İçeriğe Yönlendir

Cruze - Klima Kompresör Basıncı Düşüklüğü


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Araba bizdeki ilk yıllarında klima açıldığında havalandırmadan ilk anda beyaz duman atardır .

Soğukluğu hissedersiniz. Lakin şu an çok ağır şekilde soğutuyor. Gazını doldurttum, fakat hiç bir şey değişmedi. Obd ile ölçtüğümde referans değerin altında kompresör yüksek basıncı olduğunu gözlemledim. 

 

"A/C yüksek taraf basıncı, 269-2 929 kPa (39-425 PSI) arasındadır."

 

Benim arabada ise maksimum 143 psi basınca çıkabiliyorum. Basıncın düşüklüğünün sebebi nedir. Başka arabalardaki basınç değerleri nedir. 

39 derece hava sıcaklığı için bu şekilde ölçmesi normal mi. 

 

Birde bu arabanın filtre mevzusu var. Kondanstatörde filtresi mevcut. Filtre yüzünden basınç kaybı mümkünmüdür. 

 

 

Burda ortalama bir otomobildeki kompresör basınçları . Mesela 39 derecede 325 psi ortalama değer vermiş. Benim ise sadece145 psi 

 

R-134a TEMPERATURE PRESSURE CHART
(Tabla de Temperaturas y Lecturas)
Ambient
Temperature °F / °C

(Temperatura Ambiental)
Low-Pressure Gauge
(Puerto de Servicio del Lado
de Baja Presion)
High-Pressure Gauge
(Puerto de Servicio del Lado
de Lado de Alta Presion)
65°F (18°C) 25-35 psi / 172-241 kPa 135-155 psi / 931-1069 kPa
70°F (21°C) 35-40 psi / 241-276 kPa 145-160 psi / 1000-1103 kPa
75°F (24°C) 35-40 psi / 241-310 kPa 150-170 psi / 1034-1172 kPa
80°F (27°C) 40-50 psi / 276-345 kPa 175-210 psi / 1207-1448 kPa
85°F (29°C) 45-55 psi / 310-379 kPa 225-250 psi / 1551-1724 kPa
90°F (32°C) 45-55 psi / 310-379 kPa 250-270 psi / 1724-1862 kPa
95°F (35°C) 50-55 psi / 345-379 kPa 275-300 psi / 1896-2068 kPa
100°F (38°C) 50-55 psi / 345-379 kPa 315-325 psi / 2172-2241 kPa
105°F (41°C) 50-55 psi / 345-379 kPa 330-335 psi / 2275-2310 kPa
110°F (43°C) 50-55 psi / 345-379 kPa 340-345 psi / 2344-2379 kPa
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabamda kartuş tipi kurutucu var. Acaba kurutucu eskimiş olması yüzünden klima kompresör basıncım düşmüş olabilirmi ? 

 

 

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Kompresör için güzel bir durum değil. Derhal karbon temizliği yaptırın. Zira klima boru ve radyatörü de bulunan bazı yabancı maddeler pistonlara dolmak suretiyle kompresör basıncını düşürerek arıza baslangicina yol açıyor. İlerleyen zamanlarda klima kompresörü verimini tamamen kaybedecek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Samimi olduğum bir Cruze sahibinden rica ettim. Kendisi benim için kendi aracını ölçtü. 

Arabasının kliması 6 kademeli ve 2013 model 117 beygir. 

Onun arabası maksimum 165 psi basınca ulaştı. 

 

Benim aracım 4 kademeli klima 143 psi maksimum  çıkıyor iken , onun 6 kademeli kliması 165 psi çıkıyor 

 

12 yıllık kompresörün biraz verim kaybı var, yada gaz dolumu yapan arkadaşlar eksik dolum yaptı :( 

Zafer Bakar yazdı:

Derhal karbon temizliği yaptırın

 

Onu nasıl nerde yaptıra biliriz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
Ali Darbaz yazdı:

Samimi olduğum bir Cruze sahibinden rica ettim. Kendisi benim için kendi aracını ölçtü. 

Arabasının kliması 6 kademeli ve 2013 model 117 beygir. 

Onun arabası maksimum 165 psi basınca ulaştı. 

 

Benim aracım 4 kademeli klima 143 psi maksimum  çıkıyor iken , onun 6 kademeli kliması 165 psi çıkıyor 

 

12 yıllık kompresörün biraz verim kaybı var, yada gaz dolumu yapan arkadaşlar eksik dolum yaptı :( 

 

Onu nasıl nerde yaptıra biliriz. 

Bulunduğunuz şehirde kesinlikle nam yapmış bir yer vardır. Ben çok namlı birinden kendi aracim için bilgi aldım. Onları bulmanızı tavsiye ederim. Bu süre zarfında klimanizi açmayın. İçerideki kurum daha fazla dolasmasin..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Zafer Bakar yazdı:

İçerideki kurum daha fazla dolasmasin..

 

Karbon temizleme diye aratınca maalesef motor için olanı buluyorum klima içini bir türlü bulamadım. İstanbulda bu işi yapan varmıdır. Olmadı aliexpress den kondansör için kurutucu madde sipariş edeceğim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
Ali Darbaz yazdı:

 

Karbon temizleme diye aratınca maalesef motor için olanı buluyorum klima içini bir türlü bulamadım. İstanbulda bu işi yapan varmıdır. Olmadı aliexpress den kondansör için kurutucu madde sipariş edeceğim. 

Acaba yanlış mı telaffuz ettim diye bende arattım internetten dediğiniz gibi. Ancak bana karbon diye söylendi. Eğer işlemin adı karbon değilse bile temizlendiği gerçeği doğru..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Senin kliman kamyon kliması değil miydi? Yani büyük bir şeydi. Belki kompresör büyüyünce düşük basınç yetiyordur diyeceğim ama klima gazının olması gereken basıncı sabittir heralde. Yeterli basınç yoksa gaz dolumu az yapılmıştır. Veya kaçırıyordur. Eğer kompresör yeterli gelmiyorsa elden geçecek işte
 

valla bu chevy’ler bi garip. Aynı paralara temiz bi mazda 3 alaydın kafan rahattı şimdi :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Kompresör karbon temizliği ilk defa duyuyorum ilginç.

Eğer böyle bir şey varsa tüm klimalarda gazı sıkıştırmak için bir kompresör var ve onlarda da yapılmalı. Duymamıştım hiç. Acaba kompresör içinde karbon fırçaları var. Kömür. Onlardan mı bahsediyor acaba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay

Klima gazı azaldığında sistem verimli çalışmayıp yağ kaldırabilir. Buda ince kanalların tıkanmasına (** expansion valvr veya kılcal boru,) ve klimadaki ısı transferinin düşmesi ile performans kaybı olarak geri döner, attığınız taş ürküttüğünüz kurbaya değmez👍🏼

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arkadaşım 2013 model 117 beygir arabası düz sürüş esnasında 110 120 psi  ortalama basınçla çalışıyor. Benim arabanın klima basınç ortalaması ile aynı.  Ama zirve yaptığında 165 psi görebiliyor. Kompresörlerimiz birebir aynı. Kumanda sistemi farklı. 

Kompresör psi basıncının düşük olduğu kanısından  vazgectim. 

Soğutma performans düşüklüğünü başka bir yerde arayacağim. 

Maksimum 9 derecede soğuk hava üfleyebiliyor. Ama zaman alıyor. 

Eskiden bu kadar uzun sürmezdi. 7 8 dakika klimanın calışması gerekiyor. 

 

Bu yüzden yaptığım test. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

kamyon kliması

 

Sanırım, yüksek basınc subabı motorun torkuna göre büyük bir skalad arasında çalışıyor. 

1.6 benzinli ile 4 litre dizel makinede aynı kompresör var. Cruze için 2 litre dizel motorda var. Aynı kompresörü kullanıyor. 

El kitabı 65 ile 400 psi arasında genel bir bilgi vermiş. Yani 2 lt motorun yüksek torku olması daha yüksek basınç ile çalışmasına sağlıyor olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Sanırım, yüksek basınc subabı motorun torkuna göre büyük bir skalad arasında çalışıyor. 

1.6 benzinli ile 4 litre dizel makinede aynı kompresör var. Cruze için 2 litre dizel motorda var. Aynı kompresörü kullanıyor. 

El kitabı 65 ile 400 psi arasında genel bir bilgi vermiş. Yani 2 lt motorun yüksek torku olması daha yüksek basınç ile çalışmasına sağlıyor olabilir. 

Sanmam. Klima kompresörü devirle çalışıyor. Kayışın tur sayısı da motor devrine bağlı. Küçük hacimli motorlarda kompresör devrini düşük yapacak gibi sistem yapmamışlarsa eğer, aynı çalışması lazım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sanmam. Klima kompresörü devirle çalışıyor. Kayışın tur sayısı da motor devrine bağlı. Küçük hacimli motorlarda kompresör devrini düşük yapacak gibi sistem yapmamışlarsa eğer, aynı çalışması lazım. 

 

Seninkini ölç.  Kaç çıkıcak. 

Jeep rubicon 189 psı çıkıyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben araştırdım Cruze dizellerin boru hattı ve kompresörlerin farkını gördüm..  Dizellerin ve Benzinlilerin arasındaki en büyük far, emme ve çıkış çaplarının farklı olması. 

 

Boru çapları bize kompresör basıncı hakkında bilgi verebilir. 

 

Benim 114 beygirlik modeli kompresörü 

 

Kayış kasnağı-Ø [mm]
120

Emme Ø [mm]
17,8

Egzoz ø [mm]
11,8

 

845520150430193

 

Dizel versiyonu 

Kayış kasnağı-Ø [mm]
119

Emme Ø [mm]
20

Egzoz ø [mm]
26,3

 

845520167298881

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Çaplar değişmişse devir de değişiri. O zaman ona göre ayarlama yapmış chevy. Devir artar ama bu sefer de sıkıştırma gücü azalır. Zaten motor da küçük. yine de her şeye rağmen soğutması lazım. Rölantide değil de yolda giderken soğutmada eksiklik varsa bi klimacı görse iyi olur. 
 

benimkinin devir sayısını ölçerim bi ara

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çaplar değişmişse devir de değişiri. O zaman ona göre ayarlama yapmış chevy. Devir artar ama bu sefer de sıkıştırma gücü azalır. Zaten motor da küçük. yine de her şeye rağmen soğutması lazım. Rölantide değil de yolda giderken soğutmada eksiklik varsa bi klimacı görse iyi olur. 
 

benimkinin devir sayısını ölçerim bi ara

 

Kompresör yüksek basıncını ölç. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Trimmspeed, h2os ve comeqr nedir?

 

ACHSpres olacak. 

 

 

1,6 motorun klima referans basıncı 

 

Klima Yüksek Taraf Basınç Sensörü

A/C KAPALI

450-650 kPa* (65-95 (PSI))*

Bu parametre, kontrol modülüne giden A/C yüksek taraf basınç sensörü sinyal devresindeki basıncı gösterir.

*Sıcaklık ve bağıl neme bağlı olarak değişir.

Motor devri 2.000 dev/dak

1117-2350 kPa* (162-341 PSI)*

 

2.0 dizel motorun referans basıncı 

 

Klima Yüksek Taraf Basınç Sensörü

A/C KAPALI

700-900 kPa (101-130 PSI)

Bu parametre, kontrol modülüne giden A/C yüksek taraf basınç sensörü sinyal devresindeki basıncı gösterir.

A/C AÇIK

900-1300 kPa (130-174 PSI)

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

klima tüpü değişecek ancak değmez, bir daha çalışmama riski bile var bizdeki işçilikler ile

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

klima tüpü değişecek ancak değmez, bir daha çalışmama riski bile var bizdeki işçilikler ile

 

O ne abi. Klima tüpü ilk defa duydum. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bir yanlış anlaşılma olmasın. Arabanın kliması soğutmuyor gibi bir sorunum yok. Buradaki sorun verim kaybı. 39 derece sıcakta arabayı hızlı soğutamıyorum. En az 5 dakika 3 kademe fan ve iç sirkülasyonda çalıştırmam gerek. Ancak o zaman 8 derece sıcaklığa düşürebiliyorum. ( menfezden çıkan havayı kastetdim) 

 

Bu haliyle bile Hyundai i10 aracımın klimasından 2 kat daha hızlı soğutuyor. 2019 yılında ilk aldığımız zaman sanki çok daha hızlı soğutuyor gibi kalmış. Referans değerler , ölçtüğüm değerler ile örtüşmediği için içinde şüphe oluştu. Bir başka cruze ise 165 psi basınca çıkıyor. Ama oda referans değer olan 300 400 görmüyor. 

 

Sonuç olarak ölçüm yaptığım yöntemin doğruluğundan şüphe etmeye başladım. Opel yetkili servisine gidip cihaza bağlatmak üsretiyle ölçüm yaptıracam. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...