İçeriğe Yönlendir

Ford Escort CLX Motor Soğukken Zor Çalışma / İsteksiz Çalışma


Mustafa YILDIRIM
Çözüme git Mustafa YILDIRIM tarafından,

Recommended Posts

Mustafa YILDIRIM

Aracımda uzun zamandır (özellikle kış mevsimi başladığından beri) motor soğukken zor çalışıyor ve ısınana kadar (30-40 derece) rölanti tutmuyor ve stop ediyordu. Bu sorunun subaplarla alakalı olduğu için sorunu geçiştirmek için aracın ısı sensörü (termostat yuvası üzerindeki) kablosunun arasına 50K NTC direnç bağladım. Bunu da röle ile ayarladım. Yani araç 30-40 derece sıcaklığa ulaşana kadar yani LPG ye geçene kadar NTC direnci aracın beynine motor soğuk rölantiyi yüksek tut diye bilgi gönderiyordu. Rölanti bu süreçte 1200 lerde seyrediyordu. LPG ye geçince aracın kendi ısı sensörü devreye giriyor ve rölanti normal seyrinde dönüyordu. NTC sensör takmamın sebebi eğer normal direnç bağlarsam araç soğukken çok rahat çalışıyor ama motor 40 derecenin üzerine çıktığı zaman stop edilirse tekrar kesinlikle çalışmıyordu. 

Aracı bu şekilde yaklaşık 2-3 ay kullandım. En son araç tekleme yapmaya başlayana kadar. 

 

Bobin yada buji arızası diye tamirciye götürdüm. Sonuç hüsran oldu. ☹️ Araç subabın bir tanesini eritmiş bu nedenle kompresyon kaçağı nedeniyle tekleme yapıyormuş.

Araca komple motor yapıldı 8500 TL + 500 TL (Baskı balata ve bir kaç değişen malzeme) Toplam 9000 TL ye motor yapıldı.

 

Soğuk motor zor çalışma ve stop etme sorunu düzelir diye düşünmüştüm ama motor sıcakken tek marşta çalışan araç motor soğukken 6-7 marşta anca çalışır oldu. 

İlk olarak ısı sensörünü orijinal aradım bulamayınca Delphi marka ısı sensörü aldım. 

Şimdi motor soğukken 1-2 marşta çalışıyor. Ama gaz pedalına hızlı basılınca stop edecek gibi oluyor. bu süreçte gaz pedalına hafif dokunarak motorun ısınmasını bekliyorum. Motor sıcaklığı yaklaşık 30-35 dereceye gelince her şey normale dönüyor.

 

Bu bahsettiğim sorunu sadece Benzinde yapıyor. LPG ile direk çalıştırınca sorunsuz çalışıyor. Aracın normal kullanımında herhangi bir rölanti dalgalanması yok bu nedenle rölanti sensörünü sağlam olarak kabul edilorum.

 

Sorun sadece benzinde olduğu için sensörler ile alakalı olduğunu düşünerek IAT sensörünü kontrol ettim. Kablo bağlantısı sağlam, sensörü ölçtüm ısındıkça direnç değeri düşüyor. Yani sensör sağlam.

Isı sensörünü değiştirdiğim için ölçmedim. 

 

Biraz uzun oldu ama sorunu ve yapılanları anlatmaya çalıştım. Bu konuda sizlerin görüşünü almak istedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
benzin pompası düşük basıç?
Motor 30-40 derece veya 90 derece olduğunda sıkıntı yok sadece soğukken oluyor. Yine de benzin pompası diyebilir miyiz?
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
senin araç cfi miydi efi mi?
1,6 efi plastik manifold
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

bu sekilde bi sorunla karsilasmadim. aklima gelen olasiliklari yazayim.

benzin basinc valfini kontrol edebilirsin. icindeki diyafram yirtilmis olabilir.

enjektorler duzgun puskurtme yapiyor mu kontrol edilebilir

benzin pompasinin basincina bakilabilir (3.5bar olmali)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa YILDIRIM yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
benzin pompası düşük basıç?

Motor 30-40 derece veya 90 derece olduğunda sıkıntı yok sadece soğukken oluyor. Yine de benzin pompası diyebilir miyiz?

soğuk motorda daha fazla püskürtme gerekiyor, ilk olarak benzin basıncı ölçlüp elenmeli

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Öncelikle geçmiş olsun Ben bir noktaya takıldım...

NTC yanlış hatırlamıyorsam sıcaklık arttıkça direnci düşen devre elemanıydı araç marş bastıktan sonra ısınana kadar yani NTC  düşük direnç değerine inene ısı algısını kontaklayana kadar olan sürede1200 rölanti subap yakarmı merak ettim.Bilindik bir durumda Lpg nin Benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanması ve subap eritmesi , sizce sübapların erimesinin nedeni nedir tahmininizi öğrenmek isterim.

Konuya olan teknik yaklaşımınız ve cesur çözüm odağınız için sizi tebrik etmek isterim.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
soğuk motorda daha fazla püskürtme gerekiyor, ilk olarak benzin basıncı ölçlüp elenmeli
Benzin pompası basıncını kontrol listeme ekleyeyim
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM



Öncelikle geçmiş olsun Ben bir noktaya takıldım...
NTC yanlış hatırlamıyorsam sıcaklık arttıkça direnci düşen devre elemanıydı araç marş bastıktan sonra ısınana kadar yani NTC  düşük direnç değerine inene ısı algısını kontaklayana kadar olan sürede1200 rölanti subap yakarmı merak ettim.Bilindik bir durumda Lpg nin Benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanması ve subap eritmesi , sizce sübapların erimesinin nedeni nedir tahmininizi öğrenmek isterim.
Konuya olan teknik yaklaşımınız ve cesur çözüm odağınız için sizi tebrik etmek isterim.


Teşekkür ederim.
NTC kullanma nedenim eğer sabit direnç takılırsa soğukken sorunsuz çalışıyor ama motor sıcakken marş yapıldığında motor sıcak olduğu halde soğuk diye hatalı bilgi gidiyor ve araç beyni ateşleme yapmıyordu.

Rölanti sürekli 1200 de durmuyordu. Çünkü NTC motorun üzerinde olduğu için ısı yükseldikçe direnç değeri ters orantılı olarak düşmeye başlıyordu. Direnç değeri azaldığı için de rölanti normal seviyeye inmeye başlıyordu.

Aracın kendi ısı sensörde aynı mantıkla çalışıyor. Sadece orijinal parça olmadığı için dengeli çalışmıyordu diye düşünüyorum.

Subap erimesinin en büyük nedeni LPG. Sizinde bahsettiğiniz gibi LPG nin yanma sıcaklığı benzine göre fazla.
LPG kısa vadede karlı gibi görünsede uzun süre kullanınca pekte mantıklı gelmiyor (şahsi görüşüm)
Ya da lpg li araç alındığında araca lpg ne zaman takıldı bilmiyorsak benim ki gibi sürprizle karşılaşmamak kaçınılmaz olur.

Araç 8 yıldır bizde ve yıllık ortalama 15.000 km yol yapıyoruz. Yani aracı aldığımızdan beri 120.000 km yol yapmışız ve öncesi hakkında bilgimiz yok. Bence subapların tek düşmanı LPG.

Motorun yapılmadan önce ki durumu fotoğraftaki gibiydi.

Geçen zaman içinde birçok parçasını yeniledik. En sonunda motorunuda yenilemiş olduk.f5b485d0d4b5f1aa5d4efd90de30eecc.jpga910a5d8f4ea2e52425f1506a8b896bf.jpg5a08ca6641de8d10007414a4929e2779.jpg
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Mustafa YILDIRIM yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
soğuk motorda daha fazla püskürtme gerekiyor, ilk olarak benzin basıncı ölçlüp elenmeli

Benzin pompası basıncını kontrol listeme ekleyeyim

Aynı zamanda benzin geri dönüş valfi de kontrol edilse iyi olur. Stop ettikten sonra hattaki benzin depoya geri gidiyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Subap erimesinin en büyük nedeni LPG. Sizinde bahsettiğiniz gibi LPG nin yanma sıcaklığı benzine göre fazla

Bende benzinli araç vardı yaklaşık 2.5 yıl benzinde kullandım sorun yoktu sonra lpg kit bağlattım araç dağıldı subap vurmaları ateşleme arızaları en son hararet bir türlü kesemedim.

Dizele geçtim performans mükemmel ama aracında farklı negatif yönleri var.Aracı değiştirmeyi düşünüyorum bakalım hayırlısı Benzin yada dizel kararsızım.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Bende benzinli araç vardı yaklaşık 2.5 yıl benzinde kullandım sorun yoktu sonra lpg kit bağlattım araç dağıldı subap vurmaları ateşleme arızaları en son hararet bir türlü kesemedim.
Dizele geçtim performans mükemmel ama aracında farklı negatif yönleri var.Aracı değiştirmeyi düşünüyorum bakalım hayırlısı Benzin yada dizel kararsızım.
Modeli eski olmayan LPG li yada motoru LPG ye daha dayanıklı bir araç sizi üzmeyecektir.
Kullandığım süre boyunca LPG nin ne kadar olumsuz yönü varsa yaşadım. (Yağ eksiltme, ateşleme ömrü, vb. En sonunda komple motor yaptırmak)

Belki şans işi yada bana pek sıcak gelmiyor LPG li araç

Uzun süre kullanınca aracın kendi sisteminde ve LPG sisteminde yenilemediğim parçası kalmadı diyebilirim.
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Modeli eski olmayan LPG li yada motoru LPG ye daha dayanıklı bir araç sizi üzmeyecektir.
Kullandığım süre boyunca LPG nin ne kadar olumsuz yönü varsa yaşadım. (Yağ eksiltme, ateşleme ömrü, vb. En sonunda komple motor yaptırmak)

Belki şans işi yada bana pek sıcak gelmiyor LPG li araç

Uzun süre kullanınca aracın kendi sisteminde ve LPG sisteminde yenilemediğim parçası kalmadı diyebilirim.

Toyota motorları uyumlu diyorlar oda bir seçenek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aytac Sakal yazdı:

Toyota motorları uyumlu diyorlar oda bir seçenek.

vesile ile fabrikadan lpg siz çıkan hiçbir motora uyumlu denemez, uyumlu denebilse idi honda örneğinde olduğu gibi birçok mekanik parça değişmezdi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile fabrikadan lpg siz çıkan hiçbir motora uyumlu denemez, uyumlu denebilse idi honda örneğinde olduğu gibi birçok mekanik parça değişmezdi

Anladım , o zaman fabrikasyon çıkışlı bakacağız Civic gibi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mustafa YILDIRIM

Tavsiyeler üzerine emin olmak için ilk olarak benzin filtresini değiştirdim. Herhangi bir değişiklik olmadı.

 

Hafta sonu @Coşku Mert kardeşimizin kullanmış olduğu benzin pompasından satın aldım ve egzoz işi yapan yere depoyu söktürerek taktırdım. 

İşçilik 150 TL 

Benzin Pompası 190 TL 

Kelepçe 5 TL

Şamandıra Topu 10 TL

Toplam 355 TL

 Sonuç ☹️ Herhangi bir değişiklik olmadı. Önceden olduğu gibi sabah motor soğukken 6-7 marşta anca çalışıyor. Çalışsa bile gaza basınca boğulur gibi oluyor, gaz yemiyor. Motorun biraz ısınmasını beklemem gerekiyor. Ama doğrudan LPG ile sorunsuz çalışıyor. Ya da motor biraz ısındıktan sonra benzin ile tek marşta çalışıyor.

355 TL masrafı boşuna yapmış olduk. 😡

 

İnternette araştırdım; benzin geri dönüş valfi olabilir deniyor. 

Fiyatına baktım 250 TL den aşağıya yok. Bir süre daha bu şekilde kullanıp olmazsa valfi değiştiririm.    

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa YILDIRIM yazdı:

sabah motor soğukken 6-7 marşta anca çalışıyor. Çalışsa bile gaza basınca boğulur gibi oluyor, gaz yemiyor. Motorun biraz ısınmasını beklemem gerekiyor.

plastik manifold ise, zamanla çinde yağ buharından kalanlar birikiyor, manifoldu söküp içini yıkatın benzin gaz vs. .

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Çağlar Bayur yazdı:

plastik manifold ise, zamanla çinde yağ buharından kalanlar birikiyor, manifoldu söküp içini yıkatın benzin gaz vs. .

 

Evet Plastik manifold

2021 Nisan ayın komple motor yapıldı. Bu esnada gerekli temizlik yapılmıştır diye düşünüyorum. Farklı bir çözüm bulamazsam tavsiyenizi kontrol listeme ekleyeyim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Bu esnada gerekli temizlik yapılmıştır diye düşünüyorum

maalesef yapılmıyor, siz bir sorun ama... motordan sökülen civatasına kadar her parçayı benzin gaz tiner vb. ile silmeden geri takmazdım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Çağlar Bayur yazdı:

maalesef yapılmıyor, siz bir sorun ama... motordan sökülen civatasına kadar her parçayı benzin gaz tiner vb. ile silmeden geri takmazdım

 

Sanayiye uğradığımda sorayım abi

Sanayidekiler keşke bahsettiğin titizlikte iş yapsalar. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

titizlik de değil aslında olması gereken ve basit işlemler sıralaması. mesela torpido plastiğini söktüm, kablo döşüyorum arkası malum toz, silmeden takılır mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

daha onceki paylasimda da benzin basinc valfinin kontrol edilmesi gerektiğini yazmistim. kontrol etmek de fayda var. bu parcayi söküp bir tarafindan üfle. diger tatafindan hava gelmiyorsa diyafram saglamdir.

f2d3cff49042b67c05bbfe8e704fd3e5.jpg

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Coşku Mert yazdı:

daha onceki paylasimda da benzin basinc valfinin kontrol edilmesi gerektiğini yazmistim. kontrol etmek de fayda var. bu parcayi söküp bir tarafindan üfle. diger tatafindan hava gelmiyorsa diyafram saglamdir.

f2d3cff49042b67c05bbfe8e704fd3e5.jpg

 

Hafta sonu benzin basınç valfini de kontrol edeyim.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa YILDIRIM
Coşku Mert yazdı:

daha onceki paylasimda da benzin basinc valfinin kontrol edilmesi gerektiğini yazmistim. kontrol etmek de fayda var. bu parcayi söküp bir tarafindan üfle. diger tatafindan hava gelmiyorsa diyafram saglamdir.

f2d3cff49042b67c05bbfe8e704fd3e5.jpg

 

Hafta sonu fırsat bulup benzin basınç valfini söktüm. Belirttiğin gibi bir tarafından üfledim hava gelmiyor yani diyafram sağlammış.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...