İçeriğe Yönlendir

Turbo Dizel Araçları Çalıştırma Prensibi


İlyas Çeliksümer

Recommended Posts

İlyas Çeliksümer

T. Dizel araçları çalıştırırken gösterge panelindeki ışıkları beklemeden direkt çalıştırmak zararlı mıdır? 

Yorum bağlantısı

Dizel,Benzinli veya Elektrikli farketmeksizin araçta o uyarı varsa bir amaca hizmet eder ve uyulmaması zararlıdır..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Chevrolet Cruze benzinli servis el kitabında, "motor yarım kontak yapıldıktan 3 saniye sonra benzin pompası 135 devir ile çalışmaya başlar. 3 saniyeden sonra marş verilir" şeklinde bir ibare var. Ben 10 saniye bekleyip çalıştırırm. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Dizellerde ısıtma buji lambasının sönmesini beklemek lazım. Yeni nesil benzinliler de oldukça kompleks, ecu'nun kontrolleri ve hazırlıkları yapmasına izin vermek lazım.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Binerbinmez kontağı açıp kemeri takıyorum. Sonra çalıştırıyorum.  Telefonu vs koyuyorum kenara, maskemi çıkartıyorum teksem, değilsem radyoyu ayarlıyorum derken kafadan 10-15 sn geçiyor. 

 

Işık sönmesiymiş vs derdim kalmıyor.

 

Çalıştırıncada 20-30 sn en azından beklemek lazım yağlama için. Sonrasında da çok yüklenmeden kullanılırsa iyi olur. Kışın süreler biraz daha uzatılabilir, mont çıkarılması gibi şeylerle

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal
(düzenlendi)

Benim marş tuşlu basıyorum önce tüm ışıklar yanıyor sonra aracı kendi calistiriyor... 

Sabah ilk çalıştırmada 1 dakika beklerim yaz kiş fark etmeksizin... Uzun yol veya yüksek sürat yaptıysam vardığım yerde motoru kapatmadan yine 1 dakika beklerim sonra stop ederim... 

Aracı çalıştırıp beklemeden hareket etmek, sabah uyanınca yataktan kalkıp elini yuzunu yıkamadan, tuvalete girmeden, koşmaya başlamak gibi bir şey... 

tarihinde Erkut Uysal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Işıklar sönmeden calistirmam.Hararet 30 u geçmeden arabayı yürütmem.. Kışın 2 kez kizdiririm bujileri 3.de marş basarım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Zafer Bakar yazdı:

Işıklar sönmeden calistirmam. 

 

Bu hariç gereksiz :)

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yasin Aygün

Dizellerde soğuk motorda rölantide çok beklemek zararlı aslında. Kızdırma ikazı sönünce çalıştırıp 5-10 saniye toparlanmasını beklemek yeterli. Zaten marş çevirirken pompa karterin yarısını çekiyor, 2-3 saniyede karterde yağ kalmaz düşük devirde sıkıştırmadan hareket etmek hem dizelin daha çabuk ısınmasını sağlar hem zaman kaybı olmaz hem yakıt

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Yasin Aygün yazdı:

Dizellerde soğuk motorda rölantide çok beklemek zararlı aslında. Kızdırma ikazı sönünce çalıştırıp 5-10 saniye toparlanmasını beklemek yeterli. Zaten marş çevirirken pompa karterin yarısını çekiyor, 2-3 saniyede karterde yağ kalmaz düşük devirde sıkıştırmadan hareket etmek hem dizelin daha çabuk ısınmasını sağlar hem zaman kaybı olmaz hem yakıt

Benzin içinde geçerli. 1.6 atmosferik benzin aracımın kitapçığında maksimum 30 saniye ısınma yapılmalı fazlası motor sağlığı için iyi etki göstermez ikinci vites 2000 i geçmeden yavaş yavaş uzayın 80 den sonra istediğiniz gibi uzayın deniyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Aygün
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Benzin içinde geçerli. 1.6 atmosferik benzin aracımın kitapçığında maksimum 30 saniye ısınma yapılmalı fazlası motor sağlığı için iyi etki göstermez ikinci vites 2000 i geçmeden yavaş yavaş uzayın 80 den sonra istediğiniz gibi uzayın deniyor.

Haklısınız ayrım yapmamam gerekti ama konu dizel başlığı olunca ona özelleme yaptım. Ama yine de teknik sebepleri es geçersek dizelin ısınması benzinliye göre çok daha uzun sürüyor.  Dizeli yarım saat rölantide bıraksak yine ideal sıcaklığa yaklaşamaz. Bu da rölantide yağın kabiliyet ısısına ulaşamaması sebebiyle hem yağlamada sorun oluşturuyor. Hem de soğuk motorda egr konumunun neredeyse tamamiyle açık pozisyonda çalışması, afrnin zengin oluşu, katalitik konvertörün/ partikül filtresinin soğuk oluşu gibi sebeplerle kurum oluşumu artmakta. Bu elemanlar bir an önce ısınmalı

tarihinde Yasin Aygün tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Hemen marş yapmak zararlı değil ama araba zaten kafayı toplayamadığı için direk çalışmıyor gibi oluyor. 2-3 saniyeden bir şey olmaz ama ben çalıştırınca direk yürürüm, mazot pahalı. Yağ ısınmadan da yağlamayı sağlayacak şekilde üretiliyor zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Yasin Aygün yazdı:

Haklısınız ayrım yapmamam gerekti ama konu dizel başlığı olunca ona özelleme yaptım. Ama yine de teknik sebepleri es geçersek dizelin ısınması benzinliye göre çok daha uzun sürüyor.  Dizeli yarım saat rölantide bıraksak yine ideal sıcaklığa yaklaşamaz. Bu da rölantide yağın kabiliyet ısısına ulaşamaması sebebiyle hem yağlamada sorun oluşturuyor. Hem de soğuk motorda egr konumunun neredeyse tamamiyle açık pozisyonda çalışması, afrnin zengin oluşu, katalitik konvertörün/ partikül filtresinin soğuk oluşu gibi sebeplerle kurum oluşumu artmakta. Bu elemanlar bir an önce ısınmalı

Şahane bilgiler 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Yasin Aygün yazdı:

Hem de soğuk motorda egr konumunun neredeyse tamamiyle açık pozisyonda çalışması

Tam tersi olabilir mi? Soğuk motorda egr açık kalırsa araç sarsıntılı çalışır hatta belki zor çalışır. Egr açılınca gaz motora geri dönüyor çünkü. 

Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu hariç gereksiz :)

 

Sen diyorsan emmiiii hiçbirinin tekrarinin lüzumu olmazzz..🤗

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Kontağı aç, kızdırma ışığının sönmesini bekle ve çalıştır. Emniyet kemerini tak, el frenini indirip usulca devam, motor ısınınca yardır 😊

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yasin Aygün
Ü.Emre Kartal yazdı:

Tam tersi olabilir mi? Soğuk motorda egr açık kalırsa araç sarsıntılı çalışır hatta belki zor çalışır. Egr açılınca gaz motora geri dönüyor çünkü. 

Elektronik kontrol ünitesi, motor soğukken egryi mümkün mertebe açık konumda tutar ki motor bir an önce ısınsın. Sıcak gazları vererek emme sistemini, yanma odası, turbo ve kat/dpf sistemini en kısa sürede ısıtmayı amaçlar. Eğer egr bir arıza sebebiyle açık kalırsa motor çalışmaz, eğer bir arıza sebebiyle boğaz kelebeği açık kalırsa da çalışmaz, motor bir yerden fazla hava alıyorsa da çalışmaz. Egr marş esnasında ve sonrasında ilk 1-2 saniye tam kapalı motor rölantiye geldiği zaman tam açık konumda olur. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu hariç gereksiz :)

 

ben daha kontağı takmadan çalıştırıyorum. uzaktan çalıştırma vs yok. olay zihnin hazır olmasıyla ilgili, çekirge.

  • Beğen 3
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Gök

kapıyı aç otur anahtar tak kontağı çevir kemeri bağla debrayaja bas çalıştır.

 

2 3 saniye sonra yürü devam kalanı haram bu araba milletine :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Doğan Arşiray yazdı:

ben daha kontağı takmadan çalıştırıyorum. uzaktan çalıştırma vs yok. olay zihnin hazır olmasıyla ilgili, çekirge.

yaşı tutanlar beğendi iyimi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sene 2158. Konu başlığı nötron yakıtlı roketimle soğukken ışık hızına çıkabilirmiyim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Sene 2158. Konu başlığı nötron yakıtlı roketimle soğukken ışık hızına çıkabilirmiyim

Yerli roketimiz göklerde. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...