İçeriğe Yönlendir

Passat 2010 Nasıl Bilirsiniz? Tercihinde Sizce Hangisi Mantikli?


Galip Kul

Recommended Posts

Galip Kul

Herkese merhaba, Bir abimize passat alicaz, Cevrem abilerden olustugu icin pek bilmezler buralari ama bilgi birikiminiz cok guzel ve birlikten bilgi doguyor dogrusu bende sizlere danismak istedim bu konuyu,  konulara biraz baktim suan passat 1.4 cax motor denilen bir araca bakiyorum, Kendisini cok begendi cok fazla suren biri degil. 1.4 122 hp 2008 2009 arasi almayi dusunuyor, 150 bin kusurlerde, Benim gordugum sanirim zincirliymis , Zincirsiz passatlar hangileridir, ve passat i nasil bilirsiniz ?. Dizelden korktugum icin (Enjektorler , turbo vs) pek yanasmadim. Sizce sorunsuz denilebilicek km ve model var midir. Passatcialrdan uzun mesajlar bekliyorum :) 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

B6 makyajlı passat güzeldir. 1.4 TSI 122PS de sorunsuz bir motordur. Az el değiştirmiş, yetkili servis bakımlı bulursanız şahane olur.

Yorum bağlantısı
Ali Gök

12 yaşında bir arabanın hiç sorunsuz gezmesi malesef imkansız

 

her daim cepte harciycak 8-10 bin olmalı çok basit iki üç şey değişince bile 2-3 bin tutuyor artık

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Galip Kul
Selim Bilgin yazdı:

B6 makyajlı passat güzeldir. 1.4 TSI 122PS de sorunsuz bir motordur. Az el değiştirmiş, yetkili servis bakımlı bulursanız şahane olur.

Abi bu trigerin zincirli olmasi sorun olmaz degil mi, ve kac binde degismesi gerekir ?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

o zincir hiçbir neden yokken sabah evin önünde hiçbir uyarı vermeden pıt diye atar 5 6 bin tl masraf çıkartır. oluyor yani oldu bana. 122 bin kmdeydi araba.

 

2010 ların başındaki model VW lerde bir tür kalite yada mühendislik problemi var bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Galip Kul yazdı:

Abi bu trigerin zincirli olmasi sorun olmaz degil mi, ve kac binde degismesi gerekir ?

 

Zincir daha uzun ömürlü lakin değişirken daha masraflıdır. Değişim km'sini tam bilmiyorum. Almadan iyi bir servise danışıp potansiyel masrafları öğrenebilirsiniz.

Emsal olması açısından, yakın zamanda bir arkadaşa 2010 2.0 TDI aldık, 200 binde. Lastiği vs. ile birlikte 10 bin harcadı ama şu an sıfır ayarında arabası. Bu rakamın içerisinde tüm sıvılar tüm kayışlar volan bazı süspansiyon aksamı vs. de var.

Yani @Ali Gök'nin de dediği gibi. Alıp 8-10 bin harcamayı göze alarak almalısınız.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ea111 motorun zincir ömrü gayriresmi kaynaklara göre 120 bin km.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

Alıp 8-10 bin harcamayı göze alarak almalısınız.

vesile ile, genel: daha 1 yıl önce 10bin e komple motor yapılıyordu üste jant mant alırdık, arabayı bile boyatırdık.zaman X çarpanı hızlandı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile, genel: daha 1 yıl önce 10bin e komple motor yapılıyordu üste jant mant alırdık, arabayı bile boyatırdık.zaman X çarpanı hızlandı

 

Maalesef.

Aramızda enjektör takımı 15 bin lira olan arkadaşlar var.

  • Beğen 3
  • Şaşkın 2
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile, genel: daha 1 yıl önce 10bin e komple motor yapılıyordu üste jant mant alırdık, arabayı bile boyatırdık.zaman X çarpanı hızlandı

Tam da bu abi ;  geçen sene 5-6 bin civarıydı şimdi 10 verdik :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Selim Bilgin yazdı:

 

Zincir daha uzun ömürlü lakin değişirken daha masraflıdır. Değişim km'sini tam bilmiyorum. Almadan iyi bir servise danışıp potansiyel masrafları öğrenebilirsiniz.

Emsal olması açısından, yakın zamanda bir arkadaşa 2010 2.0 TDI aldık, 200 binde. Lastiği vs. ile birlikte 10 bin harcadı ama şu an sıfır ayarında arabası. Bu rakamın içerisinde tüm sıvılar tüm kayışlar volan bazı süspansiyon aksamı vs. de var.

Yani @Ali Gök'nin de dediği gibi. Alıp 8-10 bin harcamayı göze alarak almalısınız.

ya ister istemez gidiyor 8 10 lira . misal benim arabayı aldığımda komple bi bakıma soktuk akifte trigeri seti yağlar filtreler şanzıman yağları vs 3500 4000 gibi bişeydi heralde verdik

sonra 1 arıza yaptı 1400 verdik

bi kış lastiği aldık 1600 1700 gibi bişeydi işte sana 8000 

 

bunlar 10 yaş ve üzeri arabalar alınca bi elden geçirmek gerekiyor bide en önemlisi alırken ucuz haşat olmuşuna asla bulaşmamak lazım 10 lira fazla verip bulunabilen en düzgününü almak lazım

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

 

Maalesef.

Aramızda enjektör takımı 15 bin lira olan arkadaşlar var.

15 e araba alırdık 2 adet 2 sene önce

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

2009 B6 passata 8 sene bindim 122hp CAXA  motor (CAX değil).  Zincir sorunu yaşayanlar sınırlı sayıda. Bi kere konuşulunca insanlar korkuyor. 200bin km kullandım bir sorun yaşamadım herhangi bir. 

 

Alırsanız tavan barlarım duruyor. orjinal VW marka.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

ben çok anlamamda sana özet geçim. araba otomatik olacaksa dizel almaya bakın. şanzımanı daha iyi 

 

manuel olacaksa  benzinli daha düşük km de bulunur heralde daha iyi olur. ama olmazsa olmaz geçmiş bakım evrağı elinizde yoksa satıcının sözüne itibar etmeyin mutlaka set halde trigeri ve su pompasını değiştirin  ister zincirli olsun ister kayış

 

bakımlarınıda düzgün yaparak binin sorun çıkacağını sanmam çok fazla ama 10 -12 yaşında araba alacam senede bir yağ değişimine uğricam sanayiye diyorsanız sakın yaklaşmayın yüksek model egea vs bulun aynı paraya kafa daha rahat olur. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dogan Arsiray yazdı:

ea111 motorun zincir ömrü gayriresmi kaynaklara göre 120 bin km.

200 bin km kullandım değiştirmedim. ses de gelmiyordu. 

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)

Bozulmayan araç yok passat cok ellenmemıs ise alınabılır ama zincir degişmesi gerekir sünme yapmısdır 1,4 tsi cax motor 122 hp vardı 18000 de turbo bozmusdu bu işler şans işi  orjınal lpg li araçlar bile arıza yapıyor bildiginiz kişilerden 3-5 fazla verip temiz arac almanız tavsiyemdir bende passatı, var transporteri da ford fiestasıda var transporter mesela 2001 daha el sürülmedi hiç yag su fren triger hariç passat sorunum yok 1,6 tdi , fiesta 150 bıne geldı 1,5 tdci maşallah sorun yok , bacanagın honda cıvıc vardı orjınal lpgli tüm bakımları devamlı servısde yapılan aracdı üst kapak çatlamıs 150 bın km de devamlı lpg  ile kullanıldı 17000 tl para harcamıs hal yakıt olarak kardamı karda 25 kurus kar ettıyse km bası 25*150000 km 37500 tl yakıtdan kar etmiş 17500 tl verdi =20000 tl   150 bın km kar yapmıs kullanım amacınıza kafanıza yatan bır arac almanız ıyı olur 

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fikri Keleş
Ali Gök yazdı:

ya ister istemez gidiyor 8 10 lira . misal benim arabayı aldığımda komple bi bakıma soktuk akifte trigeri seti yağlar filtreler şanzıman yağları vs 3500 4000 gibi bişeydi heralde verdik

sonra 1 arıza yaptı 1400 verdik

bi kış lastiği aldık 1600 1700 gibi bişeydi işte sana 8000 

 

bunlar 10 yaş ve üzeri arabalar alınca bi elden geçirmek gerekiyor bide en önemlisi alırken ucuz haşat olmuşuna asla bulaşmamak lazım 10 lira fazla verip bulunabilen en düzgününü almak lazım

Bu akif nerde bana vw den anlayan adam lazim

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Fikri Keleş yazdı:

Bu akif nerde bana vw den anlayan adam lazim

Maslakta atatürk oto sanayide

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Fikri Keleş yazdı:

Bu akif nerde bana vw den anlayan adam lazim

 

Atatürk Oto Sanayi 2. Kısım 8. sk.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

benim tanıştığım bütün vw ci ustalar. b6 yerine b5.5 passat alınması gerektiğini düşündüklerini söylemişlerdi. ben de katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Dogan Arsiray yazdı:

benim tanıştığım bütün vw ci ustalar. b6 yerine b5.5 passat alınması gerektiğini düşündüklerini söylemişlerdi. ben de katılıyorum.

Ama bu iddianın altını doldurmak gerekir Doğan hocam :) 

 

Şimdi ben kendi adıma merak ettim, neden böyle olmalı? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

ben de bilmiyorum. ama söz birliği etmişçesine alakasız adamların aynı şeyi söylemesi düşündürücü. şöyel bir gözlemim var, 2007 den sonra ki VW modellerinde birbirine benzeyen bir kabin tasarımı geliyor. onun öncesinde belli bir üretim felsefesi farklılığı olabilir. ondan dır eski usul mühendislik vardır vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Dogan Arsiray yazdı:

benim tanıştığım bütün vw ci ustalar. b6 yerine b5.5 passat alınması gerektiğini düşündüklerini söylemişlerdi. ben de katılıyorum.

 

Bunu diyen ustalar fazla teknolojik olduğu için anlamıyorlardır B6 ve sonrasından. 😛 

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...