İçeriğe Yönlendir

Turbo Selenoid Valfi Arıza Şüphesi


Ü.Emre Kartal

Recommended Posts

Ü.Emre Kartal

Merhaba herkese, geçtiğimiz haftasonu 2015 1.5 dizel fiestamın klasik yağ filtre bakımını yaptırdım. Bu arada da kafama takılan bir şeyi danıştım yapan arkadaşa. Sorun şu ki, aracın çekişi bazen ciddi düşük geliyor sonra bir anda sanki arkadan biri desteklemiş gibi açılıveriyor. 

 

Yakıt biraz yüksek, 4.5 litrenin altını hiç göremedim diyebilirim 90 ile dahi. Aklıma maf sensörü gelmişti ama arkadaş ondan olmaz ama turbo selenoid valfi olabilir dedi. 

 

Araçta birkaç cihazla bakıldı(kendimde bakıyorum arada) arıza kodu yok. Bu durum rahatsız ediyor ama çözemiyorum. 

 

Şüpheliler ve bugüne kadar hiç değişmeyenler (112000 km de araç) 

 

1) Maf sensörü

2) Kızdırma bujisi

3) EGR valfi

4) Turbo selenoid valfi

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

doğru demiş, değişti mi?

Hata kodu çıkmayınca değiştirmedik, emin olamadı. Bende baya masraf yapınca üstüne düşmedim o an. Sanıyorum değişimi basit, kendim değiştiririm dedim. 

 

Bakımdan sonrada ara ara yokladım, performans gayet iyiydi ama dalgalı tabi. 

 

Birde mazot müşürlerini temizledik, araçta bir süre sapıtma oldu sonra toparladı. Basınç değerlerini sıfırlamak lazımdı sanıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Erken

Benim P0234 hatası vermişti “turbo/super charger overboost condition”, “turbo aşırı yüklenme” 

Turbo selenoidi değişimi yapılarak çözülmüştü. Bununla ilgili bir yazım da vardır sitede. Hata kodu olmaması can sıkıcı bir şey. Turbo basıncıyla alakalı olsa bence hata alırsınız. Ama bir yerden de deneyip başlamak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ferit Erken yazdı:

Benim P0234 hatası vermişti “turbo/super charger overboost condition”, “turbo aşırı yüklenme” 

Turbo selenoidi değişimi yapılarak çözülmüştü. Bununla ilgili bir yazım da vardır sitede. Hata kodu olmaması can sıkıcı bir şey. Turbo basıncıyla alakalı olsa bence hata alırsınız. Ama bir yerden de deneyip başlamak lazım.

Her zaman arıza kodu vermiyor sanıyorum. Araçta kod oluşmayınca bende emin olamadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Maf sensörü temizleyip test ettinizmi

Evet farklılık olmadı ne yazıkki ☹️

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Dogan Arsiray yazdı:

MAP?

Temizledik, contası yırtıkmış hatta klima borusunu kirletiyordu onu da değiştirdik. Acaba hava ve yakıt kaçırması performansı etkiliyor muydu? Aman aman değildi tabi ama 50 kuruşluk conta olunca yeniledim. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ü.Emre Kartal
Kemal Işık yazdı:

Sorun çözüldü mü? 

Dün yine aynı durumları yaşadım. Bir müdahale yapmadım şuan için. Bir ara değiştirecek gibiyim.

 

Map sensöründen veya maf sensöründen de şüpheleniyorum

Yorum bağlantısı
Kemal Işık

Bende de benzer durum var Hocam. Bazen inanılmaz çekiyor bazen biri tutuyor arabayı sanki. Özellikle vites geçişinden sonra gaza yüklenince yapıyor. Her zaman da yapmıyor kafasına göre takılıyor. 

 

Pazartesi selenoid valfi değişimiyle başlayacağız sorunun çözümüne inşallah 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Kemal Işık yazdı:

Bende de benzer durum var Hocam. Bazen inanılmaz çekiyor bazen biri tutuyor arabayı sanki. Özellikle vites geçişinden sonra gaza yüklenince yapıyor. Her zaman da yapmıyor kafasına göre takılıyor. 

 

Pazartesi selenoid valfi değişimiyle başlayacağız sorunun çözümüne inşallah 

Benide bilgilendirirseniz sevinirim. Hazır yapılmışken map ve maf sensörleri de temizlenirse iyi olur. 

 

240-250 lira civarında parça

Yorum bağlantısı
Kemal Işık

Parçayı 300 e aldım cuma günü pierburg kahverengiden. Takmadan önce tanıdık turbocuya vakum testi yaptıracağım. Sıfır valflerde bile bozuk çok oluyormuş forumda yazılanlara göre. Maf sensörümü yakın zamanda temizledim. Zaten maf sensörü bizim araçlarda çok nadir bozuluyormuş. Ama map sensörü aklımda onu da temizleteceğim 👍

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bir güncelleme yapayım, haftasonu İzmir Aydın otobanında bazı denemeler yaptım. 

 

1) Güç kesilmesini hissettiğimde gaz pedalını tabana değdirsemde 110-120 gibi kaldı araç. Anlık tüketim oldukça arttı ama evde kimse yoktu. 

 

2) İlk denemeden sonra gaz kesip biraz sonra tekrar denedim kısa bir kesiklik ardından gayet hızlanma oldu. 

 

3) Farklı bir zaman diliminde (motoru stop edip çalıştırıldı tabi) hiç sıkıntısız yürüdü. 

 

4) Tüm denemelerde ortak nokta 2500 devirden sonra ciddi motor sesi oluşuyor, sanki zorlanıyor gibi. Bazen bu ses olmuyor, 3000 devirde bile sessiz geliyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hala bozuk selenoid ile kullanıyorsanız, enjektör memesinde ve subağlarda kurum bağlamaya başlar

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

hala bozuk selenoid ile kullanıyorsanız, enjektör memesinde ve subağlarda kurum bağlamaya başlar

Kesin o parça mı emin olabilsek değiştireceğim. Arıza kodu çıkmadığından yetkili servis dahil kesin diyemediği gibi değişime de yanaşmadı. 

 

Bu süreçte çok fazla kullanmadım, şikayetler başlayalı en fazla 1500-2000 km yol yapmışımdır. 

 

Sizce kesin o parça mıdır? Kendim değiştirebilir miyim?

Yorum bağlantısı
Kemal Işık

Kendiniz değişebilir misiniz bilemedim arabanın lifte alınması lazım üstten ulaşılamıyor maalesef bir de hortumların doğru takılması lazım bence arabayı tanıyan bir ford ustasının takması daha garanti olur. 

 

Bu gün selenoid valfini değiştirdik biz. Gaz tepkimesi belirgin arttı arabada. Tamamen bozulmamıştı ancak görevini tam yerine getirmiyordu. Şimdilik sorun geçti görünüyor. Çok bozulan bir parçaymış siz de değiştirin bence. Devirlenmesi arttı arabanın. Deneyin derim 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

usta değişir arıza düzelmez ise geri takar eskisini çoğu yerde böyle? parça basit işlevi büyüktür

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

usta değişir arıza düzelmez ise geri takar eskisini çoğu yerde böyle? parça basit işlevi büyüktür

Ne yazıkki değişime ikna etmek bile güç, arıza kodu çıkmıyorsa elleme mantığında çoğunluk. 

 

Yetkili servise sordum 1500 küsür dedi parçaya işçilik hariç 🙂

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Kemal Işık yazdı:

Kendiniz değişebilir misiniz bilemedim arabanın lifte alınması lazım üstten ulaşılamıyor maalesef bir de hortumların doğru takılması lazım bence arabayı tanıyan bir ford ustasının takması daha garanti olur. 

 

Bu gün selenoid valfini değiştirdik biz. Gaz tepkimesi belirgin arttı arabada. Tamamen bozulmamıştı ancak görevini tam yerine getirmiyordu. Şimdilik sorun geçti görünüyor. Çok bozulan bir parçaymış siz de değiştirin bence. Devirlenmesi arttı arabanın. Deneyin derim 👍

Yeri yağ filtresinin orada, hava filtresi kutusunu sökünce ulaşılabilir görünüyor aslında. 

 

Siz bütün hortumları mı değiştirdiniz?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Çağlar Bayur yazdı:

yetkili/özel tercih size kalmış.

Akşam üzeri parçanın uygun kodlu olanını aldım (internette bütün parçacılarda pejo var, uyuyor görünüyor) Öncesinde araçta hiç kod yok iken hem kod oluştu hemde sanki bir metal çarpıyor gibi ses var.

 

Montaj yapılırken özellikle boruların yerine dikkat edildi (ama gözden kaçan bir hata mı var bilmiyorum)

 

Fakat şimdi araçta kod oluşuyor (2500-3000 devir görünce yanıyor ışık) turbo devresi yüksek gibi bir hata alıyoruz. Saat geç olduğu için bir şey yaptıramadım, eski parça elimde, ama yeni parçada mı sıkıntı var yoksa borular ters mi oldu veya eskiden tersti ama valf bozuktu kod çıkmıyor muydu arada kaldım.

 

Şimdi ne yapmak lazım sizce?

Yorum bağlantısı
Kemal Işık

Aldığınız parça siyah renk miydi kahverengi miydi? 

Pejolara siyah takıyorlar bizimki kesinlikle kahverengi takmanız lazım 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...