İçeriğe Yönlendir

Oksijen Sensörünün LPG ile Bağlantısı


Gökhan DOĞAN

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

Merhabalar herkese,

Oksijen sensörünün görevini sadece benzinde mi yapıyor yoksa lpg li araçta devre dışı mi kalıyor. 

 

"LPG kitlerinin cogu ECU ile enjektorler arasina takilarak, benzin enjektorlerini kapatip kendi kontrol unitelerindeki haritalara gore yakit puskurtmesi yaparlar. Iste fark da burada basliyor. LPG kitlerinin cogu sadece benzin enjektorlerine giden sinyalleri kesip kendi haritalarina gore yakit puskurtmesi yaparlar. Cogu sadece motor devrini, hava miktarini olcup ona gore statik bir sekilde puskurtme yapar. Lambda sensorunun ne okudugunun vb. hic onemi yoktur. Bu yuzden optimum yanma yerine statik bir sekilde yaz-kis hava basinci ve sicakligindan bagimsiz sabit ayarlarla calisirlar. Bazi kitler de var ki (Teleflex GFI gibi) ECU uzerinden tum sensor sinyallerini okuyup ayni benzin icin motorun ECU'sunun yaptigi isi yaparak ona gore atesleme ve puskurtme ayari yapar. Surekli lambda degerini okur. Burada lambda sensorunu degistirmeye gerek yoktur cunku 15.7'ye karsilik gelen voltaji okudugunda (1.05V gibi narrowband icin) optimum yanmayi saglayacagi zaten LPG beynindeki programda belirlidir.

Ha bunlari yapmayan kitlerde ise ha lambda degismis ha degismemis motor statik ayarlarla calismaya devam edecektir ve atesleme ve puskurtmeden bir degisiklik olmayacaktir."

 

bu tespiti size sormak isterim doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu yazı nerden alıntı?

Oksijen sensoru sürekli devrededir. Düzgün montaj veya ayar yapılmayan araçlarda arıza ışığı yanar. Bunun sebeplerinden biri de oksijen sensörüne yanlış eksik giden verilerdir ve bu verileri de sensörün ecuya optimize etmesini çalışması, sensör arızası vs vs vs. Yani illaki oksijen sensörüyle bağlantısı olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Yeni çıkan ve aracın ecu'su ile adaptif çalışan lpg kitleri hariç, genel anlamda tüm klasik sürüm lpg markaları kurulum ve sonradan yapılan ayar esnasında araç beyninden enjektör sürelerinin kopyala yapıştır yapılmasıyla harita çıkarıp sürekli aynı sınırlar içinde çalışırlar, ta ki yeni bir ayarda elle yapılan düzeltme veya yeniden kopyalama yapılana kadar.

Bir kere lpg beynine kopyalanan bu ayarlar, artık aracın beyninden veri okunamayacağı için, lambdadan veya diğer sensörlerden gelecek sinyale göre hava-yakıt oranına müdahaleye kapalı kalacaktır. 

Kısacası, evet lambda sürekli çalışacak ve araç beynine sinyal gönderecektir, beyin enjektör sürelerini ve karışım oranını optimize etmek için müdahaleler gerçekleştirecektir ancak o an araca besleme sağlayan sistem lpg beyni olduğu için bu müdahaleler karşılıksız kalacaktır.

 

Söylediklerim obd versiyon kitler için geçerli değildir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
lpg kiti ateşlemeyi ayarlayamaz? avansı nasıl ayarlyacak?
Benzin enjektörünün en kısa sürsini6baz alarak lpg püskürtme süresini kısaltıp uzatıyor. Sübap yanması neredeyse sıfıra iner. Örneğin 115 bg ford motorları
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

Yani bu durumda p0031 p0037 hataları  atan lpg li aracta oksijen sensörü değişmeli mi yoksa bu şekilde mi kullanmalı önemsemeyip

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

çoğunlukla bozulduğu için devre dışı kalıyor. Ustalar da "bunlar böyle abi bi şikayet almadık biz" diye söyleyip geçiyor. 

LPG de elbette devrede olmalı. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Yani bu durumda p0031 p0037 hataları  atan lpg li aracta oksijen sensörü değişmeli mi yoksa bu şekilde mi kullanmalı önemsemeyip
Önce ayarla montaj ilgili sorun var mı onu anlamak gerek. Belki nozul küçük belki enjektör arızalı belki usta yanlış yerden deldi belki lpg haritası karışık vs. Önce arızayı silip benzinde kullanın. Araç kendine bir yakıt haritası oluştursun. Ondan sonra lpg ayarı yaptırırsınız. Yanlış hatirlamiyorsam bende de p0031 olan hata olmuştu. Sildim 1 hafta benzinde kullandım sonra yanmadı.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
enjektörü ayarlar da, ateşleme denmiş yazdıa
Şayet enjektörün zamanı ile ateşleme gerilimi değişiyor ise belki ama henüz onu düşünebilen üretici yok
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

Bende şöyle oluyor benzin lpg farketmeksizin ariza lambasını sondurdugumde 300 500 km yol yapayım yanmıyor. Fakat söndürüp 10 km gibi kısa mesafe yapıp stop edip çalıştırdığimda yanıyor 

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Metin Akbal yazdı:
Gökhan DOĞAN yazdı:
Yani bu durumda p0031 p0037 hataları  atan lpg li aracta oksijen sensörü değişmeli mi yoksa bu şekilde mi kullanmalı önemsemeyip

Önce ayarla montaj ilgili sorun var mı onu anlamak gerek. Belki nozul küçük belki enjektör arızalı belki usta yanlış yerden deldi belki lpg haritası karışık vs. Önce arızayı silip benzinde kullanın. Araç kendine bir yakıt haritası oluştursun. Ondan sonra lpg ayarı yaptırırsınız. Yanlış hatirlamiyorsam bende de p0031 olan hata olmuştu. Sildim 1 hafta benzinde kullandım sonra yanmadı.

Bende şöyle oluyor benzin lpg farketmeksizin ariza lambasını sondurdugumde 300 500 km yol yapayım yanmıyor. Fakat söndürüp 10 km gibi kısa mesafe yapıp stop edip çalıştırdığimda yanıyor 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Bende şöyle oluyor benzin lpg farketmeksizin ariza lambasını sondurdugumde 300 500 km yol yapayım yanmıyor. Fakat söndürüp 10 km gibi kısa mesafe yapıp stop edip çalıştırdığimda yanıyor 
Bir süre benzinde kullanın arızayı hangi şartlarda yaptığını anlamaya çalışın.

Ki devam ederse arıza kaydına göre hareket edin. Her ikisinde de arıza ışığı yakarsa oksijen sensoru olma ihtimali yüksek.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Gökhan DOĞAN
(düzenlendi)
Metin Akbal yazdı:

Bir süre benzinde kullanın arızayı hangi şartlarda yaptığını anlamaya çalışın.

Ki devam ederse arıza kaydına göre hareket edin. Her ikisinde de arıza ışığı yakarsa oksijen sensoru olma ihtimali yüksek.

Abi 1. Oksijen sensörünü degistirdim 100 km kadar şehir ici benzinde kullandım benzin enjektör ms değerleri 6 küsürlerden 3.90 lara kadar düştü ama lpg ustası hala istenilen seviyede değil dedi ve yine arıza lambası yanıyor. Siliyorum calistiriyorum yanmıyor ama mesafe gitmeye gerek bile kalmadan stop edip çalıştırdığımda yine yanıyor ve yine p0031 ve p0037.. ün yapmış bir ford ustasınada sordum değil oksijen sensörü motor bile değişsen bu araçlarda oksijen sensoru kronik dedi. Başka izlemem gereken yol nedir bu durumu kabullenmek istemiyorum başka izlemem gereken yol altarnatifi yok mudur?

tarihinde Gökhan DOĞAN tarafından düzenlendi
Yazım hatası
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Abi 1. Oksijen sensörünü degistirdim 100 km kadar şehir ici benzinde kullandım benzin enjektör ms değerleri 6 küsürlerden 3.90 lara kadar düştü ama lpg ustası hala istenilen seviyede değil dedi ve yine arıza lambası yanıyor. Siliyorum calistiriyorum yanmıyor ama mesafe gitmeye gerek bile kalmadan stop edip çalıştırdığımda yine yanıyor ve yine p0031 ve p0037.. ün yapmış bir ford ustasınada sordum değil oksijen sensörü motor bile değişsen bu araçlarda oksijen sensoru kronik dedi. Başka izlemem gereken yol nedir bu durumu kabullenmek istemiyorum başka izlemem gereken yol altarnatifi yok mudur?
Hatalı olan sensor bank 1 mi yoksa 2 mi.

Belki arabanın kat sorunu vardır bujiler falan eskidir kurum vardır hava filtresi değişmemiştir vs vs. Benzin ms 2-2.5 civarı oluyordu lpg ayarı yapılırken bakardım.
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Metin Akbal yazdı:

Hatalı olan sensor bank 1 mi yoksa 2 mi.

Belki arabanın kat sorunu vardır bujiler falan eskidir kurum vardır hava filtresi değişmemiştir vs vs. Benzin ms 2-2.5 civarı oluyordu lpg ayarı yapılırken bakardım.

Bank 1 ve bank 2 sorunlu abi.. katalizör boş. Bank 1 değiştim 100 km kadar benzinde kullandım yine aynı..  1 ay önce buji buji kablosu hava filtresi gaz boğaz kelebek maf sensor temizliği yapıldı 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Sorun bu mudur abi
Oksijen sensörleri nasıl hesap yapacak? Allah bilir emisyon da yüksek çıkıyordur bu yüzden. Araban zengin karışım çalışıyor. Araba böyle nasıl muayeneden geçecek? Belkide oksijen sensörün sağlamdı.

Yanlışsam duzeltin forumdaşlar.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Oksijen sensörü lpg sistemine bağlanır ve ona göre kalibrasyon yapılırsa benzin enjektör sürelerini simüle etmez. Sistem daha kararlı çalışır

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Katalitiği boş ise oksijen sensörü hatalı bilgi verir. Sizin katalitiği doldurmanız lazım. Ordaki petek yapının egzos gazı ile tepkimeye girmesi lazım. 

Katalitik boş ise yakıt fazla yanar. Katalitik soğuk o yuzden emisyon yüksek diye düşünür. Fazla benzin sıkıp katalitiği ısıtacağını düşünür. Sonsuz döngüye girer. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kat yoksa yanıltıcı takılacak çıkışta olan sensöre. Veya oraya uygun bir susturucu da iş görür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...