İçeriğe Yönlendir

Accent Blue 1.4 Otomatik Benzinlileri Tanıyan Var mı ?


Sedat Demircan

Recommended Posts

Sedat Demircan

https://www.ototeknikveri.com/haber/1349/hyundai-accent-blueda-yeni-14-d-cvvt-motor-ve-cvt-sanziman-secenegi

linktede inceledim 2012 mesela 1.4 benzinliler tork konvertörlü imiş,bu kasayı almak mantıklı geliyor bi sonraki aracım bu olsun diye araştırıyom ama kullanan varmı?130 bine modelli bagajı iyi ve sorunsuz otomatik sanzıman sunan başka arac varsa tavsiyeniz onlara da bakarım:)

Yorum bağlantısı
Rıdvan Turan

Benim araçta tork konvektörlü ( bana öyle denildi). Şanzumanda sorun yok ve genel olarak en az sorun çıkaran şanzuman türlerinden olduğu söylenir (yine öyle okudum-dinledim) ama pek atik hantal kalıyor (yada ben performanslı araç istediğim için bana öyle geliyor). Ayrıca benim araç 4 ileri otomatik. mümkünse en az 5 ilerisi olan bir otomatik şanzumanlı araç almanızı tavsiye ederim. Şimdiden hayırlı olsun. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Rıdvan Turan yazdı:

Ayrıca benim araç 4 ileri otomatik. mümkünse en az 5 ilerisi olan bir otomatik şanzumanlı araç almanızı tavsiye ederim

sizdeki 4 ileri ancak manuel 5 vites gibi devir/hız oranı vardır, vites sayısı tek başına bir şey ifade etmez.

Sedat Demircan yazdı:

2012 mesela 1.4 benzinliler tork konvertörlü imiş,bu kasayı almak mantıklı geliyor bi sonraki aracım bu olsun diye araştırıyom

tüketimini de iyice bakın , sarfiyat önemli ise.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Sedat Demircan yazdı:

https://www.ototeknikveri.com/haber/1349/hyundai-accent-blueda-yeni-14-d-cvvt-motor-ve-cvt-sanziman-secenegi

linktede inceledim 2012 mesela 1.4 benzinliler tork konvertörlü imiş,bu kasayı almak mantıklı geliyor bi sonraki aracım bu olsun diye araştırıyom ama kullanan varmı?130 bine modelli bagajı iyi ve sorunsuz otomatik sanzıman sunan başka arac varsa tavsiyeniz onlara da bakarım:)

Kardeşimde var bahsettıgınız arac sıkıntı yok lpg ile biniyorlar şanzımanda öyle kötü degil vites geçişleri güzel konforuda iyi alınabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Turan
Çağlar Bayur yazdı:

sizdeki 4 ileri ancak manuel 5 vites gibi devir/hız oranı vardır,

Abi dediğin doğrudur ama başıma gelen birşeyi ifade edeyim. Mersin Toroslar ilçesi Gözne mahallesinde Sarnıç denen biraz uzunca bi rampa var. Bu rampada benim araç 4 ileri olduğu için 3. vites te hız düşüyor devir 2 binlere geriliyor tın tın tın 40 km ile rampayı çıkıyorum. haliyle aracı boğmamak için 2. vitese almak zorunda kalıyorum bu defa araç 70-80-90 km ile gitmek istiyor ama devir 4-5 binleri buluyor bassam gidecek bu defa motor bağıyor araca yazık oluyor. Belki yanlış düşünüyorum ama bu yaşadığımdan dolayı (özellikle rampalar da) keşke araç5-6 ileri olsaydı böylece 3. viteste aracı bağırtmadan giderdim diye düşünüyorum tabiki yine takdir sizin. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Rıdvan Turan yazdı:

Abi dediğin doğrudur ama başıma gelen birşeyi ifade edeyim. Mersin Toroslar ilçesi Gözne mahallesinde Sarnıç denen biraz uzunca bi rampa var. Bu rampada benim araç 4 ileri olduğu için 3. vites te hız düşüyor devir 2 binlere geriliyor tın tın tın 40 km ile rampayı çıkıyorum. haliyle aracı boğmamak için 2. vitese almak zorunda kalıyorum bu defa araç 70-80-90 km ile gitmek istiyor ama devir 4-5 binleri buluyor bassam gidecek bu defa motor bağıyor araca yazık oluyor. Belki yanlış düşünüyorum ama bu yaşadığımdan dolayı (özellikle rampalar da) keşke araç5-6 ileri olsaydı böylece 3. viteste aracı bağırtmadan giderdim diye düşünüyorum tabiki yine takdir sizin. 

o tip yolda durum böyle , o motor bağıracak klasik otomatiğin kaderi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
Rıdvan Turan yazdı:

Benim araçta tork konvektörlü ( bana öyle denildi). Şanzumanda sorun yok ve genel olarak en az sorun çıkaran şanzuman türlerinden olduğu söylenir (yine öyle okudum-dinledim) ama pek atik hantal kalıyor (yada ben performanslı araç istediğim için bana öyle geliyor). Ayrıca benim araç 4 ileri otomatik. mümkünse en az 5 ilerisi olan bir otomatik şanzumanlı araç almanızı tavsiye ederim. Şimdiden hayırlı olsun. 

hocam çok sağolun ,tork konvertörlüler zaten çoğu 4 ileri diye biliyrum.Ayrıca fiyata göre bu mantıklı diye düşünmeye başladım yoksa başka otomatik blue lar var dct 7 ileri olanlar çok daha konforlu

Çağlar Bayur yazdı:

sizdeki 4 ileri ancak manuel 5 vites gibi devir/hız oranı vardır, vites sayısı tek başına bir şey ifade etmez.

tüketimini de iyice bakın , sarfiyat önemli ise.

sarfiyat malum benzin fiyatlarından dolayı önemli ama lpg taktırınca sorun olmaz çağlar abim diye düşündüm

Erkan Işık yazdı:

Kardeşimde var bahsettıgınız arac sıkıntı yok lpg ile biniyorlar şanzımanda öyle kötü degil vites geçişleri güzel konforuda iyi alınabilir

teşekkür ederim kronik sorunları yoksa düşünüyrum parasına göre otomatik alınacaksa mantıklı geldi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sedat Demircan yazdı:

ama lpg taktırınca sorun olmaz ç

lpg de olsa 2.0 gibi yakıp 1.4 gibi gidince de pek hoş olmaz ama

Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
Çağlar Bayur yazdı:

o tip yolda durum böyle , o motor bağıracak klasik otomatiğin kaderi

abi neden o tip yolda o araçla o rampaya girmeden 4.viteste girilse devir 3500 lerde girilse yine 3500 lü devirde aynen çıkamıyormu o rampayı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sedat Demircan yazdı:

abi neden o tip yolda o araçla o rampaya girmeden 4.viteste girilse devir 3500 lerde girilse yine 3500 lü devirde aynen çıkamıyormu o rampayı?

manuelde 5. vitese denk gelir, o da  o devir/hızı koruyamaz, düzden rampaya çıkmaya başlayınca, mutlaka vites ufaltır.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Atmosferik motor/4 ileri tork konvertörlü otomatik viteslerin yapısı bu. Yapacak birşey yok.

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Sedat Demircan yazdı:

hocam çok sağolun ,tork konvertörlüler zaten çoğu 4 ileri diye biliyrum.Ayrıca fiyata göre bu mantıklı diye düşünmeye başladım yoksa başka otomatik blue lar var dct 7 ileri olanlar çok daha konforlu

sarfiyat malum benzin fiyatlarından dolayı önemli ama lpg taktırınca sorun olmaz çağlar abim diye düşündüm

teşekkür ederim kronik sorunları yoksa düşünüyrum parasına göre otomatik alınacaksa mantıklı geldi

Kendim şehiriçi kullandım sedat bey accet blue 1. 4 cvt şanzıman şehirdişi söyle bir binip kullanmadım ama şehirçi begendim gündelik şehir içinde genelde fiesta ve transporter kullanıyorum passat var garajda şehirçi sagından solundan önüne atlayandan arabayı korumakdan binemiyorum amacına uygun araç al ordu istanbul devamlı gidip gelen birisi isen passat focus mondeo veya csuv lardan birini al ama amaç şehirçi ulasımsa şeçenekleri koy çevrenden eşden dostdan 2- aşa 2 yukarı al ama almadan anlayan birine bakdır kaputu aç motor vs söyle göz at  eger su ile kullanılan bir arac ise aracdandan uzak dur antıfırız kabı tertemiz olcak aldıgın aracın sagından solundan yag gelen bakımsız aracdan uzak durun 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Sedat Demircan yazdı:

abi neden o tip yolda o araçla o rampaya girmeden 4.viteste girilse devir 3500 lerde girilse yine 3500 lü devirde aynen çıkamıyormu o rampayı?

Çıkamaz. Her şeyi tam otomatik şanzımana bırakın. O ayarlar. Siz depoyu doldurun sadece :) 

 

bendeki 4 ileri otomatikte manuele almazsam yani D modunda 6 vites sayabiliyordum. 1, 2, 3, 3 kilit, 4, 4 kilit

 

ama manuele alırsam kilitleme yapmıyordu. Her şanzımanda yoktur kilitleme. Genelde sadece 4.viteste vardır. 
 

şanzımandan şanzımana da fark var. Ford mazda yapımı olan fn4a-el (4f27e) şanzımanı bence çok çok çok iyi bir şanzımandı. Manuele alınca istediğim viteste kalırdı. İstediğim vitese aşırı absürd bir durum yoksa geçerdi. 
 

geçen i20 1.4 atmosferik arabaya bindik. Çok saçma bi 4 ileri otomatik şanzımanı vardı. Vites düşürmüyordu rampa çıkarken. Manuele alınca da düşürmedi. Boğula boğula gidiyordu

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
Çağlar Bayur yazdı:

manuelde 5. vitese denk gelir, o da  o devir/hızı koruyamaz, düzden rampaya çıkmaya başlayınca, mutlaka vites ufaltır.

anladım abi,kusura bakmazsan başka bişey sana sormak isterim acaba 4 ileri olan ama dizel olan versiyonuyla da aynı rampadaki bağırma durumunu yaşar mıyım?yada çekmeme sorununu?Çünkü yorumlar sonucunda 1.4 otomatik benzinliden vazgeçtim,dizelde de 4 ileri olanlar 7 ileri olanlara göre 10-15 bin tl daha ucuz olduğu için 4 ileri dizel alsam diyorum acaba sorun yaşar mıyım aynı otom atik şanzıman varmış?

Tamer Topaç yazdı:

Atmosferik motor/4 ileri tork konvertörlü otomatik viteslerin yapısı bu. Yapacak birşey yok.

acaba 4 ileri olan ama  turbo dizel olan versiyonuyla da aynı rampadaki bağırma durumunu yaşar mıyım?

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çıkamaz. Her şeyi tam otomatik şanzımana bırakın. O ayarlar. Siz depoyu doldurun sadece :) 

 

bendeki 4 ileri otomatikte manuele almazsam yani D modunda 6 vites sayabiliyordum. 1, 2, 3, 3 kilit, 4, 4 kilit

 

ama manuele alırsam kilitleme yapmıyordu. Her şanzımanda yoktur kilitleme. Genelde sadece 4.viteste vardır. 
 

şanzımandan şanzımana da fark var. Ford mazda yapımı olan fn4a-el (4f27e) şanzımanı bence çok çok çok iyi bir şanzımandı. Manuele alınca istediğim viteste kalırdı. İstediğim vitese aşırı absürd bir durum yoksa geçerdi. 
 

geçen i20 1.4 atmosferik arabaya bindik. Çok saçma bi 4 ileri otomatik şanzımanı vardı. Vites düşürmüyordu rampa çıkarken. Manuele alınca da düşürmedi. Boğula boğula gidiyordu

3 kilit dediğiniz 3 ten sonraki seviye mi?bu nasıl oluyo acaba 4 ileri olan 1.4 cvvt lerde yada 4 ileri dizellerde 4 ileri değil mi şanzıman?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sedat Demircan yazdı:

4 ileri dizel alsam diyorum acaba sorun yaşar mıyım aynı otom atik şanzıman varmış?

hangi araba o ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sedat Demircan yazdı:

anladım abi,kusura bakmazsan başka bişey sana sormak isterim acaba 4 ileri olan ama dizel olan versiyonuyla da aynı rampadaki bağırma durumunu yaşar mıyım?yada çekmeme sorununu?Çünkü yorumlar sonucunda 1.4 otomatik benzinliden vazgeçtim,dizelde de 4 ileri olanlar 7 ileri olanlara göre 10-15 bin tl daha ucuz olduğu için 4 ileri dizel alsam diyorum acaba sorun yaşar mıyım aynı otom atik şanzıman varmış?

acaba 4 ileri olan ama  turbo dizel olan versiyonuyla da aynı rampadaki bağırma durumunu yaşar mıyım?

3 kilit dediğiniz 3 ten sonraki seviye mi?bu nasıl oluyo acaba 4 ileri olan 1.4 cvvt lerde yada 4 ileri dizellerde 4 ileri değil mi şanzıman?

Tork konvertörü kilitlenebiliyor. Konvertörde sıvı kayıpları olduğu için motor devri tekere tam aktarılmaz. Kilitlenince aktarılır. 60km hızla giderken 3.viteste devir 1400 iken şanzıman kilitlenirse 3.viteste devir 1350 olabilir. Aynı şekilde 4. Vites için de geçerli. 
 

dediğim gibi her şanzımanda kilit yok. Bazılarında sadece 4. Viteste var. Bazılarında her viteste var. Şanzımana bağlı o. 

Yorum bağlantısı
Sedat Demircan
Çağlar Bayur yazdı:

hangi araba o ?

abi accent bluelerin 4 ileri 128 hp dizel otmatik olanı var mesela 2013 model hatta 2014 te de var bunlar

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tork konvertörü kilitlenebiliyor. Konvertörde sıvı kayıpları olduğu için motor devri tekere tam aktarılmaz. Kilitlenince aktarılır. 60km hızla giderken 3.viteste devir 1400 iken şanzıman kilitlenirse 3.viteste devir 1350 olabilir. Aynı şekilde 4. Vites için de geçerli. 
 

dediğim gibi her şanzımanda kilit yok. Bazılarında sadece 4. Viteste var. Bazılarında her viteste var. Şanzımana bağlı o. 

anladım.siz accent bluelardas kilit var mı yokmu bilmiyorsunuz sanırım?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sedat Demircan yazdı:

abi accent bluelerin 4 ileri 128 hp dizel otmatik olanı var mesela 2013 model hatta 2014 te de var bunlar

anladım.siz accent bluelardas kilit var mı yokmu bilmiyorsunuz sanırım?

Maalesef 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...