İçeriğe Yönlendir

Yeni Yol Arkadaşımız Renault Captur 0.9 TCe Touch


Korhan Şenörer

Recommended Posts

Korhan Şenörer
Hacı Şenyurt yazdı:

HAyirli olsun. 5008 sonrası atiklik anlaminda çok iyi olmuştur.

 

 

Münir Nurettin Taşova yazdı:

Hayırlı olsun. Bu fiyata güzel araç. :nazar:

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

O nasıl çekmece, gardrop koysalarmış :) çok kullanışlı ama. Hayırlı olsun. Turbo motora taktırdığınız lpg kiti ne kadar tuttu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O nasıl çekmece, gardrop koysalarmış :) çok kullanışlı ama. Hayırlı olsun. Turbo motora taktırdığınız lpg kiti ne kadar tuttu?

Yok ya, hibrite lpg takacak anlaşıldı :D

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

 

Önder Özcan yazdı:

Korhan hayırlı olsun. B sınıfı- Bsuv dahil bana çok uzak. :)

Kırmızının yanına sarı güzel durur aslında 😁

  • Beğen 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O nasıl çekmece, gardrop koysalarmış :) çok kullanışlı ama. Hayırlı olsun. Turbo motora taktırdığınız lpg kiti ne kadar tuttu?

Evet çekmece benim de hoşuma gitti. 😊 Prins Technomax lpg kiti taksitli fiyatı 4000 tl. Ancak bu günlerde döviz kurları baya düştü bir miktar daha fiyatı düşmüş olabilir. 

Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

hayirli olsun

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O nasıl çekmece, gardrop koysalarmış :) çok kullanışlı ama.

 

Kullanim amaclarindan testte bahsedilmis 😂

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
(düzenlendi)
Furkan Sumer yazdı:

hayirli olsun

 

 

Kullanim amaclarindan testte bahsedilmis 😂

 

Teşekkür ederim. Çekmece için o saydıkları bizi bozar. 😄😄

tarihinde Korhan Şenörer tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

Yok ya, hibrite lpg takacak anlaşıldı :D

Hayatımda hiç benzinli arabaya lpg’siz binmedim. sigarayı bırakmak gibi bir şey bu 😁😁 sık uzun yol yapsam taktıracam zaten. Atmosferik sıralı enjeksiyon ve supap iticili motor. Lpg’ye göz kırpıyor :) 

Korhan Şenörer yazdı:

Evet çekmece benim de hoşuma gitti. 😊 Prins Technomax lpg kiti taksitli fiyatı 4000 tl. Ancak bu günlerde döviz kurları baya düştü bir miktar daha fiyatı düşmüş olabilir. 

Bu motor turbo direkt enjeksiyonlu değil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hayatımda hiç benzinli arabaya lpg’siz binmedim. sigarayı bırakmak gibi bir şey bu 😁😁 sık uzun yol yapsam taktıracam zaten. Atmosferik sıralı enjeksiyon ve supap iticili motor. Lpg’ye göz kırpıyor :) 

Bu motor turbo direkt enjeksiyonlu değil mi?

Ben de hiçbir benzinli aracıma lpg'siz binmedim. Evet bu motor direkt enjeksiyonlu turbo motor.

Üstelik lpg çevre dostu ve egzoz emisyonu çok daha düşük, ayrıca da daha ekonomik. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Korhan Şenörer yazdı:

Ben de hiçbir benzinli aracıma lpg'siz binmedim. Evet bu motor direkt enjeksiyonlu turbo motor.

Üstelik lpg çevre dostu ve egzoz emisyonu çok daha düşük, ayrıca da daha ekonomik. 

Anlayamadığım şu; bu motora, sıralı enjeksiyona takılan kit nasıl takıldı? Technomax kiti yani

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Anlayamadığım şu; bu motora, sıralı enjeksiyona takılan kit nasıl takıldı? Technomax kiti yani

Sanırım turbo için ayrıca bir parça kullanıldı. Mühendis arkadaşım öyle birşeyler demişti. Yanlışta bilgilendirmek istemem. Ancak forumlarda ve facebook guruplarında da Prins technomax kitin bu motor için tam uyumlu olduğu yazıyor. Ayrıca ecomax kitte uygunmuş. Zaten aradaki fark enjektör açma kapama hızı bildiğim kadarıyla.

 

Ceyhan Karacabey yazdı:

Hayırlı olsun, güle güle kullanın.

Teşekkür ederim, sağolun.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hayirli olsun. Korna icin yeni nesil symbol direksiyonu takarsaniz isiniz çözülür.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Sani Gerşon yazdı:

Hayirli olsun. Korna icin yeni nesil symbol direksiyonu takarsaniz isiniz çözülür.

Teşekkür ederim. Masrafı çok tutar mı acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Teşekkür ederim. Masrafı çok tutar mı acaba?
Duster lara da bu güncelleme yapılıyor. Yapmaniz gereken dolu (hatta deri) direksiyon alip korna hattini direksiyona çekmektir. Direksiyon icin ikinci el olarak sahibinden.com a bakabilirsiniz. Geri kalan iscilik bedeli zaten. O da çok tutmaz.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Sani Gerşon yazdı:
Korhan Şenörer yazdı:
Teşekkür ederim. Masrafı çok tutar mı acaba?

Duster lara da bu güncelleme yapılıyor. Yapmaniz gereken dolu (hatta deri) direksiyon alip korna hattini direksiyona çekmektir. Direksiyon icin ikinci el olarak sahibinden.com a bakabilirsiniz. Geri kalan iscilik bedeli zaten. O da çok tutmaz.

Konuyu bir araştırayım. Aslında alıştım da sayılır. Bakalım aciliyeti olmayan yapılacaklar listesine ekleyelim. 😊👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Korhan Şenörer yazdı:

Sanırım turbo için ayrıca bir parça kullanıldı. Mühendis arkadaşım öyle birşeyler demişti. Yanlışta bilgilendirmek istemem. Ancak forumlarda ve facebook guruplarında da Prins technomax kitin bu motor için tam uyumlu olduğu yazıyor. Ayrıca ecomax kitte uygunmuş. Zaten aradaki fark enjektör açma kapama hızı bildiğim kadarıyla.

 

Teşekkür ederim, sağolun.

Valla anlamadım ama çalışıyorsa çok iyi. Normalde turbo direkt enjeksiyonlu motorlara silindir içine likid lpg püskürten enjektörler takılıyor. Bunun için ekstra parçalar var vs. Çok daha pahalı yani. Nasıl olduğunu çözebilirseniz bilmek isteriz

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Valla anlamadım ama çalışıyorsa çok iyi. Normalde turbo direkt enjeksiyonlu motorlara silindir içine likid lpg püskürten enjektörler takılıyor. Bunun için ekstra parçalar var vs. Çok daha pahalı yani. Nasıl olduğunu çözebilirseniz bilmek isteriz

Aynen, direk enjeksiyonlu araçlarda sıvı lpg sistemi olması gerekiyor diye biliyorum. En iyi ihtimalle karma sistem olması gerek sanırım. 

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Korhan Şenörer yazdı:

Teşekkür ederim. Masrafı çok tutar mı acaba?

Benim Captur'da korna direksiyon göbeğinde, sizinkinde farklı olmasının sebebi ne acaba? Aynı kasa sonuçta.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Aynen, direk enjeksiyonlu araçlarda sıvı lpg sistemi olması gerekiyor diye biliyorum. En iyi ihtimalle karma sistem olması gerek sanırım. 

Dergipark’ta yayınlanmış bir yazı. Direkt sıvı enjeksiyon veya pilot benzin yakıtlı sıralı sistem uygulanıyor. 

993020

 

benim anlayamadığım, karma lpg denen sistem ile sıralı enjeksiyonlu motorlara uygulanan sistem arasındaki fark ne? Mesela bu motora karma sistem denen kit takılmamış ve çalışabiliyor. O zaman neden karma sistemler pahalıyken alınıyor?

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dergipark’ta yayınlanmış bir yazı. Direkt sıvı enjeksiyon veya pilot benzin yakıtlı sıralı sistem uygulanıyor. 

993020

 

benim anlayamadığım, karma lpg denen sistem ile sıralı enjeksiyonlu motorlara uygulanan sistem arasındaki fark ne? Mesela bu motora karma sistem denen kit takılmamış ve çalışabiliyor. O zaman neden karma sistemler pahalıyken alınıyor?

LPG montajı yapan düzgün bir ustanın bu konudaki anlatımı şu şekildeydi;

Direk enjeksiyonlu motorlarda enjektör yanma odasına bağlı olduğu için patlamanın sıcaklığına maruz kalıyormuş. Normal şartlarda enjektörü yakıt soğutuyormuş. LPG ise gaz formda olduğu için bu soğutmayı gerçekleştiremediğinden enjektör yanması yaşanıyormuş. Bu yüzden ya sıvı lpg, ya da karma sistem kullanılıyor, karma sistemde ise, belirli devirlerde belirli koşullarda ve yine belirli oranlarda benzin kullanarak enjektörler soğutuluyormuş. Bunu almayı planladığım bir araç için anlatmıştı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

LPG montajı yapan düzgün bir ustanın bu konudaki anlatımı şu şekildeydi;

Direk enjeksiyonlu motorlarda enjektör yanma odasına bağlı olduğu için patlamanın sıcaklığına maruz kalıyormuş. Normal şartlarda enjektörü yakıt soğutuyormuş. LPG ise gaz formda olduğu için bu soğutmayı gerçekleştiremediğinden enjektör yanması yaşanıyormuş. Bu yüzden ya sıvı lpg, ya da karma sistem kullanılıyor, karma sistemde ise, belirli devirlerde belirli koşullarda ve yine belirli oranlarda benzin kullanarak enjektörler soğutuluyormuş. Bunu almayı planladığım bir araç için anlatmıştı. 

Normal standart lpg kitlerinde de programdan ayarlanınca istenildiği zaman istenildiği kadar benzin püskürtmesi yapılabiliyor. Karmanın farkını anlamış değilim hala. 

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Murat Sahın yazdı:

LPG montajı yapan düzgün bir ustanın bu konudaki anlatımı şu şekildeydi;

Direk enjeksiyonlu motorlarda enjektör yanma odasına bağlı olduğu için patlamanın sıcaklığına maruz kalıyormuş. Normal şartlarda enjektörü yakıt soğutuyormuş. LPG ise gaz formda olduğu için bu soğutmayı gerçekleştiremediğinden enjektör yanması yaşanıyormuş. Bu yüzden ya sıvı lpg, ya da karma sistem kullanılıyor, karma sistemde ise, belirli devirlerde belirli koşullarda ve yine belirli oranlarda benzin kullanarak enjektörler soğutuluyormuş. Bunu almayı planladığım bir araç için anlatmıştı. 

Evet, bende şimdi hatırladım. 4000 devir ve üzerinde ve bazı diğer şartlarda ve belli bir oranda benzin de püskürtüleceğini söylemişti montajı yapan mühendis arkadaşım. 

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
M. Asım Kahraman yazdı:

Benim Captur'da korna direksiyon göbeğinde, sizinkinde farklı olmasının sebebi ne acaba? Aynı kasa sonuçta.

Bunu araştırdığımda araçtan araca farklı olduğunu öğrendim. Mesela bazı araçların alternatör vb kayışları 4 yıl yada 40 bin kmde değişirken, güçlendirilmiş kayış kullanılan araçlarda 5 yıl yada 50 bin kmde bir kayış değiştirilmesi gerektiğini söylemişti servis danışmanı. Korna durumu da banttan çıkan araçlarda parti parti değişkenlik gösteriyor sanırım. Benim araçta direksiyon göbeğinde de korna işareti var, sinyal kolu üzerinde de. Ama kol ucundaki düğmeden çalışıyor korna. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...