Mert Emre ŞAMCI 6 Ağustos 2021 Paylaş 6 Ağustos 2021 A2 ehliyetini yaklaşık 5 ay önce aldım. Çok motor tecrübem yok. Aracımı satıp şehiriçinde kullanabileceğim bir motor bakıyorum. Kesinlikle 0 km olacak. Bayiden alınıp eve kadar sürülse dahi istemiyorum. Bütçem 9.000 - 13.000₺ aralığında. 50cc düşünmüyorum. Arada eşimi işe bırakıp oradan şirkete geçme gibi düşüncelerim var. 2 kişi ile 50cc beni yorar gibi geliyor. Birde motor zorlanır diye üzülürümde sürerken +100cc olarak baktığım modeller var ancak motor tarafına hiç ama hiç hakim değilim. 1-2 de endişem yok değil. Öncelikle otomobillere çok hakimim. A dan Z ye her şeyini bilirim. Motor tarafında hararet durumu beni ürkütüyor. Göstergesi yok soğutması çok verimli değil. Çok efendice, ani gazlama ani frenleme olmadan saçma sapan motoru sıkıştırmadan şehir içinde kullanacağım. Hararet ile alakalı düşüncelerinizi merak ediyor ve bakındığım 1-2 model hakkında görüş veya farklı tavsiyelerinizi istiyorum. REVOLT RS7 125cc Euro5 ARORA VERONA 125cc Euro4 MODEL MONDIAL MASH 125cc Euro4 Euro5 ile 4 arasında ciddi fark var mı? 5 çok daha iyidir der misiniz? Birde bildiğiniz bu fiyatlara kesinlikle şunu al veya üstüne en fazla 1.500-2000₺ olmak şartıyla şu kadar daha koy mutlaka bunu al dediğiniz bir öneriniz var mı? Hararet göstergesi olan bir motoru çok isterdim ancak ne yazıkki bu fiyatlarda bu tip motorlarda hararet göstergesi yok sanırsam. Son olarak depoları 4 litre civarlarında. Yani bu durum beni şaşırttı. Depoyu 3-4 litre daha arttırmak ne kadar bir yere mal olabilirki? Her 200km de bir yakıt mı alacağız? Ortalama 2.5 litre yakıt tüketimi olur diye düşünüyorum. Düşünce ve önerilerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Ağustos 2021 Paylaş 6 Ağustos 2021 Uzun yola çıkılmayacağı için menzil yeter bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 6 Ağustos 2021 Paylaş 6 Ağustos 2021 çin malı sıfır yerine kaliteli markaların ikinci eli bence daha mantıklı olacaktır. evin tek aracı olacağı için çinliler çok sorunlu malesef volta içinde çok kötü yorumlar var. Yorum bağlantısı
Hamit inan 6 Ağustos 2021 Paylaş 6 Ağustos 2021 50 CC diye satılıp yüzlük olarak teslim edilenler vardı. İki kişi ile 50 CC yetmeyebir Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Ağustos 2021 Paylaş 6 Ağustos 2021 Motoru efendi efendi kullanırsan kesin sıkıştırırlar. Her araya girebilmeli her riskten kaçabilmelisin. Ha ben her türlüsünden korkuyorum. Kullanmaya da korkuyorum, kullanandan da korkuyorum. Büyük şehirler kuryelerin çokluğu sebebiyle hindistana dönmüş. Her yerden çıkabiliyorlar. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Ağustos 2021 Paylaş 7 Ağustos 2021 50 cc motor ile kendimi ist de bir viyadükte hayal ettim de. Ensemde 115 T nin ön plakası Motor tecrübeniz yoksa ist de motor kullanmayın. Varsa bile kullanmayın bence. Yorum bağlantısı
Adem Kazıl 7 Ağustos 2021 Paylaş 7 Ağustos 2021 honda spacy honda activa yamaha cycnus rs yamaha cycnus L bu motorların 2. eli, sıfır çin motorlarından fazla yaşar, activanın 2004 modeli 100 bin km kullandık öyle sattık, cycnus rs şuan 50 binde, biz iş için kullanıyoruz işin aciliyeti hep var kaldırımdan atla kaldırıma çık tapa gaz, normal bi kullanıcı bu saydığım motorları torunlarına miras bırakır. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Ağustos 2021 Paylaş 7 Ağustos 2021 (düzenlendi) öncelikle gidecek trafiğe uyacak motor alın, 50 cc trafikte olmaz, 125 cc yeter, vespa gibi ufak teker motorda olmaz niyet varsa unutun bence, 125 lik Vespa ile kardeşim İzmirde sinir oluyordu, durmuyor alet yollar tırt kasis falan fena hoplatıyor, oda eşiyle gidiyordu olmadığından sattı, peşine arkadaşı 300 gt vespayı sattı aynı sebeble, ufak tekerin dezavantajlarıda cabası, bu tip motorla sakin gidilmiyor trafikte, mecburen araçlara uyuyorsunuz daha sakat oluyor durum, birde sizi daha beter takmıyorlar, skutırya umrunda değilsiniz milletin. Skutır tipi motor daha çok sayfiye yerlerinde düşük yoğunluklu trafikte acelesi olmayanların mekanında uygun bence... Konuya dönersek Japondan şaşmayın, Honda Yamaha, bu arada 2 kişi kullanmak ekstra deneyim ister haberiniz olsun, o yüzden hemen eşinizi almayın derim, deneyiminiz artsın sonra, aman diyim.... Şahsen gördüğüm izlediğim kadarıyla özellikle İstanbulda motor kullanmak için ManTT ye katılacak ayarda olmak lazım, İstanbulda berbat bir trafik berbat bir sürücü kesimi var ne yazıkki.... Size tavsiyem, trafikte görünmez adamsınız motorda, bunu asla unutmayın ve ekipmansız asla binmeyin, kask eldiven korumalı bot mont pantolon, bu makine güzeldir ama sayfiye yerinde skutır sürer gibi sürersen çok canın yanar, ne gerek var demeyin asla, sadece asfaltta 5 mt. kolunun üstünde kay 15 gün yatarsın acısından ona göre... 7 Ağustos 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 7 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2021 Adem Kazıl yazdı: honda spacy honda activa yamaha cycnus rs yamaha cycnus L bu motorların 2. eli, sıfır çin motorlarından fazla yaşar, activanın 2004 modeli 100 bin km kullandık öyle sattık, cycnus rs şuan 50 binde, biz iş için kullanıyoruz işin aciliyeti hep var kaldırımdan atla kaldırıma çık tapa gaz, normal bi kullanıcı bu saydığım motorları torunlarına miras bırakır. Abi bu motorlar 500.000km, alacağım 50.000 km yapacak olsa dahi 0 istiyorum. Milletin eskittiği nasıl kullandığını bilmediğim bir motor almak istemiyorum. 2.el piyasasına hiç girmek istemiyorum. Belirtmiş olduğum motorlar 0 dan itibaren düzenli bakım ve kullanımla en ölüsü 50-60 bin km yapar diye düşünüyorum. Ben zaten 20.000 bile belki göremeden satmış olurum. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 7 Ağustos 2021 Paylaş 7 Ağustos 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: öncelikle gidecek trafiğe uyacak motor alın, 50 cc trafikte olmaz, 125 cc yeter, vespa gibi ufak teker motorda olmaz niyet varsa unutun bence, 125 lik Vespa ile kardeşim İzmirde sinir oluyordu, durmuyor alet yollar tırt kasis falan fena hoplatıyor, oda eşiyle gidiyordu olmadığından sattı, peşine arkadaşı 300 gt vespayı sattı aynı sebeble, ufak tekerin dezavantajlarıda cabası, bu tip motorla sakin gidilmiyor trafikte, mecburen araçlara uyuyorsunuz daha sakat oluyor durum, birde sizi daha beter takmıyorlar, skutırya umrunda değilsiniz milletin. Skutır tipi motor daha çok sayfiye yerlerinde düşük yoğunluklu trafikte acelesi olmayanların mekanında uygun bence... Konuya dönersek Japondan şaşmayın, Honda Yamaha, bu arada 2 kişi kullanmak ekstra deneyim ister haberiniz olsun, o yüzden hemen eşinizi almayın derim, deneyiminiz artsın sonra, aman diyim.... Şahsen gördüğüm izlediğim kadarıyla özellikle İstanbulda motor kullanmak için ManTT ye katılacak ayarda olmak lazım, İstanbulda berbat bir trafik berbat bir sürücü kesimi var ne yazıkki.... Size tavsiyem, trafikte görünmez adamsınız motorda, bunu asla unutmayın ve ekipmansız asla binmeyin, kask eldiven korumalı bot mont pantolon, bu makine güzeldir ama sayfiye yerinde skutır sürer gibi sürersen çok canın yanar, ne gerek var demeyin asla, sadece asfaltta 5 mt. kolunun üstünde kay 15 gün yatarsın acısından ona göre... Ali abi bu konuya katılmıyorum. Avrupa menşei motosikletlerin adı 9 a çıkmış japonlardan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Scooterde italyanların, endurolarda avusturya ve almanların lider olduğunu düşünüyorum. Ss lerde de japon gibi düşünülse de bence aprilia, ducati, bmw hiç yabana atılacak makinalar değil. Para birimi değerinden kaybediyorlar bence japonlar karşısında. Herhangi bir Ktm (Husqvarna) yi mıncıklamanı öneririm. Bu arada ben scooterin ş.içinde daha güvenli olduğunu düşünüyorum. Yandan çarpmalarda nakedlerdeki gibi bacağın kendi motorun ile çarpan aracın ön tarafı arasında kalmıyor en azından. Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 7 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 7 Ağustos 2021 Mehmet Cihat yazdı: çin malı sıfır yerine kaliteli markaların ikinci eli bence daha mantıklı olacaktır. evin tek aracı olacağı için çinliler çok sorunlu malesef volta içinde çok kötü yorumlar var. O bütçede 2.el almak istemiyorum. Beklenti belli zaten. Temiz 0 km bir şey olarak üsttekiler ön plana çıktı. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Ağustos 2021 Paylaş 7 Ağustos 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Ali abi bu konuya katılmıyorum. Avrupa menşei motosikletlerin adı 9 a çıkmış japonlardan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Scooterde italyanların, endurolarda avusturya ve almanların lider olduğunu düşünüyorum. Ss lerde de japon gibi düşünülse de bence aprilia, ducati, bmw hiç yabana atılacak makinalar değil. Para birimi değerinden kaybediyorlar bence japonlar karşısında. Herhangi bir Ktm (Husqvarna) yi mıncıklamanı öneririm. Bu arada ben scooterin ş.içinde daha güvenli olduğunu düşünüyorum. Yandan çarpmalarda nakedlerdeki gibi bacağın kendi motorun ile çarpan aracın ön tarafı arasında kalmıyor en azından. canım ben küçük hacimlilerden bahsediyorum, mesela Honda cub gibileri ideal sağlam aletlerdir, dediğin markalar güzel tabii ama pahalılar uygun modelleri az, konu dışı modeller, elbette canavar gibiler ama konu onlar değil o yüzden yazmadım aslında... Ducati gibi bir enduro aslında daha çok asfalt ağırlıklı bir alet, şimdi bunun karşısına africa twin L1 çıkar ve ikisini arazide harbi enduro olarak kullan bakalım, at her türlü daha iyi gider, mesela harbi araziye gşreceksem at gs ducati arasından at yi seçerdim, at sadece enduroluğa tam uygun, diğer ikisi aslında yol endurosu derler hani öyle, paralı olacaksın yol ağırlıklı gazlayacaksın bunlarla, modeller markalar değişik şeyler, bunlara bakarken çok fazla kıstas var, öncelikle sen enduroyu arazimi yoksa daha çok yol içinmi kullanacaksın ona karar ver mesela gibi, husqvarna değişik ama motor tek silindir, olmaz o iş beni kesmez zaten olmazda bence... skutır aslında normal motordan daha sakat araçlar, bacak kısmı nispeten öyle ama çokta güvenme, sıkışık şehir trafiği berbat birşey, skutırda bacaklarınla destek alacağın yer yok, frene asıldınmı zaten düdük kadar teker durmuyor alet, sen öne kayıyorsun ayak ve kollara yükleniyorsun, zaten ufak olduğunda daha dengesiz affı yok kasise çukra karşı hassas,, gidona yüklenmek gerekiyor buda zaten bir handikap, bana göre skutır sayfiye yerlerinde yoğun olmayan tarfikte kısa mesafe iş görme motoru, italyada şehirler vespa dolu dikkat edersen ama sokaklara falan bak, adamlar ne şakilde kullanıyor... Mert Emre ŞAMCI yazdı: O bütçede 2.el almak istemiyorum. Beklenti belli zaten. Temiz 0 km bir şey olarak üsttekiler ön plana çıktı. katılıyorum, imkan varsa zaten o paralara bende sıfır bakardım. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 7 Ağustos 2021 Paylaş 7 Ağustos 2021 Arora bakmayın, sonrası sıkıntılı. Eskiden bu tarz durumlarda şuna bakardık, baktığımız çinlideki motor bloğu kime ait ve kaç farklı markada kaç farklı modelde var. Genelde zongshen üretimi motorlar sağlam olur ve parçası çoktur. Her usta da anlar. Bunu nereden öğreneceğim derseniz, arastırmak gerek. Zongshen motordan sonra kaporta kısmına bakılacak. Tek silindir ve çinli olduğu için titreyecek, bu titreşim plastik aksamı zamanla gevşetecek, özellikle geçmeli olanlar trim sesine başlayacak. O yüzden plastik parça ne kadar az ise o kadar iyi. İki kişi binecekseniz, seleye dikkat. İki kişilik olarak ruhsatlandırılmasına rağmen gerçekte iki kişilik kullanıma uygun olmayan modeller mevcut. Seleye bakınca anlaşılır iki kişi için uygun mu diye. Selamlar... 1 Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir 9 Ağustos 2021 Paylaş 9 Ağustos 2021 Benim tavsiyem; önce ekipmanlarınızı ve sürüş eğitimi alın, para kalırsa motor alırsınız. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ağustos 2021 Paylaş 9 Ağustos 2021 altın kural: ilk alınan motor sizin motorunuz değildir, 2.el birşey alın sürün, sonraki aylar duruma bakarsınız. Mert Emre ŞAMCI yazdı: Motor tarafında hararet durumu beni ürkütüyor motorda en son düşünülen şay: 1. hava soğutmalı olmunca, en çok şişer çekişten düşer, soğuyunca devam eder. 2. rekfitifyesi basit kolay ucuzdur bunların 3. genelde rektifiye km si gelmeden satılır veya kullanılmaz hale gelirler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ağustos 2021 Paylaş 9 Ağustos 2021 Mert Emre ŞAMCI yazdı: Aracımı satıp şehiriçinde kullanabileceğim bir motor bakıyorum commuter tipi araştırın 2 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 9 Ağustos 2021 Paylaş 9 Ağustos 2021 Çağlar Bayur yazdı: commuter tipi araştırın Fiyatlarını bilmiyorum ama Yamaha YS 125 veya XSR 125 güzel seçim olur Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay 10 Ağustos 2021 Paylaş 10 Ağustos 2021 Çağlar Bayur yazdı: altın kural: ilk alınan motor sizin motorunuz değildir, 2.el birşey alın sürün, sonraki aylar duruma bakarsınız. motorda en son düşünülen şay: 1. hava soğutmalı olmunca, en çok şişer çekişten düşer, soğuyunca devam eder. 2. rekfitifyesi basit kolay ucuzdur bunların 3. genelde rektifiye km si gelmeden satılır veya kullanılmaz hale gelirler İki tane hava soğutmalı vespam var , durmadan 150-200 km yaptığımız oluyor, bu sıcaklarda bile şişme yaşamadık. Daha yeni vespa LX 150 2006 aldım, 2200 km de tek dezavantajı karbiratörlü olması , taş gibi makinası var, 2 tane 3 v olan 150 cc de var. Küçük teker dezavantaj ama kullanıma bağlı biz gayet memnunuz, her motorda alır almaz tek yaptığım şey lastiği michelin city grip almak,Bence avrupalıların japonlardan aşağı kalır yanı yok, fakat satış adeti olarak onları yakalayamadıkları doğru. Ben 2006 vespa LX 150 yi yeni 18250 ye aldım, bir tane 2013 LX 150 3V i 31000 e aldım, bu fiyatlara pcx nmax te alınır çok rahatlıkla yada 2 el nmax te bulunur , fakat benim tarzım değil. 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 10 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2021 Pusat100 hakkındaki düşünceleriniz nedir? Oldukça güzel ve modern duruyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ağustos 2021 Paylaş 10 Ağustos 2021 100 cc lik motoru kısa sürede sevemez satarsınız Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Ağustos 2021 Paylaş 11 Ağustos 2021 Çağlar Bayur yazdı: 100 cc lik motoru kısa sürede sevemez satarsınız sararsa motor işi, enduroda biter işi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 11 Ağustos 2021 Paylaş 11 Ağustos 2021 Hocam bajaj lara baktınız mı hiç? Ben bundan bi 11 12 bin km kadar kullandım. Cidden katır gibi motor. Çok konforludur. 150 cc çift buji 15 hp motoru var. 2 litre benzin yakıyor 100 km de. 85-90 gibi seyir hızı var. Gerçek 85-90. Çinli ile yanyana gidin bu 80 gösterirken onlar 100 110 bandında geziyorlar. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-bajaj-discover-150f-938304022/detay https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-satilik-discover-150f-925543913/detay Örnek. Ben çok memnundum. Cbf 150 ve yamaha ybr 125 lerin üzerinden atlıyor hem son süratte hem kalkışta. Sıfır istiyormuşsunuz şimdi fark ettim. Neyse bilgi olarak dursun aklınızda. Bi japon olmasa da çin menşei motorlardan baya iyidir bajaj. Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 11 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Hocam bajaj lara baktınız mı hiç? Ben bundan bi 11 12 bin km kadar kullandım. Cidden katır gibi motor. Çok konforludur. 150 cc çift buji 15 hp motoru var. 2 litre benzin yakıyor 100 km de. 85-90 gibi seyir hızı var. Gerçek 85-90. Çinli ile yanyana gidin bu 80 gösterirken onlar 100 110 bandında geziyorlar. https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-bajaj-discover-150f-938304022/detay https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bajaj-satilik-discover-150f-925543913/detay Örnek. Ben çok memnundum. Cbf 150 ve yamaha ybr 125 lerin üzerinden atlıyor hem son süratte hem kalkışta. Sıfır istiyormuşsunuz şimdi fark ettim. Neyse bilgi olarak dursun aklınızda. Bi japon olmasa da çin menşei motorlardan baya iyidir bajaj. Abi 15.000 bandına çıkana kadar aslında yıllardır takip ettiğim TVS Apache RTR150 var. 0 km olarak. 2016 model. 20.000₺ Scooter gibi düşünüyorum şuanlık ama bir yanım manuel bu tiplere de girsem mi diyor 1 Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 11 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2021 Çağlar Bayur yazdı: 100 cc lik motoru kısa sürede sevemez satarsınız Abi önceliğim tamamen hakim olayım istiyorum. Çok iyi bisiklet sürerdim. Motor fren debriyaj(manuelse) kompresyonda ilerleme vb. şeyler araçla tamamen aynı mantık. Manevraları frenleme mesafelerini ani kıvırmaları vs. öğreneyim istiyorum öncelikle. Denge hakimiyetim iyi sayılır. Ondan sonra bana yetmediğini hissedince manuel bir şeye geçerim diye düşünüyorum RTR180 tarzı tipler çok hoşuma gidiyor. 150cc bile bana yeter. Çok rahat 130km hızı görüyorlar. O hız fazlasıyla yeterli zaten. Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 11 Ağustos 2021 Paylaş 11 Ağustos 2021 Mert Emre ŞAMCI yazdı: Abi önceliğim tamamen hakim olayım istiyorum. Çok iyi bisiklet sürerdim. Motor fren debriyaj(manuelse) kompresyonda ilerleme vb. şeyler araçla tamamen aynı mantık. Manevraları frenleme mesafelerini ani kıvırmaları vs. öğreneyim istiyorum öncelikle. Denge hakimiyetim iyi sayılır. Ondan sonra bana yetmediğini hissedince manuel bir şeye geçerim diye düşünüyorum RTR180 tarzı tipler çok hoşuma gidiyor. 150cc bile bana yeter. Çok rahat 130km hızı görüyorlar. O hız fazlasıyla yeterli zaten. Acemi sayılmayacak kadar araç şoförlüğüm vardı (15 yıl) motora binince sıfırdan acemilik yaşadım. Araçtan çok farklı. Mondial RX1 125cc kullanıyorum bu arada çok memnunum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts