İçeriğe Yönlendir

Mac OS


Erdem Doğan
Çözüme git Selim Bilgin tarafından,

Recommended Posts

Erdem Doğan
Sani Gerşon yazdı:

m1 chipsetli aletlerde 365'i tanıtmada biz de sorun yaşıyoruz. Özellikle 365 versiyon outlook'larda oluyor. Geçen bir müşterimizde deneme amaçlı normal lisanslı ürün kurduk ve hesabı tanıtabildik.

İ5 cihaz. Daha önce sorunsuz kurmustum ve calisiyordu 2 senedir :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Erdem Doğan yazdı:

İ5 cihaz. Daha önce sorunsuz kurmustum ve calisiyordu 2 senedir :)

O halde 365'te ya da kurduğun office'te sorun olmalı. Office kaldırıp yeniden kurmuş muydun?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sani Gerşon yazdı:

O halde 365'te ya da kurduğun office'te sorun olmalı. Office kaldırıp yeniden kurmuş muydun?

kaldırsa bile library içindeki o eski mailbox bilmemnelerini silmiyori elle oynamak gerekiyor galiba. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Göktürk yazdı:

kaldırsa bile library içindeki o eski mailbox bilmemnelerini silmiyori elle oynamak gerekiyor galiba. 

Mümkün hocam, mac'lerde windows kadar bilgili değilim maalesef.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Sani Gerşon yazdı:

O halde 365'te ya da kurduğun office'te sorun olmalı. Office kaldırıp yeniden kurmuş muydun?

Evet ama işe yaramadı.

 

Aşağıdakileri yaptım yine düzelmedi.

  1. Close Outlook for Mac.
  2. In your Applications folder, find and open Keychain Access. It may be in the Utilities folder.
  3. On the left sidebar, under Keychains, select login.
  4. Under Category, select All Items.
  5. In the upper-right, search Exchange.
  6. Select all the results, right-click (or two-finger click), and select Delete (all) items.
  7. Repeat steps 5 and 6, searching for Office, making sure to delete all the results.
  8. Repeat steps 5 and 6 again, searching for ADAL, making sure to delete all the results.
  9. Open Outlook for Mac.
  10. Enter your password in the prompt, and complete 2-factor authentication if asked.

Bunu nerede yapacağımı anlamadım?

Clear the cache in Outlook for Mac

1-Make sure your computer is connected to the Exchange server.

2-In the navigation pane, Ctrl+click or right-click the Exchange folder for which you want to empty the cache, and then click Properties.

3-On the General tab, click Empty Cache. After the folder is empty, Outlook automatically downloads the items from the Exchange server.

Mehmet Göktürk yazdı:

bu tür problemlerin temizlenmesi için sistem klasörüne girip Libray içinden microsoftu bulup ordan bişeylerin silinmesi ile bazı çözümler oluyor. 

 

bu tarz şeyler de var misal:  https://support.microsoft.com/en-us/office/clear-the-cache-in-outlook-for-mac-6f230dfa-7f12-4606-bb1a-55ee19087033

 

yahut şöyle şeyler https://in.godaddy.com/help/outlook-for-mac-isnt-accepting-my-password-24701

 

Hocam Library içinde microsoft yok.

1961511430_EkranResmi2022-09-0410_51_41.png.f6b292c3f04de8605294dbb399597add.png,

 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

şunlara göz ucuyla bakmak lazım  

 

https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/where-does-outlook-for-mac-office3652015-store/60d3a596-bcb8-48e9-82f2-ee9966b7a0a5

 

~/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/Outlook/Outlook 15 Profiles/Main Profile

 

Library içinde bu dosyayı da bulamadım.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Konuyla ilgili bilgim yok ama sorun bir şeyleri temizlemekse CleanMyMac deneyebilirsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

O zaman eskilerin bi sözünü yeniliyorum:

Formatın çözemeyeceği şey yoktur :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erdem Doğan yazdı:

Evet ama işe yaramadı.

 

Aşağıdakileri yaptım yine düzelmedi.

  1. Close Outlook for Mac.
  2. In your Applications folder, find and open Keychain Access. It may be in the Utilities folder.
  3. On the left sidebar, under Keychains, select login.
  4. Under Category, select All Items.
  5. In the upper-right, search Exchange.
  6. Select all the results, right-click (or two-finger click), and select Delete (all) items.
  7. Repeat steps 5 and 6, searching for Office, making sure to delete all the results.
  8. Repeat steps 5 and 6 again, searching for ADAL, making sure to delete all the results.
  9. Open Outlook for Mac.
  10. Enter your password in the prompt, and complete 2-factor authentication if asked.

Bunu nerede yapacağımı anlamadım?

Clear the cache in Outlook for Mac

1-Make sure your computer is connected to the Exchange server.

2-In the navigation pane, Ctrl+click or right-click the Exchange folder for which you want to empty the cache, and then click Properties.

3-On the General tab, click Empty Cache. After the folder is empty, Outlook automatically downloads the items from the Exchange server.

Hocam Library içinde microsoft yok.

1961511430_EkranResmi2022-09-0410_51_41.png.f6b292c3f04de8605294dbb399597add.png,

 

 

Library içinde bu dosyayı da bulamadım.


 

group?

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mehmet Göktürk yazdı:


 

group?

Eğer yanlış yerde değilsem, o klasör de yok. Macintosh-Sistem-Kitaplık

 

 

Ekran Resmi 2022-09-04 21.16.02.png

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mehmet Göktürk yazdı:

Benimkine bi bakayım gerçi ben outlook kullanmıyorum

office var mı? word excel outlook cache'leri aynı klasörde değilmidir? tüm office'i cleanmymac ile silsem cache'leri temizler mi acaba?

Macos mail uygulamasına kurdum hesabı. sms ile gelen kodu girince login oldu hemen. Hesapta veya ayarlarında bir sorun olduğunu sanmıyorum çünkü bir değişiklik yapmadık. Tek değişiklik macos güncellemesiydi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sistemin altındaki library değil bu. users altında..

 

image.png.368f49c549c4dfff4a86ee14008b4a9a.png

 

bunun altında var

 

image.png.2e0ec2126bfc9208181cece827cdb79a.png

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mehmet Göktürk yazdı:

sistemin altındaki library değil bu. users altında..

 

image.png.368f49c549c4dfff4a86ee14008b4a9a.png

 

bunun altında var

 

image.png.2e0ec2126bfc9208181cece827cdb79a.png

 

 

 

 

 

Hocam siz yazmadan kullanici klasorlerine de bakmistim. Orada da yok. Gizli klasor mu acaba?

Bu arada microsoft a kayit acmistim bugun hem mail attilar hem de aradilar. Problem son office guncellemesinden olmus. Cihaz dili Turkce ise login olmuyormus. Uzerinde calisma yapiliyor dedi. Gecici olarak cihazi İngilizce yaparsaniz problem olmayacak dedi. Bizde Almanca yapip denedik oldu. @Sani Gerşon bilgine :)

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Erdem Doğan yazdı:

Hocam siz yazmadan kullanici klasorlerine de bakmistim. Orada da yok. Gizli klasor mu acaba?

Bu arada microsoft a kayit acmistim bugun hem mail attilar hem de aradilar. Problem son office guncellemesinden olmus. Cihaz dili Turkce ise login olmuyormus. Uzerinde calisma yapiliyor dedi. Gecici olarak cihazi İngilizce yaparsaniz problem olmayacak dedi. Bizde Almanca yapip denedik oldu. @Sani Gerşon bilgine :)

Vaaay, bu güzel bilgi. Cuma günü bir müşterimizde tanıtamadık mail. Belki de sebebi bu. Deneyip göreceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Sani Gerşon yazdı:

Vaaay, bu güzel bilgi. Cuma günü bir müşterimizde tanıtamadık mail. Belki de sebebi bu. Deneyip göreceğiz.

Office365 den login oldum bu arada. Illa Exchange den login olmak gerekmiyor sanirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Erdem Doğan

Macbook Air e v14 Sonoma yükleyen oldu mu? i5 işlemci, 8gb ram ile yavaşlama olacaksa v13 Ventura da kalalım.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Mac’te olmaz öyle şeyler, desteklediği sürece yükle gitsin. YTD

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Erdem Doğan yazdı:

Güncel yapalım, sanırım gereksiz dosya sildim, office uygulamarı açılırken adobe eklentileri silindiği için hata veriyordu. Komple format attım :)

Bu arada, macos'ta onedrive kullanan var mı? Dün yaptığım güncelleme sonrası buluttaki dosyaları cihaza indirmediğini farkettim. Açtığım dosyayı indiriyor sadece. Önceden ayarlarda bu özellik vardı, şimdi yok. Saçma oldu böyle. Çevrimdışı olsak dosyalara erişemeyeceğiz.

Ben kullanıyorum ve dediğiniz gibi. Sürekli internet gerekiyor ama kurumum beleş verdiği için kullanmadan edemiyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...