İçeriğe Yönlendir

Focus Mk1 2.0 Rektefiye


Emre Demir

Recommended Posts

Emre Demir

Aracımı rektefiye ettirecem , motor açılmadan ne olur , ne çıkar net bişey söyleyen yok ; Benim sıkıntım araç 5/10 saaat yatınca ilk çalıştırmada efsane duman atıyor , 1 km sonra ya da 40 saniye sonra geçiyor , sübap lastiklerinden kaçırma yapıyor muhtemelen , lakin açılmışken ne gerekirse yapılsın istiyorum , neye , nelere dikkat etmeliyim .

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Açılmışken ne gerekiyorsa yapılsın istiyorsanız actırın çekinmeyin. Sağlam usta sağlam parça seçin. Orijinal veya en kaliteli yan sanayi ürün kullanın. 

Özellikle rektefiye işlemlerin de benim gözlemim yarım iş yapılınca düzen tutmuyor. Yapilmisken herşey yapılsın keyfini sürün

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor açılınca yapılacak olan ölçüm ile ortaya çıkar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Açtırma kutuyu söyletme kötüyü.

 

Blok Krank ölçüp yağ pompasina kadar girersin. Sandık motorlar da vardı bı ara sıfır. Şuan motor no hafif kusur idi tabi 😛

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Açtırma kutuyu söyletme kötüyü.

 

Blok Krank ölçüp yağ pompasina kadar girersin. Sandık motorlar da vardı bı ara sıfır. Şuan motor no hafif kusur idi tabi 😛

Halen hafif kusur son 1 ay içinde yönetmelik değişmediyse, aslında bu konuda kolaylık sağlamaları lazım. Yağ yakan motor çevreye de zarar neticede. Açtırsan ne olacak ne kadar olacak ne kadar iyi sonuç elde edilecek garantisi yok. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Çoğu orjinal parçası Yok. Muadil takican. Ha kötü mü değil. Usta tork anahtarı ile doğru torkladi mi contalari güzel yaptı mı. O gün keyfi yerinde mi . Bu gün yine yüksek doz sanayi aldım. Ben olsam sandık motor a bakardım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Açtırma kutuyu söyletme kötüyü.

 

Blok Krank ölçüp yağ pompasina kadar girersin. Sandık motorlar da vardı bı ara sıfır. Şuan motor no hafif kusur idi tabi 😛

şeytan diyo bas bulagara st 170 motor koy geeeel :f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Çoğu orjinal parçası Yok. Muadil takican. Ha kötü mü değil. Usta tork anahtarı ile doğru torkladi mi contalari güzel yaptı mı. O gün keyfi yerinde mi . Bu gün yine yüksek doz sanayi aldım. Ben olsam sandık motor a bakardım

 

2002 Ford Focus ZX3 L4-2.0L DOHC VIN 3

Araç Seviyesi 

http://library.alldatapro.com/images/a_003366.gif

 Motor, Soğutma ve Egzoz 

http://library.alldatapro.com/images/a_003366.gif

 Motor 

http://library.alldatapro.com/images/a_003366.gif

 Teknik Özellikler 

http://library.alldatapro.com/images/a_003366.gif

 Mekanik Özellikler 

http://library.alldatapro.com/images/arrow1.gif

 Dönme momenti 

http://library.alldatapro.com/images/arrow2.gif

 

http://library.alldatapro.com/images/blnk_spc.gif

 Tork
Hortum kelepçeleri 35 inç lbs.
Emme manifoldu saplamaları 44 inç lbs.
Emme manifoldu cıvataları ve somunları 13 ft. Lbs.
EGR tüpü tertibatından EGR valfına 30 ft. Lbs.
EGR borusundan ateşleme bobini braketine 53 inç lbs.
Katalizöre EGR tüp tertibatı 30 ft. Lbs.
Egzoz manifolduna ısı kalkanı 89 inç lbs.
Egzoz manifoldu saplamaları 44 inç lbs.
Egzoz manifoldu somunları 12 ft. Lbs.
Katalitik konvertörden egzoz manifolduna 35 ft. Lbs.
Katalitik konvertör egzoz 35 ft. Lbs.
Sağ taraftaki tahrik mili merkezi 18 ft. Lbs.
Jeneratör 18 ft. Lbs'yi destekleyecek.
Jeneratör braketi üst silindir bloğu cıvatalarına 18 ft. Lbs.
Silindir bloğu cıvatalarını indirmek için jeneratör braketi 48 ft. Lbs.
İletim flanşı cıvataları 35 ft. Lbs.
Marş motorundan şanzımana 26 ft. Lbs.
Yağ tahliye tapası, MTX şanzıman 33 ft. Lbs.
Yağ kontrol tapası, MTX şanzıman 33 ft. Lbs.
Volan cıvataları 83 ft. Lbs.
Debriyaj baskı plakası 21 ft. Lbs.
35 ft. Lbs. Şanzımana motor dönüş kısıtlayıcı.
Motor devrilme sınırlayıcısı alt şasiye 35 ft. Lbs.
Motor arka montajı gövdeye 35 ft. Lbs.
Motor arka rakoru (şanzıman montaj braketindeki somun) 98 ft. Lbs.
Motorun önden motora montajı 59 ft. Lbs.
Motor ön montajı gövdeye 35 ft. Lbs.
Servo direksiyon pompası 18 ft. Lbs.
Hidrolik direksiyon pompası braketi 35 ft. Lbs.

Silindir başlı cıvatalar

http://library.alldatapro.com/alldata/LIB~C39801~R0~OB0~P3R0H~N/0/86372027/87888129/88986540/110671746/34853741/100411974/34853743/34856139/34849406/99454587/98534406


Aşama 1:20 Nm
Aşama 2:40 Nm
Aşama

3:90 derece Eksantrik mili yatak kapak cıvataları

http://library.alldatapro.com/alldata/LIB~C39801~R0~OB0~P3R0H~N/0/86372027/87888129/88986540/110671746/34853741/100411974/34853743/34856139/34849406/99454587/86089031


Aşama 1:10 Nm
Aşama 2:19 Nm

Silindir kapağı

http://library.alldatapro.com/alldata/LIB~C39801~R0~OB0~P3R0H~N/0/86372027/87888129/88986540/110671746/34853741/100411974/34853743/34856139/34849406/99454587/86096404


Aşama 1: 2 Nm
Aşama 2: 7,8 Nm

Bujiler 11 ft. Lbs.
Triger kayışı gergisi 18 ft. Lbs.
Eksantrik mili tevzi kayışı kasnakları 50 ft. Lbs.
Üst tevzi kayışı kapağı 89 inç lbs.
Ateşleme bobini (El) braketi silindir kafasına 15 ft. Lbs.
Termostat muhafazası 15 ft. Lbs.
Yakıt rayı 89 inç lbs.
Motor arka kaldırma gözü 12 ft. Lbs.
Motor arka kaldırma halkası saplamaları 53 inç lbs.
Motor ön kaldırma gözü 35 ft. Lbs.
Motor yağı tahliye tapası 18 ft. Lbs.
Yağ basınç anahtarı 20 ft. Lbs.
Silindir bloğu yağ galerisi kör tapaları 17 ft. Lbs.
Isıtıcı borusu braketi yağ karterine 89 inç lbs.

Karteri indirmek için yağ karteri

http://library.alldatapro.com/alldata/LIB~C39801~R0~OB0~P3R0H~N/0/86372027/87888129/88986540/110671746/34853741/100411974/34853743/34856139/34849406/99454587/86092054


Aşama 1: 6 Nm
Aşama 2: 10 Nm

Krank karterini silindir bloğuna indirin 16 ft. Lbs.
Yağ pompası 8 ft. Lbs.
Yağ pompasına giden yağ emme borusu 89 inç lbs.

Ana yatak cıvataları

http://library.alldatapro.com/alldata/LIB~C39801~R0~OB0~P3R0H~N/0/86372027/87888129/88986540/110671746/34853741/100411974/34853743/34856139/34849406/99454587/78091411


Aşama 1:25 Nm
Aşama 2:60 derece

Bağlantı çubuğu yatak kapak cıvataları

http://library.alldatapro.com/alldata/LIB~C39801~R0~OB0~P3R0H~N/0/86372027/87888129/88986540/110671746/34853741/100411974/34853743/34856139/34849406/99454587/78091411


Aşama 1: 35 Nm
Aşama 2: 90 derece

Soğutucu pompası 13 ft. Lbs.
Krank mili arka yağ keçesi taşıyıcısı 15 ft. Lbs.
Tahrik kayışı avara kasnağı 30 ft. Lbs.
Karter havalandırma borusu braketi 17 ft. Lbs.
Karter havalandırması 89 inç lbs.
Soğutucu pompası kasnağı 18 ft. Lbs.
Krank mili kayış kasnağı 85 ft. Lbs.
Krank mili konum sensörü braketi 15 ft. Lbs.
71 inç lbs braketine krank mili konum sensörü.
Avara kasnağı 17 ft. Lbs.
Sensörü 15 ft. Lbs.

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Konu ile pek bağlantısı yok ama bugün bir tabaka osb aldım 85 TL olmuş. Bu pahalılıkta hakkı ile yapılacak bir rektefiye işi için 10.000 TL gibi bir bütçe ayırmanız gerekecektir diye düşünüyorum. Kullanıcı olarak dikkat edebileceğiniz tek şey orjinal yedek parça ,doğru ölçüm ve doğru usta. Bunun harici ne yazık ki tamamen usta insiyatifine bakıyoruz.  

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

O bilgileri ben bile okumadım . Ustaya tın gelir 😛

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

siyah bant baktım, 80 TL. bildğimiz selotyebin kalını siyahı...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emre Demir

yaradana sığınıp verdim bu gün arabayı , motor yaptırmak üzere bakalım neler neler çıkacak :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Emre Demir yazdı:

yaradana sığınıp verdim bu gün arabayı , motor yaptırmak üzere bakalım neler neler çıkacak :)

Hadi bakalım hayırlısı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu
baba motör yok 225f7e47a8d558893ad0f949879377e2.jpg
Baba akü yok!

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir

Elektrik tesisatına kadar elden geçecek bir kere girdik bu işe :)

Yorum bağlantısı
Emre Demir
Ali Darbaz yazdı:

Bu kadar para harcayıp, sonra lpg de binmeye devammı 

Sıfır  Lpg enjektörleri , ve regülatörünü de aldım onlar da değişecek , binilecek tabi neden binmeyeyim ki lpg ile bir 200 bin km de gider sanırım .

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Aracım  rektefiye oldu lakin şöyle bir problem var 0.50 piston bulamadık yardım help :) bir kaç yerle görüşüyorum .

Yorum bağlantısı
Emre Demir
(düzenlendi)

[url=https://hizliresim.com/NyP0yM][img]https://i.hizliresim.com/NyP0yM.jpg[/img][/url]

tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Emre Demir

Komple motor yenileme

bütün keçe , conta değişimi 

lpg regülatör ,enjektör değişimi ,buji değişimi

yağ ,filtre, antifiriz değişimi

direksiyon keçe değişimi revizyon , yağ kaçağı vardı 

2 adet sustalı immolu anahtar yapımı , direksiyon  kilit şifresi değişimi

10bin türk lirası tuttu , 1200 dolarcık sadece :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Komple motor yenileme
bütün keçe , conta değişimi 
lpg regülatör ,enjektör değişimi ,buji değişimi
yağ ,filtre, antifiriz değişimi
direksiyon keçe değişimi revizyon , yağ kaçağı vardı 
2 adet sustalı immolu anahtar yapımı , direksiyon  kilit şifresi değişimi
10bin türk lirası tuttu , 1200 dolarcık sadece [emoji4]
Hadi hayırlı olsun. Şimdi rahat rahat binersiniz. [emoji3478]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

tertemiz olmuş keyifle binilir şimdi

Ali Darbaz yazdı:

Bu kadar para harcayıp, sonra lpg de binmeye devammı 

benzinle binene madalya mı veriyorlar

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...