İçeriğe Yönlendir

Yağ ve Yakıt Katkıları Hakkında İzlenimler, Kullanıcı yorumları (Sohbet)


Mert ER

Recommended Posts

Merhabalar,

Forumda yağ ve yakıt katkıları ile ilgili genel kullanıcı yorumlarını içeren bir başlık bulamadım.(Eğer vardı ve farketmeden tekrar konu açtıysam affola)

 

Sanırım benım gibi  gerek düşük, gerek yüksek kilometreli araçlarına yağ ve yakıt katkısı katmayı düşünen arkadaşlar vardır ve koysam mı koymasammı diye arada kalıyordur :)

 

Öncelikle alt kaliteli bilinmedik markaları zaten direk elemek lazım dıye dusunuyorum.

Şahsen Liqui Moly ve Würth katkıları araştırdığım kadarıyla güven verenler.

 

Örneğin aracım suan 180bın km'de 1.4 dizel ve şu LM Ceratec katkası cok kafamı kurcalamakta. Cok olumlu yorumlarda var gereksız dıyenlerde:)

Örneğin forumda bunu kullanıp uzun vadede artısı eksisini gözlemliyen varmı acaba?

 

İlave olarak kullandıgınız katkılar,temızleyıcıler hakkında yorumlarınız varsa emınım okuyacak olan kişilerin çok işine yarıyacaktır

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Ben tavsiye etmiyorum. Motoru Yağdan daha iyi koruyacak bir sıvı olsa Yağ üreticileri oraya hücum ederler. Motoru rahat ettirecek sürtünmesini düşürecek bir sıvı olsa önce Koca yağ laboratuvalarları bulurdu kanısındayım. Şahsi fikrim Motora yapılacak en büyük ve tek iyilik yağını ve yağ filtresini erken değiştirmektir. Hem herkesin yağı ve teknolojisi farklı her yağın kimyasal formülü deterjan etkisi veya viskozitesi farklı, binlerce farklı motor, binlerce yağ çeşidi var ama tek tip yağ katkısı ürün çıkıyor. Nasıl olacakta her motorda olumlu sonuç verecek ki? 

 

Enjektör temizleyici gibi malzemeler içinde bu dediğim geçerli. Zaten enjektörü temizleyecek bir şey olsa Benzin ve Dizel laboratuvarlarında akaryakıt üzerine ar-ge yapan dünya devleri bu noktaya yönelirlerdi. Enjektör temizleyiciye vereceğim para ile BP veya Shell'in katkılı benzini alıp aracım devirli kullansam sanırım enjektörüm daha iyi temizlenir. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

şu ana dek gerçekten işe yaradığını gördüğüm 3 yağ katkısı oldu.

 

1-RESURS. yağ yakmaya yeni başlamış eski tip motorlarda kalay ile karışık metalize yapısı sayesinde çizikleri doldurup belli süre yağ yakmayı kesiyordu.

2-BOR katkısı. Bu katkı eskimiş ve artık değişmesi gereken eski yağı sanki yeniymişçesinde 3 4 bin km kadar iyileştiriyor. Nasıl oluyro bilemiyroum .Hemen motor ses azalıyordu. Yeni yapda işe yarayacağını yada fark edileceğini sanmam.

3-Restore yap kaçak önleyicisi, kauçuk contalardan sızan yağı kesiyor yada azaltıyor gerçekten.

 

işe yaramayanlar

 

1-Würth lifter sesi kesici. tam bir hikaye

 

dizel yakıt katkılarından

 

60 70 litrede 1 litre saf aseton/selülozik tiner karışımı. dizel motorda enjektörleri temizliyor ve dumanı azaltıyor. zaten ticari olanlarda aynı kokuyor.

 

benzinde ise işe yarayanını bilmiyorum.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Katkı ve türevlerinin işe yaramaz ürünler olduğunu düşünmüyorum. Sonuçta bir kısmı profesyonel firmalar tarafından üretilen mühendislik ürünleri belli bir amaca hizmet etmesi için tasarlanıyor. Fakat bugüne kadar hiçbir aracım da yakıt katkısı kullanmadım servis manuelin de aksini belirtmediği sürece kullanmamda. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

ben arkadaşımın aracında liqui moly nin lifter katkısını kullandım. şu fincan sesi denilen sesi gerçekten kesti😀

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
(düzenlendi)

Yağ katkıları hakkında bilgim yok ama genelde tavsiye edilmediğini biliyorum. Dizel katkısı olarakta orjinal Würth enjektör temizleyici Euro 4 motorlu araçlarda işe yarıyor. Euro 5lerde dpf arızası verdiriyormuş sıklıkla. Bildiğim kadarıyla 1.4 Fusionlar Euro 4 standardında depoyu fullerken würth koyup otobanda ya da sakin bir yolda 3. viteste 4-5 devir arası 20 dk bir sürüş yaparsanız aracın ciğerlerinin biraz açıldığını hissedersiniz sonrasında. 2006 1.4 dizel fiesta'ya 3 ayda bir würth koydurup dediğim işlemi uygulardım araca olumlu etkisi oluyordu. Filtre değişimi öncesi yaparsanız bu işlemi daha iyi olur. İşlemi yapar filtreleri komple değişirsiniz. Motorda boğukluk hissediyorsanız en mantıklı şey belirli aralıklarla enjektör temizliği yaptırmak aslında serviste ama maliyetli bir işlem. Bu katkılar geçici bir rahatlama sunuyor. Serviste temizletmek uzun süreli fayda sağlıyor.

 

Yalnız uyarmış olayım enjektörlerde motorun başka bir yerinde veya yakıt sisteminde sorun varsa kötü sonuçlara neden olabilir. Motorda bir sorun yoksa aracınız bakımlıysa bence kullanmanızın bir mahsuru olmaz faydası da olabilir. Tercih sizin. :) 

tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Katkı sadece bir kez benzinli mondeoyu ilk aldığımda kullanmıştım. Usta motorcraft yarı sentetik yağ ve bor katkısı koydu. Araç gerçekten sessizleşti ve düzgün hızlanmaya başladı. Ancak bir sonraki bakımda tam sentetik mobil kullanınca yine aynı şeyleri hissetmiştim. 

 

Dizel araçlarda ceratec çok övülüyor, denemek istiyorum ama cesaretim yok. Daha doğrusu ustaya laf anlatma dirayetim yok. 

 

Amaç temizlik yapmaksa en güzel carbon clean ve sökülerek yapılan manifold+egr temizliği olsa gerek. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Ben kullanıyorum; 

5000-10000km civarı ne zaman denk gelirse artık uzun yolda Würth enjektör temizleyici kullanıyorum. 
Yakın zamanda enjektörleri söktüreceğim zaten. O zaman bir yorum yapabilirim faydası olup olmadığı noktasında.


Aracımda biraz yağ eksiltme vardı, yine bu sebeple Liqui Moly yağ kaçak önleyici kullandım. Ciddi faydasını gördüm. 
Şu an düzenli olarak Ceratec kullanıyorum. 
En son geçenlerde direksiyon hidrolik kaçak önleyici kullandım. Hatta bu defa tarafsız olarak video da çekmiştim. Çünkü gerçekten sonucu merak ediyordum ve gerçekten az olan eksilmeyi tamamen kesti.

 

İlaveten, bir abimizin aracında yine Ceratec kullanmaya başladık. (Benim aracın aynısı). Onun aracında çok ciddi yağ eksiltme var. Ancak ne duman var ne de kaçak. Motor açılması gerek dedikleri için abimiz de kaybedecek bir şey yok Ceratec deneyelim dedi. Henüz yeni eklediğimiz için sonuç paylaşamam ama ileriki zamanlarda bir etkisi olup olmayacağını göreceğiz. (Ceratec yağ kaçak önleyici değil, ancak abimiz yine de ceratec kullanmayı istedi.)

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Liqui moly hem yağ hemde yağ katkısı (ceratec ) üretiyor. Demek ki bir bildikleri var yada bana öyle geliyor [emoji3]
Ben bor kullandım aracı ilk aldığımda motor sesi sanki o zamanlar daha azdı .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sesi azaltması, dumanı kesmesi vb. şeyler bize iyi hissettireblir ancak bir de motora sormalı nasıl hissediyor diye. çok temkinli olmalı katkılarda. sanayide bunlara galerici katkısı da denir.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yağ kapağından içeri yağ ve yağ değişiminden önce iyi markanın temizlik katkısı dışında hiçbirşey koymama taraftarıyım. 
 

Yakıt katkısı çok denedim, hatta 275 bindeki dizel arabada nasıl olsa enjektör değişirim diye bir sürü farklı temizlik katkısı denedim. Sonuç; enjektör değişimi. 😄

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mert Gulkokan yazdı:

Lm temizlik katkısı aldım yağ için
Yağı döktükten sonra yeni yağ koymadan önce arada farklı yağ koymama gerek var mı ?


Ben LM Almanya’ya yazıp sormuştum, gerek yok dediler. Bizim youtuberların uydurması gibi. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Çağrı Alaf yazdı:

Enjektör temizleyici gibi malzemeler içinde bu dediğim geçerli. Zaten enjektörü temizleyecek bir şey olsa Benzin ve Dizel laboratuvarlarında akaryakıt üzerine ar-ge yapan dünya devleri bu noktaya yönelirlerdi

Yağ katkıları hikaye. O konuda katılıyorum ama enjektör temizleyicilerin etkisini gözle gördüm. Pis nozul deliklerini cam gibi yapmıştı wurth ürünü

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Çağlar Bayur yazdı:

sesi azaltması, dumanı kesmesi vb. şeyler bize iyi hissettireblir ancak bir de motora sormalı nasıl hissediyor diye. çok temkinli olmalı katkılarda. sanayide bunlara galerici katkısı da denir.

Doğru, araç sesinin azalması her zaman iyi değil belki yapan mühendis Patırtılı motor seviyordu. 

 

Hamit inan yazdı:

Yağ katkıları hikaye. O konuda katılıyorum ama enjektör temizleyicilerin etkisini gözle gördüm. Pis nozul deliklerini cam gibi yapmıştı wurth ürünü

Dizel, LPG, Benzin? 

Yorum bağlantısı
Anıl Akca

Yağ değişimlerini 8.000 km de bir yapın değişim öncesi engine flush kullanın.

15.000 km de bir enjektör temizleyicisi yeterli fazlasına gerek yok. 

Sonuç olarak biz bu araçların normal kullanıcısıyız.

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Çağrı Alaf yazdı:

Dizel, LPG, Benzin? 

Benzin enjektörlerinde. Manifoltu sokunce enjektörlerin ucunu görmüştüm. Çamur tortu vardı. Benzine eklemiştim. Bir ay sonra falan yeniden Sökmen gerekti. Cam gibi temizlemiş çıkışları. Yarım depoya eklemistim wurth temizleyicisi.Yag katkıları hariç diğerleri araca göre işe yarıyor

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Hamit inan yazdı:

Benzin enjektörlerinde. Manifoltu sokunce enjektörlerin ucunu görmüştüm. Çamur tortu vardı. Benzine eklemiştim. Bir ay sonra falan yeniden Sökmen gerekti. Cam gibi temizlemiş çıkışları. Yarım depoya eklemistim wurth temizleyicisi.Yag katkıları hariç diğerleri araca göre işe yarıyor

Bunu bildiğim iyi oldu abi. İlk elden tecrübeni paylaştığın için teşekkür ederim fikrim değişti. Belki denerim bende. Ancak o deponun çabucak bitmesi gerekiyor değil mi ?

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Çağrı Alaf yazdı:

Bunu bildiğim iyi oldu abi. İlk elden tecrübeni paylaştığın için teşekkür ederim fikrim değişti. Belki denerim bende. Ancak o deponun çabucak bitmesi gerekiyor değil mi ?

Opel servisindeki arkadaşlar bir kaç litre yakıt ile yaptıklarını söylüyorlardi. Ben yarım depoda yapıyorum. Kullanim klavuzunda bir depo falan diyor yanlış hatırlamıyorsam. Arkadaş hususi beni depoya götürüp şanzıman göstermişti. Paramparça olmuş. Yağ cam gibi sertti. Pense ile vurunca Cat çat ses veriyordu. Sahibi katkı katmış. Onada şahit oldum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Anıl Akca yazdı:

Yağ değişimlerini 8.000 km de bir yapın değişim öncesi engine flush kullanın.

Sonuç olarak biz bu araçların normal kullanıcısıyız.

Hangi cümleyi baz alalım? 

 

Yani bakımı 10000 km olanı 8000 de yapalım tamam, ama öyle araç varki 30000 km bakım aralığı. Bunu neredeyse 4 te 1 i kadar sürede yapmak her türlü israf ve çevreye zarar.

 

Ayrıca her bakımda motor iç temizleyici kullanılmaz. O tarz katkılar daha konsantre yağ pas çözücü katkılar içeriyor. İçeride bir sürü keçe conta vs var. Her bakımda kullanmak yine israfa ek olarak motora zarar dahi verebilir. 

 

Eğer normal kullanıcı iseniz, üreticinin koyduğu standartlara uymanız yeterlidir. Fazlasına, özellikle de 15000-20000 ve üzeri bakım aralığı olan araca 8000 de bakım yapmak gibi şeylere gerek yok. 

 

Hem araç üreticileri hem de yağ üreticileri kullanım ömürlerini optimum şekilde belirlerler. 

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı

Yabancı forumlardan da gözlemlediğim yağ katkısı uygulamalarının çoğu hüsranla sonuçlanmış.

Şuana kadar hakkında olumsuz pek yorum görmediğim hatta baya bir tavsiyeler var gibi gözüken "liqui moly ceratec" ürünü.

 

Kullanıcıların cogu bunun bir yağ katkısından ziyade metal aksam koruyucu olarak övmüş ve piston yağ kanallarını vs tıkamadıgını olumsuz bir etki yaratmadıgını savunmuş.

Yukarıdakı yorumlardada ceretac alanlar yada almaya nıyetlenenler olmus bende arada kaldım aracım 175bın km'de 1.4 dizel acaba alınır mı:)

 

Ceretac hakkında uzmanların yorumu varmı:)

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Selim Bilgin yazdı:


Ben LM Almanya’ya yazıp sormuştum, gerek yok dediler. Bizim youtuberların uydurması gibi. 

Ceratec kullanımında en fazla deneyimi olansın galiba. Detaylıca tekrar anlatır mısın.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mahmut Yıldız yazdı:

Ceratec kullanımında en fazla deneyimi olansın galiba. Detaylıca tekrar anlatır mısın.

 

Ceratec hiç kullanmadım ben, sadece engine flush kullandım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Doğan Arşiray
Mert ER yazdı:

Yabancı forumlardan da gözlemlediğim yağ katkısı uygulamalarının çoğu hüsranla sonuçlanmış.

Şuana kadar hakkında olumsuz pek yorum görmediğim hatta baya bir tavsiyeler var gibi gözüken "liqui moly ceratec" ürünü.

 

Kullanıcıların cogu bunun bir yağ katkısından ziyade metal aksam koruyucu olarak övmüş ve piston yağ kanallarını vs tıkamadıgını olumsuz bir etki yaratmadıgını savunmuş.

Yukarıdakı yorumlardada ceretac alanlar yada almaya nıyetlenenler olmus bende arada kaldım aracım 175bın km'de 1.4 dizel acaba alınır mı:)

 

Ceretac hakkında uzmanların yorumu varmı:)

project farm bunu test etmis ve hic fark yaratmadigi sonucuna varmisti.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Coşkun Basan yazdı:

Liqui moly hem yağ hemde yağ katkısı (ceratec ) üretiyor. Demek ki bir bildikleri var yada bana öyle geliyor emoji3.png
Ben bor kullandım aracı ilk aldığımda motor sesi sanki o zamanlar daha azdı .

bor katkisi eskimis yagda araci sessizlestiriyor. yeni yagda hicbirsey yapmaz bence. belki yagin omru uzar  motor 3.7 v6 lpg liydi.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mahmut Yıldız yazdı:

Ceratec kullanımında en fazla deneyimi olansın galiba. Detaylıca tekrar anlatır mısın.

Ceratec konusunda @Mustafa Arıkanın tecrübesinin olması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...