İçeriğe Yönlendir

Honda Hr-v - Kalkışta Titreme


Muhammed Orak

Recommended Posts

Muhammed Orak

Iyi aksamlar, enistede honda hr-v cvt şanzıman var, araba ilk kalkista titreme yapiyor, 2 kez yetkili serviste yağ değişti sonuc ayni, sorun ne olabilir? 10 bin tl den bahsediyorlarmis tamiri icin dogru mu? 

Mesajın linki
Tayfun Aydın

Hr-v yeni kasa 1.5 olanlardan sanırım. Yağ değişimi ile titreme arasındaki bağlantıyı pek anlamadım ancak genelde baskı balata kalkışta titreme yapar.. Ateşleme sistemine de bakılabilir..10 bin lira masraf ne için istenmiş acaba? Araç otomatik diyorsunuz belki de şanzımanda sıkıntı da olabilir...

Mesajın linki
Servet Aydın

CVT şanzıman. Araç eski kasa 1.6 sanırım. Şanzıman onarımı görülüyor

Mesajın linki
Muhammed Orak
Tayfun Aydın yazdı:

Hr-v yeni kasa 1.5 olanlardan sanırım. Yağ değişimi ile titreme arasındaki bağlantıyı pek anlamadım ancak genelde baskı balata kalkışta titreme yapar.. Ateşleme sistemine de bakılabilir..10 bin lira masraf ne için istenmiş acaba? Araç otomatik diyorsunuz belki de şanzımanda sıkıntı da olabilir...

10 bin masraf sanziman revizyonu icin bahsedildi, gercekten bu kadar pahali mi cvt revizyonu? 

Servet Aydın yazdı:

CVT şanzıman. Araç eski kasa 1.6 sanırım. Şanzıman onarımı görülüyor

Kusura bakmayın detay vermedim araba 99 model 1.6 cvt

Mesajın linki
Çağrı Alaf

Baskı Balata elemanları sağlam ise Şanzımana yönelebilirsiniz. Sadece kalkışta yapıyorsa ben baskıya baktırırdım. Bir kere aynı problemi Vectra kulübünden birisi yaşıyordu problem Tampon eki ile Muhafaza demirinin rezonansından çıktı. Hani zayıf bir ihtimal ama tecrübemi paylaşmak istedim.

  • Beğen 2
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu

cvt, baskı balata varmıydı bunda ?

 

şanzıman inecek revize edilecek gibi duruyor, oto şanzımanlar eninde sonunda revize edilir, cvt bu bozulmaz diye direntenler bile var,yok öyle bir dünya...

Mesajın linki
Ali Darbaz

Tork konverterli cvt şanzıman olması lazım. Şase kodu varsa bakılır. Belki ishiftit. 

Mesajın linki
Köksal Yılmaz

Samsun Bafrada bir usta cvt ile uğraşan bir usta vardı, millet başka şehirden kargo ile yolluyordu hrv kullandığım dönemde. Şener usta olabilir, ustayı bulup danışın derim, ben facebook hrv grubunda görmüştüm.

Mesajın linki
Muhammed Orak
Ali Cihangiroğlu yazdı:

cvt, baskı balata varmıydı bunda ?

 

şanzıman inecek revize edilecek gibi duruyor, oto şanzımanlar eninde sonunda revize edilir, cvt bu bozulmaz diye direntenler bile var,yok öyle bir dünya...

Cvt tork konvertorlu abi, az once ustamı aradim 10 bine cikma alinip takılacak diyor. 

 

Köksal Yılmaz yazdı:

Samsun Bafrada bir usta cvt ile uğraşan bir usta vardı, millet başka şehirden kargo ile yolluyordu hrv kullandığım dönemde. Şener usta olabilir, ustayı bulup danışın derim, ben facebook hrv grubunda görmüştüm.

Bi sorayım abi telefon acip. 

Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Normal otomatikte kavrama plakaları olur ama orada vites geçişleri de var. Cvt’de vites geçişi yok. Kavrama plakası olmaması lazım diye düşünüyorum. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

cvt, baskı balata varmıydı bunda ?

 

şanzıman inecek revize edilecek gibi duruyor, oto şanzımanlar eninde sonunda revize edilir, cvt bu bozulmaz diye direntenler bile var,yok öyle bir dünya...

 Abi 22 senelik şanzıman. Bırak da bozulsun zaten 😁


şu videonun 3.00’da gösterilen şey yine kavrama plakaları. Bunlar zamanla aşınıyor. Titreme bundan da olabilir

 

https://youtu.be/PEq5_b4LWNY

Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Normal otomatikte kavrama plakaları olur ama orada vites geçişleri de var. Cvt’de vites geçişi yok. Kavrama plakası olmaması lazım diye düşünüyorum. 

 Abi 22 senelik şanzıman. Bırak da bozulsun zaten 😁


şu videonun 3.00’da gösterilen şey yine kavrama plakaları. Bunlar zamanla aşınıyor. Titreme bundan da olabilir

 

https://youtu.be/PEq5_b4LWNY

bozulacak tabiii, 22 sene değilde yapılan km yi merak ettim, önemli olan bu çünki, baskı balataya gelince, bildiğimiz gibi değil yani, baskı balata diyince klasik şey anlaşılıyor genelde ondan sonra yoktu vardı... çoklu diskli yağlı sistem var, bir ara forumun birinde adamın biri diretmişti, ben diyorum yağlı tip çift kavrama (dct) ye benzer bir yapı var cvt kavramalarında diye, yok diye ısrar etmişti, hani nerede baskı balata diye, aha burada işte ama bildiğin manuellerdeki gibi değil ama... yok arkadaş sadece zincir var diyor, bende dedim bendeki şanzımanın bu baskı kısmının ömrü 400 bin, bu seferde imkanı yok tartışması başladımı, dedim üreticiye sor bana bye :)

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Mesajın linki
Tayfun Aydın
Muhammed Orak yazdı:

10 bin masraf sanziman revizyonu icin bahsedildi, gercekten bu kadar pahali mi cvt revizyonu? 

Kusura bakmayın detay vermedim araba 99 model 1.6 cvt

Hocam 10 bin revizyona şöyle bakmak lazım. Zaten sanayide şanzımana dokunmak 1-2 bin liradan başlıyor. Maşallah ustalarımız ağzını boldan açıyor. Onları da düşünmek lazım tabi ama neden bilmiyorum belki de bizim maaşlar baya eridi insanların istedikleri rakamlar dile kolay gibi. Hiç çekinmeden maaşın yarısını bir anda isteyebiliyor. Neyse konumuza dönersek burada şanzıman revizyonunda bahsedilen komple parça değişimi iste bence istenen fiyat normal. Ancak ben açarım içine bakarım parça değişirsek 10 bin + parça diyorsa pahalı. Yani revizyondan kasıt nedir ona bakmak lazım..

Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...