İçeriğe Yönlendir

Pire İçin Yorgan Yakmak - Fiesta V 1.4 Benzin/LPG Genel Bakım


Selim Kaya

Recommended Posts

Selim Kaya

Aracımı seviyorum.

Onca yıldır kahrımı çekiyor.

Ben de karşılık olarak fırsat buldukça doğru bir şekilde bakımını yapmaya çalışıyorum.

Bakım yılı dolmuş, fakat mesai saatleri hafta sonu yasakları derken zamansızlık yüzünden bekleyen rutin bakımı bugün yaptık.

Nispeten ağır bakım için de listemizi hazırladık.

Klasik filtre yağ bakımı için Mann ve LiquiMoly ikilisine devam ediyorum normalde ama, hava ve polen filtresinde Mann bulamadığım için Bosch ile idare edelim dedik. Hemen şunu belirteyim, aracın üzerinde de Bosch hava filtresi vardı ve aynı markanın iki ürününü karşılaştırma fırsatı buldum. Üzerinde ki Güney Afrika üretimi, yenisi Tunus üretimi. Tunus üretiminin malzemesi biraz daha iyi gibi geldi ama Güney Afrika üretimi hava filtresinin petekleri daha sıkı. Yüzey alanı daha fazla haliyle. Vesile ile aynı markanın farklı ülkelerdeki üretimlerinin yan yana geldiğinde ne kadar farklı olabileceğini görmüş olduk. Ayrıca 35.000 KM sonra FoMoCo bujiler de kendini bırakmış. Muhtemelen LPG nin yüksek ısısı nedeniyle. Aynı şekilde FoMoCo bujiler ile değişim yapıldı ve benim volandan zannettiğim, sanki arada bir kaçırıyormuş hissi ateşleme sorunu çıktı.

Neyse. Gelelim asıl mevzuya. Aracımın bildiğim kadarıyla kaporta boya ve bir çok mekanik parçası orijinal.

Şu an 175.000 KM 'de ve 140.000 KM 'de iken hararet yüzünden kapsamı bir rektefe gördük. Hararete sebep ise, biraz benim bilgisizliğim, biraz da ustaların yönlendirmemesi ile 120.000 'KM de değişen triger setine devir daimin dahil edilmemesi oldu.

Bu gün yaptığımız kontrollerde, yine devir daim üzerinde su kaçağı emareleri gördük. Aynı şekilde LPG regülatöründe de var gibi biraz kaçak ama ayrı konu şimdilik o. Neyse. sütten ağzım yandığı için yoğurdu üfleyerek yiyelim dedik ve 35.000 KM sonra devir daimi, üst kapakta triger tarafında biraz terleme olduğu için de hazır açılmışken triger setini de değiştirmeye karar verdik.

Benim asıl niyetim yürüyen aksamı değiştirmekti aslında. Çünkü hala orijinal amortisörler var üstünde. Bir şikayetim yok aslında ama yine de vakti geldi bence. Buna rağmen genel bir kontrolde yürüyen tarafında sıkıntı olmadığına kanaat getirdik ve özellikle amortisörlerin değişiminden vazgeçtik. Sadece arka amortisörlerin armutları değişecek.

Sonuç olarak, epey bir istişare ile aşağıdaki listenin değişimine karar verildi.

  • Ön Disk Takımı ve Balatalar (Ferodo) - Üzerinde bir defa torna görmüş diskler var ve hafif frenlemede titreme yapıyor.
  • Arka fren hortumları (Cavo) - Ön arka kontrol edildi. Sadece arkalarda eser miktarda çatlamalar görüldü.
  • Triger seti (Dayco) - Üst kapakta triger tarafında terleme var. Devir daim değişimine karar verince aradan çıksın dedik.
  • Devir daim (Pierburg) - Ustaların geçmiş tecrübelerine dayanarak bu markaya karar verildi.
  • V kayış seti (Febi)
  • Eksantrik keçeleri, Krank ön keçesi, Üst kapak contası (Elring)
  • Su tahliye deposu (Orijinal) - 140.000 'KM 'de değişmişti ama, bir iki yerinde kılcal çatlama gördük. Hararet korkusu yaşamaktansa değiştirelim dedik.

Bunların dışında arka balataları kontrol ettik ve oldukça iyi durumda olduğu için sadece bakımlarını yaptık.

175.000 KM 'ye gelen bir Fiesta için yukarıda sayılanlar dışında aklımıza gelmeyen ne olabilir bakım için?

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Sani Gerşon yazdı:

Hidrolik sıvılar gayet iyi olacaktır.

 

Fren hidroliği değişecek tabi. Yazmayı unutmuşum. 

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Fren disk takımı ve balata takımı değişimi sonrası görüşlerinizi bildirir misiniz.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Ozkan çoban yazdı:

Fren disk takımı ve balata takımı değişimi sonrası görüşlerinizi bildirir misiniz.

 

Tabi ki.

Ayrıca daha önce frene basında gelen bir vıyklama sesi vardı. Arka fren tertibatına bakım yapınca o da düzeldi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Murat Sahın yazdı:

Şanzıman yağı da değişse iyi olur sanki.

 

Onu da konuştuk aslında ama o iş için ayrı cihazlar var. Mevcut şartlarımızda biraz kara düzen olacak gibi geldi.

https://youtu.be/3peDZlOKtf8?t=446

Gönül videodaki gibi bir değişim istiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Onu da konuştuk aslında ama o iş için ayrı cihazlar var. Mevcut şartlarımızda biraz kara düzen olacak gibi geldi.

https://youtu.be/3peDZlOKtf8?t=446

Gönül videodaki gibi bir değişim istiyor.

Öyle olmasa bile, değişim eski yağdan iyidir diye düşünüyorum. Bizde şanzıman yağına ömürlük gözüyle bakılır. Ömürlük bir yağ olabileceğine inanmıyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Murat Sahın yazdı:

Öyle olmasa bile, değişim eski yağdan iyidir diye düşünüyorum. Bizde şanzıman yağına ömürlük gözüyle bakılır. Ömürlük bir yağ olabileceğine inanmıyorum :)

 

Yeniden değerlendireceğiz şanzıman yağı değişimini. :good1:

Dediğim gibi en doğrusunun peşindeyiz. İmkanlar kısıtlıysa, kısıtlı imkana göre doğruyu bulacağız.

Hiç değiştirmemektense, klasik değişim daha iyi olabilir tabi.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Metin Akbal yazdı:

Klima?

 

Gaz basımından başka ne yapabiliriz?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Gaz basımından başka ne yapabiliriz?
Kompresor bakımı olur sanki. Birde mars şarj dinamo bakımı aklıma gelenler.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Metin Akbal yazdı:

Kompresor bakımı olur sanki. Birde mars şarj dinamo bakımı aklıma gelenler.

 

Onu mekanik ustası yapamaz ama. Ayrıca bir klima servisine nazımızın geçmesi gerekecek.

Burası Çanakkale ağam :) Sanayide bile araya adam sokmamız gerek...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Recep Selim Kaya yazdı:

Aracımı seviyorum.

Onca yıldır kahrımı çekiyor.

Ben de karşılık olarak fırsat buldukça doğru bir şekilde bakımını yapmaya çalışıyorum.

Bakım yılı dolmuş, fakat mesai saatleri hafta sonu yasakları derken zamansızlık yüzünden bekleyen rutin bakımı bugün yaptık.

Nispeten ağır bakım için de listemizi hazırladık.

Klasik filtre yağ bakımı için Mann ve LiquiMoly ikilisine devam ediyorum normalde ama, hava ve polen filtresinde Mann bulamadığım için Bosch ile idare edelim dedik. Hemen şunu belirteyim, aracın üzerinde de Bosch hava filtresi vardı ve aynı markanın iki ürününü karşılaştırma fırsatı buldum. Üzerinde ki Güney Afrika üretimi, yenisi Tunus üretimi. Tunus üretiminin malzemesi biraz daha iyi gibi geldi ama Güney Afrika üretimi hava filtresinin petekleri daha sıkı. Yüzey alanı daha fazla haliyle. Vesile ile aynı markanın farklı ülkelerdeki üretimlerinin yan yana geldiğinde ne kadar farklı olabileceğini görmüş olduk. Ayrıca 35.000 KM sonra FoMoCo bujiler de kendini bırakmış. Muhtemelen LPG nin yüksek ısısı nedeniyle. Aynı şekilde FoMoCo bujiler ile değişim yapıldı ve benim volandan zannettiğim, sanki arada bir kaçırıyormuş hissi ateşleme sorunu çıktı.

Neyse. Gelelim asıl mevzuya. Aracımın bildiğim kadarıyla kaporta boya ve bir çok mekanik parçası orijinal.

Şu an 175.000 KM 'de ve 140.000 KM 'de iken hararet yüzünden kapsamı bir rektefe gördük. Hararete sebep ise, biraz benim bilgisizliğim, biraz da ustaların yönlendirmemesi ile 120.000 'KM de değişen triger setine devir daimin dahil edilmemesi oldu.

Bu gün yaptığımız kontrollerde, yine devir daim üzerinde su kaçağı emareleri gördük. Aynı şekilde LPG regülatöründe de var gibi biraz kaçak ama ayrı konu şimdilik o. Neyse. sütten ağzım yandığı için yoğurdu üfleyerek yiyelim dedik ve 35.000 KM sonra devir daimi, üst kapakta triger tarafında biraz terleme olduğu için de hazır açılmışken triger setini de değiştirmeye karar verdik.

Benim asıl niyetim yürüyen aksamı değiştirmekti aslında. Çünkü hala orijinal amortisörler var üstünde. Bir şikayetim yok aslında ama yine de vakti geldi bence. Buna rağmen genel bir kontrolde yürüyen tarafında sıkıntı olmadığına kanaat getirdik ve özellikle amortisörlerin değişiminden vazgeçtik. Sadece arka amortisörlerin armutları değişecek.

Sonuç olarak, epey bir istişare ile aşağıdaki listenin değişimine karar verildi.

  • Ön Disk Takımı ve Balatalar (Ferodo) - Üzerinde bir defa torna görmüş diskler var ve hafif frenlemede titreme yapıyor.
  • Arka fren hortumları (Cavo) - Ön arka kontrol edildi. Sadece arkalarda eser miktarda çatlamalar görüldü.
  • Triger seti (Dayco) - Üst kapakta triger tarafında terleme var. Devir daim değişimine karar verince aradan çıksın dedik.
  • Devir daim (Pierburg) - Ustaların geçmiş tecrübelerine dayanarak bu markaya karar verildi.
  • V kayış seti (Febi)
  • Eksantrik keçeleri, Krank ön keçesi, Üst kapak contası (Elring)
  • Su tahliye deposu (Orijinal) - 140.000 'KM 'de değişmişti ama, bir iki yerinde kılcal çatlama gördük. Hararet korkusu yaşamaktansa değiştirelim dedik.

Bunların dışında arka balataları kontrol ettik ve oldukça iyi durumda olduğu için sadece bakımlarını yaptık.

175.000 KM 'ye gelen bir Fiesta için yukarıda sayılanlar dışında aklımıza gelmeyen ne olabilir bakım için?

 

Tüm Hortumları değiştir bence abi , Çıkanlarıda Yedek olarak yanında taşırsın ,

Ben olsam termostatı değiştirirdim Contadan su sızıntısı olabiliyor 

Tapaların değişmedi ise bir göz attın nasılsa her yeri sökülecek tapalar 20 tl 

tornacıda50 tl takıyor

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Mevzu hararet ise, para harcanacak ise tüm soğutma sistemi hortum vs degisirdim. İçindeki antifriz de leke kir var mı. Bir de yağ soğutucu var mı benzinde onu da değişirim. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Levent Güzelkalp yazdı:

 

Tüm Hortumları değiştir bence abi , Çıkanlarıda Yedek olarak yanında taşırsın ,

Ben olsam termostatı değiştirirdim Contadan su sızıntısı olabiliyor 

Tapaların değişmedi ise bir göz attın nasılsa her yeri sökülecek tapalar 20 tl 

tornacıda50 tl takıyor

 

Radyatör alt hortumu ile kalorifer hortumu daha önce patladıkları için değişti. Patlayanlar orijinal Motorcraft çıkmıştı hatta. 15 yıllık hortum.

Geriye kalan hortumları da değiştirelim dedim ben. Elle yapılan kontrollerde bir sorun yok denildi. Yine de aklımda o iş.

 

Termostat değişimini not ettim.

 

Tapalar rektefede değişmişti. Bujileri değiştirirken gözle kontrol edildi. Sorun yok gibi ama, hazır üst kapak açılınca durumuna göre karar verilecek. :good1:

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Mevzu hararet ise, para harcanacak ise tüm soğutma sistemi hortum vs degisirdim. İçindeki antifriz de leke kir var mı. Bir de yağ soğutucu var mı benzinde onu da değişirim. 

 

Antifirizin renginde sorun yok görünüyor. Yağ soğutucusu olup olmadığına emin değilim ama, rektefede yağ pompası değişmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Soğutma suyu genleşme kabı ve kapağı da kontrol listesine eklensin bence, kapta çatlama kapakta sızdırma belli bir yaştan sonra kaçınılmaz oluyor malum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
M. Asım Kahraman yazdı:

Soğutma suyu genleşme kabı ve kapağı da kontrol listesine eklensin bence, kapta çatlama kapakta sızdırma belli bir yaştan sonra kaçınılmaz oluyor malum.

 

Genleşme kabı da değişecek. Kapak orijinal bir sorunu yok gibi. Kabın da bir sorunu yok ama ışık altında bir iki kılcal çatlama gördük.

Değişecekler listesinde su tahliye deposu diye yazmışım. :good1:

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Genleşme kabı da değişecek. Kapak orijinal bir sorunu yok gibi. Kabın da bir sorunu yok ama ışık altında bir iki kılcal çatlama gördük.

Değişecekler listesinde su tahliye deposu diye yazmışım. :good1:

Eyvallah, dikkatimden kaçmış. 👍

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Hortumları değiştirmekte fayda var diyecektim iki defa yaşadım çünkü Side biliyorsunuz ama değişim yapmışsınız daha önce. İşinin ehli ustaya yaptırın triger ve devirdaimi başınız ağrımasın.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Arif Aykın yazdı:

Hortumları değiştirmekte fayda var diyecektim iki defa yaşadım çünkü Side biliyorsunuz ama değişim yapmışsınız daha önce. İşinin ehli ustaya yaptırın triger ve devirdaimi başınız ağrımasın.

 

Ustama güveniyorum işçiliği konusunda. Nazım da geçiyor açıkçası. Benim endişem doğru parçayı bulamama konusu ama, onu da çözdük sayılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Recep Selim Kaya yazdı:

 

  • Ön Disk Takımı ve Balatalar (Ferodo) - Üzerinde bir defa torna görmüş diskler var ve hafif frenlemede titreme yapıyor.

 arka balataları kontrol ettik ve oldukça iyi durumda olduğu için sadece bakımlarını yaptık.

 

Arka balataların oldukça iyi durumda olması istenildiği gibi frenleme yapmadığını gösteriyor. Zaman içinde ayarları düşüyor ve ayar yapılması gerekiyor.

Arkalar zayıf olunca da ön disk ve balatalara fazla yük biniyor. Netice olarak diskin bozulmasına ve titreme yapmasına sebep oluyor.

Şayet diskler bir kez daha torna edilmeye uygun kalınlıkta ise torna yaptırın ve arkaları da belli aralıklarla ayarlatarak kullanmaya devam edin derim.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Ersin Gökdemir yazdı:

Arka balataların oldukça iyi durumda olması istenildiği gibi frenleme yapmadığını gösteriyor. Zaman içinde ayarları düşüyor ve ayar yapılması gerekiyor.

Arkalar zayıf olunca da ön disk ve balatalara fazla yük biniyor. Netice olarak diskin bozulmasına ve titreme yapmasına sebep oluyor.

Şayet diskler bir kez daha torna edilmeye uygun kalınlıkta ise torna yaptırın ve arkaları da belli aralıklarla ayarlatarak kullanmaya devam edin derim.

 

Ben 2012 'de aldım arabayı ve 5. sahibiyim. 2004 - 2012 yılları arası 8 yılda 4 el değiştirmiş. Muhtemeldir ki benden önce diskler değişmemiştir.

Bende de değişmedi geçtiğimiz 9 yılda. Bir defa tornada işlem gördü. En az bir defa da balatalarım değişmişti. Bu sebeple maddenin yapısı gereği disklerin değişimi doğru olur diye düşünüyorum artık. Onun dışında genel anlamda sakin bir sürüşüm olduğu için fren sisteminin sarf malzemeleri dayanabilmiş olabilir. Ön balatalar çıkınca ayrıca onların durumunu da paylaşırım. Diskler değiştiği için mecbur değiştiriyoruz ön balataları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Ümit Türk yazdı:

Recep Selim hocam araç çiçek olunca değmesinler keyfinize. 

 

Havalar ısınınca da bi kaporta boya işlerimiz olacak inşallah. O zaman daha da çiçek olur. :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...