İçeriğe Yönlendir

Megane I Benzinde Gaz Yememe ve Patlamalar


Zeynel Bergel

Recommended Posts

Zeynel Bergel

Megane 1 98 model 2.0 8 valf aracım var. Sorunu şudur ki arabayı çalıştırdın hareket ettin. 2-3 dk sonra araba gaz yememeye başlıyor, motordan patlama sesleri geliyor. Bir yerden sonra dip gazda bile arabada herhangibir hareket-çekiş görülmüyor. Stop edecek gibi oluyor ama etmiyor. Eğer 1-2 dk bu haliyle beklersem veya LPG'e alıp 2-3 km gidip tekrar benzine alırsam bir sorun kalmıyor.
Ek olarak araç gaz yemiyorken benzin geri dönüş hortumunu pense ile sıkıştırınca araba birden düzeliveriyor.

Acaba sorunun kaynağı nedir?

Ek olarak araba normal çalışırken kontak kapattın. 5 dk sonra marş basıp araçla hareket ettin. 10-15 sn  gaz yememe yapıyor. Sonra bi daha yapmıyor. 

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu

Muhtemelen geri dönüşteki çekvalf (veya dıyafram da var diye hatırlıyorum)arızalı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Birden fazla sorun vardır.. 

Ateşleme sorunu var. 

Boğulma sorunu var. 

Benzin yetersizliği var. gibi görünüyor. 

 

Buji kablo ve bobin kontrol edilmeli. İmkan varsa değiştirilmeli. 

Araç 100-150 km sadece benzinle rutin kullanım şartlarıyla kullanılarak test edilmeli. Bu sırada depodan lpg vanası varsa kapatılmalı. 

Sorun devam ederse benzin pompası değiştirilmeli.    

 

Yorum bağlantısı
Zeynel Bergel

Öncelikle teşekkürler

Bujiler buji kabloları benzin pompası rölanti valfi hepsi orjinalleri ile değişti hocam. 
Lpg ,benzin haritasını bozmuştur. Bir süre sadece benzinde kullanın dediler. Dün özellikle yüksek devirde 130 km falan yol yaptım. Sabah çalıştırdım, durum yine aynı

Lpg enjektörleri ve regülatörü de değişti,diyaframdan gaz kaçıyordur falan dedikleri için
Bu arada geri dönüş valfi diye bir parça varmış ,enjektör kütüğünün yan tarafında. O da orjinali ile değişti.
Yan sanayi bile kullanmadım parça değiştirirken ama malesef sorun çözülmedi

Ateşleme bobinlerine baktık. Biri marelli,muhtemelen orjinal,diğeri dandik bir marka. Sorun bobindeyse bunu yapar mı ? Yani araba bi kere düzeldi mi bir daha yapmıyor çünkü

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

İlk sorununuz yakıt sistemiyle alakalı, araç düzgün yakıt çekemiyor, benzin pompası ve geri dönüşler kontrol edilmeli.

İkincisi ateşleme sıkıntısı, ilk bakılacak şey bobinler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Marelli de kalite bir marka değil bence. Bobinleri orijinal olarak yenileyin.

Yorum bağlantısı
Zeynel Bergel

Artık deneye deneye hatayı bulmaya çalışıyorum.

Ateşleme sisteminde bi bobinler kaldı. Onun da valeo markasını aldım yarın gelecek. Ateşleme sisteminde parça kalmadı değişecek

Benzin sisteminde de hem pompa hem geri dönüş valfi değişti. Değişeli 1 ay bile olmamıştı. Heh bu arada arabada geri dönüş valfini değiştirdikten sonra birkaç gün  yapmadı. Sonra yine başladı. 1 ay gibi bir sürede bunlar tekrar bozulmuş olabilir mi ?

Yardımlarınız için tekrardan teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Zeynel Bergel yazdı:

Ateşleme bobinlerine baktık. Biri marelli,muhtemelen orjinal,diğeri dandik bir marka. Sorun bobindeyse bunu yapar mı ? Yani araba bi kere düzeldi mi bir daha yapmıyor çünkü

Yapar. İlk düşündüğüm bobin. Bence bobinlerin hepsini yenileyin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Sani Gerşon yazdı:

Yapar. İlk düşündüğüm bobin. Bence bobinlerin hepsini yenileyin.

+1 

Birde hepsini aynı marka model olarak takım şeklinde alın.

Yorum bağlantısı
Zeynel Bergel

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. 2 tane valeo marka aldım yarın deneyeceğim. Ancak aklıma şöyle bir durum geldi. Tekrar durumu ayrıntılı şekilde anlatıp sizlerin fikrini almak istiyorum.
Araç sabah tek marşta ama 4-5 saniyede falan çalışıyor. Yola çıkıyorum. 2-3 dk sonra araba birden gaz yememeye başlıyor. Öyle bir aşama geliyor ki dip gazda bile arabada çekiş hiç kalmıyor, düz yolda bile. 1-2 dk falan bu sürüyor. Sonra düzeliyor ve bi daha yapmıyor. Basınç regülatörü arızalı dediler. Değiştirdik. Gerçekten 1-2 hafta hiçbir sorun kalmadı. Sonra yine aynı olayı yapmaya başladı. Daha değiştireli 1 ay olduğu için tekrar bozulacağını aklıma getirmedim hiç. Bosch marka ile değiştirmiştik bu arada. Ustaya gösterdik. İlginç şekilde benzin geri dönüş hortumunu sıkınca araba bi anda düzeliyordu. Enjektör kütük falan dedi. Değiştirdik. Sonuç aynı. Ama şunu farkettim ki regülatörün ucuna takılan hortum çok eskiydi. Arabanın geç çalışması için 8-9 saat beklemesi gerekiyor mesela. 2 saat sonra çalıştır tık diye hemen marş alıyor. O yüzden hortumda küçük bir kaçak var diye aklıma geldi. Yarın o hortumu da değiştireceğim. Sizin fikriniz nedir ? Regülatör tekrar bozulmuş olabilir mi ? yada hortumdaki sorundan olabilir mi ? Çünkü normal çalışırken regülatör ucundaki hortumu sökünce aynı şeyi yapıyor. Dediğim hortum ve geri dönüş valfinin fotoğrafı şu. Kendi aracıma ait değil fotoğraf bu arada.
Ek olarak 1 ay içinde nasıl olduysa bujiler kurum bağlamış. Değiştirmek durumunda kaldım.
Yardımınız için teşekkür ederim

NKVxoS.png

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Zeynel Bergel yazdı:

Ek olarak 1 ay içinde nasıl olduysa bujiler kurum bağlamış.

Ateşleme düzgün olmadığı için normal bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeynel Bergel

Malesef arabada bir değişme olmadı. Ama gösterdiğim hortumda benzin vardı. Yani büyük ihtimalle diyafram yırtık. 2 ay önce değiştirmiştik halbuki basınç regülatörünü.

şimdi tekrar aldım. Başka değiştirebileceğim parça bile kalmadı. İnşallah çözülür

Yorum bağlantısı
Zeynel Bergel


https://drive.google.com/file/d/1ECtmzk7YJtgV5_c6tit-lMSgD5eNvJDr/view?usp=sharing

Aracın şu anki sıkıntısı, videoda görüldüğü üzere,tekleme ve gaz versen de gaz yememe, bir süre sonra stop etme durumu. Videoda araç benzinde çalışıyor. Eğer ki araç bu durumdayken LPG e alırsanız normale dönüyor. Sonra benzine alınca da normal şekilde çalışmaya devam ediyor.
Ama bazen LPG’e alsan da araç gaz yemiyor. Lakin videodaki gibi stop etme aşamasına gelmiyor, sadece yokuşu zor çıkıyor. 1-2 dakika sonra topluyor ve bidaha yapmıyor.
Değişen parçalar
Rölanti motoru(orjinal)
Gaz kelebeği potansiyometresi((orjinal))
Benzin basınç regülatörü(orjinal)
Enjektör kütüğü(orjinal)
Benzin pompası(orjinal)
Ateşleme bobinleri(orjinal)
Buji ve buji kabloları(orjinal)
Lpg Regülatörü ve gaz kesici(orjinal)
Lpg enjektörleri(orjinal),lpg filtresi,
Benzin hortumları,benzin filtresi
Yapılan işlemler
Triger kayışı değişti, sente atlaması yokmuş şuan
Subap ayarı
Ek olarak şu bilgileri de vereyim:
Araç hiçbir bilgisayara bağlanmıyor. Söylenene göre kablo bağlantısı varmış. Ecu’ya bağlanıyormuş. Ancak arızaların bilgisini alamıyormuş
Eğer benzin geri dönüş hortumunu sıkarsanız, stop edecekmiş gibi olan araba bir anda toplayıveriyor. Benzin geri dönüş hortumuna ince bir boru yerleştirip o şekilde kullanmıştım,yani geri dönüş ile giden benzini azaltmaktı amacımız. Ancak bir yerden sonra yine gaz yememeye başladı. Ben de o parçayı çıkarttım
 
Aracın son durumu budur. Bu kadar para harcadıktan sonra da gidip baya bi zararına satmak da istemiyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun.

1. o model araçlarda beyne bağlamak derttir, bağlantı protokolleri dğeişik, bağlansa da zamane araçları kadar çok bilgi alma seçeneği yoktur

2. bir kaç hadise birlşemiş olabilir sizi arızanızda

3. motor tesisatında keısa devre, kablo , soket, pin kırılması okside olmuş olabilir

4. bunla birlikte değişen parçalardan özelikle benzin pompası yeterince basınç sağlamıyor olabilir.

5. lpg nin teisasta bağlanan yerlerinde eskime yıpranma olabilir

bunca şeyden sonra ben olsam, lpg yi komple (depo kalabilir) söktürür, benzin pompasını değiştirir o şekilde bir süre denerdim. , depodan yakıt galerisine gelen hortum tıkalıi hasarlıi kesiti daralmış olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zeynel Bergel
Arkadaşlar araba düzeldi şükür. İnşallah bi daha böyle uğraştırıcı şey başıma gelmez.
Map sensörü ve ısı müşürü değişti. Usta oksijen sensörünü söküp temizledi ve arabanın LPG bağlantıları çıkık. Hangisi ile çözüldü bilmiyorum. ARaba biraz toparlasın LPG i bağlayacağım. O zaman nereden çözüldüğünü anlayacağım inşallah. Yardımlarınız için çok teşekkürler
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...