İçeriğe Yönlendir

Klima Çalıştıktan Sonra Rölantide Dalgalanma ve Hararet Sorunu


Enes Talha Tüfekçi

Recommended Posts

Enes Talha Tüfekçi

Merhabalar,

 

Dün aracım(2007 Polo) rölantide iken(vites P konumunda) klimayı açınca rölantide devir saatinde aşağı inip tekrar yükselme olduğunu fark ettim. Acaba bu LPG'de mi oluyor sadece diye anlamak için benzine alıp orada klima aç kapat yaptım. 2-3 dakika sonra yine denemek için tekrardan yaptım. Ve sonunda klimayı açınca devir saatinin dalgalandığını anladım. Fakat o sırada video da çekiyordum şansına. Meğerse ben uğralırken aracın motor ısısı 90'ı geçiyormuş. Aracı çalıştırıp giderken 100 derece imiş. 5 dakika sonra fark ettiğimde 110 derece idi. Aracı kenara çektim. 7-8 dakika bekledim ve motor ısısı tekrardan 90'a düştü. Şİmdi normal ısısında başlayıp normal devam ediyor. Yarın ustaya götüreceğim.Ama korkmadım değil. Sizce durum nedir? Ne sebep oldu acaba bu iki soruna?

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Merhabalar, araçta akü en son ne zaman değişti? aynı şekilde devirdaim ne zaman değişti 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Bahadır Taşpolat yazdı:

Merhabalar, araçta akü en son ne zaman değişti? aynı şekilde devirdaim ne zaman değişti 

Akünün değişme zamanı geldi. 60 bin km olmuştur. Değiştireceğim inşallah. Ama elektrikçiye gösterdim 10 gün önce  ve bir süre daha gider dedi.

DEvir daim hangi parça acaba? Bilmiyorum maalesef. Hangi devirdaim?

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

su pompası da diye geçer, aracın soğutması için elzem parçadır, su içinde çalıştığı için, korozyon ve kireç sorunu bulunur, araçta antifriz ne kadar var oran olarak? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Devirdaimin ne zaman değiştiğini bilmiyorsak, trigerin ne zaman değiştiğini biliyor muyuz?

Sanki bir ağır bakım zamanı gelmiş. Radyatörlere bakarlar, devirdaim kontrol edilir - hatta o yaştaki aracın değişimi şahane olur-

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Termostat - Devirdaim - Sıvı Kaybı. Uzman abilerim daha iyi bilirler ancak 100 derece ve  üzeri Contaya zarar vermeye başlar derler. Acaba bu durum aracınıza kalıcı bir zarar verdi mi  ? Şimdi siz kenara çektiniz kontağı kapattıysanız çalışan fanda kapanacak kontağı 2. Kademede tutmadıysanız o bi 115'e çıkacak inecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi

Triger 90 b,nde değişti. Araç 150 binde. Soğutma suyu seviyesi iyi, eksik yok. Sıvı kaybı yok görünüyor. 110'u hiç geçmedi. Ama anlık 115'e çıkmış olur mu bilemiyorum. Hararet göstergesi malum çizgili gösteriyor aradaki değerleri. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Triger 90 b,nde değişti. Araç 150 binde. Soğutma suyu seviyesi iyi, eksik yok. Sıvı kaybı yok görünüyor. 110'u hiç geçmedi. Ama anlık 115'e çıkmış olur mu bilemiyorum. Hararet göstergesi malum çizgili gösteriyor aradaki değerleri. 

Usta devirdaim pompasına dayanır bu dediyse de Sadece Triger değiştiyse Devirdaim hizmet saatini doldurup işlevini yitirmiş olabilir. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Çağrı Alaf yazdı:

Termostat - Devirdaim - Sıvı Kaybı. Uzman abilerim daha iyi bilirler ancak 100 derece ve  üzeri Contaya zarar vermeye başlar derler. Acaba bu durum aracınıza kalıcı bir zarar verdi mi  ? Şimdi siz kenara çektiniz kontağı kapattıysanız çalışan fanda kapanacak kontağı 2. Kademede tutmadıysanız o bi 115'e çıkacak inecek.

Ben de contaya zarar geldi  diye korkuyorum açıkçası. Usta anlayabilir mi zarar gelip gelmediğini?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Triger 90 b,nde değişti. Araç 150 binde. Soğutma suyu seviyesi iyi, eksik yok. Sıvı kaybı yok görünüyor. 110'u hiç geçmedi. Ama anlık 115'e çıkmış olur mu bilemiyorum. Hararet göstergesi malum çizgili gösteriyor aradaki değerleri. 

 

Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Ben de contaya zarar geldi  diye korkuyorum açıkçası. Usta anlayabilir mi zarar gelip gelmediğini?

Hararet ışığı yanmadıysa sıkıntı yok.

90bin'de dediğiniz, kaç sene evvel?

O zaman siz mi kullanıyordunuz? O zaman devirdaim değişmedi mi?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Ben de contaya zarar geldi  diye korkuyorum açıkçası. Usta anlayabilir mi zarar gelip gelmediğini?

Araç sabah ilk ısınmada olduğunun haricinde ısındıktan sonra beyaz duman atmaya başlarsa, Yedek su deposuna Flaş tuttuğunuzda yüzen yağ tabakaları gördüyseniz, Motor Yağ Doldurma kapağı üzerinde beyaz köpük veya yağda erimiş el kremi gibi bir sıvı var ise conta zarar görmüş demektir. Bu saydıklarım tek başlarına birer conta yanık kanıtı değil ama ihtimalini epeyce yükselten şeyler. Usta anlar.

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Sani Gerşon yazdı:

 

Hararet ışığı yanmadıysa sıkıntı yok.

90bin'de dediğiniz, kaç sene evvel?

O zaman siz mi kullanıyordunuz? O zaman devirdaim değişmedi mi?

Ben kullanıyordum. 90 binde bir dendiği için 30 bin km daha var anlaşılan. Bence triger seçeneğini eleyebilirz. Ama neden klimayı açıp kapatınca böyle bir şey oldu onu anlayamadım.

Hararet uyarısı vermedi araç. Eski araç 2007 model. Belki uyarı verme özelliği yoktur. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağrı Alaf yazdı:

Termostat - Devirdaim - Sıvı Kaybı. Uzman abilerim daha iyi bilirler ancak 100 derece ve  üzeri Contaya zarar vermeye başlar derler. Acaba bu durum aracınıza kalıcı bir zarar verdi mi  ? Şimdi siz kenara çektiniz kontağı kapattıysanız çalışan fanda kapanacak kontağı 2. Kademede tutmadıysanız o bi 115'e çıkacak inecek.

 

Benim araba 105 derecede çalışıyor. 11 yaşında. 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Çağrı Alaf yazdı:

Araç sabah ilk ısınmada olduğunun haricinde ısındıktan sonra beyaz duman atmaya başlarsa, Yedek su deposuna Flaş tuttuğunuzda yüzen yağ tabakaları gördüyseniz, Motor Yağ Doldurma kapağı üzerinde beyaz köpük veya yağda erimiş el kremi gibi bir sıvı var ise conta zarar görmüş demektir. Bu saydıklarım tek başlarına birer conta yanık kanıtı değil ama ihtimalini epeyce yükselten şeyler. Usta anlar.

Eyvallah. Bakacağım dediğiniz şeylere.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ali Darbaz yazdı:

 

Benim araba 105 derecede çalışıyor. 11 yaşında. 

GM Motorları zaten sıcak çalışır ancak 105 derecenin bazı araçlarda norm olduğunu bilmiyordum öğrenmem iyi oldu. Emanet Cruze'a binip giderken harareti 105 görsem Beyin kanaması geçiririm.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Ben kullanıyordum. 90 binde bir dendiği için 30 bin km daha var anlaşılan. Bence triger seçeneğini eleyebilirz. Ama neden klimayı açıp kapatınca böyle bir şey oldu onu anlayamadım.

Hararet uyarısı vermedi araç. Eski araç 2007 model. Belki uyarı verme özelliği yoktur. 

Sadece km değil, yaşla da değişmeli triger. Şu ana kadar 3. değişim geliyor olmalı.

Trigerden hararet olur demiyorum zaten ama muhtemelen trigeri değişen usta devirdaimi değişmemiş.

2007 ise hararet uyarısı vardır mutlaka. Yanmamış ki, sıkıntı olmayacaktır. Siz ilk iş devirdaimi kontrol ettirin, yaşı gelmişse trigeri de değiştirin.

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Sani Gerşon yazdı:

Sadece km değil, yaşla da değişmeli triger. Şu ana kadar 3. değişim geliyor olmalı.

Trigerden hararet olur demiyorum zaten ama muhtemelen trigeri değişen usta devirdaimi değişmemiş.

2007 ise hararet uyarısı vardır mutlaka. Yanmamış ki, sıkıntı olmayacaktır. Siz ilk iş devirdaimi kontrol ettirin, yaşı gelmişse trigeri de değiştirin.

Çok sağolun. Devri daim değişmedi. Biliyorum. Aklıma gelmedi şimdiye kadar. İnşallah yarın halledeceğim.

Herkese ilgisi için teşekkür ederim  😇

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Sanayide bakımlarını yaptıran arkadaşların hep yaşayacağı şeydir bu durumlar. Yetkili bir servis veya işi bilen bir usta olsa triger değişirken devirdaimi de değişir. Bakımlar sadece km olarak bakılmaz km/yaş olarak hangisi önce dolarsa hesabı yapılır. Örnek: triger bakımı 90bin km/ 5yıl hangisi önce dolarsa. Bakımları servis dışında yaptırıyorsanız çok iyi takip etmeniz gerekir (mesela ben bakım kitapçığına km ve tarih bilgisi ile değişeni yazarım). Takip edemiyorsanız işiniz şansa kalır dikkat edin...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Harareti nereden gördünüz. Dereceleri net söylüyorsunuz. Göstergeden mi baktınız. 

Klima devreye girdiği an devirin anlık düşmesi normal. Sürekli dalgalanıyorsa sorun var demektir. 

110 hararet çok bi hararet değildir. Fan açmışmıydı o an.. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Sani Gerşon yazdı:

Sadece km değil, yaşla da değişmeli triger. Şu ana kadar 3. değişim geliyor olmalı.

Trigerden hararet olur demiyorum zaten ama muhtemelen trigeri değişen usta devirdaimi değişmemiş.

2007 ise hararet uyarısı vardır mutlaka. Yanmamış ki, sıkıntı olmayacaktır. Siz ilk iş devirdaimi kontrol ettirin, yaşı gelmişse trigeri de değiştirin.

benim önceki aracımda triger ile devirdaim değişmemiş. Sonrasında motor yaptırmak zorunda kaldım cünkü olmayacak bir yerde araç hararet yaptı. Klima açtığındaki rölanti dalgalanması ise bence bambaşka bir durum. Ancak klimayı açınca fanın 1. kademesi de çalışmalı. Bu çalışmıyor ise hararet yükselmiş de olabilir.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Lpgli arabada rölanti dalgalanması olabilir. Benzine gecip 30 km sürdükten sonra benzinde klima açılırsa sorunun düzeldiğini göreceksiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi

Herkese merhaba. Bugün aracı götürdüm. Akününü sigortası atmış. Doğal olarak fan da devreden çıkmış.  Ve hararet yapmış araç klima çalışırken. Akünün ömrü bitmek üzereydi. Onu da değiştirdim. Triger değişirken devridaim de değişmiş. Servis dosyasına baktım. "Rulman kiti-devridaimli" diye ifade ediyor. Bu şekilde. 

Gözüm yine hararet de olacak. Bugün gün boyu klimayı kullandım çok şükür sorun yok şimdilik.

Mehmet Ozyurek yazdı:

Harareti nereden gördünüz. Dereceleri net söylüyorsunuz. Göstergeden mi baktınız. 

Klima devreye girdiği an devirin anlık düşmesi normal. Sürekli dalgalanıyorsa sorun var demektir. 

110 hararet çok bi hararet değildir. Fan açmışmıydı o an.. 

 

 

 

O sırada video çekiyordum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

O sırada video çekiyordum :)

 

:) 

Demek istediğim şu.. Göstergede net olarak yazıyor mu kaç derece olduğu.. Yoksa bilgisayar menüsünden falan mı baktınız. 

 

Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

:) 

Demek istediğim şu.. Göstergede net olarak yazıyor mu kaç derece olduğu.. Yoksa bilgisayar menüsünden falan mı baktınız. 

 

Maalesef derece yazmıyor. Sadece ibre ile gösteriliyor. 

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Arıza taraması yaptırın muhtemelen fan beyni sorunlu . Klima açılınca fanlar açıldı o sıra bir arıza meydana geldi fanlar durdu araç ısısı yüksekti termostat açıktı fanların çalışması gerekiyordu ama çalışmadı ve hararete sebep oldu.Rölanti dalgalanması klima kompresöründe ki zor dönmeye işaret ediyor motordan fazla güç çaldığı için rölanti bozuluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...