İçeriğe Yönlendir

Triger Değişimi Sonrası Uğultu


Naci Akdoğan

Recommended Posts

Naci Akdoğan

Arkadaşlar merhaba, bugün ağır bakım için ustaya gittim triger bilyalar krank kasnağı v kayısi bilyalari ( v kayısi sağlam olduğu için değişmedi) devirdaim değişti. Değişim sonrası motorumda normalde olmayan bir uğultu oluştu ancak sadece düşük devirlerde yapıyor bu ugultuyu 1500 - 1600 devirden sonra ses hemen kesiliyor araç hareket halinde değilken gaz verince kesinlikle bu ses gelmiyor sadece hareket halinde yapıyor örneğin vites değiştirdin devir 1500 un altında kaldı hemen ugultu geliyor 1500 u geçer geçmez ses kesiliyor. Triger değişiminden önce bu sesin olmadığına eminim. Araçta herhangi bir çekiş guc kaybı yok rölanti bozukluğu yok aynı eskisi gibi. Neden olabilir fikri olan var mı acaba ? 2005 1.4 tdci

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aklıma yine krank kasnağı V kayısı bilya geliyor. V kayısı çok gerilmiste olabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal2

Merhaba, V kayışı çok maliyetli bir parça değil değişmişken keşke onu da değiştirseydiniz. Onun dışında bilya veya devirdaim'den geliyor olabilir kulağı sağlam birisi dinlerse şıp diye anlar. Orjinal devirdaim mi kullanıldı?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
(düzenlendi)
Osman Ünal2 yazdı:

Merhaba, V kayışı çok maliyetli bir parça değil değişmişken keşke onu da değiştirseydiniz. Onun dışında bilya veya devirdaim'den geliyor olabilir kulağı sağlam birisi dinlerse şıp diye anlar. Orjinal devirdaim mi kullanıldı?

Pierburg marka devirdaim kullanıldı. Bugün birini şoför koltuğuna oturttum el freni çekik kalkiyor gibi yaptı içerden yine ugultu sesi tam kavrama anında ve devir düşerken  geliyor ancak kaputtan dinleyince farkedemedik. Devirdaim böyle bir ses yapar mı ? 

tarihinde Naci Akdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Naci Akdoğan yazdı:

Pierburg marka devirdaim kullanıldı. Bugün birini şoför koltuğuna oturttum el freni çekik kalkiyor gibi yaptı içerden yine ugultu sesi tam kavrama anında ve devir düşerken  geliyor ancak kaputtan dinleyince farkedemedik. Devirdaim böyle bir ses yapar mı ? 

 

Kabinden duyuluyor da motor tarafından duyulmuyorsa motor kulağı işte.. Motor kulağını bir şeyle kastırıp denenebilir. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Triger değişirken motor takozu sökülüyor. Motor alttan desteklenmeden kaldırıyorlar genelde ve takozlarda sıkıntı oluyor. 

 

Motor takozu ve şanzıman üst takozu ilk potansiyel. Araç dizel ise 1100 1200 lira civarında orjinali, orjinal harici pek verimli değil ne yazıkki. Şanzıman üst takozu da 500-750 aralığında orjinal. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Kabinden duyuluyor da motor tarafından duyulmuyorsa motor kulağı işte.. Motor kulağını bir şeyle kastırıp denenebilir. 

Evet motor tarafından duyamadik ikimizde, kabinde çok bariz ama. Yani işin garibi nasıl hemen triger değişiminden sonra oldu ona anlam veremiyorum motorun çalışmasında herhangi bir sarsıntı yok bu arada aynı eskisi gibi çalışıyor.

Ü.Emre Kartal yazdı:

Triger değişirken motor takozu sökülüyor. Motor alttan desteklenmeden kaldırıyorlar genelde ve takozlarda sıkıntı oluyor. 

 

Motor takozu ve şanzıman üst takozu ilk potansiyel. Araç dizel ise 1100 1200 lira civarında orjinali, orjinal harici pek verimli değil ne yazıkki. Şanzıman üst takozu da 500-750 aralığında orjinal. 

Aynen dediğiniz gibi yapıldı takip ettim ancak altına bir destek koyup lifti o şekilde indirdiler motor altına koyulan destek bu şekilde oluyorsa destek yapıldı. Yani böyle basit bir şeyde bile motor takozunun hasar görmesi garip geldi.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Naci Akdoğan yazdı:

Aynen dediğiniz gibi yapıldı takip ettim ancak altına bir destek koyup lifti o şekilde indirdiler motor altına koyulan destek bu şekilde oluyorsa destek yapıldı. Yani böyle basit bir şeyde bile motor takozunun hasar görmesi garip geldi.

Triger değiştiğinde zaten 4 5 senelik parça oluyor, sökülürken zorlanıyor vs derken genelde son dönemi oluyor. 

 

Parça yeni olsa sorun olmayacak zaten

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan

Araç ısındıkça da biraz daha belirginleşiyor yukarda anlattığım düşük devirlerde ses olayı. Bugün farkettim 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım.
Trigeri yetkili servis değiştirdi.
Akabinde motor sesi değişti.
Servise tekrar gittim. Normal dediler ama normal değildi tabi.
Çağlar kontrol etti tespiti Çağlar yaptı.
Motor kulağını değiştirdim ses düzeldi.


Olan şey şu. Triger değişirken motor kulağı genelde sökülüyor. Sıkışmış bozulmuş kulak yerinden oynayınca ses yapmaya başlıyor.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

V kayışını değiştirmeniz faydanıza olurdu, o parça şüpheli, çünkü önceki kasnaklara(rulmanlara) göre aşınıp şekil almış olabilir, başıma geldi bir kez.

Haricinde bu uğultuyu gergi rulmanı yapabilir, kapsamlı kontrol şart.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Kani Kaya

Triger fazla gerilmiş tır.. Aynı şey başıma geldi. Usta zamanla kesileceğini söyledi..1 hafta zor dayandım.. Normal gerildi her şey yoluna girdi...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan

Usta yolu gözüktü bize yeniden en kısa sürede yeniden goturuyum o zaman. Teşekkürler cevaplarınız için 

Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan

Bugün ustaya götürdüm arabayı sıkıntımı anlattım düşük devirlerde uğultuyu oda duydu, aracı el freni çekik kaldırmaya çalıştık (motoru gerdik) aynı ses o anda devir düşerken yine oldu deneye deneye  sesin nerden geldiğini tespit etmeye çalıştık, ilk şanzıman takozu yıpranmıştı parçayı değiştirdik çözüm olmadı sonra v kayışını söküp aynı işlemleri uyguladık ses tamamen gitti ses muhtemelen v kayış gergi bilyasından yapabilir dedi usta. Şuan için değiştiremedim ilerleyen süreçte değiştirecem inşallah. 
Umarım sesin kesin kaynağı dediği gibi bilyadır.

Motor kulakları kontrol edildi ama usta oradan şüphelenmedi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Naci Akdoğan yazdı:

Yani işin garibi nasıl hemen triger değişiminden sonra oldu

 

Naci Akdoğan yazdı:

v kayışını söküp aynı işlemleri uyguladık ses tamamen gitti

geçmiş olsun, bilya zaten  gidici ise, hayatının son zamanlarında ise, motor yıkatınca, veya sök tak yapınca ses yapmaya başlar, sık rastlanır, sökünce /yıkanınca bozuldu demek değildir zamanı zaten gelmiştir denir

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Naci Akdoğan
Çağlar Bayur yazdı:

 

geçmiş olsun, bilya zaten  gidici ise, hayatının son zamanlarında ise, motor yıkatınca, veya sök tak yapınca ses yapmaya başlar, sık rastlanır, sökünce /yıkanınca bozuldu demek değildir zamanı zaten gelmiştir denir

Teşekkürler çağlar abi inşallah doğru bir şekilde tespit edebilmisizdir de gergi bilyasi değişince ses kesilir. Peki 1500 devirden sonra bu sesi yapmamasınin mantığı nedir acaba onu merak ediyorum başka bir yerde arıza olmaması adına.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bilya bu ses yapacağı devir fark edebilir, dönüş hızı artıkkça kesilebilir azalabilir de rutini olmaz

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
bilya bu ses yapacağı devir fark edebilir, dönüş hızı artıkkça kesilebilir azalabilir de rutini olmaz

O yüzden en güzeli hepsini birden değiştirmek.
Eski aracımda triger değişimi sırasında krank kasnağını değiştirelim dedi usta, kalsın dedim.
Birkaç ay sonra ciyaklama başladı, krank kasnağını değiştirdim sorun düzelmedi, v kayışını yemiş çünkü, v kayışını bir kez daha değiştirmek zorunda kaldım.

Kayış kasnak mekanizması birbirine alışıyor, sonradan geleni pek sevmiyor.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Naci Akdoğan

başına benzer bir olay gelen olursa sonucu bilgi amaçlı paylaşıyorum. dediğiniz gibi triger ve devirdaim değişirken v kayışı ve parçalarınında değişmesinde fayda var geçenlerde v kayışı bil ya ve gergisi için değişime gittim aracımda bahsettiğim ses kesildi sorun çözüldü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...