İçeriğe Yönlendir

Vw Scirocco 4 bin Devirde Gaz Kesme ve Performans Kaybı


Hakan Saraç

Recommended Posts

Hakan Saraç

 

2009 Scirocco 160hp manuel. 210km
Araca 3-4 bin kmdir biniyorum. Son 100 km'dir 4bin devirde falan araba bazen gaz kesiyordu. Bogulur gibi ses cıkarıp hiç gaz yemiyor öyle kalıyordu.
Gazı bırakıp 1 saniye kadar, tekrar basınca hızlanıyor 4-5bin devir olup gene gaz kesiyordu. Yani üst devirlerde araba baya problemliydi anlattıgım gibi.

Ayrıca arabanın motorundan duman atma yağ kokusu geliyordu bunlardan bagımsız olarak.
2 ayrı yerde turbo hortumunda kaçak varmış 2 ayrı boru değişti. Birisi 700 birisi 200 tl idi.
Bunlara ek olarak girmişken
Devirdaim zincir konumlandırıcı yağ filtresi, buji, yağ falanda değiştirdim.
Bugun arabayı teslim aldım.

Şimdi araba 4bin deviri hiç asla geçmiyor. Ayrıca 4bin altındaki devirlerde de ağır güç kaybı var.
Ayrıca bir ses de başladı. Yakında videosunu çekip atarım.
Herhangi bir arıza lambası da yakmıyor. Bayram da girdi araya, sorunun devamını bilemedik, kaldı durum şimdilik öyle.

Var mı başına gelen neyden olabilir ne olabilir?

Not: 02 sensörü önceden iptal edilmiş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kompresör+turbo  olan motor sanırım, komplresörden turboya geçiş yapmıyor gib, parçası devirdaim ile birleşik

Yorum bağlantısı
Hakan Saraç
Çağlar Bayur yazdı:

kompresör+turbo  olan motor sanırım, komplresörden turboya geçiş yapmıyor gib, parçası devirdaim ile birleşik

Bu arada devirdaim de degistirdim yazmayı unutmusum.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Değişim yapılan parçalar orjinal mi? Yapılan işlemlerden sonra kodlama/resetleme vs yapıldı mı? Araç bir sebepten korumaya almış kendini. Arıza kodu kontrol yolu sıradan bir cihaz mı yoksa orjinal servis cihazı mı? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hakan Saraç yazdı:

Bu arada devirdaim de degistirdim yazmayı unutmusum.

bağlantıları bir daha gözden geçirsin ustanız, montaj sırasında bir aksilik olmuş olanbilir

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

160'lık sciroccolar da düşük devirlerde kompresör, üst devirlerde de turbo yeterli geliyordu sorun tuhafıma gitti orijinal bir cihazla bağlanıp hataya bakılmalı diye düşünüyorum kolay gelsin..

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

vw nin motorları sensör konusunda acaip problemli. üretileli 10 seneye yaklaştıysa soketinden kablosuna herşey gevrekleşip kopuyor yırtılıyor. belli ki araç ekonomik ömrünü 10 sene ile sınırlandırmışlar.

 

bu nedenle turbo kesme valfi dahil tüm sistem tek tek elden geçirilip soketler ölçülmeli. ayrıca wastegate kapakçığı mekanik olarak bozul olaiblirmi diye turbo sökülüp incelenmeli. kapak kaçırırsa arıza vermez ama araç ta gitmez.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Araç turbo ile yürüyeceği zaman oluşuyor anlaşılan.

Supercharger ile Turbo arasında geçişi sağlayan bi yönlendirici var gaz kelebeği gibi onun kontrol edilmesi ve kalibrasyonun yapılması lazım.

Sonrasında turbo sökülüp kontrol edilmeli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

o2 iptali nasıl yani??

yazılımda açıyorlar enjektörleri, O2 engel olmasın diye de iptal ediyolar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

düzgün çalışmazki ama? ayarlı tip oksijen sensörlerinden taksalar ya?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Dogan Arsiray yazdı:

ayarlı tip oksijen sensörlerinden taksalar ya?

pahalı, onları ayudi TT lere falan yapıyorlar, 50 binn avro tunink bütçeli

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
pahalı, onları ayudi TT lere falan yapıyorlar, 50 binn avro tunink bütçeli

555 osilatör ile 10 tl ama nasıl olduğunu demem
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

Not: 02 sensörü önceden iptal edilmiş.

 

bunu iptal eden yazılımcı hata kodlarını kapatmış olmasın. 

Bence ecu bir orjinale dönsün bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Hakan Saraç

sorun benzin pompasındaymıs. değişti ses de düzeldi, hızlanma da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Nihat Palolu
(düzenlendi)

Yeni konu açmak istemedim, buradan devam edeyim.

Benim scirocco'da da bu konudakine benzer bir arıza var.

 

3500-4000 devire kadar herşey normal. 4000 devir sonrası araba atmosferik gibi gidiyor.

Geçen pazar trafikte kırmıza ışığa yakalanmamak için biraz basınca fark ettim.

Ne zamandır böyle bilmiyorum.

 

 

tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Doğan Arşiray yazdı:

n72 valfi tıkanamış olabilirmi? yada takılıyordur?

 

Bilmiyorum ki, yarın fırsat bulursam söküp bakayım.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

N72 valfine bağlı vakum hortumlarını fare kemirmiş. Geçici onardım test ettim çekişi düzledi arabanın.

 

hj1gkvz.JPG

  • Beğen 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Cem Işık yazdı:

Geçmiş olsun abi, farelere çözüm bulmak şart olmuş

 

Birkaç hafta önce arabanın yakınında ölü fare görmüştüm. Muhtemelen o kemirdi.

Doğan Arşiray yazdı:

nokta atışı desek meh meh meh :)

 

Teşekkürler :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Başka yeri de kemirmiş olabilir kontrol ettirmekte fayda var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Başka yeri de kemirmiş olabilir kontrol ettirmekte fayda var.

 

Kontrol ettim, başka yerleri kemirmemiş.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...