İçeriğe Yönlendir

Güvenli Sürüş Tavsiyeleri


Kadir Kaya29

Recommended Posts

Kadir Kaya29

33 günlük şoförlük süremde gördüğüm kadarıyla;

1.Emniyet kemeri takılı, Koltuk ayarı yapılmış,aynalar tam ayarlı olmalı.

2.Telefon yasak.

3.Araç kullanırken tamamen arac kullanmaya odaklanmak gerek.

4.Trafik kurallarına tamamen uymalısınız,bazı kurallar tam öğrenilmemiş olabilir.En önemlisi de Karşı taraftaki şoförü trafik kuralı bilmiyormuş gibi düşünmek lazım.

5.Arkaniza yapışan selektör yapan dallamalara içten bir küfür rahatlatır ama çok yavaş gittiğinizi düşünüyorsanız uygun yerde yol verin.

6.Normal hayatınızda panik bir insan olabilirsiniz ama araç kullanirken panik en büyük düşmanınız.Panik yok.Derin bir nefes alın ve kontrolün sizde olduğunu her şeyin yolunda olduğunu düşünün.

Daha tecrübeli arkadaşlar çok daha detaylı açıklamalar yapacaktır.Hepimize kazasız belasız keyifli sürüşler.

  • Beğen 7
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Keşke herkes doğru ve güvenli araba kullanmak için bu kadar kafa yorsa. Dedesinin eşeğe bindiği gibi binen çok. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Alaattin Çakıroğlu

Aracın size değil sizin araca hükmettiğinizi bilip aracı vücudunuzun bir uzvu gibi göreceksiniz bence en önemlisi bu.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Güvenli sürüş denmiş. Sadece kazalarda ölünmüyor. Hayat güzel. Sinirlere hakim olmaz lazım :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Emniyet kemerini hep tak
Solu işgal etme
Trafiğe uygun süratte aracı kullan
Takip mesafesini koru
Sinyal ver
Alkollü kullanma
Trafik levhalarına dikkatini ver
Bilmediğin yolda aşırı hız yapma
Vs
Vs uzar bu liste

Güvenli sürüşler dostlar.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Yasin Aygün

Torpidoda bir adet biber gazı bulundurmak

Trafik kurallarına uymak

Mekanik kontrolleri aksatmamak

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Yavaş - Dikkatli - Tedbirli. Abim güzel bir Ducati şoförüydü. Bana hep şu öğüdü verirdi; "Öyle bir süratte tut ki kendini, elin adamının sorumsuzluğu yüzünden ölmeyesin. Haklı olmak önemli değil, hayatta kalmak önemli. Haklı ama Ölü diye bir sözü var Altın Elbiseli Adamın. Sen başına bir şey gelirse hem haklı hem sağ çık" bakıldığı zaman gerçekten de bizden kaynaklı olmayan hadiselerde bile yavaş olmak daha yerinde bitirici kurtarışlar yapmamıza olanaklar sağlıyor.

 

Yavaş : Ne olursa olsun ara sıra müsait yollarda herkesin yaptığı haylazlık dışında genel anlamda aracın limitlerini zorlayacak hareketlerde bulunmaktan kaçınılmalı. 

 

Dikkatli : Düşüncelerde boğulup gitmeden sürekli yolda olmak gerekiyor. 2.5 saat süren yolculuktan sonra Yol Hipnozitesi denen şey başlıyor kısmi olarak algı yeteneğimizi yitiriyoruz her petrol ofisinde Soğuk Kahve - Sigara - El Yüz Yıkama - Kolonya molası vermek biraz adımlamak gerekiyor.

 

Tedbirli - Araçta yolculuk boyunca hiç bir problemin çıkmaması için tüm hayati bakımlarının tam olması elzem. Yakıt Hattı - Motor - Soğutma Sistemi - Fren Sistemi - Lastik. Ayrıca her duruma karşı kapsamlı bir alet çantası ve en az 1.5 Litre su sürekli kenarda bulundurulmalı. İlk Yardım Çantası ve Yangın Söndürme Tüpünü saymıyorum bile. Bunların yanında reflektör seti ve Yüksek Menzilli Led El feneri olması da kimi durumlarda hayat kurtarabilir.  Aracın orjinal aydınlatma donanımına müdahele edilmesine de karşıyım. Beyaz ışık sevdasına kör biniyorlar akşamları kazalara sebebiyet veriyorlar. Merceksiz bir araca Beyaz Far takmak yasaklanmalı.

 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Araç hakimiyetinizi geliştirmek için kaldırıma yanaşma denemeleri yapın, güzel park etmeye çalışın. Boş yolda arkada kimse yokken acil fren denemeleri yapabilirsiniz. Gerçek acil duruma daha hazır olursunuz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Kadir Bey, sürüşle ilgili yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum. Unuttuğumuz/atladığımız çoğu şeyi bize hatırlatıyorsunuz. Öte yandan sürüş alışkanlıklarını doğru şekilde kazanmak biraz zamana / tecrübeye dayanıyor. 30 senelik ehliyetim var, 32 senedir de aktif olarak araç kullanıyorum, çok iyi bir sürücü olduğumu iddia edemem.Ankara hariç büyük şehirlerde çok fazla bulunmadım çünkü.  Siz İstanbul'da bu tecrübeyi daha kısa sürede edinirsiniz. 

 

Ancak bunca senedir bildiğim tek şey, kimse çok iyi sürücü değildir, bir anlık hata her şeyi mahveder, bitirebilir. Trafikte kendine fazla güven en tehlikelisidir, kimse sizin ne düşündüğünüzü anlamaz, beyinler farklı çalışır. 

 

Kurallar ve önlemler dışında,  bana göre güvenli sürüş için yapmanız gereken defansif sürüş de denilen, kendinizi diğerlerinin yaptığı hareketlere dikkat ederek ayarlamak ve trafiğin dinamiklerine uymaktır.  Mesela ben şehirlerarası yollarda şöyle tipler görüyorum: çok süratli ve aceleci biçimde sizi sıkıştırarak solluyorlar, 10 dakika sonra bakıyorsunuz 80'le kenardan kenardan gidiyorlar, yani bir hızlanıp bir yavaşlıyorlar.  Ha kim ne yaparsa yapsın bana ne ama, bu iş bir yarış, karşındakine kendini ispatlama ya da gövde gösterisi olmamalı. Kimsenin de gazına gelmemeli.    

 

Ülkemizde altındaki arabaya güvenip çok sürat yapan, ama o arabayı nasıl durduracağını bilmeyen, ya da acil durumlarda nasıl davaranacağını hiç düşünmemiş bilinçsiz bir çok sürücü var. Arabanın hakkı değil, trafiğin hakkı verilmeli. Ulaşacağınız yere 100 km için saatte 100 km/h hızla 1 saatte gitmekle, 10 km/h farkla 55 dakikada ulaşabilirsiniz.  5 ya da 10 dakika fark eder.  Ben kendi adıma ailecek çıktığımız yolculuklarda, yolu keyifli hale getirmeye çalışıyorum. Şehir içinde ise, önümdeki ve arkamdaki araçların ne yapacağını kestirmeye çalışıyorum. Özellikle sinyal vermeyen, aynasına bakmayan ya da yakın mesafe takip eden sürücüler çok fazla çünkü. Karamsar bir tablo da çizmeyelim, Allah'a emanetiz hepimiz.  😊  

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selim Bilgin yazdı:

Keşke herkes doğru ve güvenli araba kullanmak için bu kadar kafa yorsa. Dedesinin eşeğe bindiği gibi binen çok. 

👍 Yalnız eşek daha akıllı kendi şeridinde gider 😄

  • Beğen 2
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Oluruna bırak. Araca tamamen alıştıkdan sonra kendiliğinden gelir. En önemlisi öngörüdür. İlerde neler olacağını ön görüp aracı ona göre kullanın. Çok kasmayın. Siz onu kullanın. Araçla aşina olduktan sonra, kullandığınız aracın limitlerinide öğrenirsiniz. Yeni başlamışken sizde kalıcı olur. Yol isterken sinyal kullanın. Sellektör ile yol istemek kabalıktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Kemer Tak.

Sinyal Ver.

Yol işgalinden kaçın.

ıslak zeminlerde kontrollü ol.

camların temizliğine özen göster.

lastik ve fren kontrollerini düzenli yap.

Aynalara bak, aynalara bak , aynalara bak, aynalara bak... 

ayna kontrolünü unutma , arabayı ayna sürer . sağından solundan arkandan koru kendini , aynaya bak.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Güvenli sürüş= trafikte kimseye güvenmemek.  Örnek :  yeşilde geçerken yan yoldan gelenlerin  durduğunu varsaymak büyük hata :D  mutlaka sağı solu kontrol etmek gerek

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
İsa Acar

Sollama yaparken;

Solladığınız aracın sürücüsü ile onun dikiz aynasından göz göze gelerek, sizi fark ettiğini bilmek,

Solladığınız aracın lastiklerinin orta çizgiye yaklaşıp yaklaşmadığını kontrol ederek (özellikle birlikte viraj dönerken), sollamaya devam etme ya da geride kalmaya karar vermek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

25 senedir yaklaşık, istanbulda aktif araç kullanıyorum daha tek kazam yok. Ama telefon işi önemli. Geçenlerde boş bir yolda ilerlerken telde mesaj yazmaya çalışıyordum, 2 karış yüksekliğinde kaldırıma çıkmama santimler kalmıştı kafamı telefondan kaldırdığımda. Kaldırıma temas etsem o hızla takla atardım büyük ihtimal. Usta şöför olmakla ilgisi yok, en ufak dikkatsizliğin sonu çok kötü bitebilir, yaşayıp gördüm.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Cem Işık yazdı:

25 senedir yaklaşık, istanbulda aktif araç kullanıyorum daha tek kazam yok. Ama telefon işi önemli. Geçenlerde boş bir yolda ilerlerken telde mesaj yazmaya çalışıyordum, 2 karış yüksekliğinde kaldırıma çıkmama santimler kalmıştı kafamı telefondan kaldırdığımda. Kaldırıma temas etsem o hızla takla atardım büyük ihtimal. Usta şöför olmakla ilgisi yok, en ufak dikkatsizliğin sonu çok kötü bitebilir, yaşayıp gördüm.. 

 

 

https://www.instagram.com/reel/CRCMqcnJD9h/?utm_medium=copy_link

 

Bu kaza da cep telefonu ile oynarken olmuş. Günümüzde trafikteki en tehlikeli şey telefonla oynamak. Hatta konuşmak bile tehlikeli. Bir de bazen şeridi ortalayıp sağa sola yalpalayan arabaların şoförleri genelde cep telefonuna bakıyor. 

 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Aman aman Allah korusun. araç sürerken dikkatini dağıtacak en ufak şeyde kaza kapıda. Başkasının ne suçu var şimdi? Bizim de burada bir bayan sürücü yan koltuktaki kedisine bakarken yol kenarındaki park halinde 3 arabaya çarptı. Çok dikkatli olmak lazım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Rıdvan Ergün

ABS, ESP, TCS vs gibi sistemler fizik kurallarını ortadan kaldırmak için değil, aktif güvenliğe katkı olsun diye icat edilmişlerdir.

Ayrıca ABS bir tutkal markası da değildir. Frene basınca zınk diye arabayı yere yapıştırmaz.

Bunları hatırımızda tutarsak, olası aksi durumlarda kazayı önlemek için gerekli aksiyonu gösterme imkanına sahip olabiliriz.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Evren Erakçora

Kaza yapmadan önce sanırım kafayı kaldırıyor sonra dengeyi kaybediyor. Motorcu arkadaşlar daha iyi yorum yapar. Yazık olmuş. 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Kafayı kaldırınca yüksek hızdan dolayı rüzgar nedeniyle dengesi bozulmuş olabilir. Allah rahmet eylesin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Motor herzaman baktığın yere gider. Gideceği yere bakmalıydı. Bariyere değil yolun orta hattına.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

o hızda serçe parmağı oynasa kafi. allah rahmet eylesin

O hızı hayal edemiyorum. Bugün yaya geçine aniden atlayan iki yayaya çarpıyordum, karşı şerit durmuş, arabaların arasından çıktılar.( Kusur yine de benim)  40 km hızla gittiğim için durabildim, 60 km hızla gelseydim çarpmıştım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...