İçeriğe Yönlendir

Triger Değişiminde Sadece Triger mi?


Mustafa Kaya

Recommended Posts

Okay Kaygusuz

Bir devirdaim pompasi 101k gitmisti bende sonra icten pallarini yemişti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Levent Güzelkalp yazdı:
Mustafa Kaya yazdı:
Arkadaşlar selam. 
2011 focus mk2 sahibiyim dizel 1.6 tdci. Araç 40 binde. Triger hiç değişmedi ama sadece triger değişmez devir de değişcek falan diyolar bu iş nasıl olacak.

40 bindeki devirdaimi degistirmezdim ben . Ama genel kani acilmisken degistirelim oluyor genelde

e tabi para kazanacakta ondan. 40 bin de devirdaimi değiştirmezdim ben olsam

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

2013 yılında Twingo aracımın Trigerini değiştirmek için aracımı götürdüğüm ustam! beni çok severdi cebimi düşünürdü, ''ne gerekiyorsa yapalım '' dedim ''devirdaimi değiştirmeyelim bu orijinal ve gayet güzel duruyor'' dedi. Değiştirmedik.. aradan 2 ay geçti geçmedi baktım yerde biraz su var. Devirdaim kaçırıyorr. Ustayı aradım dedim maliyeti ne olur.

Sana bi parça maliyeti olur kalan bana olur dedi :D ve değiştirmişti. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Fatih Evcin yazdı:

2013 yılında Twingo aracımın Trigerini değiştirmek için aracımı götürdüğüm ustam! beni çok severdi cebimi düşünürdü, ''ne gerekiyorsa yapalım '' dedim ''devirdaimi değiştirmeyelim bu orijinal ve gayet güzel duruyor'' dedi. Değiştirmedik.. aradan 2 ay geçti geçmedi baktım yerde biraz su var. Devirdaim kaçırıyorr. Ustayı aradım dedim maliyeti ne olur.

Sana bi parça maliyeti olur kalan bana olur dedi :D ve değiştirmişti. 

Düşünce güzelde kayış ıslanınca o da değişiyor 🙄 İşçilikten başka parça parası ve üstüne birde riski oluyor. 

 

Bende değişirken hepsini değiştirdim, v kayışının gergisini değiştirmedi usta (orjinali kütüklü geliyor 250 lira, yansanayi bilyası 20 lira) ayrıca sökülüyor basit deyip. 112000 km ye yaklaştı araç henüz bariz bir ses yok ama bazen sanki oluyor gibi gelmiyor değil 😁

Yorum bağlantısı
Mustafa Kaya
Muhammet Ali Deli yazdı:

Devirdaim ve V kayışı da değişin derim ben hazır kaput açılmışken.

Öyle yapcaz keçekerden de değişcek varmış artı polen le hava filtlerisini de düş0nüyom.

Okay Kaygusuz yazdı:

Bir devirdaim pompasi 101k gitmisti bende sonra icten pallarini yemişti.

Devirdayim pompası ne ki

Dogan Arsiray yazdı:

e tabi para kazanacakta ondan. 40 bin de devirdaimi değiştirmezdim ben olsam

valla her kez bişi söylüyo bi araştırayım

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

kayış ıslanınca o da değişiyor

Km az ama değişmek güzeldir, kafa rahat eder :)

https://youtu.be/9zG3XAok_JE

 

 

birde şöyle birşey var. 2009 model 100 binde aracı aldığımda ilk triger değişimini ben yaptırdım yetkili serviste 2013 de, devirdaim değiştirmemişler (bilgim yoktu). 2019 yılında 180 binde ikinci kez değiştirirken trigeri devirdaim de değişti tabi.

üstünden çıkan 10 sene 180 bin km kullanılan 2008 üretimi devirdaim pompası :)

37f87f58d42b7d45b125b278c4d10706.jpg

 

180 bin km kullanın demiyorum tabi ama böyle de bir durum var 😁

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Km az ama değişmek güzeldir, kafa rahat eder :)

https://youtu.be/9zG3XAok_JE

 

 

birde şöyle birşey var. 2009 model 100 binde aracı aldığımda ilk triger değişimini ben yaptırdım yetkili serviste 2013 de, devirdaim değiştirmemişler (bilgim yoktu). 2019 yılında 180 binde ikinci kez değiştirirken trigeri devirdaim de değişti tabi.

üstünden çıkan 10 sene 180 bin km kullanılan 2008 üretimi devirdaim pompası 

180 bin km kullanın demiyorum tabi ama böyle de bir durum var 😁

Ne yazıkki bunu yapan çok var, devirdaim bozulmasa dahi contasından kaçırma olabiliyor. 

Yetkili servislerde siz istemezseniz adı dahi geçmiyor genellikle. Zaten en az 5 6 kat fiyat farkı çıkıyor ya gerçi neyse 🙂

 

Şuanda benimde korkulu rüyam yağ soğutucusu mesela. Hiçbir sorun yok ama 112000 km oldu araç, o malum görüntüyü görmemek için değiştiresim bile var

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ü.Emre Kartal yazdı:

Şuanda benimde korkulu rüyam yağ soğutucusu

Benim de aklımda var. Testi kırılmadan çocuğu dövmek mantıklı aslında. 202 bin oldu bir gün patlayacak, keşke yağ ne antifriz değişirken değiştirseydim diyorum 180 binde.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Dogan Arsiray yazdı:

e tabi para kazanacakta ondan. 40 bin de devirdaimi değiştirmezdim ben olsam

Bu kadar az km yapan insan niye dizel araç olur onu merak ettim?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Bu kadar az km yapan insan niye dizel araç olur onu merak ettim?

yüksek güçlü değilse, ben de. eskiden olsa turbo olmayan dizel çok mantıklı bir motor türü idi. bitkisel yağ koy gez o şekilde. şimdi pek mümkün değil gibi.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Benim de aklımda var. Testi kırılmadan çocuğu dövmek mantıklı aslında. 202 bin oldu bir gün patlayacak, keşke yağ ne antifriz değişirken değiştirseydim diyorum 180 binde.

 

Mert Gulkokan yazdı:

suya yağ karışırsa temizlemesi gerçekten zor videosunu izledim gerçekten önceden yaptırmak lazım

Temizlenmesi ayrı güç sağda solda arıza çıkarıyor. En basiti devirdaim triger termostat ve petekler....

 

112000 km için bazı araçları görünce artık yeter diyorum, bazılarında da 200000 de hala sıkıntısız görünce şüphe oluyor. Radyatörü ayrıca satılıyor sanıyorum, conta setiyle beraber alıp öyle değişebilirim belki. Diğer türlü 800 lira falan kendisi 😅

Evren Erakçora yazdı:

Bu kadar az km yapan insan niye dizel araç olur onu merak ettim?

 

Yılda 5000 km şehiriçi ile 5000 km uzun yol aynı değilki. Birde özellikle b sınıfında benzinli motor güçsüz olduğu için dizel seçilebiliyor mesela. Örnek 1.25 fiesta yerine 1.5 dizeli seçerim her türlü

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

1.25 benzinli 1.5 dizelden daha güçlü. :)  

Evren Hocam, fazla km yapmayan biri için bakım ve edinme maliyeti anlamında düşünülürse dizel anlamsız tabi ama güç deyince durum şu şekilde:

1.25 fiesta tork 114nm

1.5 dci tork 220nm

Son hızı belirleyen beygir baz alınırsa evet makas açıklığı pek yok gibi 

tarihinde M. Asım Kahraman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

1.25 benzinli 1.5 dizelden daha güçlü. :)  

Rampalarda nasıl gidiyor yeterli mi?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Koray Demir yazdı:

Rampalarda nasıl gidiyor yeterli mi?

Normalde yetersiz :) Devirli kullanım ile yeterli . 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Kaya
Evren Erakçora yazdı:

Bu kadar az km yapan insan niye dizel araç olur onu merak ettim?

Biz bunun yakıtına bile yetişemiyoz aslında doğru laf yetişemiyorum. Turbo dizel gidişi güzel . Gözüme bu geldi bunu aldım o dönem para vardı şimdi yok 😀

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

1.25 benzinli 1.5 dizelden daha güçlü. :)  

1.25 fiesta 82 hp 114nm tork var 0-100 13.3 sn

1.5 TDCI fiesta en düşük versiyonu 75 hp 185 nm tork var 0-100 13.5 sn

85 hp olanı 215 nm tork 12.5 sn 0-100

 

Özellikle rampada benzinlinin şansı yok :)  beygir gücünden ziyade tork götürür işi. Aynı şekilde kullanılsın en az %25-30 yakıt farkı da cabası.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Teknik verilerden anlaşılacağı gibi benzinli daha güçlü. O-100 ü daha iyi. Yüksek devirle gidildiğinde rampalarda da iyi. Normal kullanımda dizel doğal olarak daha güçlü hissettiriyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Kaya

Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim.

Sonuç itibari ile parçaları ankaradan aldırdım aydında usta takacak.

Polen filtresi hariç hepsi orjinal.

Triger

V kayışı

Devirdaym

Motor yağı castrol

Mazot filtresi

Antifiriz

Yağ filtresi

Polen filtresi

Motor hava filtresi

Temizleme sipreyi

Toplam 980 tl

5 taksit

Takmayada 500 istiyorlar hep burası ufak sanai yüksek fiyat çekiyorlar. 

350 peşin bi ustayla anlaştık yarın takılcak bakalım bi aksilik olmazsa.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...