Kaan Abit 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Merhaba arkadaşlar. Daha 100 km deki 2020 model Astra j 1.4 turbo aracımdan sabahları ilk marşta garip bir ses ile titreme geliyor. İlk çalışyırma anında. 1 saniye sonra geçiyor. Bu normal mi? Sorun ne olabilir? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 9 Haziran 2021 Paylaş 9 Haziran 2021 Görmeden duymadan yorum yapmak çok zor. 1 Yorum bağlantısı
Kaan Abit 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Malesef video yok Sabah ilk marşta bu sallantılı titreme 1 saniye oluyor. 2. Marşta sorun yok. Soğukken oluyor sanki bu durum. Bazı okuduğum yerlerde normal karşılanıyor yazılmış. Yağlama sabah az olmasından vs. Araç 100 km de... Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 İnsignia 1.6 CDTI larda da aynı sorun muhakkak oluyor. Normal karşılanıyor. Triger zincirinin motor içindeki pozisyonundan kaynaklı deniliyor. Uzun süre yağlanma olmadığı için ilk çalıştırmada olabilir deniyor. 1.4 T lerde tahminimce aynı durum söz konusu olabilir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Kaan Abit yazdı: Malesef video yok Sabah ilk marşta bu sallantılı titreme 1 saniye oluyor. 2. Marşta sorun yok. Soğukken oluyor sanki bu durum. Bazı okuduğum yerlerde normal karşılanıyor yazılmış. Yağlama sabah az olmasından vs. Araç 100 km de... 1,4 turbo motorda 2 kademeli yağ pompası vardır. ilk çalıştırmada mantıken bir titreşim yaşanması mümkün geliyor. Bu motorda da, yağ pompası direk krank milinin ucuna bağlı. Rölantide 22 psi basınç ile yağ basıyor . Bu nedenle titreşim ilk an için olabilir normaldir demek geliyor içimden. Yağ Basıncı @ Rölanti Devri 150 kpa 22 psi Yağ Basıncı @ 3000 dev/dak. - 3500 dev/dak. 380 kpa - 650 kpa 55 psi - 94 psi 1 Yorum bağlantısı
Kaan Abit 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Değerli bilgileriniz için çok teşekkürler. Servise de sormak lazım sanırım. Bilgisayara falan sokmak lazım... Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: 1,4 turbo motorda 2 kademeli yağ pompası vardır. ilk çalıştırmada mantıken bir titreşim yaşanması mümkün geliyor. Bu motorda da, yağ pompası direk krank milinin ucuna bağlı. Rölantide 22 psi basınç ile yağ basıyor . Bu nedenle titreşim ilk an için olabilir normaldir demek geliyor içimden. Yağ Basıncı @ Rölanti Devri 150 kpa 22 psi Yağ Basıncı @ 3000 dev/dak. - 3500 dev/dak. 380 kpa - 650 kpa 55 psi - 94 psi Ali Bey benim dediğimi teknik olarak da açıklamış. Ağzınıza elinize sağlık. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Cem Dilmen yazdı: Ali Bey benim dediğimi teknik olarak da açıklamış. Ağzınıza elinize sağlık. Cruze ile aynı motor. Elimin altındaydı bilgiler. Paylaştım. Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Normal değil. 100 km'deki araç çalıştırırken titreyip ses yapmamalı. Servise göstermenizi tavsiye ediyorum. Normal karşılamayın bu tip şeyleri gerçek bir sorun varsa ileride başınıza iş açabilir. Yorum bağlantısı
Burak Oğuz 13 Haziran 2021 Paylaş 13 Haziran 2021 Kaan Abit yazdı: Merhaba arkadaşlar. Daha 100 km deki 2020 model Astra j 1.4 turbo aracımdan sabahları ilk marşta garip bir ses ile titreme geliyor. İlk çalışyırma anında. 1 saniye sonra geçiyor. Bu normal mi? Sorun ne olabilir? Teşekkürler. 2012 model 1.4T 140bg Astra benzinli otomatik aracım vardı. Bilhassa soğuk havalarda ilk çalıştırdığımda motordan sadece 2 saniyelik garip bir ses ve titreme gelirdi. Bu bahsettiğiniz şey aynı olabilir mi bilmiyorum. Bir çözüm de bulunamamıştı maalesef.. Sizinki 2020 model gerçi ama.. Yorum bağlantısı
Kaan Abit 13 Haziran 2021 Yazar Paylaş 13 Haziran 2021 Servise önumüzdeki hafta sorucam. Sanırım ilk marşta normalmiş bu çalıştırma sesi. Hafif motor sarsintı sesi gibi. Çalıştirma anında 1 saniye gelen marş sesi. Belkide nirmal de ben büyütüyorum. Yorum bağlantısı
Burak Oğuz 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Kaan Abit yazdı: Servise önumüzdeki hafta sorucam. Sanırım ilk marşta normalmiş bu çalıştırma sesi. Hafif motor sarsintı sesi gibi. Çalıştirma anında 1 saniye gelen marş sesi. Belkide nirmal de ben büyütüyorum. Umarım sorunu bulursunuz., hallolur.. Opel Astra 1.4T 140 bg araçlarda kronik motor sorunları çok fazla. Benim aracım 2012 modeldi ve tamamen servis bakımlıydı. Ona rağmen 2 ayda bir mutlaka servise uğramak zorunda kalıyordum. Kronik motor sorunları tek tek yaşanıyor maalesef. En sonunda 2 ayda bir soğutma suyu az uyarısı veriyordu ve araçta akıntı sızıntı bile yoktu. Zaten onunla ilgili parçalar kronik arızalandığı için çok önceden değişmişti. Donanım ve konfor olarak mükemmel bir araç, ancak motor sahibini üzer ve yorar bence.. 2012 model Opel Astra 1.4T 140 bg Cosmo - Benzinli - Otomatik - 75 binde - Full servis bakımlı - ilk sahibiyim - Hiç LPG takılmamış. 10 yılda Yaşadığım sıkıntılar: -Yağ soğutucusu değişti, -Üst ve yan kapak contası değişti, -Turbo yağ besleme rekoru değişti, -Motor suyu muhafaza kutusu değişti, -Termostat değişti, -İlk çalıştırmada gelen 2 saniyelik garip ses (kimse bulamadı nedenini), -Direksiyondan gelen ince ses (kimse bulamadı nedenini), -Havalandırmadan gelen cızırtı (kimse bulamadı nedenini), -Araç D konumunda dururken kendisini öne doğru atmaya çalışması (kimse bulamadı nedenini), -Motordaki kablo ve siyah sargı malzemesinin dökülmeye başlaması, -Yüksek sıcaklıkta çalışan turbo beslemeli motor olduğu için çabuk yıpranması ve sızıntı, akıntının hiç bitmemesi, -Soğutma suyu eksiltmesi (akıntı ve sızıntı olmamasına rağmen kimse bulamadı nedenini), Bence bu durum normal değil. Benim servis bakımından bakımına motor kapağını bile açmamam gerekir. Tabi ki kul yapısı bozulur, eskir kabul ama bu bence fazla.. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Keşke 1.4 turbo motorum olsa. Otoyolda hipermil yapsam. Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Keşke 1.4 turbo motorum olsa. Otoyolda hipermil yapsam. Aşırı sorunlu bir motor Cruze’un 3 katı para yer. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Koray Demir yazdı: yer. bir de ustune ömür 👍 1 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Benim de Ecotek aracımda çalıştıktan sonra devrin düşmesi problemi var. Gün başında İlk marşta yapmıyor gün içinde tek tük denk geliyor. Çalışıp 1100 devre geliyor normal çalışma devri olan 750 devrine gelirken titreme oluyor bazen 500lere kadar düşüp çıkıyor. Tüm bunlar 2 saniye sürüyor Stop edecekmiş gibi ama topluyor kendini. Devir dalgalanmam yok Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Abartmayın yahu. Keşke 1.4T sıfırdan alabilseydim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: Aşırı sorunlu bir motor Cruze’un 3 katı para yer. Hele bi 1,4 Turbo arabam olsun. Varsın arıza yapsın. Ben onun içinden geçerim 1,4 motoru çift kütleli volantı varmış 19 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Hele bi 1,4 Turbo arabam olsun. Varsın arıza yapsın. Ben onun içinden geçerim 1,4 motoru çift kütleli volantı varmış Nasıl geçecen bilemedim Volanın en az 5 kağıdı var 😀 En ufak değişimde komple motoru indirmen hatta kaputu sök tak yapman gerekebilir. Metin Akbal yazdı: Abartmayın yahu. Keşke 1.4T sıfırdan alabilseydim. Bu kadar bilinen sorunları olmasına rağmen mi? Kağıt üzerinde göründüğü gibi gitmiyor o araç sanki 140 bg değil gibi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 1.6 d 136ps de pek öyle uçup kaçmıyordu, kasa çok ağır. Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Evren Erakçora yazdı: 1.6 d 136ps de pek öyle uçup kaçmıyordu, kasa çok ağır. O rakiplerine göre yine iyi gidiyor ya Koreli 1.6 crdi gibi değil https://youtu.be/FC1Dp6AeKlk Yorum bağlantısı
Metin Akbal 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Bu kadar bilinen sorunları olmasına rağmen mi? Kağıt üzerinde göründüğü gibi gitmiyor o araç sanki 140 bg değil gibi.Benim bildiğim iki sorunu piston kırma turbo manifold çatlaması. Başka bilgim yok. Piston kırma şans turbo manifold çatlaması turbo kullanma tarzıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Piston kırma TSI da da var. TSI gibi uzamaz ilk ama 3. vitesi baya fenadır. 1.6 d 136ps de pek öyle uçup kaçmıyordu, kasa çok ağır. 1.6 TDI geçemiyor da bırakmıyorda. Golf daha hafif. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 1.4 turbo motorun lspi sorunu yanında emme manifoldu çatlatması dışında bildiğim başka arıza yok. Hipermil yapınca hiç biri olmaz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts