İçeriğe Yönlendir

Soğutma Sisteminde Basınç


Muhammed Orak

Recommended Posts

Muhammed Orak

iyi geceler, önce ustaya gidip yazacaktım ama buraya yazıp biraz mantıklı cevap aramak daha doğru olacak sanırım.

yaklaşık 4 ay önce qg15 almera arabamın soğutma sisteminde oluşan basınç şikayetinden dolayı ustalarla görüştüm , bi yer lpg regülatörü dedi değiştirdim sonuç aynı, bayağı bi usta gezdim birçoğu kapak contası dedi ben de bir yerle anlaştım hatrı sayılır bi miktara yarım motor yaptırdım, şimdi sorunum aynı devam ediyor, soğutma sisteminde basınç var, yaptırdığım yere gittim havasını aldı bi hafta sonra yine aynı, bu hafta içi yine gideceğim arabayı bırakacağım, umarım paramın üzerine yatmaz, şimdi bu basınç neden oluşuyor olabilir, kapak çatlak desek kapakçının anlamamış olma ihtimali var mı, benim para boşa mı gitti? 

Mesajın linki
Uğur Kaya
Muhammed Orak yazdı:

iyi geceler, önce ustaya gidip yazacaktım ama buraya yazıp biraz mantıklı cevap aramak daha doğru olacak sanırım.

yaklaşık 4 ay önce qg15 almera arabamın soğutma sisteminde oluşan basınç şikayetinden dolayı ustalarla görüştüm , bi yer lpg regülatörü dedi değiştirdim sonuç aynı, bayağı bi usta gezdim birçoğu kapak contası dedi ben de bir yerle anlaştım hatrı sayılır bi miktara yarım motor yaptırdım, şimdi sorunum aynı devam ediyor, soğutma sisteminde basınç var, yaptırdığım yere gittim havasını aldı bi hafta sonra yine aynı, bu hafta içi yine gideceğim arabayı bırakacağım, umarım paramın üzerine yatmaz, şimdi bu basınç neden oluşuyor olabilir, kapak çatlak desek kapakçının anlamamış olma ihtimali var mı, benim para boşa mı 

 belli bir seviyede basınç olması normaldir hortum felan patlatacak seviyede mi basınç radyatör kapağı na baktınız mı 

Mesajın linki
Muhammed Orak
Uğur Kaya yazdı:

 belli bir seviyede basınç olması normaldir hortum felan patlatacak seviyede mi basınç radyatör kapağı na baktınız mı 

radyatör kapağını orijinali ile değiştim, şimdi egr patlak olsa böyle bi soruna yol açarmı onu düşünüyorum

Mesajın linki
Murat Sahın

EGR ile soğutma sistemindeki basın arasında ne gibi bir bağlantı var bilmiyorum ama, egr'nin soğutma sistem basıncını artırması için suya egzoz gazı karıştırması gerekir. Bunun da testi var. Aşağıdaki ürünün teknik olarak soğutma sıvısı içine egzoz gazı karışıyorsa herhangi bir şekilde, onu tespit ettiği söyleniyor. Yani adı conta testi ama çalışma mantığı soğutma sıvısı içinde egzoz gazı tespiti üzerine bir nevi turnusol. En azından bir şekilde soğutma sisteminize egzoz gazı kaçıyor mu onu görmüş olursunuz. Eğer cevap evetse ona göre araştırmaya başlarsınız.

https://www.hepsiburada.com/cs-motor-kacak-testi-pm-HB000004RRPH

 

Mesajın linki
Mehmet Cihat

sizin iş biraz ezbere olmuş. herhangi bir test yaptırmadınız sanırım. kompresyon testi veya soğutma sıvısından egzoz gazı ölçümü vs. geçmiş olsun tipik Türkiye sanayisi

  • Beğen 1
Mesajın linki
Murat Sahın
Mehmet Cihat yazdı:

sizin iş biraz ezbere olmuş. herhangi bir test yaptırmadınız sanırım. kompresyon testi veya soğutma sıvısından egzoz gazı ölçümü vs. geçmiş olsun tipik Türkiye sanayisi

Ankara'da sanayilerin şöyle bir sıkıntısı var hocam, çok iyi ustalarımız var, ama onları bulana kadar biraz öpülüyor insan maalesef. Hele araba nissan olunca daha bir öpülüyor. 

 

Astra G aracımda önden bir çıt çıt ses geliyordu. Gittim baktırdım, subap fincanı dediler, horoz dediler. Üst kapak açılacak dediler. Açtırmadım. Sadece hyundai tamir eden bir ustam var ona gittim. Tamirine karışmam ama senin hatırına arızayı bulur söylerim dedi. Arabayla 100 metre gitti geldi, arıza yok bunda, benzin deposunda oluşan yakıt buharını çeken valf ses yapıyor. Uğraşma bin dedi. Hakikaten gösterdiği cins pompanın soketini çıkartınca ses kesiliyordu :) Diğerlerine kalsa kapak açacaklar. 

Aynı arabada yanan arıza ışığı için 1500 lira harcadıktan ve ışık sönmedikten sonra opel forumundan tavsiye edilen ustaya gittim, 400 liralık bir arızaymış. Yaptılar, düzeldi :) 

Mesajın linki
Talha Bilgi

Benim ML'de de basınç ile alakalı motor tıpalarım dan basınç sebebiyle kaçırmaya başladı, hemen tıpaları değiştirdim bu sefer basıncı radyatörün boru ile bağlantı noktasını kırarak verdi, radyatör değiştirdik şimdilik su eksiltme yok bakalım.... Ama bana da ustalar aynısını dediler hemen kapak açar bakarız... 

Mesajın linki
Muhammed Orak
Talha Bilgi yazdı:

Benim ML'de de basınç ile alakalı motor tıpalarım dan basınç sebebiyle kaçırmaya başladı, hemen tıpaları değiştirdim bu sefer basıncı radyatörün boru ile bağlantı noktasını kırarak verdi, radyatör değiştirdik şimdilik su eksiltme yok bakalım.... Ama bana da ustalar aynısını dediler hemen kapak açar bakarız... 

Aynı sorunu yaşadım önce radyatör patladı benimde. 

 

Murat Sahın yazdı:

Ankara'da sanayilerin şöyle bir sıkıntısı var hocam, çok iyi ustalarımız var, ama onları bulana kadar biraz öpülüyor insan maalesef. Hele araba nissan olunca daha bir öpülüyor. 

 

Astra G aracımda önden bir çıt çıt ses geliyordu. Gittim baktırdım, subap fincanı dediler, horoz dediler. Üst kapak açılacak dediler. Açtırmadım. Sadece hyundai tamir eden bir ustam var ona gittim. Tamirine karışmam ama senin hatırına arızayı bulur söylerim dedi. Arabayla 100 metre gitti geldi, arıza yok bunda, benzin deposunda oluşan yakıt buharını çeken valf ses yapıyor. Uğraşma bin dedi. Hakikaten gösterdiği cins pompanın soketini çıkartınca ses kesiliyordu :) Diğerlerine kalsa kapak açacaklar. 

Aynı arabada yanan arıza ışığı için 1500 lira harcadıktan ve ışık sönmedikten sonra opel forumundan tavsiye edilen ustaya gittim, 400 liralık bir arızaymış. Yaptılar, düzeldi :) 

Sorma abi, bakalım nası çıkacağız bu işten, o kadar para boşa gitmemeli yapan arkadaşın başına ususecem 😁

 

Mehmet Cihat yazdı:

sizin iş biraz ezbere olmuş. herhangi bir test yaptırmadınız sanırım. kompresyon testi veya soğutma sıvısından egzoz gazı ölçümü vs. geçmiş olsun tipik Türkiye sanayisi

Test yapıldı soğuk sıcak kompresyon testi, yalan olmasın testte birsey çıkmadı ama sisteme bir yerden gaz karışıyor, egr valfinden su geçiyor onunla bi ilgisi olma ihtimalini düşünüyorum. 

Bir de özellikle sormak istediğim bi soru var, kapakçı kapakta çatlak varsa bunu kesin bilir mi? 

Mesajın linki
Mehmet Cihat
Test yapıldı soğuk sıcak kompresyon testi, yalan olmasın testte birsey çıkmadı ama sisteme bir yerden gaz karışıyor, egr valfinden su geçiyor onunla bi ilgisi olma ihtimalini düşünüyorum. 
Bir de özellikle sormak istediğim bi soru var, kapakçı kapakta çatlak varsa bunu kesin bilir mi? 
Normalde tabiki bilir makinesi var
Mesajın linki
Çağlar Bayur

soğutma sistemi zaten basınçlıdır, kapalı sistemde. basınç var ne dmeek? nasıl anlattı ustalar? asıl şikayet ne idi?

Mesajın linki
Muhammed Orak
Çağlar Bayur yazdı:

soğutma sistemi zaten basınçlıdır, kapalı sistemde. basınç var ne dmeek? nasıl anlattı ustalar? asıl şikayet ne idi?

Kabaca anlatmak gerekirse hortum şişti radyatör patladı, bunun üzerine bayağı gezdim LPG regülatörü radyatör kale marka kapak orijinali ile değişti fayda etmedi üst kapak revizyon oldu silindir yüzeyi taşlandı toplandı birkaç hafta gram sorun sıkışık trafik sonrası park ettim bi baktım alttan su gelmiş, gittim yaptırdığım yere havasını aldı 2 gün kullandım yine aynı, şimdi anlamadım ki ben  bu kadar işlem yapıldı boşa mı gitti. 

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Muhammed Orak yazdı:

baktım alttan su gelmiş, gittim yaptırdığım yere havasını aldı

su nereden gelmiş? birkaç olay üst üste binmiş

Mesajın linki
Muhammed Orak
Çağlar Bayur yazdı:

su nereden gelmiş? birkaç olay üst üste binmiş

Abi japonlari biliyorsun 2tane kapak var biri radyatorun üzerinde, suyun geldiği yer tasma kabı. 

Mesajın linki
Çağlar Bayur

bu araba aıçk sistem mi?

Mesajın linki
Muhammed Orak
Çağlar Bayur yazdı:

bu araba aıçk sistem mi?

Abi açıkçası açık sistem ne bilmiyorum ama sistemin fotosunu radyatörün örneğini atayim

images?q=tbn:ANd9GcTv8fyajp4DR8vAIuwou6e

Soldaki sarı kapaklı yerin altından tasma yaptı 

Mesajın linki
Çağlar Bayur

kapalı sistem düdüklü tencere gibi düşünün, sabit seviye kapağı kilitli olur sımsıkı. sizdeki açık sistem. hortum şişip patlamış sızdırmış ise motorda bir şeyler yolunda değil demek

Mesajın linki
Muhammed Orak
Çağlar Bayur yazdı:

kapalı sistem düdüklü tencere gibi düşünün, sabit seviye kapağı kilitli olur sımsıkı. sizdeki açık sistem. hortum şişip patlamış sızdırmış ise motorda bir şeyler yolunda değil demek

Anlıyorum, şimdi ihtimaller ne olabilir? 

Benim aklıma bi tek egr geliyor onun içerisinden de su geçiyor, kapak çatlak olsa bunu anlamanın bi yolu var mı? En kötü ihtimal ise silindir blogu kalıyor sanırım. 

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Muhammed Orak yazdı:

kapak çatlak olsa bunu anlamanın bi yolu var mı

sökülmesi lazım

Muhammed Orak yazdı:

silindir blogu kalıyor sanırım. 

blok çatlarsa 1 km de sonra çekicide gider %99

  • Beğen 1
Mesajın linki
Muhammed Orak
Çağlar Bayur yazdı:

sökülmesi lazım

blok çatlarsa 1 km de sonra çekicide gider %99

Ben en iyisi yaptırdığım yere gideyim. 

Mesajın linki
Emre Şimşek

Yarım motor dediğiniz işlemde motor bloğu sökülüp yüzeyi taşlandı mı peki?

Mesajın linki
Muhammed Orak
Emre Şimşek yazdı:

Yarım motor dediğiniz işlemde motor bloğu sökülüp yüzeyi taşlandı mı peki?

Taşlandı 

Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...