İçeriğe Yönlendir

Acemi Sürücülere Tavsiyeler


Kadir Kaya29

Recommended Posts

Kadir Kaya29
(düzenlendi)

Merhaba ehliyetimi 2 yıl önce almıştım.

Araba kullanmaya yeni başladım.Yaklaşık 20 gündür yollardayım.

Eksiklerimi az çok farkedip düzeltiyorum.En çok sağ sol dikiz aynası ve kornalara tepki konusunda sıkıntım var.

Kurallara uyarak kullanmaya çalışıyorum.

Tecrübeli arkadaşlardan tavsiyeler bekliyorum. 

Araç: vw polo manuel.

tarihinde Kadir Kaya29 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Bol bol sıkışık trafiğe çıkın, akşamları şehrin dar sokaklarında turlayıp manevralar yapın. Acemilik araç kullandıkça ve aracı tanıdıkça atılıyor. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

1- Geri manevrada aşırı dikkatli ve çok yavaş gelin, park sensörü yoksa taktırın.  Bir ayak frende , gaza basmadan araç yavaşça yürür. (Debriyajı ayarlayabilirseniz stop etmez. )

2- Kurtarır kurtarmaz durumlarında tereddüt varsa "kurtarmaz" diye düşünün.  Bir manevra fazla yapmaktan zarar gelmez.

3- Otoparka , kaldırıma falan dikine yanaşırken çok yaklaşmaya çalışmayın, bırakın biraz uzak kalsın. 

4- Dar yollarda sıkışık durumlarda durmaktan çekinmeyin, karşı tarafı beklemek iyidir.

5-Arka tarafa aşırı dikkat kesilmeyin

6- Öndekini kesinlikle yakın takip etmeyin.

7- Yan aynalar mümkün olduğunca geniş açı göstermeli, arkadan çok yanları göstermeli. Oya göre ayarlayın. 

8- Koltuk ayarını mümkün olduğunca yüksek yapın görüşü iyileştirmek için. 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Yol boşta olsa şerit çizgilerine uyun, uzun vadede çok işinize yarar.
Sinyal kolunu her daim dönüşlerde, şerit değişimlerinde kullanın.
Kırmızı ışık gibi kurallara yol boşta olsa uyun. 99 sefer geçersiniz 100. de sizin yada birinin hayatı söner.
Kazasız belasız günler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Hayırlı olsun, gelen tepkilere çok odaklanıp sinirlenmeyin ancak dikkatide elden bırakmayın.

Heyecan yapmayın, araç sizin emrinizde ne isterseniz onu yapacak kontrol sizde :)

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

6- Öndekini kesinlikle yakın takip etmeyin.

 

 

 

 

en önemli kurallardan birisi.

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Emniyet kemerinizi takmayı şimdiden alışkanlık haline getirin.

Ayna kontrolüne çalışın, o aynalara baktığınızda görmeniz gereken detayı görmeyi öğrenin. Kazaların bir çoğu aynaya bakmayı bilmemekten kaynaklanıyor. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Akşamları aydınlık yollarda farları yakmayı unutmayın. Başıma geldi çünkü. Ankara Kızılay'da bir akşam giderken polis durdurdu bir seferinde. Beyfendi farlarının yanmıyor dedi. Ortalık ışıl ışıl olunca farketmedim dedim. Ehliyet alalı daha iki ay olunca uyardılar sadece. 😊

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Trafiği iyi izleyip okumak, 3-5 araba ileriyi görmek de önemlidir. Keza arkayı da öyle. Bir ileri sürüş uzmanı şöyle bir yorum yapmıştı, "ileriye baktığının yarısı kadar da arkanızı izlemeniz gerekir." Sollamalarda / şerit değişirken omuz üstünden girilen şeride dönerek kör nokta kontrolü yapmak da mühim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yılmaz Gökçe

Babamın yola çıkarken hep uyarısı şu olur

Arabaya güvenip hız yapma , gideceğin yere yarım saat geç git ama sağlam git...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Şehir içinde sokak arasından yola çıkarken soldan gelen arabalara bakıyorsunuz ya. Gaza basmadan önce sağınıza ve önünüze de bakın siz yola bakarken önünüze yaya çıkmış olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
(düzenlendi)

Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.

Araç kullanırken yapılan en büyük hatalardan biri kararsız olmak.

Hangi yoldan gidecektim, acaba şurdan mı, acaba şunun önüne geçsem mi, acaba acaba...

Özellikle bayanların yaptığı kazaların ilk sebeplerindendir.

Kararsız kaldığınız an düşünmeye, navigasyona bakmaya, birine sormaya v.s. ihtiyacınız varsa aracı mümkün olduğunca sağ şeritte tutup ya dörtlüleri yakıp yavaşlayın ya da emniyet şeridi gibi durup bekleyebileceğiniz yer varsa orada durun.

Yanlış yola girdiğinizi düşündüğünüz anda akan trafikte ani frenden kaçının ve hızlı manevra yapmayın. Gerekirse olduğunuz yolun ilerisinde biryerden geri dönün. Baktınız bu çok mesafe alacak bir durum çekin en sağa dörtlüleri yakın yavaş yavaş geri gelin. Kontrollü şekilde istediğiniz yöne gidin. Yanlışlıkla e5 te kalıp köprüden geçip geri dönmüşlüğümüz vardır. hiç riske atmaya değmez 3 kuruş için.

 

tarihinde Ercüment Yıldırım tarafından düzenlendi
ilave
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Hipermil öğrenip alışsın. Böyle kullanmaktan zevk almayada başlarsın. 

 

Tam tersi, az yaktıracağım diye ne kendisini ne trafiği tehlikeye atmasın.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Sokak aralarında, rampa yukarı kalkışı yapamadığınızda vs. çok sıkıştığınızı hissettiğinizde kesinlikle 4lü flaşörleri yakıp yardım isteyin :) Utanmak , çarpmaktan iyidir.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

En çok dikkat edeceğiz sinyal vermek, aynalara bakmak, yola bakmadan çıkmamak, hızınıza uygun şeritte gitmek. Bunları yaparsanız korna sesi duymazsınız.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Araca alışana kadar sıkışık tarafikten uzak durun, park etmeye vs çalışmayın, hiç uğraşmayın hatta, önce araca alışmak ve gerginliği atmak gerekir, çıkın boş yollara hatta uzun yola, bir gününüzü buna ayırın mesela, binin arabaya çıkın şehirlerarası yola, sakince sağdan sağdan gidin, o gerilmeyi direksiyona asılmayı sıkı tutmayı falan aşacaksınız, rahatlayıp arabaya uyum sağlayacaksınız güven gelecek, hanıma öğretirken ilk yaptığım direk uzun yol, bas dedim normal hız 100 km yol yürü, şimdi tekrar edecek bunu, önce üstünüzdeki gerilimi atacaksınız araca alışacaksınız, böyle yolda aracın tepkilerine sinyaline yavaşlamaya vs. alışırsınız o rahatlık geldikten sonra yavaş yavaş trafik yoğunluğunu arttırın,  araca alışıp o panik ve kararsızlığınızı attıktan sonra dur kalk manevralarına part etme çalışmalarına başlayın mesela....

 

direk bindim sıkışık trafiğe dalayım hemen park etme moduna geçeyim derseniz acemi iseniz gerilip kalırsınız, rahattan zora gidin, pat diye sıkışık trafik olmaz, kendinizi geçin başkasına zarar verirsiniz, önce araca alışın korkunuzu atın, oturmanız direksiyonu tutuşunuz korkunuz azalsın kendinize biraz güven gelsin, sonra sıkışık trafik sonra park etme sonra araç kontrollerine debriyaja hassas ayara falan geçin.

 

önce uzun yol uzun sürüş diyorum kısaca, sonra park manevarları boş yolda sakin yerde (boş yerde yapın yere çizgiler çizin arasına park etmeye çalışın yada kuka falan alın çarpsanızda hasar olmasın), daha ileri seviye araç hakimiyeti, en son sıkışık trafik...

 

 Direk sıkışık trafik çok risklidir, dediğim gibi önce rahatlamayı arabadan korkmamayı öğrenip kendinize güven gelmeli, aracı şeritte çok rahat müdahale etmeden dümdüz tutmayı öğrenmelisiniz, hakimiyet ve rahat olmak en önemli şeydir araç kullanmada, kasılmış korkmuş gergin direksiyonu sıkmış panik halde aman sinyal aynalar hangi vites debriyaj motorun sesi derseniz gümlersiniz, önce alışın sonra detay, sonra bir bakmişsınız herşey otomatiğe bağlanmış :)

 

mesela motorsiklette bile böyle, önce git 1500 km. motor sür, eğitimsiz olarak, önce bir alış hakimiyeti öğren temel tepkileri öğren makineye alış  ama yavaş git hız asla yok, sonra gel eğitime geçelim derler güvenli sürüş kurslarında mesela....

 

burada mantık önce araçtan korkmamayı öğrenmek, rahatlamak sonra detay eğitim.

 

genel tavsiye olarak, sakin olun, acele etmeyin, öndeki araca yaklaşmayın, araba sürmek dışında başka şeyle uğraşmayın, kararsız olmayın ama aniden hareket yapmayın lap diye dönmeyin frene asılmayın, planlı gidin, bir dönüşümü aştınız, devam edin ilerden dönün gelin, trafiğin akış hızına uyun, limitlerinizi iyi tespit edin, sinyale aynalara ve bunlara hakimiyite önem verin, relaks olun ters durumlarda soğukkanlı olun, sizi kızdıranlara uymayın, yarışmayın hızlı gitmeyin, kafanız dağınıkken sürmeyin, uykuluyken sürmeyin, trafik ışıklarına dikkat edin, yavaş yaklaşın ışıklara, özellikle ışıklar risklidir tam yeşilde geçerken birden sarı olursa lank diye frene asılmayın devam edinki arkadaki size toslamasın vs.

 

 

araç kullanıldıkça öğrenilir deneyimle pekişir.....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

trafik ile birlikte akın..

 

İstanbul a gelen yabancılar için sokak kuralları  listesinde yazar.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

kornalara tepki kısmını anlayamadim acıkcası.. Genelde korna ile uyarı ve hata durumunda geri dönüs olarak kullanılır.. Demekki hata yapılan durumlar var.. onlara dikkat..

Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş
Yol boşta olsa şerit çizgilerine uyun, uzun vadede çok işinize yarar.
Sinyal kolunu her daim dönüşlerde, şerit değişimlerinde kullanın.
Kırmızı ışık gibi kurallara yol boşta olsa uyun. 99 sefer geçersiniz 100. de sizin yada birinin hayatı söner.
Kazasız belasız günler dilerim.

Aynen, nasıl alışırsanız öyle gidiyor çünkü. Sinyal kullanmayan, şerit çizgilerine aldırmayan, özellikle dönüşlerde şerit takibi yapmayan insanlara hayret ediyorum. Sola dönerken geniş, sağa dönerken dar almaya dikkat edin. Şerit takibi sizin için çok önemli. Buna özen gösterin. Sinyal kolu parmağınızın altında, hep kullanın.

Trafikte öngörü çok önemlidir. İleride ne olduğunu hep takipte olmaya bakın. Mesela daralan bir şerit varsa, zamanında şerit değiştirmek ya da önünüze kırabilecek bir araç varsa (ilerde önü tıkanıyorsa bunu çok rahat yapıyor insanlar hem de aynasına bile bakmadan) buna hazırlıklı olmak gibi. Başka aklıma gelen tavsiye olursa yazarım. Kazasız belasız kullanın inşallah aracınızı..
Hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.
Araç kullanırken yapılan en büyük hatalardan biri kararsız olmak.
Hangi yoldan gidecektim, acaba şurdan mı, acaba şunun önüne geçsem mi, acaba acaba...
Özellikle bayanların yaptığı kazaların ilk sebeplerindendir.
Kararsız kaldığınız an düşünmeye, navigasyona bakmaya, birine sormaya v.s. ihtiyacınız varsa aracı mümkün olduğunca sağ şeritte tutup ya dörtlüleri yakıp yavaşlayın ya da emniyet şeridi gibi durup bekleyebileceğiniz yer varsa orada durun.
Yanlış yola girdiğinizi düşündüğünüz anda akan trafikte ani frenden kaçının ve hızlı manevra yapmayın. Gerekirse olduğunuz yolun ilerisinde biryerden geri dönün. Baktınız bu çok mesafe alacak bir durum çekin en sağa dörtlüleri yakın yavaş yavaş geri gelin. Kontrollü şekilde istediğiniz yöne gidin. Yanlışlıkla e5 te kalıp köprüden geçip geri dönmüşlüğümüz vardır. hiç riske atmaya değmez 3 kuruş için.
 

Öyle bir durum olduğunda en müsait yerde sağa çeker, ne yapacağımı kararlaştırınca yola devam ederim.

Telefon konusunda ben mutlaka araç kitinden konuşurum. Özel konuşmam lazımsa, kulaklığa geçerim. İkisi de yoksa direk reddederim. Telefon kadar dikkat dağıtan bişey yok.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş

Bir de yazan olmuş mu göremedim, direksiyonu iki elle tutun. Dokuz çeyrek dedikleri pozisyonda. Çok fazla sıkmadan, çok da gevşek tutmadan. Ani oluşabilecek herhangi bir durumda hayatidir direksiyon hakimiyeti. O yüzden iki elle tutmaya alışın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çiğdem Bilen

Çok değerli tavsiyelere dönel kavşakları da ekleyelim. Sinyal kullanın, kavşak içindeki sürücüye geçiş hakkını verin. Sinyal kullanın, sinyal hep kullanın ...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...