İçeriğe Yönlendir

Motor-Şanzıman Parça Kodlarındaki Bilmece


Ü.Emre Kartal

Recommended Posts

Ü.Emre Kartal

Merhabalar herkese öncelikle, 

 

 

2015 model 1.5 dizel fiestamın motor takozunu değiştirmem gerekiyordu bir süredir, kopma olmadığı için öteliyordum ancak artık titreşim iyice arttı. Öncesinde de soğuklarda ilk marşta şiddetli bir çarpma sesine benzer ses duyuyordum fakat sonrasında sorun yoktu, artık titreşimler artınca değişim şart oldu. Son günlerde birde araç çalışmıyorken özellikle debriyaja basınca şanzıman takozundan ses duyuyorum. Kauçuk sesi geliyor, ilk başta hidrolikte hava varmış gibi "çap çap" şeklinde ses yapınca onu düşündüm ancak sonra takoz olduğunu anladım. 

 

Özetlemek gerekirse, motor takozu ve şanzıman alt takozu değişimi gerekiyor. Şanzıman üst takozunun durumunu bilmiyorum, ama ucuz parça olmadığından çok elzem olmazsa değişmeyi düşünmüyorum. Parça kodlarına bakınca;

 

Motor takozu; 8V51-6F012-BJ

Şanzıman alt takozu: 8V51-6P082-AD

Şanzıman üst takozu; 8V51-7M121-AE  şeklinde. Burada sorun yok, ne hikmetse %90 parçacılar şanzıman üst takozunda sonu AD yerine aynı parça diyerek AC olanı veriyorlar. Haliyle kod farklı olunca acaba diyorum. Tam emin olmamakla beraber courierin takozu olduğunu düşünüyorum. Fiyat olarak üzerinde çıkan 470 lira gibi iken AC ile biten 270 lira gibi. Sizce gerçekten aynı parça mıdır, yoksa düşündüğüm gibi sertliği veya başka bir şeyi farklı mı? Şanzıman üst takozunun orjinalini bulmak zaten mucize gibi, 1000 lira üzeri çıkıyor rakam. Onu yan sanayi almak mantıklı olur mu, ya da görsel kopukluk yoksa ellemeyelim mi? Mevcut hiçbir parçada kopma yok ama performansı dediğim gibi olunca şüpheli yaklaşıyorum.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

7zap.com a girip vın a göre ara kısmına şase no ile girip parçaya bakın uygun olanları görürsünüz. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mustafa Yanar yazdı:

7zap.com a girip vın a göre ara kısmına şase no ile girip parçaya bakın uygun olanları görürsünüz. 

Yok parça kodları doğru zaten, sadece anlamadığım neden diğerini piyasada bolca bulamadığımız. Fiyatından dolayı sanıyorum onu veriyorlar. Üstelik ısrarla aynı parça diyen var, ama çapraz kod olabilir mi onu bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Son iki harf parcanin revizyonunu gosterir. Sonra gelen harf daha revizyonludur. Yani ad ac ye gore revizyonlu demektir.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Sani Gerşon yazdı:

Son iki harf parcanin revizyonunu gosterir. Sonra gelen harf daha revizyonludur. Yani ad ac ye gore revizyonlu demektir.

Mantıklı, ama daha yüksek modelli araçta ac çıkmaya devam edebiliyor. Birde revizyonlu parça varsa mesela şu tarihe kadar bu şu tarihten sonra bu şeklinde alternatifli gösteriyor baktığım site. Bu parçada direk kod bu diyor alternatif vermiyor. 

 

Aynı parça olduğundan emin olsam fiyat farkı çok fazla alır geçerim. Ancak çapraz kod mu yoksa gerçekten farklı mı onu anlayamadım tam. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ü.Emre Kartal yazdı:

Tam emin olmamakla beraber courierin takozu olduğunu düşünüyorum

ilk baştaki ler model dir, fiesta: 8V51 yani,

son takılar değişebilir, revize olabilir, olmayabilir de, olmadan da değişir olsa da değişir, o bölüm ford da faciadır, vesile ile orta harfler de parça tanımıdır.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

ilk baştaki ler model dir, fiesta: 8V51 yani,

son takılar değişebilir, revize olabilir, olmayabilir de, olmadan da değişir olsa da değişir, o bölüm ford da faciadır, vesile ile orta harfler de parça tanımıdır.

Peki bu şekilde iken alınır mı? 270 e 470 gibi fark var arada. Dediğiniz gibi ise fiesta olduktan sonra çok sorun yapmaz sanki?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ü.Emre Kartal yazdı:

Peki bu şekilde iken alınır mı? 270 e 470 gibi fark var arada. Dediğiniz gibi ise fiesta olduktan sonra çok sorun yapmaz sanki?

parçacı da onun için son takısı değişik olanı satıyordur, daha ucuz olduğundandır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

parçacı da onun için son takısı değişik olanı satıyordur, daha ucuz olduğundandır.

Anladım, yine araştırıyorum bir yandan. Motor takozunu orjinal alıp şanzıman üst ve alt takozu belki başka marka da alabilirim diye düşünüyorum. Gerçi şanzıman üst takozu ne alemde bilmiyorum ama....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ü.Emre Kartal yazdı:

Anladım, yine araştırıyorum bir yandan. Motor takozunu orjinal alıp şanzıman üst ve alt takozu belki başka marka da alabilirim diye düşünüyorum. Gerçi şanzıman üst takozu ne alemde bilmiyorum ama....

her tür takoz orjinali ile aynı olamıyor maalesef o titreşimi sönümleyemiyorlar

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

her tür takoz orjinali ile aynı olamıyor maalesef o titreşimi sönümleyemiyorlar

Orjinali için

motor takozu 1050 TL

şanzıman üst takozu 1100 TL

Şanzıman alt takozu (Sonu ad ile biten) 470 TL

 

Motor takozunu orjinal

şanzıman alt takozu AC olan (270 TL gibi)  AD olanla aynı deniyor revizyon farkı varmış sadece

üst takozu gerekirse yan sanayi alırım diyorum, akünün altında kaldığı için onun durumunu göremiyorum. Diğerleri önceden radarımdaydı zaten

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Orjinali için

motor takozu 1050 TL

şanzıman üst takozu 1100 TL

Şanzıman alt takozu (Sonu ad ile biten) 470 TL

Focus ucuz geldi gözüme birden 😳

Focus 2 şanzıman üst takozu orijinal 295 TL.

 

Son kısım sıkıntı olmaz bence de. Focus 2 ye focus 3 takozlari oluyor, başı bile farklı yani 3M51 yerine AV61 ile başlayan şanzıman üst takozu.

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
(düzenlendi)
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Focus ucuz geldi gözüme birden 😳

Focus 2 şanzıman üst takozu orijinal 295 TL.

 

Son kısım sıkıntı olmaz bence de. Focus 2 ye focus 3 takozlari oluyor, başı bile farklı yani 3M51 yerine AV61 ile başlayan şanzıman üst takozu.

Ne yazıkki fiesta parçası ciddi pahalı özellikle dizel.....

Benzinlisinin motor takozu orjinal 350 lira gibi :)

 

Benzinli ile dizelin ayakları ve gövdesi aynı, üst kısım vidalı.... Acaba alıp başını değiştirsek diğer kısımın sertliği farklı mıdır?

tarihinde Ü.Emre Kartal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ü.Emre Kartal yazdı:

Ne yazıkki fiesta parçası ciddi pahalı özellikle dizel.....

Benzinlisinin motor takozu orjinal 350 lira gibi :)

 

Benzinli ile dizelin ayakları ve gövdesi aynı, üst kısım vidalı.... Acaba alıp başını değiştirsek diğer kısımın sertliği farklı mıdır?

Kesinlikle farklıdır motorların boş ağırlıkları bile çok farklı, çok kısa sürede yıpranır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Selçuk Bakış yazdı:

Kesinlikle farklıdır motorların boş ağırlıkları bile çok farklı, çok kısa sürede yıpranır.

Bende öyle düşünüyorum ancak görüntüsü birebir aynı....

 

Yani maliyeti düşürmek için dizele göre yapılıp kafa kısımları değişik şekilde takılıyorsa sorun olmaz. Ama içerisi değişiyorsa o zaman sorun olur dediğiniz gibi.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bende öyle düşünüyorum ancak görüntüsü birebir aynı....

 

Yani maliyeti düşürmek için dizele göre yapılıp kafa kısımları değişik şekilde takılıyorsa sorun olmaz. Ama içerisi değişiyorsa o zaman sorun olur dediğiniz gibi.

Parça kodlarına bakmak lazım aslında, dizelin titreşimi daha fazla olduğu için dayanımı daha yüksek olur diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
(düzenlendi)
Selçuk Bakış yazdı:

Parça kodlarına bakmak lazım aslında, dizelin titreşimi daha fazla olduğu için dayanımı daha yüksek olur diye düşünüyorum.

Parça kodları farklıdır, sonuçta üstteki kafa kısmı farklı geliyor. O kısım değişebiliyor, gövde görüntüsü ve ayakları vs aynı olduğu için sordum aslında.

 

8V51-6F012-AJ olarak geçiyor, dizelinki BJ sonu

tarihinde Ü.Emre Kartal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Sondaki kod revizyondur ancak harf değişiyorsa farklı bir anlam ifade edebiliyor. Yani AC-AD-AE aynı serinin revizyonları olabilir ama AC ile BC aynı olmayabilir.

Otomatik, Manuel, Dizel, Benzinli için de bu kodlar değişebilmektedir. Diğer taraftan büyük olan revizyon numarası daha yeni üretimdir. Fiyat farkı bu yüzden oluyor. AC olan 10 yıllık bir ürünken AF olan 5 yıllık bir ürün olabilir. 

Kendi arabamdan örnek vereyim;

 

1S71-6P082-AF

1S71-6P082-CE

1S71-6P082-BG

 

 Bunların hepsi aynı parça gibi dursa da FORD FINIS kodları şu şekilde.

1327578 (Benzinli Manuel)

1327846 (Benzinli Otomatik)

1351679 (Dizel Otomatik, Dizel, Benzinli V6)

 

Ancak bakınca hepsi aynı parça gibi görünüyor. Çok minimal farklar var belki bizim göremediğimiz. Genelde ne bulursak onu takıyoruz şu an :D 

 

Örneğn şu iki motor üst takozu kodları aynı gibi dursa da aralarında fark var.

Biri 1S71-7M122-CC diğeri 1S71-7M122-EB

 

 

Engine-Motor-Transmission-Mount-Kit-Engine-Mount-1S717M122EB-1152321-For-Ford-Mondeo-01-2000-2001-2002.jpg_960x960.thumb.jpg.f2b7739d191667811e6cc40e94fa8b74.jpgFORD-MONDEO-01--BM-SANZIMAN-TAKOZU--BENZINLI---DIZEL--1S71-7M122-CC-resim-118817.jpg.5122bf21da37ea793328db9bf4cac0ab.jpg

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Sondaki kod revizyondur ancak harf değişiyorsa farklı bir anlam ifade edebiliyor. Yani AC-AD-AE aynı serinin revizyonları olabilir ama AC ile BC aynı olmayabilir.

Otomatik, Manuel, Dizel, Benzinli için de bu kodlar değişebilmektedir. Diğer taraftan büyük olan revizyon numarası daha yeni üretimdir. Fiyat farkı bu yüzden oluyor. AC olan 10 yıllık bir ürünken AF olan 5 yıllık bir ürün olabilir. 

Kendi arabamdan örnek vereyim;

 

1S71-6P082-AF

1S71-6P082-CE

1S71-6P082-BG

 

 Bunların hepsi aynı parça gibi dursa da FORD FINIS kodları şu şekilde.

1327578 (Benzinli Manuel)

1327846 (Benzinli Otomatik)

1351679 (Dizel Otomatik, Dizel, Benzinli V6)

 

Ancak bakınca hepsi aynı parça gibi görünüyor. Çok minimal farklar var belki bizim göremediğimiz. Genelde ne bulursak onu takıyoruz şu an :D 

 

Örneğn şu iki motor üst takozu kodları aynı gibi dursa da aralarında fark var.

Biri 1S71-7M122-CC diğeri 1S71-7M122-EB

Motor takozunda sorun büyük, diğerlerinde 200 lira oynuyor belki ama motor takozunda 350 lira benzinli 1100 lira dizel 😁

 

8V51-6F012-AJ benzinli

8V51-6F012-BJ dizel 

 

Gövdeleri aynı görünüyor(sabitleme yerleri, kauçuk şekli vs) tek fark üstteki sabitleme kısımı. O da civata ile sonradan takılma. Böyle olunca acaba benzinli alıp benim aracın sabitleme kısımını ona aktarsak nasıl olur demeden edemiyorum. 

 

Kauçuk yapı sertlik farkı var mıdır onu bilsem 1 sn düşünmem

 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

sadece şanzıman takozunu febi marka alabilirsiniz, montaj ürününün üreticisi bile olabilir. 2 senedir kullanıyorum sıkıntı yaşamadım. bu arada courier takozlarının iç kısmı daha güçlü oluyor ve boy olarak kısalar, ürün parça kodu ET76 6P082 AB. kesinlikle tercih etmeyin kabine sarsıntı veriyor.

Alt takozu da orjinal alacağım, sadece eğer ihtiyaç olursa şanzımanın üst takozunu o şekilde alabilirim. 

 

Üzerinden çıkanı almak istediğim için sancılı oluyor, fiyatı çok fazla. Courier değilde revizyonu bir eski olan mesela çok daha uygun. Bir yerde üzerinden çıkanı uyguna buldum (210 liraya düşüyor) onu alacağım gibi. 

 

Üzerindekilerin markasını sadece motor takozununkini öğrendim. Diğerleri üretici sayfasında mevcut değil. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

alt şanzıman takozunun yapısı basit olduğu için yansanayi kullanabilir demiştim. ayrıca febi alman malı, büyük ihtimal orjinal üretici bile olabilir ve fiyatı uygun. 210 liraya alacagınız ürünü arayıp teyit etmenizi öneririm yerli üretim otosan marka olabilir, arayıp üretim yerini mutlaka sorun

Orjinalin markası Febi değil o kesin :)

 

Adını duymadığımız hatta satışı dahi olmayan markalar, yurdışında dahi çok çok kıt sayıda. OTOSAN olarak geçen ürün dışında birçok üründe FOMOCO seçeneği yok gibi bir şey. Parçacıların çoğu depodan gelen ürünü çektiği için ana kaynakta da olmadığından o şekilde bulunmuyor. Sadece bazıları dışarıdan getirtiyorsa buluyorsunuz ki o zamanda fiyatlar çok yükseliyor.  210 lira olarak söylediğim rakam kampanyalı fiyat (çek vs ile) 250 civarında, zaten şu son dönem öncesi o rakamlara alınıyordu, sonradan çok yükseldi. Parça kodu ve ambalaj tuttuktan sonra sorun yok. Üretim yeri mevzusu da dediğim gibi.

 

Üç takozu da değişeceğim gibi, aldığım en uygun rakamlar;

 

Motor takozu; 1050-1100

Şanzıman üst takoz; 550-600

Şanzıman alt takoz; 210-250 aralığı

 

Orjinal parça kodları ile aynı olmak koşulu ile varsa daha uygun yerler önerirseniz bakayım :)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

Neden montaj üreticisinin febi olmadığını düşünüyorsunuz ben şanzıman takozunu alırken (febi 130, orjinalı 350 liraydı) ikisinide inceledim birebir aynı ürünlerdi, iç kısmının kaucuk çapakları bile aynıydı 

Markalarını buldum çünkü 🙂 hepsinde aynı görüntü var zaten. Kalitesine bir şey diyemem belki daha iyidir, ama orjinali o değil. Tam netleştirince modelleri ile beraber yazarım, yurtdışında dahi tek tük çıkıyor marka. Sanıyorum anlaşmaları var

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Kaan Karakaya
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Markalarını buldum çünkü 🙂 hepsinde aynı görüntü var zaten. Kalitesine bir şey diyemem belki daha iyidir, ama orjinali o değil. Tam netleştirince modelleri ile beraber yazarım, yurtdışında dahi tek tük çıkıyor marka. Sanıyorum anlaşmaları var

 

Fiestanın orijinal takozlarını Lemförder üretiyor. Lemförder marka amortisör üst takozu, şanzıman alt takozu ve travers (dingil) takozu aldım, ithalat öncesi Fomoco logolarını kazımışlar ancak yine de belli oluyor. Salıncak Lemförder, rot başları, fren sistemi TRW, fren hortumları ATE, amortisör bilyası, triger bilya ve gerdirme Ina, tekerlek bilyaları ve poryalar SNR-NTN, termostat Sogefi, mazot filtresi Sogefi (metal kısmı açtım içinden Purflux filtre çıkıyor), Ford kutulu yağ filtresi Mahle, devirdaim, EGR ve yağ soğutucu Pierburg, triger kayışı Gates, baskı balata ve debriyaj üst merkezi LUK tarafından üretiliyor.

 

 

tarihinde Kaan Karakaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...