İçeriğe Yönlendir

Focus 3 Hatchback 1.0 Ecoboost ile 1.6 Ti-Vct Motor Arasında Tercih


Emre Usta

Recommended Posts

Emre Usta

öncelikle herkese iyi bayramlar.fiesta 1.4 tdci 2011 model araç kullanıyorum. aracımdan memnunum. ancak çocuk olduktan sonra araç küçük geliyor.araç değişikliği düşünüyorum. 1.0 ecobost motor hakkında görüşü olanların yorumunu bekliyorum.1.6 ti vct araç mı yoksa 1.0 ecobost araç mı alayım tereddüt yaşıyorum.önerilere açığım

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Ford’un 1.0 ecoboost motoru ülkemizde maalesef önyargı kurbanı olmuş son derece teknolojik ödüllü bir motordur.  Klasik 1.6 ya göre daha sessiz ve alt devirlerde canlı, daha optimum yakıt tüketimine sahip, hafifliği sebebiyle daha iyi hızlanma ve vergi avantajının yanı sıra motor yağı 5w20 olduğundan bir tık pahalıdır. Titiz kullanıldıysa ve bakımları zamanında yapıldıysa sıkıntı çıkmaz.

Kronik soğutma suyu hortumu sorunu bir ara baş ağrıtmış idi ancak şimdiye hepsi geri çağırmadan ötürü servisler tarafından değişmiş olduğundan bu sorun çözülmüştür diye düşünüyorum.

Donanım, fiyat ve km detayları nedir? Varsa daha belirleyici olur.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çiğdem Kaya Bilgiç

İki tane fiesta ecoboost kullandım herhalde focusla az çok benzerdir. Sakin kullanımda az yakar otobanda uzun yolda bastıkça (150-160) çok yakar, vergi avantajı vardır, söylendiği gibi yağdan dolayı bakım bir tık pahalı olur. Yüksek hızlarda yüksek devir çevirir gürültü olur. Bu yüzden focusu bilmiyorum ama fiesta manuel 5 pshift 6 vitesti keşke daha çok vites olsa dedirtmiştir. İkisinde de hiçbir sorun yaşamadım. Aynı yıllarda 2013-2015 tsi yok satarken ecoboostu çok az kişi biliyordu piyasası zor satılıyordu. Ben olsam yine de ikisi aradında ecoboost alırdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Usta
Ford’un 1.0 ecoboost motoru ülkemizde maalesef önyargı kurbanı olmuş son derece teknolojik ödüllü bir motordur.  Klasik 1.6 ya göre daha sessiz ve alt devirlerde canlı, daha optimum yakıt tüketimine sahip, hafifliği sebebiyle daha iyi hızlanma ve vergi avantajının yanı sıra motor yağı 5w20 olduğundan bir tık pahalıdır. Titiz kullanıldıysa ve bakımları zamanında yapıldıysa sıkıntı çıkmaz.
Kronik soğutma suyu hortumu sorunu bir ara baş ağrıtmış idi ancak şimdiye hepsi geri çağırmadan ötürü servisler tarafından değişmiş olduğundan bu sorun çözülmüştür diye düşünüyorum.
Donanım, fiyat ve km detayları nedir? Varsa daha belirleyici olur.
1.0 ecobost fiyatlari 130 ile 150 bin arasinda degisiyor.boya takintim yok kaput haric kapi camurluk boyali olabilir.zaten durdugu yerde birisi gelip carpiyor alistim
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1.0 ecoboost motorun triger koparma huyu vardır. Servis bakımlı 1.0 bmax 14 bin tl masraf çıkarmıştı. Forumdan bir arkadaşın başına geldi. Araştırın bulursunuz. 

Yorum bağlantısı
Mert Gulkokan
1.0 ecoboost motorun triger koparma huyu vardır. Servis bakımlı 1.0 bmax 14 bin tl masraf çıkarmıştı. Forumdan bir arkadaşın başına geldi. Araştırın bulursunuz. 
Zamanında değişmezse koparsa motor gidiyor
Triger karterdeki motor yağına girip çıkıyor kopmasa bile parçaları karterdeki yağ kanallarını tıkayıp zarar verebiliyor
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

1.0 ecoboost motorun triger koparma huyu vardır. Servis bakımlı 1.0 bmax 14 bin tl masraf çıkarmıştı. Forumdan bir arkadaşın başına geldi. Araştırın bulursunuz. 

İyi hatırlıyorum yağ lambası yandığı halde kullanmaya devam edilmiş araç servis bakımlı değildi yanlış yağ şüphesi de ağır basıyor rakam 14 değildi yalnız 12 bin.

 

Ecoboostların yağı özeldir şartnamesi farklıdır. Motora 5W 20 yerine - 5W 30 yağ koyduğunuzda daha kalın bir yağ kullanmış olursunuz. Bu durumda yağlama özeliklerinin değişmesi ve sürtünmenin artması kaçınılmazdır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

İyi hatırlıyorum yağ lambası yandığı halde kullanmaya devam edilmiş araç servis bakımlı değildi yanlış yağ şüphesi de ağır basıyor rakam 14 değildi yalnız 12 bin.

 

Ecoboostların yağı özeldir şartnamesi farklıdır. Motora 5W 20 yerine - 5W 30 yağ koyduğunuzda daha kalın bir yağ kullanmış olursunuz. Bu durumda yağlama özeliklerinin değişmesi ve sürtünmenin artması kaçınılmazdır. 

 

Evet doğru yanlış hatırlamışım. Triger parçaları yağ pompasını bozmuştu.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Evet doğru yanlış hatırlamışım. Triger parçaları yağ pompasını bozmuştu.

Yağ çok önemli. Powershift şanzımana da 45 bin km/3 yıl rutininde yağ değişimini yapmayıp sonra bu şanzıman hiç iyi değil bozuldu elde kaldı diye laf atan çok bilinçsiz kullanıcı olmuştur.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Bu motoru ecosportta kullanıyorum. Atmosferik motor yerine tercih ederim. 1400 kg saf kasa ağırlığı sürücü ve yolcuyla birlikte hiç yoksa 1.5 tonu geçen yükle gayet performans sergiliyor. Yakıt tüketimi konusunda benim handikapım tam otomatik şanzımanın olması ama umursamıyorum. 120 km/sa hızdan sonra tüketim artıyor. Şehir içinde normal sürüşle 6.5 7 arası yakıyor. Maksimum tork aralığı epey geniş ve stabil bir şekilde korunuyor. Bakım geçmişi net ise alınabilir.

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

1.6 ecoboost bakınız (1.6Scti) temiz bulunursa soft bir yazılımla performans sorunu yaşatmaz uygun devir aralıklarında kullanıldığı taktirde de az yakar.

Yorum bağlantısı
Emre Usta

Servis bakimli trigeri 100binde degismis 110bin kmde trend x paket 140bin₺
Sag 2 kapi saci degismis 50binde titanium paket 148bin ₺ ikiside 2013 model

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...