İçeriğe Yönlendir

Debriyaj Pedalına Az Dokunup Çektiğimde Araçta Tek Seferlik Küçük Silkeleme Oluyor.


Serkan AKÇIN
Çözüme git Serkan AKÇIN tarafından,

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Enjektörcünün söküp test edebilmesi gerekir. 

1500 den başlar 3500w kadar yolu var. test denince sök tak bak ile bitmiyor

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serkan AKÇIN

İlk başta enjektörlerde temizlik yapıldı demiştim.

Fakat geçen gün enjektörler tekrar söküldü ve teste sokuldu. Hepsi de aynı oranda kaba işeme yaptı. Gayet güzel senkron çalışıyorlardı. Videosunu da çektim ama buraya yüklenir mi bilmiyorum.

Sonrasında debriyaj müşiri değişti demiştim olmadı demiştim.

Zamanı artık baya geldiği için 175bin km de debriyaj mı acaba kaçırıyor diye baskı balata takım olarak ve bilyalarla beraber değiştiridi. Sorun yine yok olmadı.

İstanbula gidip gelmem lazımdı. Yolda araba 5 ve 6 viteste titreyerek 110 km yi bana geçirtmedi. Korka korka düşük hızda gittim döndüm.

Dönüşte motorcu ustamı alıp gazcı ustamın yanına götürdüm. Bilgisayarda EPC yanıyordu. İkisi birden bobinlerin patlamış dediler.

3 bobin patlak çıktı ama takım olarak değişti. İlk enjektör değişiminden sonra da bujiler değişmişti. Şu an o 110km hız sınırı yok oldu ama kalkışta debriyajı ayağımda çektiğimde titreme halen var. 

Artık görmezden gelmeye başladım ama sinirimi bozmuyor değil. 

Araba bunun dışında saat gibi çalışıyor, gidiyor, duruyor.

Any idea?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan AKÇIN yazdı:

Bilgisayarda EPC yanıyordu.

bu lamba yanarken mi enjektörler söküldü?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Serkan AKÇIN yazdı:

İlk başta enjektörlerde temizlik yapıldı demiştim.

Fakat geçen gün enjektörler tekrar söküldü ve teste sokuldu. Hepsi de aynı oranda kaba işeme yaptı. Gayet güzel senkron çalışıyorlardı. Videosunu da çektim ama buraya yüklenir mi bilmiyorum.

Sonrasında debriyaj müşiri değişti demiştim olmadı demiştim.

Zamanı artık baya geldiği için 175bin km de debriyaj mı acaba kaçırıyor diye baskı balata takım olarak ve bilyalarla beraber değiştiridi. Sorun yine yok olmadı.

İstanbula gidip gelmem lazımdı. Yolda araba 5 ve 6 viteste titreyerek 110 km yi bana geçirtmedi. Korka korka düşük hızda gittim döndüm.

Dönüşte motorcu ustamı alıp gazcı ustamın yanına götürdüm. Bilgisayarda EPC yanıyordu. İkisi birden bobinlerin patlamış dediler.

3 bobin patlak çıktı ama takım olarak değişti. İlk enjektör değişiminden sonra da bujiler değişmişti. Şu an o 110km hız sınırı yok oldu ama kalkışta debriyajı ayağımda çektiğimde titreme halen var. 

Artık görmezden gelmeye başladım ama sinirimi bozmuyor değil. 

Araba bunun dışında saat gibi çalışıyor, gidiyor, duruyor.

Any idea?

Debriyaja dokununca silkeleyen tiguanlarınız ölü fiyatına alınır.  😅

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Serkan AKÇIN

GÜNCEL+

 

Sorun çözüldü 😀

Ama nasıl derseniz hafta sonu 4 adet lastiğimi kış lastiğiyle değiştirdim ve sorun şu geçen 3 gün için ortadan kalkmış durumda.

Evet şaşırdınız ama cidden çözüldü.

 

Peki nasıl derseniz konunun biraz geçmişi var. Oradan başlamak lazım.

Öncelikle aracım 4x4 demiştim.

2 ay kadar önce aracımın ön sağ lastiğini yardırmıştım. Fakat hiç alakasız olduğunu düşündüğüm için burada beyan etme ihtiyacı duymamıştım.

Kesinlikle yeni lastik gerekiyordu ve zaten yıllanmış olan yaz lastiklerimizi 2022 yazında değiştirmek kararındaydım.

Şimdiden bir teker için hepsini koca kış ayında çürütmemek için lastikçide 2 adet değişik çapda lastik temin etmiştim.

Lastikçiye gittiğim günün sabahında başka bir Tiguan sahibi aracını satmış olduğu için 225 ebadındaki eski lastiklerini satması için lastikçiye bırakmış.

Ben de ön arka çapları nasıl olsa çok fark etmez sonuçta sağ sol arasında fark olmayacak diye 235 olanından değil 225 olanından daha küçük 2 lastik taktırmıştım.

O günden beri esasında sorun bende nüksetmiş.

4x4 olması sebebiyle bu sorunu yaşıyormuşum diye düşünüyoruz şu anda.

Normalde aracım %90 ön %10 arkadan itişlidir. Ama vites değiştirdiğimde öğrendiğime göre bu oran kısa sürelide olsa %50 %50 oluyormuş.

Teker çevresi fark ettiği için ön diferansiyel ile arka arasında oran farklı olduğu için ekstra kısa bir tork yaratıyor ve ben bu küçük vuruntuyu hissediyormuşum.

 

Gerçekten 4 adet eşdeğer kış lastiğime geçtiğim an itibariyle hiç bir sorun kalmadı.

Şimdi bir de bu açıdan yorumlayın bakalım.

 

Bu arada şunu da öğrendim ki 4x4 araçlarda zaten bu bir kuralmış. Ön ve arka çaplar %100 eşit olmazsa ciddi sorunmuş.

%90 %10 oranı beni kurtarmış durumda. Sarsıntı eğer daha büyük olsaydı ve hatta manuel değil otomatik olsaydı güzel bir masraf kapımda beklediği aşikar.

Bu bilgiler burada olsun ki bir başka 4x4 sahibi de aynı sorunu yaşar ve hikayesi ortak olursa çözümü direkt alabilsin.

Hayırlı, sağlıklı kazasız belasız günler diliyorum.

  • Beğen 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Serkan AKÇIN
Mehmet Ozyurek yazdı:

Debriyaja dokununca silkeleyen tiguanlarınız ölü fiyatına alınır.  😅

Daha ölmedik çok şükür. Sadece pabuç eskimişti değiştirdik. 😎

 

Ama ne sorun be yahu. 

Kaç ustayı bezdirdi.

Artık ustalar ben tükendim yapacak bir şey bulamıyorum diyorlardı.

Anca motor belki yapılırsa.

O da garanti değil muhabbeti sarmıştı çevremi.

Çok şükür.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Serkan AKÇIN yazdı:

Daha ölmedik çok şükür. Sadece pabuç eskimişti değiştirdik. 😎

 

Ama ne sorun be yahu. 

Kaç ustayı bezdirdi.

Artık ustalar ben tükendim yapacak bir şey bulamıyorum diyorlardı.

Anca motor belki yapılırsa.

O da garanti değil muhabbeti sarmıştı çevremi.

Çok şükür.

Biz görsek. Direk lastiklere bakardık.  O kadar diyim.  
4x4 te çok ciddi sorundur bu. 

Yağları kaça değişeceksin bakalım 😅

Yorum bağlantısı
Serkan AKÇIN
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yağları kaça değişeceksin bakalım

Defransiyel yağını değiştircem sanırım sadece.

Vites kutusu için ustam gördüğüm kadarıyla yağın rengi ve kokusu iyiydi dedi. Değiştirmemi de kesinlikle tavsiye etmedi.

Defransiyel için çabalayacağım.

 

Destekleriniz için çok teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan AKÇIN yazdı:

Vites kutusu için ustam gördüğüm kadarıyla yağın rengi ve kokusu iyiydi dedi. Değiştirmemi de kesinlikle tavsiye etmedi.

şundan: yağı değişirse vınlama sesi başlayabilir, sonra ses ustanın üstüne kalır. eski kalınlaşmış yağın sesi örttüğü için.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...