İçeriğe Yönlendir

Turbo Selenoid Valfi ve Etkileri


Ü.Emre Kartal

Recommended Posts

Ü.Emre Kartal

Merhaba herkese, aslında başıma gelene kadar bu derece sıkıntılı bir parça olduğunu bilmiyordum. 

 

Aracın bölümünde kısmi olarak konusu olsada burada hem durum ile ilgili edinebildiğim bilgileri paylaşmak hem de hatalı eksik bir durum var mı bunları öğrenmek maksatlı burada bir konu açma düşüncesine girdim. 

 

Yaşadığım sıkıntıyı özetlemek gerekirse, araçta yakıt fazlalığı ve çekiş düşüklüğü vardı. Fakat arıza kodu yoktu. (Aracım 2015 1.5 dizel fiesta) 

 

Mecburi olarak turbo valfini değiştirmek gerekti fakat üzerindeki AV2Q9S468CA kodlu parça ne yazıkki piyasada yok, olanlarda bütün hortum seti ile gelmekte. Haliyle fiyat ortalama 1500 liralara çıkmakta. 

 

Üzerindekini sökmeden arayışa girdim ve daha önceki deneyimlerimden pug parçacısından 9810400480 kodlu parçayı aldım. 

 

Buraya kadar herşey normaldi, araçtan eskisi söküldü yeniyi taktık. Takılırken üzerindeki gibi bağlantılar yapıldı. Fakat yeni parçada orjinalindeki gibi giriş çıkışlar yazmıyormuş. 

 

Aracı çalıştırdık herşey normal, arıza kodu vs yok. Çıktım 50 metre gidemeden arıza lambası yandı. İşte sorunlar silsilesi o an başladı. Turbo bölgesinden bir metal çarpma sesi gibi vibrasyon sesi ile beraber bu arıza kodları geçmedi. Eskisi takıldı o ses yine var 🙂 (Arıza kodunu silmedik ondan sanıyorum) 

 

Baktım olmuyor yeni parçayı tekrar takıp saat sebebi ile eve geçtim. Bugün sabah yine arıza ışığıyla ustaya uğradım. Tekrar baktı etti, hortum girişlerinin yerini değiştirdi ve kodları sildik. Üzerine 35 km kadar yol yaptım arıza kodu çıkmadı. 

 

Buraya kadar sorun çözüldü gibi görünüyor. Fakat benim kafama takılan şeyler var, 

 

1) Aldığım parça ile üzerinden çıkanda yeşil contamsı bir pul gibi bir şey var. Bunların ikisi aynı görünüşte fakat son durumda hortum girişleri farklı oldu. Bu bir sorun mu? Yani o conta gibi şeyin işaret dışında önemi var mıdır? 

 

2) Araçta bir kod yok, parça çalışıyor gibi ama misal a modelin parçası ile b modelin parçası birebir yerine uysa ve araç arıza vermese bile uzun vadede bir zarar olabilir mi? 

 

3) Hortumların hangileri yer değişti bilmiyorum, bu olağan bir şey midir? Yani arıza söndü evet ama performans veya başka bir yönden olumsuzluk çıkarır mı? Aracın algılamasını önleyerek bağlanabilir mi?

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Hocam yerinizde olsam ne zaman bozulacağı belli olmasa da çıkma bakardım. Aydındasınız sizi anlıyorum zordur çıkma bulmak ben de Nazilli denim aslen ama internette ikitelli çıkmacılarının numarası var. ararsanız kapıda ödemeli gönderiyorlar. Yakın zamanda ben de değiştirdim selenoid valfini tabi GM orjinal parça ile değişti yetikili serviste ve çekiş düşüklüğü yakıt fazlalığı ya da arıza kodu yoktu. Ancak uzun süredir özellikle yüksek devir yaptığımda vınnlama sesi geliyordu. Ayrıca kontak kapattığımda 1-2 saniye daha o ses devam ediyordu. Uzun yola ailemle birlikte çıkacağım için risk almak istemedim bir de gece çıkıyorum genelde. Bu sebepten değiştirdim. Sorularınıza gelince hortum girişi bende 2 taneydi sizde kaç tane ve nasıl bağlandı bakmak lazım. Bu durumu bence yetkili servise danışın. iki parça kodunu da oradaki ustalara söylerseniz olur ya da olmaz diyeceklerdir. Burada selenoid valfi kapama -açma görevini tam yapıyorsa problem yok ve turboya da zarar vermez ancak görevini yapmıyorsa sıkıntı olur tabi. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Tayfun Aydın yazdı:

 

Açıkçası parçanın kodu uyumlu görünüyor, birçok internette satan yerler bu parça kodunu eklemişler. 

 

Yurtdışı bakınca da çapraz kodlar tutuyor gibi. Tek çekincem hortumların yerini değiştirdik arıza kodu ve kalmadı. Ama acaba 3 girişten hepsi kendi içinde değişebilir mi? Yani a b ve c girişlerine a b c yaptık yandı diyelim a c b yaptık yanmadı. Ama a c b değilde a nın yeri de değişmeli miydi gibi düşündüm. 

 

Araçta ses vardı yanlış bağlantı yapıldığında. Şuan klasik motor sesi ve titreşimi dışında bir şey yok. 

 

Klima açık 35 km yol geldim, 90 km ortalama hızla. Tüketim 4 litrede kaldı. Normalde bu şekilde düşük göremiyordum. 🙂

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
(düzenlendi)

Yesille kirmizi olmasi lazim renkler. Tabi renklerin yerleri var. Cekis yerine geldiyse suan dogru takılmıştır.

Belkide öncesinde hortunlarin yeri degisik yalnis takildi. Ondan da cekis dusuklugu yasatir.

tarihinde Okay Kaygusuz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Okay Kaygusuz yazdı:

Yesille kirmizi olmasi lazim renkler. Tabi renklerin yerleri var. Cekis yerine geldiyse suan dogru takılmıştır.

Belkide öncesinde hortunlarin yeri degisik yalnis takildi. Ondan da cekis dusuklugu yasatir.

Yanlış olsa arıza yakardı mutlaka, zaten hiç sökülmemişti. Bugğn yer değiştirip toplam 70 km yaptım sıkıntı yok 🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...