 

Sağolun Emre hocam. Evet bu km çok erken. İnterneti genel bir taradım parça da yok :) eski modeller için çıkıyor sadece. Kaza durumu dediğim gibi küçük bir kazası var, o da yetkili serviste yaptırılmış.

Garantim ekstra değil, spesiyal miş. Yukarıda kapsamını paylaştım. Yetkili servis, yaptığım telefon konuşmasında kapsamadığını söyledi. Saat geç olduğı için yarın iyi niyet kapsamında uygun bir fiyat teklifi için çalışırım dedi. Bakalım ne olacak. Ama 1-2 yaşında aynı model corollanın üretim hatası sebebiyle garantiden akslarının değiştirildiğini bir forumda okumuştum, bulamadım. Bence benim araçta da aynı durum var.
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Burak Uzel yazdı:

Yapılan garanti kapsamı aşağıdaki gibi. Diferansiyel ve şaft kısmındaki yazan sabit hız bağlantıları ne oluyor acaba? Aksları dahil etmez mi bu kapsam?

723dcf488551ba9d10c46af98553f646.jpg

Burada yazan aktarma, kapsamıyor muymuş?

Mesajın linki
Harun Kocaçalışkan

Sıfır aks fiyatı nedir?

Mesajın linki
Dogan Arsiray

jantlar sağlammı?? orijinal jant ve bijon mu takılı?

Mesajın linki
Burak Uzel
jantlar sağlammı?? orijinal jant ve bijon mu takılı?

Sağlam hocam, orjinal jant ve bijonlar var.
Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Aks lalesi denilen parçada bozluk vardır.. Sadece o kısım değiştirilebilir. 

Bence de değiştirin. Bilyalar sağlamsa tornacı da doldurabilir ama yenisini almak daha kolay. 

 

Mesajın linki
Burak Uzel

Bugün bir rot balanscıya daha gittim, anormal bir boşluk olmadığını, normal olduğunu söylediler.
Yetkili servise gittim, ordaki usta başı ile önce teste çıktık, sonra lifte kaldırdı baktı. O da boşluğun normal olduğunu söyledi. Tüm süspansiyona baktı. Araç liffte iken gazladı alttan dinledi izledi baktı. Yanda bir corolla daha vardı, ona baktık, benzer boşluk onda da vardı. Ben bir tık daha az gibi hissettim. Usta bu kadar boşluk olmasa kitler dönmez aks dedi.
Sonra beni rahatlatmak için - sağolsun - başka corolla ile teste çıkalım onda da hissediyor musun bakalım dedi. Benimkinin makyajlısına bindik, 2018 modeldi. Yola çıktık, kasadaki o sallantı vuruntu o araçta da vardı. Corollaların yapısı böyle dedi. Vw grubunda bunu hissetmezsin ama japon arabalar böyle dedi.
En azından benim araca özgü bir sorun olmadığını anlamış oldum.

Bu süspansiyona bir geliştirme yapılabilir mi bilmiyorum. Japon arabalar sorunsuz evet ama konfor malesef Alman araçları gibi değil.

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Burak Uzel yazdı:

Benimkinin makyajlısına bindik, 2018 modeldi. Yola çıktık, kasadaki o sallantı vuruntu o araçta da vardı.

şimdi merak etmeye başladım bu nasıl bir sallantı

  • Beğen 1
Mesajın linki
Metin Uzunoğlu
Burak Uzel yazdı:

Bugün bir rot balanscıya daha gittim, anormal bir boşluk olmadığını, normal olduğunu söylediler.
Yetkili servise gittim, ordaki usta başı ile önce teste çıktık, sonra lifte kaldırdı baktı. O da boşluğun normal olduğunu söyledi. Tüm süspansiyona baktı. Araç liffte iken gazladı alttan dinledi izledi baktı. Yanda bir corolla daha vardı, ona baktık, benzer boşluk onda da vardı. Ben bir tık daha az gibi hissettim. Usta bu kadar boşluk olmasa kitler dönmez aks dedi.
Sonra beni rahatlatmak için - sağolsun - başka corolla ile teste çıkalım onda da hissediyor musun bakalım dedi. Benimkinin makyajlısına bindik, 2018 modeldi. Yola çıktık, kasadaki o sallantı vuruntu o araçta da vardı. Corollaların yapısı böyle dedi. Vw grubunda bunu hissetmezsin ama japon arabalar böyle dedi.
En azından benim araca özgü bir sorun olmadığını anlamış oldum.

Bu süspansiyona bir geliştirme yapılabilir mi bilmiyorum. Japon arabalar sorunsuz evet ama konfor malesef Alman araçları gibi değil.

Lastiği araç üzerinde balans yaptırın belki faydası olur.

Mesajın linki
Burak Uzel
Lastiği araç üzerinde balans yaptırın belki faydası olur.

Bugün gittiğim rot balanscı onu da yaptı. Bir tarafta sorun yok, diğer tarafta çok çok az bozukluk varmış onu da düzelttiler.
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Toyota forumda’da açılmış :) eski konulara baktınız mı? Var mı hiç aynı şikayet

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Burak Uzel
Toyota forumda’da açılmış  eski konulara baktınız mı? Var mı hiç aynı şikayet

Orda da ben açtım ama burası kadar aktif değil orası. Henüz cevap bile yok orda :)
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Burak Uzel yazdı:


Orda da ben açtım ama burası kadar aktif değil orası. Henüz cevap bile yok orda :)

orada Türkiyede 3 adet olan celica konusu açmıştım, 2 yıl durdu konu cevapsız...

  • Mutlu 1
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Burak Uzel yazdı:


Orda da ben açtım ama burası kadar aktif değil orası. Henüz cevap bile yok orda :)

bazı forumlar 2010'lardaki hızlı dönemlerini kaybetti maalesef. o kadar da yazmışsınız. cevap gelir inş

Çağlar Bayur yazdı:

orada Türkiyede 3 adet olan celica konusu açmıştım, 2 yıl durdu konu cevapsız...

bilinmeyen yerden gelmiş konu :) 

  • Mutlu 1
Mesajın linki
Çağlar Bayur

foruma bir caprili gelmişti, yeni haberler var mı diye biz sora sora bunalttık adamı :f1:

  • Mutlu 1
Mesajın linki
Burak Uzel
Aks lalesi denilen parçada bozluk vardır.. Sadece o kısım değiştirilebilir. 
Bence de değiştirin. Bilyalar sağlamsa tornacı da doldurabilir ama yenisini almak daha kolay. 
 

İstanbulda bir akscı ile telefonda konuştum, iç aks yani diferansiyele bağlı taraf bozuk olursa titreme sallama yapar, dış aks başı yani tekere bağlı taraf bozuk olursa dönüşlerde takur tukur eder dedi.
İç aksım bozuk olsa diye dua ettim resmen ama sağlam diyorlar. Corolla böyleymiş deyip sineye çekecez anlaşılan. Bu arada hissetiklerimi sadece araçtan iyi anlayan çok hassas kişiler hissediyor. Çoğu kişi hissetmiyor bile.
Mesajın linki
Burak Uzel
Toyota forumda’da açılmış  eski konulara baktınız mı? Var mı hiç aynı şikayet

Toyota Formunda genel olarak insanlar şöyle düşünüyor; japon araçların süspansiyon sistemi sade ve basit. Bu yüzden zorlu koşullarda bile senelerce bozulmuyor. Ama buna karşın yoldaki hemen herşeyi hissettiriyor.
Hatta birkaç kişi corollada traversin şaseye burçsuz bağlandığını bu yüzden tüm yol titreşimini içeri verdiğini söylüyordu. Biraz inceledim öyle hakkaten.

Benim bir düşüncem de; eski aracım Boradaki amortisör takozu epey kalın kavçuk bir malzemeydi, bence süspansiyon darbesinin kasaya iletmesimi engelliyordu, ama bu corolladaki amortisör takozu ince birşey. Bundan dolayı yoldaki bozuklukları sönümlemiyor, vuruntu ve titreşim olarak kasaya iletiyor diye düşünüyorum.

Tabi kasaya bu sorunlar helezon yayı ve amortisör kaynaklı da iletiliyor olabilir.
Yay ve amortisör değişimi bu sorunu çözer mi bilmiyorum. Kafamda deli sorular... :s
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...