İçeriğe Yönlendir

Fiesta Kaza Sonrası Arka Dingil


Abdulkadir Kılıç

Recommended Posts

Abdulkadir Kılıç

Merhaba;

 

Aracım 2011 Fiesta. Çevre yolunda 90-100 km/h hızla 2. şeritten ilerlerken sol arka tekerimden 180-200 km/h hız ile giden bmw marka SUV çarptı. Şükür ki ölü ve yaralı yok. Aracı spin attırmadan ve refüjlere temas etmeden uzun çabalar sonucu emniyet şeridinde durdurabildim.

Aracımın hasarlı olan kısmının fotografı:

 

a72c85da-62af-4587-b12e-d86a6db6de2a.jpg

 

Bu kaza gece gerçekleşti ve ertesi gün yurt dışına çıkmam gerektiği araç tamamen tamircime emanet etmek zorunda kaldım.

Kaza yaptığım araçtaki 3 kişiden 2 si sarhoş olduğu için polis çağırdım ve kaza tutanağı tuttular. Kaza tutanağında tamamen haklı olduğum görüşünü bildirmişler.

 

ca8614a9-81f4-4cd8-892d-a78540620966.jpg

 

Merakım;

-aracım eskisi gibi düz gidebilcekmi şüpheliyim, güvenerek ailemle kullanabilirmiyim sizce ?

-Dingilin bu hale geldiğini düşünürsek dingil araca hangi noktalardan bağlı ve bu bağlantı noktalar orjinal yerlerine ne kadar sağlıklı gelebilcek.

- Sigorta şirketi dingili onarmaya kalkarmı yoksa değişim kararı verirlermi. Eğer onarım derlerse kendim değiştirtip farkını cebimden ödeyebilirmiyim.

- Jant ve lastiğim yaklaşık 100-150 m bu şekilde asfalta sürttü bunlar içinde benzer durum olurmu.

- Son olarak aracım 210 bin km de ve 7000 tl lik ufak tefek sürtmelere bağlı hasar kaydı vardı ve Değişeni yoktu. Bu yaşta ve kilometredeki bir araç için sizce değer kaybı ödenirmi ( Sol arka çamurluk ve hasar kaydı için.)

 

Şimdiden Teşekkürler.

Mesajın linki
Ü.Emre Kartal

Geçmiş olsun, ben olsam ustaya değilde yetkiliye bırakırdım. Bu sayede aracın pert olma durumu dahi mümkün, çünkü değişecek parçaların çoğu aracın fiyatına yaklaşır. 

 

Sanayide birçok parçaya çıkma onarım veya farklı şekillerde giderim yoluna bakarlar. Bu haliyle değişim yapılsa en az 15000 kayıt çıkar. 

Mesajın linki
Murat Sahın

Geçmiş olsun. Sizde bir şey olmaması sevindirici. 

Mesajın linki
Evren Erakçora

Geçmiş olsun, gerçekten dediğiniz hızda çarptı ise çok sağlanmış araç.

Mesajın linki
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, yapısal kısımlar ciddi hasar görmüş, mekanik dingil amortisör falan sıfır laınır takılır onlar sorun değil, bunların bağlantığı yerler önemli. layığı ile tamiri için bu arabanın şase tezgahına oturması gerekir ve panelin komple değişmesi gerekir, tüm bu tamir liste bedeli ile pert olur bu araç, karşı tarafın trafik sigrotası göstermelik onarıma gidecek pert etmemek için, kaskonuz var ise dosya kaskodan açılmalı, tezgaha çıkmadan tamiratı ben kabul etmezdim.

  • Beğen 7
Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Merakım;

-aracım eskisi gibi düz gidebilcekmi şüpheliyim, güvenerek ailemle kullanabilirmiyim sizce ?

-Dingilin bu hale geldiğini düşünürsek dingil araca hangi noktalardan bağlı ve bu bağlantı noktalar orjinal yerlerine ne kadar sağlıklı gelebilcek.

- Sigorta şirketi dingili onarmaya kalkarmı yoksa değişim kararı verirlermi. Eğer onarım derlerse kendim değiştirtip farkını cebimden ödeyebilirmiyim.

- Jant ve lastiğim yaklaşık 100-150 m bu şekilde asfalta sürttü bunlar içinde benzer durum olurmu.

- Son olarak aracım 210 bin km de ve 7000 tl lik ufak tefek sürtmelere bağlı hasar kaydı vardı ve Değişeni yoktu. Bu yaşta ve kilometredeki bir araç için sizce değer kaybı ödenirmi ( Sol arka çamurluk ve hasar kaydı için.)

 

Şimdiden Teşekkürler.

 

Geçmiş olsun. 

- iyi bir şasici yapar.. güvenle de binilir.. ustalık önemli.. 

- dingil nerelerden bağlı buradan tarif etmesi zor.. 

- dingil kolay kolay onarıma gitmez.. kırıksa zaten gitmez, ancak eğilmişse düzeltme deneyebilirler. bunun detaylarını eksper ile görüşün. 

- jant lastik değişir zaten.. 

- değer kaybı alablirsiniz.. dosya kapanınca karşı tarafın sigorta şirketine müracaat edin. 

Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, yapısal kısımlar ciddi hasar görmüş, mekanik dingil amortisör falan sıfır laınır takılır onlar sorun değil, bunların bağlantığı yerler önemli. layığı ile tamiri için bu arabanın şase tezgahına oturması gerekir ve panelin komple değişmesi gerekir, tüm bu tamir liste bedeli ile pert olur bu araç, karşı tarafın trafik sigrotası göstermelik onarıma gidecek pert etmemek için, kaskonuz var ise dosya kaskodan açılmalı, tezgaha çıkmadan tamiratı ben kabul etmezdim.

 

+1

Kasko varsa pert olur bu araç. 

 

Mesajın linki
Çağlar Bayur

vesile ile önden girmiş kaptu yamulmuş camı çatlamış bir görünüm kozmetik olarak daha kötüdür ancak bu hasar teknik olarak çok daha ciddi. iyi onarım olmaz ise yengeç gibi gider, virajı freni risk oluşturur

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Çok geçmiş olsun, arkadaşlara katılmakla beraber eğer ekonomik imkanda varsa perte ayrılmalı derdim, eski hali artık geri gelmeyecek çünki....  şahsen benim başıma gelse, pert sonrası araçsız kalacağımıda bilsem yani param olmasa yenisi almaya, yine perte ayırırdım, canım daha değerli...

 

Not: o kısımdan darbe sonrası panik yapmayıp aracı sağa sola savurtmadan hatta takla atmadan tutabilmek başarıdır, tebrik eder tekrar geçmiş olsun derim.... tabii 90-100 gibi gitmende büyük etmen, o hızların üstü zaten çok zor olurdu kurtarman...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
Aydın Akdeniz

geçmiş olsun

Mesajın linki
Mücahit Erdem

Geçmiş olsun Allah korumuş sizi. Benzer bi kazada kuzenimin kullandığı araç yoldan çıkarak takla attı ve hayatını kaybetti

  • Üzgün 1
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Çok geçmiş olsun. Çok büyük bir kaza atlatmışsınız. Darbeden sonra aracı yolda tutabilmeniz takdirlik. Çok titiz yapılmazsa eskisi gibi olmaz bu araç. Ayrıca şok darbesiyle tüm şase ve birleşim yerleri de etkilendi aslında

Mesajın linki
Sani Gerşon

Karşı şoför alkollü müydü?

Mesajın linki
Furkan Kökoğlu

Geçmiş olsun. Karşı tarafın suçlu olduğu ve aracın tamir sonrası eski performansı vermeyeceğine emin olduğumuz bu tür kazalar da yapılması gereken prosedürler nelerdir ? Tecrübeliler anlatabilir mi ?

  • Beğen 1
Mesajın linki
Abdulkadir Kılıç
(düzenlendi)
Mücahit Erdem yazdı:

Geçmiş olsun Allah korumuş sizi. Benzer bi kazada kuzenimin kullandığı araç yoldan çıkarak takla attı ve hayatını kaybetti

Sağolun sizinde başınız sağolsun.

 

 

Kazada arka koltukda 3 aylık oğlumla hanım vardı onlara bağışladı mevlam heralde.

Tabi çarpma sonrası emniyet kemeninin beni tutması ve direksiyonu bırakmamamda bir kez daha emniyet kemerinin önemini gösterdi galiba.

 

Aracımın kaskosu yoktu. Aracı pertede çıksa toplansada kullanamıycam en azından eşim tekrar binmem diyor.

 

Perte çıkarsa iyi çıkmazsada kaza fotoğrafını alacak kişiye göstericem bilerek alsın.

 

Diğer şöförü araçtan inerken göremedim.Gece olması ve durma mesafesi bana göre çok daha uzun sürdü ki en son refuje sağdan girdi. Zaten yanımdan şimşek gibi geçti. Şöfür değiştirmiş olabilirler bir ihtimal.

 

 

tarihinde Abdulkadir Kılıç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
Abdulkadir Kılıç
Furkan Kökoğlu yazdı:

Geçmiş olsun. Karşı tarafın suçlu olduğu ve aracın tamir sonrası eski performansı vermeyeceğine emin olduğumuz bu tür kazalar da yapılması gereken prosedürler nelerdir ? Tecrübeliler anlatabilir mi ?

 

Mesajın linki
Murat Sahın

Kasko olsaydı iyi olurdu sizin açınızdan. En azından çekerdiniz yetkili servise, muhtemelen perte ayırırlardı. Sırf bu tarz durumlarda karşı tarafın sigortası ile uğraşmamak adına bile olsa, kasko mühim. Araba alınır tekrar gerekirse, Allah sizi, yengeyi ve evladınızı korumuş, önemli olan bu. Gerisi teferruat. 

  • Beğen 2
Mesajın linki
Ali Efe Erdoğan

gecmis olsun kardes cok kötu olmus size bisey olmamasi onemli. deger kaybi isteyin mutlaka ayrica isinde iyi bi usta bu araci yapar guvenle de binebilirsin. daha kotu durumda araclar gordum yapilan.

Mesajın linki
Onur Kutluğ
(düzenlendi)
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Merhaba;

 

Aracım 2011 Fiesta. Çevre yolunda 90-100 km/h hızla 2. şeritten ilerlerken sol arka tekerimden 180-200 km/h hız ile giden bmw marka SUV çarptı. Şükür ki ölü ve yaralı yok. Aracı spin attırmadan ve refüjlere temas etmeden uzun çabalar sonucu emniyet şeridinde durdurabildim.

Aracımın hasarlı olan kısmının fotografı:

 

a72c85da-62af-4587-b12e-d86a6db6de2a.jpg

 

Bu kaza gece gerçekleşti ve ertesi gün yurt dışına çıkmam gerektiği araç tamamen tamircime emanet etmek zorunda kaldım.

Kaza yaptığım araçtaki 3 kişiden 2 si sarhoş olduğu için polis çağırdım ve kaza tutanağı tuttular. Kaza tutanağında tamamen haklı olduğum görüşünü bildirmişler.

 

ca8614a9-81f4-4cd8-892d-a78540620966.jpg

 

Merakım;

-aracım eskisi gibi düz gidebilcekmi şüpheliyim, güvenerek ailemle kullanabilirmiyim sizce ?

-Dingilin bu hale geldiğini düşünürsek dingil araca hangi noktalardan bağlı ve bu bağlantı noktalar orjinal yerlerine ne kadar sağlıklı gelebilcek.

- Sigorta şirketi dingili onarmaya kalkarmı yoksa değişim kararı verirlermi. Eğer onarım derlerse kendim değiştirtip farkını cebimden ödeyebilirmiyim.

- Jant ve lastiğim yaklaşık 100-150 m bu şekilde asfalta sürttü bunlar içinde benzer durum olurmu.

- Son olarak aracım 210 bin km de ve 7000 tl lik ufak tefek sürtmelere bağlı hasar kaydı vardı ve Değişeni yoktu. Bu yaşta ve kilometredeki bir araç için sizce değer kaybı ödenirmi ( Sol arka çamurluk ve hasar kaydı için.)

 

Şimdiden Teşekkürler.

 

Geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış. Yüksek hızla size çarpmış araca hakim olmuşsunuz. 

Değer kaybı her türlü alırsınız. plastik tampon vs. onları hesaba katmıyorlar. alacağınız tutar ise avukatınıza bağlı. zaten yetkili serviste falan yaptırırsanız anlaşmalı avukatları sizi  değer kaybı davası acalım vs. diye arayacaklar.. Değer kaybı ödemesinden sonra bazı avukatlar tekrardan mahkemeye verip biraz daha para alıyorlar. size tavsiyem karşı taraf yaptıracağı için orjinal ford bayisinde yaptırmanız.

tarihinde Onur Kutluğ tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Furkan Kökoğlu yazdı:

Geçmiş olsun. Karşı tarafın suçlu olduğu ve aracın tamir sonrası eski performansı vermeyeceğine emin olduğumuz bu tür kazalar da yapılması gereken prosedürler nelerdir ? Tecrübeliler anlatabilir mi ?

tamiratın layığı ile yapılmasının takipçisi olmanız gerekir, dosya kapandıktan sonra yapılacak birşey olmaz

Mesajın linki
Abdulkadir Kılıç
(düzenlendi)

Araç için bıraktığım usta 17 000 TL fiyat çıkarmış sigorta firması ihale açmış ve 10 000 tl en düşük teklifi veren kazanmış. Sigortacılar şuan ustama ya 10 000 tl ye yap yada çekiciye aracı yükletip ihaleyi kazanan ustaya çekeceğini söylemiş. Ustam malzemelerin sadece 10 000 tlden fazla tutacağını büyük ihtimal çoğu parçanın kopmuş parçalanmış araçlardan sökülüp kaynatılıp düzeltilerek tamiratı yapacaklarını söylüyor. Geçen sene çıkan bir yasa da bu durumda elimizi kolumuzu bağlıyormuş ( Torba yasa ile yürürlüğe giren). 

Araca binmeme kararı aldım fakat cebimden 7bin lira para veremem satacağım bi araç için bu şekildede o ustaya toplatıp direk satarsam milletin canına kastedmiş olacağım galiba.

Aracı hasarlı olarak satmayı düşünüyorum.

Bu durumda sigortadan 10 000 tl nakiti ben alabilirmiyim ve aracın değer kaybı ile alakalı hakkımı kaybetmiş olurmuyum ?

 

tarihinde Abdulkadir Kılıç tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Araç için bıraktığım usta 17 000 TL fiyat çıkarmış sigorta firması ihale açmış ve 10 000 tl en düşük teklifi veren kazanmış. Sigortacılar şuan ustama ya 10 000 tl ye yap yada çekiciye aracı yükletip ihaleyi kazanan ustaya çekeceğini söylemiş. Ustam malzemelerin sadece 10 000 tlden fazla tutacağını büyük ihtimal çoğu parçanın kopmuş parçalanmış araçlardan sökülüp kaynatılıp düzeltilerek tamiratı yapacaklarını söylüyor. Geçen sene çıkan bir yasa da bu durumda elimizi kolumuzu bağlıyormuş ( Torba yasa ile yürürlüğe giren). 

Araca binmeme kararı aldım fakat cebimden 7bin lira para veremem satacağım bi araç için bu şekildede o ustaya toplatıp direk satarsam milletin canına kastedmiş olacağım galiba.

Aracı hasarlı olarak satmayı düşünüyorum.

Bu durumda sigortadan 10 000 tl nakiti ben alabilirmiyim ve aracın değer kaybı ile alakalı hakkımı kaybetmiş olurmuyum ?

 

siz 10 bin nakti bana ver ve dosyayı kapat diyebilirsiniz ekspere. değer kaybı ile ilgisi yok.

eksper in tamir için vereceği meblağ max 10 bin, kime verdiği önemsiz, dosya da kapanıyor tamir ile ilgili eksperin işi bitiyor. değer kaybı ayrı bir konu.

 

Abdulkadir Kılıç yazdı:

Geçen sene çıkan bir yasa da bu durumda elimizi kolumuzu bağlıyormuş

trafik sigortası dilediği parçayı kullandırır,

vesile ile uzun süre önce yabancılara satılan ve zarar eden sigortalar şimdi kar ediyor, arka planında güzel yepyeni kanunlar var.

Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
Abdulkadir Kılıç yazdı:

 

Bu durumda sigortadan 10 000 tl nakiti ben alabilirmiyim ve aracın değer kaybı ile alakalı hakkımı kaybetmiş olurmuyum ?

 

 

İşçiliği kesebilirler. 

Eksper ile görüşün. 

 

 

 

 

 

 

Kasko yaptırın. 

Düşük teminatlı olsun, gerekirse deprem almayın sürücüyü kısıtlayın, ikame araç almayın, yetkili servis almayın.. vs.. yolu çok. 

Ama bir kaskonuz olsun. Kazayı önlemez ama mu tür mağduriyetleri önler. 

Çarpan aracın sigortası da olmayabilirdi.. Hala trafikteki araçların % 20'sinin trafik sigortası yok. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Metin Taşcı
(düzenlendi)

Çok geçmiş olsun. 
 

buna benzer bi kazayı 2018 yılında ufak bi kaza yapmıştım, yetkili servis 7.500 veya 8bin lira gibi fatura çıkartmıştı. Sizin araç için 10bin lira fiyat biçmeleri tam bi komedi :( 

 

https://www.resimupload.org/r/KhXcd

 

ek olarak: arka dingilide değiştirmek istemişlerdi, ben zorla değiştirtmedim. 8-9bin liradan bahsediyolardı.

 

ek 2: suç %100 bendeydi, tüm işlemler kaskodan yapıldı. aracı kaskonun çekişisi aldı götürdü, akşama kiralık araç getirdiler, 10 gün kadar kullanıp yetkili servisin önüne bırakıp aracımı almıştım. kasko mutlaka yaptırılmalı.

tarihinde Metin Taşcı tarafından düzenlendi
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...