İçeriğe Yönlendir

EGR ve Emme Manifold Temizliği


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın

Selamlar,

 

Sosyal medyadan takip ettiğim bazı ustalar özellikle dizel araçlarda EGR valfinin ve emme manifoldunun zamanla kurumdan dolduğunu, özellikle manifoldun dolmasının ise çekiş problemlerine yol açacağını söylüyorlar. EGR zaten lüzumsuz olduğu için ona çok takılmıyorum.

 

Şimdi, bu gün bir haftayı aşkın zamandır marş basmadığım aracımı otoparkta çalıştırdım. Aklıma emme manifoldu ile ilgili bu bilgi geldi. Acaba? diye düşünüp aracın hava girişini elimle mümkün olduğunca daralttım ve araç yeterli havayı alamayınca arıza ışığı yaktı. Şimdi, hava alamadığı için arıza ışığı yakan günümüzün her yeri sensörlü araçları emme manifoldu kurumdan dolmaya başlarsa ve bu durum hava emişini sınırlayıcı boyuta ulaşırsa arıza ışığı yakmaz mı? 210 bin km'ye dayandı benim araç, bahsettiğim ustalara sorduğumda muhakkak egr ve emme temizliği yapılmalı diyorlar. Ama bu gün zorla yaktırdığım arıza ışığını saymazsak (akünün kutup başı sökülmek vasıtası ile söndürüldü) araçta bir arıza kaydı yok. 

İkinci bir soru ise, bazı ustalar bu temizlik için carbonclean tarzı bir şey yapmaktan bahsediyorlar. Bu durumda da iki sorum oluşuyor;

1- Carbonclean sistemi egr'yi ve emme manifoldunu nasıl temizleyecek?

2- Carbonclean egr'yi ve emme manifoldunu gerçekten temizlerse o pislikler yanma odasına gitmeyecek mi? Bu araç için (piston,sekman, subaplar ve silindir duvarı) zararlı değil mi?

Yine üçüncü bir soru, bazı temizleyici spreyler satılıyor emme manifoldu için, direk hava girişine 3 saniye sık bırak şeklinde uygulanıyor. Bunların bilindik marka olanları da mevcut würth gibi. Yine üst sorudaki ikinci maddeye dönüyorum. Diyelim ki bu spreyi aldık ve sıktık. Cidden işe yarar ve çalışan araçta egr'den dolayı emme manifoldunda biriken kurumları sökerse bunlar direk yanma odasına gidecek. Bu durumda yine aracımız için zararlı olmayacak mı?

 

Bu işin çözümü sanki bunları (egr ve emme manifoldu) araçtan sökerek dışarıda temizlemek ve tekrar monte etmek gibi geliyor. Bunu da yapacak usta önemli. Çoğu yer arayıp sorduğumda egr'yi iptal edelim teklifinde bulunuyor. Çalışan, sorunsuz bir sistemi neden iptal edeyim ki diyorum, cevap veren yok. En fazla performans artar diyorlar.

 

Ne yapmak, nasıl yapmak gerek. Kimse yaptırmak (yani sanayide neye gitmek gerek, pompacı mı mekanikçi mi kim yapar bu işi) gerek ya da kendimiz yapabilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

EGR ve emme sökülerek temizlenmeli. Başka bir yolla yapımı, dediğiniz gibi enjektörlere, pistonlara zarar verebilir.

Benim 40bin'deki Duster'ı temizletirken EGR'nin pistonu yerinden oynayamayacak haldeymiş. Sizinki daha da kötüdür şu anda.

Dip not: 1.6 multijet motorlu aracımda da son bakımda EGR'yi temizlettim ancak emmenin sökülmesi çok büyük zahmet. 1.3'lerde durum nedir bilmiyorum, umarım işçilik çok çıkmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Sani Gerşon yazdı:

EGR ve emme sökülerek temizlenmeli. Başka bir yolla yapımı, dediğiniz gibi enjektörlere, pistonlara zarar verebilir.

Benim 40bin'deki Duster'ı temizletirken EGR'nin pistonu yerinden oynayamayacak haldeymiş. Sizinki daha da kötüdür şu anda.

Dip not: 1.6 multijet motorlu aracımda da son bakımda EGR'yi temizlettim ancak emmenin sökülmesi çok büyük zahmet. 1.3'lerde durum nedir bilmiyorum, umarım işçilik çok çıkmaz.

Bakalım, soracağım. Umarım kolaydır sökümü de çok işçilik çıkmaz :) 

 

EGR'nin pistonu yerinden oynamayacak kadar kurumlandığında araç arıza ışığı yakmıyor mu? Yani çalışması gereken bir sistem çalışamıyor sonuç olarak.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Sahın yazdı:

Bakalım, soracağım. Umarım kolaydır sökümü de çok işçilik çıkmaz :) 

 

EGR'nin pistonu yerinden oynamayacak kadar kurumlandığında araç arıza ışığı yakmıyor mu? Yani çalışması gereken bir sistem çalışamıyor sonuç olarak.

Piston mekanik olarak hareket ediyor. Muhtemelen açık kalmış ki ışık yakmamış sistem :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

240 binde 2.5 tdi motorun egr'sinden bir avuç çamur gibi kurum çıktı. Egryi iptal ettik, emme manifoldunu da temizledik, özellikle manifold temizliğinden sonra arabanın daha rahat devirlendiğini hissettim. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

240 binde 2.5 tdi motorun egr'sinden bir avuç çamur gibi kurum çıktı. Egryi iptal ettik, emme manifoldunu da temizledik, özellikle manifold temizliğinden sonra arabanın daha rahat devirlendiğini hissettim. 

EGR'yi temizlemek yerine neden iptal ettiniz acaba? Temizlemek yerine genelde iptal etme seçeneğinden bahsediliyor, ama benim araştırarak öğrendiğim, parçanın temizlenerek çalışır hale getirilmesi de mümkün. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

EGR'yi temizlemek yerine neden iptal ettiniz acaba? Temizlemek yerine genelde iptal etme seçeneğinden bahsediliyor, ama benim araştırarak öğrendiğim, parçanın temizlenerek çalışır hale getirilmesi de mümkün. 

 

Temizledikten sonra iptal etmesem yine manifoldun içi çamur dolacak. Egr tamamen saçmalık bana göre. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Temizledikten sonra iptal etmesem yine manifoldun içi çamur dolacak. Egr tamamen saçmalık bana göre. 

EGR iptal edilince benim euro5 muayeneden geçer mi bilemedim :) Zaten son egzoz muayenesinde enjektörlere baktır demişlerdi. Şu verileri elde ettiler ölçümde.

Ölçüm Bilgileri k1 : 1,000 1/m Devir: 4.350 k2 : 1,490 1/m Devir: 4.724 k3 : 0,940 1/m Devir: 1.494 Ortalama : 1,143 1/m (maks: 1,5)

 

 

Daha uzun yola çıkıp dpf temizleyecem de pandemi sağolsun, aylardır hapis. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

EGR iptal edilince benim euro5 muayeneden geçer mi bilemedim :) Zaten son egzoz muayenesinde enjektörlere baktır demişlerdi. Şu verileri elde ettiler ölçümde.

Ölçüm Bilgileri k1 : 1,000 1/m Devir: 4.350 k2 : 1,490 1/m Devir: 4.724 k3 : 0,940 1/m Devir: 1.494 Ortalama : 1,143 1/m (maks: 1,5)

 

 

Daha uzun yola çıkıp dpf temizleyecem de pandemi sağolsun, aylardır hapis. 

 

 

 

Egr muayeneyle alakası yok, dpf iptal edersen kalırsın, egr iptali ile geçiyor çünkü zaten muayenede gaza öyle bastığında egr devreden çıkar, hiçkimse anlamaz bile. İlla uzun yola gerek yok abi düz otoyola çık 20 dakika falan yüksek devirde git hissedilir fark görürsün. :)

Egr arabaya haramdır :)

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Egr muayeneyle alakası yok, dpf iptal edersen kalırsın, egr iptali ile geçiyor çünkü zaten muayenede gaza öyle bastığında egr devreden çıkar, hiçkimse anlamaz bile. İlla uzun yola gerek yok abi düz otoyola çık 20 dakika falan yüksek devirde git hissedilir fark görürsün. :)

Egr arabaya haramdır :)

Ya çevre yoluna kameralar arası hız ölçen bir zımbırtı takmışlar, yoksa Ankara'nın etrafında bir tur atardım :) Ya da 120 ile atacağız o turu. Bu Çevre yolu 120 km/h hız sınırının %10 opsiyonu var mı acaba :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Egr iptali candır, muayenede sorun teşkil etmez. Motorun ömrüne ömür katar, temiz manifold ve boğaz kelebeği için şart. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

Ya çevre yoluna kameralar arası hız ölçen bir zımbırtı takmışlar, yoksa Ankara'nın etrafında bir tur atardım :) Ya da 120 ile atacağız o turu. Bu Çevre yolu 120 km/h hız sınırının %10 opsiyonu var mı acaba :) 

 

Hız lazım değil ki abi, 60 70 ile gideceksin araba daha az rüzgar alsın, dpf daha çok ısınsın :) en sağdan 60 70 80 yüksek devirde :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Bahadır Taşpolat yazdı:

Egr iptali candır, muayenede sorun teşkil etmez. Motorun ömrüne ömür katar, temiz manifold ve boğaz kelebeği için şart. 

Araştırayım artıklarını eksilerini. Manifoldu temizletmeye niyetliyim. 

 

Ebrar Tüfek yazdı:

 

Hız lazım değil ki abi, 60 70 ile gideceksin araba daha az rüzgar alsın, dpf daha çok ısınsın :) en sağdan 60 70 80 yüksek devirde :)

Mantıklı aslında, dediğin gibi, devir yüksek hız düşük olursa daha çok ısınır. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Benim tavsiyem, egr yi körleyip, egr halledilirken manifoldu temizletin, daha sonra yola çıkın ve dpf yi boşaltın.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ebrar Tüfek yazdı:

Benim tavsiyem, egr yi körleyip, egr halledilirken manifoldu temizletin, daha sonra yola çıkın ve dpf yi boşaltın.

EGR körledikten sonra yazılımla silinmesi de gerekmiyor mu? Arıza ışığı yakar diye biliyorum ama acaba yanlış mı biliyorum.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Murat Sahın yazdı:

EGR körledikten sonra yazılımla silinmesi de gerekmiyor mu? Arıza ışığı yakar diye biliyorum ama acaba yanlış mı biliyorum.

 

Her arabada yazılımla silmek gerekmiyor, bendeki multivanda yazılım gerekmedi, egr hortumuna sac conta kesip kapattık sadece. Bazı araçlarda ışık yakabiliyor ozaman iptal etmek gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bende şunu merak ediyorum. Şimdi ben hergün up uzun dik rampa iniyorum. Motor kompresyona binip tulumba gibi hava basıyor. O zamanda egr ve manifold temiz hava basmakla açılırmı. 

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Carbon clean hiçbir ise yaramiyor egr ve  manifold temizliği kesinlikle benzinle yapılmalı. 500 km kaldı bakıma ben yaptiracagim.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
(düzenlendi)
Zafer Bakar yazdı:

Carbon clean hiçbir ise yaramiyor egr ve  manifold temizliği kesinlikle benzinle yapılmalı. 500 km kaldı bakıma ben yaptiracagim.

Nerede yaptıracaksınız? Ben yapacak yer arıyorum malum herkes ustayım diye girişiyor ama sonra eskisini arar hale geliyoruz. Bu işlemde EGR, emme manifoldu ve gaz gelebeği temizlenmeli.

 

EGR'yi iptal etmek konusunda halen kararsızım, onu da araştırıyorum. Bu işin bir mantığı olmalı. EGR yakıt ekonomisi sunmaz, performansı artırmaz. Bunlar zaten basit gerçekler. Eğer emisyon değerini de düşürmüyorsa bu parça neden var? Yani orada olmasını gerektirecek bir faydası olmalı. Durun bir şey icat edip egzoz gazını emme manifolduna geri verip orada kurum oluşturup performansı da düşürelim diye para harcayıp o parçayı koyacaklarını hiç sanmıyorum.

 

 

Carbon clean yakıt sistemini temizliyor olabilir, ancak mantıken manifolda egr'ye falan bir etkisi olacağını sanmıyorum. 

Ali Darbaz yazdı:

Bende şunu merak ediyorum. Şimdi ben hergün up uzun dik rampa iniyorum. Motor kompresyona binip tulumba gibi hava basıyor. O zamanda egr ve manifold temiz hava basmakla açılırmı. 

Şöyle, motor kompresyonu ile açılabilecek olsa zaten tıkanmaz. Çözücü kullanıyorlar sökünce oluşan kurumu temizleyebilmek için. Benzin, tiner, balata spreyi, gaz yağı, mazot gibi. 

 

Sen şanslısın Ali hocam, sende egr olmadığı için manifold ve boğaz kelebeği tertemizdir.

Ebrar Tüfek yazdı:

 

Her arabada yazılımla silmek gerekmiyor, bendeki multivanda yazılım gerekmedi, egr hortumuna sac conta kesip kapattık sadece. Bazı araçlarda ışık yakabiliyor ozaman iptal etmek gerekiyor.

Multijetlerde "egr valfi konum hatası" diye bir hata veriyormuş egr tıkandığında. Körlersek yine hata verir diye tahmin ediyorum. 

tarihinde Murat Sahın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
Murat Sahın yazdı:

Nerede yaptıracaksınız? Ben yapacak yer arıyorum malum herkes ustayım diye girişiyor ama sonra eskisini arar hale geliyoruz. Bu işlemde EGR, emme manifoldu ve gaz gelebeği temizlenmeli.

 

EGR'yi iptal etmek konusunda halen kararsızım, onu da araştırıyorum. Bu işin bir mantığı olmalı. EGR yakıt ekonomisi sunmaz, performansı artırmaz. Bunlar zaten basit gerçekler. Eğer emisyon değerini de düşürmüyorsa bu parça neden var? Yani orada olmasını gerektirecek bir faydası olmalı. Durun bir şey icat edip egzoz gazını emme manifolduna geri verip orada kurum oluşturup performansı da düşürelim diye para harcayıp o parçayı koyacaklarını hiç sanmıyorum.

 

 

Carbon clean yakıt sistemini temizliyor olabilir, ancak mantıken manifolda egr'ye falan bir etkisi olacağını sanmıyorum. 

Şöyle, motor kompresyonu ile açılabilecek olsa zaten tıkanmaz. Çözücü kullanıyorlar sökünce oluşan kurumu temizleyebilmek için. Benzin, tiner, balata spreyi, gaz yağı, mazot gibi. 

 

Sen şanslısın Ali hocam, sende egr olmadığı için manifold ve boğaz kelebeği tertemizdir.

Multijetlerde "egr valfi konum hatası" diye bir hata veriyormuş egr tıkandığında. Körlersek yine hata verir diye tahmin ediyorum. 

Benim  arabam opel lakin biliyorsunuz ki multijet teknolojisine sahip yani aynı baz motorlarimiz. Benim ustam var Opel bakıyor sadece oraya yaptıracağım. Bu işin mercedesi 2cr Ankara. Onlar hem egr korleme ve yazılım olarak iptali konusunda hemde manifold temizliği konusunda yardımcı olacaktır. Ben yine kendi ustam için manifold egr vs.temizlenmesi gereken herşey için 450 tl fiyat aldım. Tabi herkesin fiyat tablosu farklı olabilir.

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat
Murat Sahın yazdı:

EGR yakıt ekonomisi sunmaz, performansı artırmaz. Bunlar zaten basit gerçekler. 

egr iptali performansı artırıyor dediğiniz maalesef yanlış, yakıtla olan alakası ise hissedilemeyecek derecede az.

 

mantığı da şu: zorunlu mühendislik. Euro normlarına uymak için ateşleme derecesini belirli bir oranda düşürüp egzos gazlarının norm çerçevelerine sığması için avrupa standartlarına göre yapılmış bir atık gaz geri dönüşüm sistemi, bknz VW'nin yediği ceza. Ülkemizdeki yakıtın kalitesizliğinden dolayı diğer ülkelere göre manifold, intercooler ve gazın geçtiği noktalarda daha fazla kirlilik yaratıp çeperleri kirletmesi. Hatta emme manifoldu flaplarını bile bozması, Volvo ve Audi motorlarında çok sık görülüyor. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Bahadır Taşpolat yazdı:

egr iptali performansı artırıyor dediğiniz maalesef yanlış, yakıtla olan alakası ise hissedilemeyecek derecede az.

 

mantığı da şu: zorunlu mühendislik. Euro normlarına uymak için ateşleme derecesini belirli bir oranda düşürüp egzos gazlarının norm çerçevelerine sığması için avrupa standartlarına göre yapılmış bir atık gaz geri dönüşüm sistemi, bknz VW'nin yediği ceza. Ülkemizdeki yakıtın kalitesizliğinden dolayı diğer ülkelere göre manifold, intercooler ve gazın geçtiği noktalarda daha fazla kirlilik yaratıp çeperleri kirletmesi. Hatta emme manifoldu flaplarını bile bozması, Volvo ve Audi motorlarında çok sık görülüyor. 

EGR'nin iptali performansı artırmaz demedim ki :) 

 

EGR'nin var olması performansı artırmaz dedim. Bir araçta EGR olması o aracın performansını artırmaz, yakıt ekonomisi sunmaz dedim. Yani aynı şeyi söylüyoruz. Bunları yapmayan bir parçanın oraya koyularak üreticinin bu ek maliyeti kabullenmesi (kaput izolasyonunu bile koymayabiliyorlar maliyetten kaçmak sebebi) ve her araca takıyor olmasının bir sebebi olmalı. BEn de emisyon diye düşünüyorum ama egr'yi iptal ettiğimizde egzoz muayenesinden geçiyorsa sebep salt çevrecilik olamaz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat
Murat Sahın yazdı:

EGR'nin iptali performansı artırmaz demedim ki :) 

 

EGR'nin var olması performansı artırmaz dedim. Bir araçta EGR olması o aracın performansını artırmaz, yakıt ekonomisi sunmaz dedim. Yani aynı şeyi söylüyoruz. Bunları yapmayan bir parçanın oraya koyularak üreticinin bu ek maliyeti kabullenmesi (kaput izolasyonunu bile koymayabiliyorlar maliyetten kaçmak sebebi) ve her araca takıyor olmasının bir sebebi olmalı. BEn de emisyon diye düşünüyorum ama egr'yi iptal ettiğimizde egzoz muayenesinden geçiyorsa sebep salt çevrecilik olamaz diye düşünüyorum.

 

Pardon yanlış anlamışım :D 

bu arada çevrecilik derken olay şu diye biliyorum, egzos muayenesi sırasında Nox ölçümü yapılmadığı için egr iptali farkedilemiyor ne zaman o ölçümü de ilave ederlerse işte o zaman 2 senede bir araç yazılımcılarının kapısında kuyruk olacağız iptal edenler olarak :(

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Bahadır Taşpolat yazdı:

 

Pardon yanlış anlamışım :D 

bu arada çevrecilik derken olay şu diye biliyorum, egzos muayenesi sırasında Nox ölçümü yapılmadığı için egr iptali farkedilemiyor ne zaman o ölçümü de ilave ederlerse işte o zaman 2 senede bir araç yazılımcılarının kapısında kuyruk olacağız iptal edenler olarak :(

2 yıl var neredeyse benim muayeneye, onda da geçerse bir sonraki muayene benim problemim olmaktan çıkar. Ben hiç bir araca 4 yıl binmedim, binemiyorum :D E bunun da bende bir yılı tamamlandığına göre, geriye kaldı 3 yıl.

 

Bu arada aracı ikinci el aldığım için mazisi hakkında bana anlatılanları (aldığım kişinin ustası tanıdık olunca yapılan bakımları oradan teyit ettirebildim neyse ki yoksa 10 bin km önce değişen trigeri falan boşuna tekrar değiştirmek durumunda kalacaktım) biliyorum. Haliyle 190 bin km'de satın aldığım aracın egr'si faal mi yoksa iptal mi o konuda bilgim yok. Bunu nasıl öğreneceğiz ki? Yazılımcıya gidip baktırmak mı gerekecek bunun için?

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

yazılımdan kapalı mı açık mı o şekilde de anlaşılabilir yada temizlemek için sistemi ufak bir yerden söküp bakabilirseniz o şekilde de olabilir zaten borunun içindeki kurumdan ziftten kesin anlaşılır, soba bacası gibi düşünün 

 

https://youtu.be/nX8I2E6pqVc?t=172       2:52

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...