İçeriğe Yönlendir

Fren Sistemi Nasıl Çalışıyor?


ALİ SEYKAN

Recommended Posts

ALİ SEYKAN

Merhaba,

 

Geçenlerde bir üye yazmıştı  frenleme esnasında arka frenlerde bir miktar çalışıyor diye ama mesajı bulamadım. Bu doğru mudur? Fiestalarda arka frenler kampana. % kaç oranla dağılımı var nasıl öğrenebiliriz? Ben arka frenleri sadece el freninden ibaret sanıyordum. Eğer öyleyse bakım yaptırmak gerek sanırım. Birde fiestalarda ne tür güvenlik sistemleri var? Benim fiesta 2011 model.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Merhaba,
 
Geçenlerde bir üye yazmıştı  frenleme esnasında arka frenlerde bir miktar çalışıyor diye ama mesajı bulamadım. Bu doğru mudur? Fiestalarda arka frenler kampana. % kaç oranla dağılımı var nasıl öğrenebiliriz? Ben arka frenleri sadece el freninden ibaret sanıyordum. Eğer öyleyse bakım yaptırmak gerek sanırım. Birde fiestalarda ne tür güvenlik sistemleri var? Benim fiesta 2011 model.
Teknik olarak tam bilmiyorum ama genel kanı şudur. Araba frenlerken tabiri caizse arkası kopmasın dağılmasın diye %20-30 arası frenleme yapar. Genelde balatası falan öyle kolay kolay bitmez ama yine de bi kontrol ettirin tabii
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
ALİ SEYKAN yazdı:

Merhaba,

 

Geçenlerde bir üye yazmıştı  frenleme esnasında arka frenlerde bir miktar çalışıyor diye ama mesajı bulamadım. Bu doğru mudur? Fiestalarda arka frenler kampana. % kaç oranla dağılımı var nasıl öğrenebiliriz? Ben arka frenleri sadece el freninden ibaret sanıyordum. Eğer öyleyse bakım yaptırmak gerek sanırım. Birde fiestalarda ne tür güvenlik sistemleri var? Benim fiesta 2011 model.

Öncelikle, evet, arka frenler frenleme esnasınada çalışır. Çalışmazsa aracın frenlemede dengesi bozulur zaten. Net bir oran vermek mümkün değil. Şöyle düşünün, yapılan ayarlar, balatanın ve kampananın durumu, her şey etkiler fren dağılımını. Kampana frenlerin disk frenlere göre bakım aralığı çok daha uzundur ama bu bakım yapılmayacağı anlamına gelmiyor tabiki. Balataları kontrol ettirmeniz faydanıza olacaktır.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Genelde yüzde 30 derler. Fiestanın frenleri kuvvetlidir, ABS nin erken devreye girmesinden şikayet edenler vardı. İyi pedal dozlaması ve frenleme için fren yağını 2,3 sene de bir değiştirin. Sanayide pek değiştirmek istemezler, gerek yok derler genelde, yetkili serviste değiştirebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

tüm arabaların tüm modellerinde frenleme gücünün %25-30 civarı arka, %75-70 i ön frenden sağlanır. el freni de arkayı tutar. sizdeki ana sorun nedir

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

arka fren olmasa esp dsc esc sistemleri nasıl çalışsın. kampanalar dahil

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Sizin araç mk7 kasa. Bir önceki kasanın frenleri sizdeki gibi ön disk arka kampana olmasına rağmen o kadar kuvvetli değil. Güvenlik olarak esp+abs var TC (patinaj önleme sistemi) tek başına kapatılamıyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Süleyman Can yazdı:

Sizin araç mk7 kasa. Bir önceki kasanın frenleri sizdeki gibi ön disk arka kampana olmasına rağmen o kadar kuvvetli değil. Güvenlik olarak esp+abs var TC (patinaj önleme sistemi) tek başına kapatılamıyor diye biliyorum.

Güvenlik paketi ile ülkemize geldi, 2011 de esp standart değildi diye hatırlıyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
ALİ SEYKAN yazdı:

Merhaba,

 

Geçenlerde bir üye yazmıştı  frenleme esnasında arka frenlerde bir miktar çalışıyor diye ama mesajı bulamadım. Bu doğru mudur? Fiestalarda arka frenler kampana. % kaç oranla dağılımı var nasıl öğrenebiliriz? Ben arka frenleri sadece el freninden ibaret sanıyordum. Eğer öyleyse bakım yaptırmak gerek sanırım. Birde fiestalarda ne tür güvenlik sistemleri var? Benim fiesta 2011 model.

Hocam o üye bendim. Vectra C aracımın Tüm tekerlerinde Disk var. Bende arka tekerler sadece el freni ile zannediyordum ama 30 Km bi yolculuk yaptıktan sonra acaba El freni sisteminde sıkıntı var mı diye kontrol amaçlı arka disklere dokundum aşırı ısınma varsa tutma olup olmadığını anlamış olacaktım. Bi baktım arka tekerler sımsıcak. Ön Tekerlere dokundum tabi onlar daha sıcak. Bunun da sebebi Araç fren yaptığı zaman ön tarafa doğru bir ağırlık merkezi kayması olduğundan ön tekere binen yük artıyor bu yüzden orada balata - disk cebelleşmesi arkaya göre hayli artıyor yüzde de değişiyor doğal olarak.

 

Hatta ikna olmadım kontrol etmek için kaputu açtım Fren Merkezimden 4 tane Rekor çıkıyor yani 4 tekerden frenleme yapıyorum. Aslında araç sadece 2 tekerden fren yapsa bu kadar tutma olmaz mantık olarak C kasanın frenleri çok kez güldürdü yüzümü, Hız Limitlerine yakın olduğunuzda çivi gibi saplanıyor asfalta bu performansı anca 4 tekerden alırdık zaten. Yüzde olarak hesaplamak bende araçtan araca ağırlıktan ağırlığa değişir zira hem fiziksel olarak ön tarafa binen ağırlıktan doğan frenleme gücü değişeceği gibi araçta Beyninden illa ki ayarlama yapıyordur.

 

 

Garaja inip çektim, Aşağıda benim aracımın Fren Rekorları görünüyor Fren Hidroliği Rezervuarının yanında, İnce demir borulardan oluşuyorlar ve her tekere 1 tane olmak üzere 4 tanesi ayrılmış halde.  Yan yana duran uzun duvara yakın 4 tanesi tekerlere giden basıncı kontrol eden rekorlar, 2 tane boşta kalanları ise ön tekerlere destek amaçlı giden rekorlar, yani önlerde 4 arkalarda 2 toplam rekor var zannediyordum ama sonra aracımın Mercedes S Classe 500 olmadığı aklıma gelince daha mantıklı çıkarımlar yapıp artan 2 rekorun Motorun In-Take Manifold kısmından gelen basıncı kontrol ettiğini öğrendim. Yani Aracı boşa atıp frene basmayın demelerinde ki sebep bu; Intake Manifold basıncı düştükten sonra o artık 2 rekor boşluyor ve Fren şişmeye - Tahrik gücünü kaybetmeye başlıyor. O yüzden ne olursa olsun aracınızın Fren Tahrik gücünü korumak için aktarma sürekli sağlansın yani tekerler ile motorun bağlantısı kesilmesin Viteste dursun.

 

 

Ayrıca ısrarla tavsiye ediyorum Yazın Fren Sıvıları içerisinde ki nemlenme oranı çok artar. Bu da Fren sıvısının eskiyen bir sıvı olduğunu gösterir. Kendi sağlığınız için Fren sıvınızı 2 senede bir mutlaka Fren merkezlerinden tamamen boşaltılacak şekilde değiştirin, KM pek önemli değil Kışın 3 ayda eskittiğimiz kadar Yazın sıcakta bir dağ yolunda 30 dakkada eskitiyoruz farkında olmadan.

 

plj809e.jpg

 

Aşağıda da Astra G'nin Fren Sistemi Krokisini görmektesiniz. Birer Rekor Boru tekerlere 2 Rekor ise Tahrik için Motora.ltchchc.jpg

 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Bilgiler için teşekkürler. 

Çağlar Bayur yazdı:

tüm arabaların tüm modellerinde frenleme gücünün %25-30 civarı arka, %75-70 i ön frenden sağlanır. el freni de arkayı tutar. sizdeki ana sorun nedir

Sorun yok abi bilgi amaçlı sordum. 

 

Evren Erakçora yazdı:

Genelde yüzde 30 derler. Fiestanın frenleri kuvvetlidir, ABS nin erken devreye girmesinden şikayet edenler vardı. İyi pedal dozlaması ve frenleme için fren yağını 2,3 sene de bir değiştirin. Sanayide pek değiştirmek istemezler, gerek yok derler genelde, yetkili serviste değiştirebilirsiniz. 

Evet frenlemesi iyi. Abs bazen dediğiniz gibi erken devreye girebiliyor ama girmemesinden iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci
Çağlar Bayur yazdı:

tüm arabaların tüm modellerinde frenleme gücünün %25-30 civarı arka, %75-70 i ön frenden sağlanır. el freni de arkayı tutar. sizdeki ana sorun nedir

caglar abi fiesta fren sorunu diye konu acilmisken bendeki fiestada direksiyon saga veya sola cevrili iken 10 ile30 km hiz arasinda acayip bi takirti sesi geliyor 20bin km civarinda basladi serviste bulamadilar balatalardan yapabilir dediler degistirdim duzeldi 2bin km sonra tekrar basladi size gelen yeni nesil fiestalarda buna benzer sorunlarla karsilasan varmi cozumu nasil olabilir focuslarin caliper ve diskleri bizim araclara uyarmi   

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ALİ SEYKAN yazdı:

Bilgiler için teşekkürler. 

Sorun yok abi bilgi amaçlı sordum. 

 

Evet frenlemesi iyi. Abs bazen dediğiniz gibi erken devreye girebiliyor ama girmemesinden iyidir.

 

Mustafa Cerci yazdı:

caglar abi fiesta fren sorunu diye konu acilmisken bendeki fiestada direksiyon saga veya sola cevrili iken 10 ile30 km hiz arasinda acayip bi takirti sesi geliyor 20bin km civarinda basladi serviste bulamadilar balatalardan yapabilir dediler degistirdim duzeldi 2bin km sonra tekrar basladi size gelen yeni nesil fiestalarda buna benzer sorunlarla karsilasan varmi cozumu nasil olabilir focuslarin caliper ve diskleri bizim araclara uyarmi   

fiestanın freninin aklı karışık, çok erken abs devreye giriyor, fren gücü olmadan öndekine bindiriyor araba, bence abs beyni yazılımı ile alakalı, düzeltmediler öyle çarpışan araba gibi tosluyorlar. ibiza da benzer saçmalıyordu özelikle gaza basılı viraj çıkışı sonrası fren yapınca, düzelttiler yazılım ile.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

arka fren olmasa esp dsc esc sistemleri nasıl çalışsın. kampanalar dahil

ESP de durum biraz değişiyor. Beyin falan devreye giriyor. Zaten ESP arkada disk olmayanlarda yok diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hamit inan yazdı:

ESP de durum biraz değişiyor. Beyin falan devreye giriyor. Zaten ESP arkada disk olmayanlarda yok diye biliyorum

Var

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

 

fiestanın freninin aklı karışık, çok erken abs devreye giriyor, fren gücü olmadan öndekine bindiriyor araba, bence abs beyni yazılımı ile alakalı, düzeltmediler öyle çarpışan araba gibi tosluyorlar. 

abi 2005 fiestam vardi. abs li paket. Niyeyse ben cok seviyordum o zınk hissini.. cogu arabada hala alamadım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Sumer yazdı:

abi 2005 fiestam vardi. abs li paket. Niyeyse ben cok seviyordum o zınk hissini.. cogu arabada hala alamadım.

sonraki model için geçerli tabii,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
abi 2005 fiestam vardi. abs li paket. Niyeyse ben cok seviyordum o zınk hissini.. cogu arabada hala alamadım.
O arabaya da bindim ama Bora daki zınk hissini bende alamıyorum. Ama senin H kasa da iyiydi fren hissi.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim Cruze neredeyse 4 tekeri aynı oranda sıkıyormuş gibi intiba bırakıyor. denemeler yaptım. Disklere dokundum. hepsi aynı derecede sıcak oluyor. Arabanın tipine göre değişebilir. A sınıfı otomobilim sadece ön frenler sıcak olur arkalar eser miktarda ısı veriridi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ön arka aynı fren gücünde sıkan bir oto, ilk virajda pert olur, dolayısı ile pazarda yeri olmaz kimse satın almaz, fizikkanunu gereği

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Fren güç dağılımı yüke göre değişir arkadaşlar.

 

EBD : Electronic Brake Force Distribution olarak bilinen sistem Türkçe'de Elektronik Fren Kuvveti Dağıtım Sistemi, Bu sistemin öncelikli amacı hem ön hem arka tekerlekler arasında oluşan fren kuvvetini düzenlemek ve dengeli olarak her iki kısmada iletmektir. (bakınız google)

 

Çoğu arabada vardır, hatta mekanik olarak doğanda bile vardır. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PTPavSBS_OE

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Fren güç dağılımı yüke göre değişir arkadaşlar.

 

EBD : Electronic Brake Force Distribution olarak bilinen sistem Türkçe'de Elektronik Fren Kuvveti Dağıtım Sistemi, Bu sistemin öncelikli amacı hem ön hem arka tekerlekler arasında oluşan fren kuvvetini düzenlemek ve dengeli olarak her iki kısmada iletmektir. (bakınız google)

 

Çoğu arabada vardır, hatta mekanik olarak doğanda bile vardır. 

 

 

https://www.fordtoptancisi.com/Limitor-Transit-15,PR-4701.html

mekanik candır, piste çıkmadan bir tornavida ile ayar bile yaparsın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Doğandaki de buna benzer bir çubuk. 

örgü karpuzun bile yakıştığı tek araba, pazar filesini kaputa çeker gezerdik havamız olurdu, arka stoplara parizien çorap :wub:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

örgü karpuzun bile yakıştığı tek araba, pazar filesini kaputa çeker gezerdik havamız olurdu, arka stoplara parizien çorap :wub:

 

Sürücü koltuğu yanına sopa.. 

 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...