Mustafa Tul 7 Temmuz 2021 Paylaş 7 Temmuz 2021 Merhabalar. Aracım 2011 1.6 TDI Tit. X Aracımda benden habersiz serviste motor yıkama yapılmış. Sonrasında bunla mı alakalı bilmiyorum ama akü ışığı sürekli yanar oldu. Akü de eski olduğundan varta 80amp lik akü alıp değiştim ama akü ışığı yanmaya devam etti. Şarj dinamosu ölçümünde 14.5 - 14.9 arası gerilim çıkıyor. Akü bitme gibi bir sorun yok yani akü şarj oluyor. Aracın çalışmasında rolantisinde de herhangi bir sorun yok. Birkaç ay öncesinde de gergi, kayış değişimi olmuştu. Haricinde herhangi bir işlem yok. 2 dinamocuya gösterdim ikiside şarjı ölçüp şarjda sorun yok beyinciye git dedi. Beyinciye gittiğimde de uğraşma alternatördedir sorun dedi. Benzer şikayetle gelenlerde şimdiye kadar beyin sorunu çıkan olmadı hep alternatörde dedi. Sizce ne yapmalıyım. Smart şarj özelliği sebebi ile akü sürekli şarj altında çalışıyor olabilir diye bir şey okudum ama doğrudan benzer sorun görmedim forumda. yardımcı olabilirseniz sevinirim. İstanbul avrupa yakasında iyi bir dinamocu tavsiyesi de iyi olurdu. Şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Temmuz 2021 Paylaş 7 Temmuz 2021 Alternatör üstünde şarj oluşumu sağlandı bilgisi için pilot uç çıkıyor. Oradan komut gelmiyor sanırım. Smart şarj hatası olsa Akü şarj gerilimi değişken olur. Pilot komut gelmediği için alternatör aküyü tam voltaj ile şarj etmeye çalışıyor. Yaz günü 14.7volt sürekli şarj aküyü ciddi ısıtır ve bozar. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Temmuz 2021 Paylaş 7 Temmuz 2021 Mustafa Tul yazdı: akü ışığı sürekli yanar oldu. Akü de eski olduğundan varta 80amp lik akü alıp değiştim bunu kim tavsiye etti? Mustafa Tul yazdı: Şarj dinamosu ölçümünde 14.5 - 14.9 arası gerilim çıkıyor. bunu kim nasıl ölçtü? obd ye bağlanıp teşhis çalıştırldı mı? ford cihazı ile? Mustafa Tul yazdı: varta 80amp lik akü alıp basık tip mi? Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 8 Temmuz 2021 Paylaş 8 Temmuz 2021 Kapasite:80 Ah CCA:740 A Derinlik:175 mm Genişlik:315 mm Yükseklik:175 mm Short Code:F17 Bu akü ise iyi sığmış, alçak ama geniş bir akü. Normalde E43 kodlu 72 lik takılır, genişlik 278 mm dir. Kapasite:72 Ah CCA:680 A Derinlik:175 mm Genişlik:278 mm Yükseklik:175 mm Short Code:E43 Yorum bağlantısı
Mustafa Tul 8 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2021 Çağlar Bayur yazdı: bunu kim tavsiye etti? bunu kim nasıl ölçtü? obd ye bağlanıp teşhis çalıştırldı mı? ford cihazı ile? basık tip mi? Merhaba. Forumdan akü tipi için araştırmıştım ve 80Amp lik model tavsiye edilmiş. Zaten üzerinde de 6 yıllık aynı model marka aynı tip akü çıkmıştı. Araç 4 senedir bende bu arada. Akücü, araç rolantide iken gerilimini ölçtü. Ayrıca yüke bindirip yine ölçtü. Değerler normal demişti. 2 akücü de aynısını söyledi. Rölantide 14.5 - 15 arası çıkıyor. Değerler biraz yüksek. Araçta akü ışığı harici uyarı yok. Bilgisayar ile kontrole götürdüm akü ışığı ile ilgili bildirim çıkmaz bilgisayar ile taramadan dedi. Kullandığı cihaz ile tüm hata kodlarını detaylı okutabiliyor ve silebiliyor. Tablet tipi sadece hata okuyan cihazlardan değildi. Akü standart model sanırım. Dediğim gibi üzerinden çıkan ile aynı model. Yerine tam oturuyor herhangi bir kasma vs yok. Akü kapağı da tam oturuyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tul 8 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Kapasite:80 Ah CCA:740 A Derinlik:175 mm Genişlik:315 mm Yükseklik:175 mm Short Code:F17 Bu akü ise iyi sığmış, alçak ama geniş bir akü. Normalde E43 kodlu 72 lik takılır, genişlik 278 mm dir. Kapasite:72 Ah CCA:680 A Derinlik:175 mm Genişlik:278 mm Yükseklik:175 mm Short Code:E43 Evet takılan F17. Aslında ölçülere bakıldığında genişlikten fark var 37mm. Ama bu montaj esnasında derinlik ölçüsüne denk geliyor. Yani akünün montaj alanına giriş uzunluğu. Ama akü montajında hiçbir sorun çıkmadı. Zaten üzerindeki de aynı aküydü. Servet Aydın yazdı: Alternatör üstünde şarj oluşumu sağlandı bilgisi için pilot uç çıkıyor. Oradan komut gelmiyor sanırım. Smart şarj hatası olsa Akü şarj gerilimi değişken olur. Pilot komut gelmediği için alternatör aküyü tam voltaj ile şarj etmeye çalışıyor. Yaz günü 14.7volt sürekli şarj aküyü ciddi ısıtır ve bozar. Bu durumda aracı nereye götürmek gerekiyor. dinamocu beyinciye, beyinci dinamocuya paslıyor. Benim korkum da o uzun yolda araca zarar vermek. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Temmuz 2021 Paylaş 8 Temmuz 2021 Mustafa Tul yazdı: orumdan akü tipi için araştırmıştım ve 80Amp lik model tavsiye edilmiş. yok onu sormadım, akünün marlası önemsiz, akü ışığı yanınca akü değişimini kim tavisye etti? Mustafa Tul yazdı: Bu durumda aracı nereye götürmek gerekiyor. dinamocu beyinciye, beyinci dinamocuya paslıyor obd ciye Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 8 Temmuz 2021 Paylaş 8 Temmuz 2021 Bu şekilde madem çözülemiyor, aracı yetkili servise götürün onlar baksın birde. En kötü sıkıntı şu masraf bu kadar derler. Sizde ya kabul edersiniz ya da etmezsiniz bir miktar arıza tespit ücreti ödersiniz alırsınız aracı. Tespiti yapılan şeyi dışarıda yaptırırsınız. Diğer türlü hem araçtaki sıkıntı büyüyebilir hem de vakit ve nakit kayıbı ciddi artar. Yorum bağlantısı
Mustafa Tul 8 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2021 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: yok onu sormadım, akünün marlası önemsiz, akü ışığı yanınca akü değişimini kim tavisye etti? obd ciye Aracın aküsü kapasite anlamında zayıflamıştı. Bir keresinde mazot filtresi değişimi sonrası araç hava yaptı. Belki havayı atar diye üst üste 3-4 uzun marş çevirince aküyü bitirmişti. Araç çalışmazken yarım saat radyo dinlesem zayıf akü uyarısı veriyordu. Yani akü zaten gidikti. Akü ışığı da bu olaylar üzerine yanınca bari ilk olarak aküyü değişeyim dedim. İst Avr. yakası için tavsiye edebileceğiniz obd ile tarama yaptırabileceğim bir yer var mı? Bir de standart tarama mı yaptırmak lazım. özellikle baktırılması gereken bir kod vs var mı? Ü.Emre Kartal yazdı: Bu şekilde madem çözülemiyor, aracı yetkili servise götürün onlar baksın birde. En kötü sıkıntı şu masraf bu kadar derler. Sizde ya kabul edersiniz ya da etmezsiniz bir miktar arıza tespit ücreti ödersiniz alırsınız aracı. Tespiti yapılan şeyi dışarıda yaptırırsınız. Diğer türlü hem araçtaki sıkıntı büyüyebilir hem de vakit ve nakit kayıbı ciddi artar. Kendimi henüz yetkili servisin kollarına bırakmaya hazır hissetmiyorum ücretsiz check up falan olsaydı güzel olacaktı. 8 Temmuz 2021 tarihinde Mustafa Tul tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Temmuz 2021 Paylaş 8 Temmuz 2021 Bir bilgi daha. Focuslarda çıktı bir kaç defa. Aracın altında tam yerini bilmiyorum, eksi güç kablolarının dağılımı olan bir nokta var. Orada bağlantı gevşiyor. Start stop çalışmaz oluyor Akü doğru şarj olmuyor. 2 Yorum bağlantısı
Emre Sutay 8 Temmuz 2021 Paylaş 8 Temmuz 2021 Kendimi henüz yetkili servisin kollarına bırakmaya hazır hissetmiyorum [emoji4] ücretsiz check up falan olsaydı güzel olacaktı.Temmuz sonuna kadar ucretsiz yaz kontrolu var. Bu kapsamda gidersiniz, servise gelen araclari genelde Obdye baglayip tabletten veri aliyorlar diye biliyorum. (gecen sene yaz kontrolunden aklimda oyle kalmis. Bence sansinizi deneyin. Daha once kaydiniz varsa daha kolay olacaktir. Aracta 80mah aku normal, hatta serviste akuyu 82 mah olarak guncellendigini belirtmislerdi bir kac ay once. O zaman orjinal bin lira, disarida varta aku 800 lira idi. 4.5 senelik akuye devam tabi ki Yorum bağlantısı
Mustafa Tul 8 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2021 Emre Sutay yazdı: Temmuz sonuna kadar ucretsiz yaz kontrolu var. Bu kapsamda gidersiniz, servise gelen araclari genelde Obdye baglayip tabletten veri aliyorlar diye biliyorum. (gecen sene yaz kontrolunden aklimda oyle kalmis. Bence sansinizi deneyin. Daha once kaydiniz varsa daha kolay olacaktir. Aracta 80mah aku normal, hatta serviste akuyu 82 mah olarak guncellendigini belirtmislerdi bir kac ay once. O zaman orjinal bin lira, disarida varta aku 800 lira idi. 4.5 senelik akuye devam tabi ki Teşekkürler bilgi için yarın kontrol ederim. Bu arada akünüzün mevcut durumu iyiyse yıla bakmaya pek gerek yok çünkü kimi 2 yılda kimi 6 7 yılda bitiyor. Araç düzenli çalışıyor ve arada uzun yol yapıyorsanız, akünüz de iyi markaysa götürüyor baya. Kuzenin doblosu henüz 70binde 2 yıllık doblo aküyü bitirdi. Hem de öyle bir yemiş ki takviyeyle bile marş aldıramadık. Mecbur akü değişti. (inci fiat üretimi akü.) Servet Aydın yazdı: Bir bilgi daha. Focuslarda çıktı bir kaç defa. Aracın altında tam yerini bilmiyorum, eksi güç kablolarının dağılımı olan bir nokta var. Orada bağlantı gevşiyor. Start stop çalışmaz oluyor Akü doğru şarj olmuyor. kendim bakabilirsem kontrol ederim. ustalara şundan olabilirmiş desem hemen küsüyorlar adama Yorum bağlantısı
Emre Sutay 8 Temmuz 2021 Paylaş 8 Temmuz 2021 Pandemi döneminde sürekli işe git gel dışında bir aksiyonu olmadığından, kontak açınca düşük pil uyarısı veriyor. Ve sanırım bundan dolayı bazen radyoda bir takım gariplikler oluyor(çalıştırma sonrası frekans bulamama yada hiç bir tuşun işlememesi gibi)Geçen hafta tatile gittim uzun yolu görünce bu hafta hiç düşük pil uyarısı vermedi radyo gariplik de yapması. Ama kışa girerken değişecek o kesin [emoji383]=[emoji367] Yorum bağlantısı
Mustafa Tul 8 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 8 Temmuz 2021 Emre Sutay yazdı: Pandemi döneminde sürekli işe git gel dışında bir aksiyonu olmadığından, kontak açınca düşük pil uyarısı veriyor. Ve sanırım bundan dolayı bazen radyoda bir takım gariplikler oluyor(çalıştırma sonrası frekans bulamama yada hiç bir tuşun işlememesi gibi) Geçen hafta tatile gittim uzun yolu görünce bu hafta hiç düşük pil uyarısı vermedi radyo gariplik de yapması. Ama kışa girerken değişecek o kesin = Günlük kısa mesafe kullanımda araç yeteri kadar şarj yapamıyor maalesef. Yaz aylarında bu uyarıyı sık sık alıyorsanız kışın da kullanım şekli aynı olursa sizi yolda bırakma ihtimali yüksek gibi. Bu gün kesintisiz 1buçuk saat ş.içi kullanımım oldu. Aküye baktım ve hiç ısınma fark etmedim. Araç sürekli şarjda çalışmıyor olabilir. Bunu da paylaşmak istedim belki fikir verir diye. gerçi akü bu kadar sürede sürekli şarj görünce ısınıyor mudur onu da tam bilmiyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Tul 9 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2021 Son durumu paylaşmak istedim. Dinamo kontrol edildi ve valeo marka konjektör değişti ama sorun devam ediyor. Şarj konusunda sorun yaşamadım ama akü ışığının yanıyor olması büyük sıkıntı veriyor. Bu arada araçtaki dinamo valeo markaymış, grupta denso marka olarak görmüştüm ve orj olmadığı için yan sanayi konjektör değişimi çare olmuyor denmişti. valeo için orj parça bulunabiliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts